Gönderen Konu: Civilization Of Ottoman - Turk Strateji Oyunu  (Okunma sayısı 4768 defa)

Civilization Of Ottoman - Turk Strateji Oyunu

« : 25.12.2009 14:33:21 »
Hızlı düğmeleri aç

coze

İleti: 238

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
Bugun gazetede soyle bir proje gordum :

http://www.civilizationofottoman.com/Default.aspx

arkadaslari taniyaniniz var mi ? ilginc bir projeye benziyor, ama ingilizce isimde bir sorun var. Ottoman bir sifattir, isim degil. Illa Civilization kelimesi kullanilacaksa "Ottoman Civilization" olmali. Veya "Civilization of Ottomans" (ki garip olur biraz)

Civilization Of Ottoman - Turk Strateji Oyunu

« Yanıtla #1 : 25.12.2009 15:31:15 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Proje yapım aşamasında olduğuna göre bir uyarı mailı at kardeşim, belki değiştirirler ismi :)
 
Projede yine "ümit verici" 3d modeller falan duruyor. Keşke bu güne kadar bu kadar hayal kırıklığı yaşatmış olmasa benzer projeler de düzgün bir sonuca ulaşacağına inanabilsem. Yine de elbette ki negatif değilim, sadece şüpheciyim.
 
Edit: Benim de aklımda var tabii ki bir gün bir oyun projesi başlatmak v.s. Eğer böyle birşey olursa en çok ben şüphe edicem kendi projemden. :D

Civilization Of Ottoman - Turk Strateji Oyunu

« Yanıtla #2 : 25.12.2009 18:06:29 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
7d9'a katılacaklar listesinde gözüküyordu iki kişi bu ekipten ama partide göremedik sanırım. Bu proje ise bana sorarsan daha sonraki başarılı olacak projeleri için gerekli tecrübeleri kazanacakları başarısızlardan biri olacak gibi :). Bunu söylerken oyun yapım işinde fazla tecrübeleri olmadığını düşünerek söylüyorum, daha projenin bu kadar erken bir aşamasında bu kadar fazla reklam yapmalarından bende bu kanıyı oluşturdular. Partide de konuşmayı çok istiyordum açıkcası onlarla ama işte gelmediler herhalde...

Civilization Of Ottoman - Turk Strateji Oyunu

« Yanıtla #3 : 25.12.2009 18:19:03 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
coze bu başlığı açana kadar oyun projesinden haberdar olmadığım için katılımcı listesinde bu kişilerden birilerinin olduğunu da bilmiyordum, keşke gelselerdi, tanışsaydık.
 
ben biraz olumsuz konuşunca Ragnor da destek verdi bu olumsuzluğa. Ancak elbette ki hepimiz bu projelerin sonlanmasını istiyoruz. sadece bu güne kadar o kadar çok oyun projesi gördük ki sonlanmamış... hatta hatta oynanabilir ve artık piyasaya çıkmak için neredeyse eksiği bile olmayan birçok oyun hiç gün yüzü göremedi. hani nerde "Kriz"? hatırlayanınız var mı? Datura grafikerlerindendi, oyun %90lardaydı. Bildiğim kadarıyla Datura tasklarının %100'ünü bitirmişti, oyun da oynanabilir durumdaydı zaten. O kalan %10 bir türlü gelmiyor. Bu nedenle Sobee gibi firmalara ve oyunu hakkıyla bitirip yayınlamış diğer firma ve indie game developerlara saygı duyuyorum.
 
Geçen sene GGJ'de hiç tanımadığım kişilerle bir araya geldim ve basit bir oyun yaptık, bir çoğunuz biliyorsunuz. ben ilk olarak şunu söylemiştim orada. "oyunu 24 saatte bitirip, geri kalan 24 saatte de eksiksiz yayınlanabilir hale getirmeliyiz. Seçeceğimiz oyunun detayını buna göre belirlemeliyiz". Nooldu? Oyun son dakikalarda istediğimiz seviyeye geldi ve yayınladık. Aslında polishing için yeterli zaman bile kalmadı, başta birkaç saatimiz kalır diye düşünüyordum. Yani ayakları yere basan bir şekilde, yetenekli kişilerle ekip olup, mantıklı bir hedef koyduğunda bile herşey yolunda gitmeyebiliyor. Bir de böyle devasa oyun projelerinde başlarına gelebilecekleri umarım hesaplayabiliyorlardır. biz zamanında hesaplayabilmiş olsak bugün Techuilla Software'in adını hepiniz duymuş olacaktınız. :)

Civilization Of Ottoman - Turk Strateji Oyunu

« Yanıtla #4 : 25.12.2009 21:58:54 »
Hızlı düğmeleri aç

yatuyu

İleti: 55

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
konuyu gorunce aklima nightlord'un verdigi seminerden bir bolum geldi, bitmemis oyun kalabaliginda kaybolmaz umarim bu projede...

Civilization Of Ottoman - Turk Strateji Oyunu

« Yanıtla #5 : 25.12.2009 23:01:00 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
ben de bir adet batmış oyun firması ortağı olduğum ve bundan bağımsız olarak iki adet ciddi olarak başlanmış ve başlangıç seviyesinde patlamış oyun projesinde yer aldığım için Nightlord'dan biraz daha kötümser olabilirim belki. en azından onun içinde yer aldığı oyun projesi yayınlandı. :) gözlem ve yaşanmışlık olayı işte.
 
yok yok telekomünikasyon güzel sektör. santral, gateway, fct falan geçinip gidiyoruz işte. ;)

Civilization Of Ottoman - Turk Strateji Oyunu

« Yanıtla #6 : 26.12.2009 00:48:17 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
Ya aklıma gelmişken sorayım, seminerleri video'ya çeken oldu mu? Benim gibi kaçırmış olanların izleme şansı var mı?

Civilization Of Ottoman - Turk Strateji Oyunu

« Yanıtla #7 : 27.12.2009 01:38:53 »
Hızlı düğmeleri aç

paradox

İleti: 134

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
Oyun projesine başlarken güzelde sonrası sarmıyor..ışler düşündüğümüz gibi olmuyor ve başlarkanki heves kalmıyor sonlarda bence..o yüzden çoğu proje bitmiyo..
bi aralar istanbul hikayeleri vardı .sitesi halende duruyor..konusu falan çok süper demiştim takipte ediyodumama bitmedi gitti oda..
Benimde sorunum  fazla analitik düşünmekten oyunlarım hiç güzel olmuyo..illa farklı olsun diyorum bişiler yapıyorum sonrada kötü oluyo işte..:D..
şimdide aklımda bi oyun var..Yarın başlıcam kısmetse.(silent hil tarzı)..

Civilization Of Ottoman - Turk Strateji Oyunu

« Yanıtla #8 : 04.01.2010 23:54:47 »
Hızlı düğmeleri aç

spacecake

İleti: 18

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
demoscene camiasinda neden oyun yapiminda basarisiz olunucak diye bir dusunce var.. olumlu olmayiz tamam cogunuzun basindan gecmistir yarim kalan isler. hem benimde oyun projem var hemde iki tane ama ne yapiyorum ben uslu uslu yerimde oturuyorum bir ara partide gazi alip oyun yapicam dedim hydrogen 90% bitire bilirsin dedi. bir anda butun gazim kacti :(
simdi skate gibi kendimden suphe edicem ben grafikerim 2d cizimlerim idare eder 3d gayet iyiyim, yaptigim muzikler her partide aldigim oylara gore dinlene bilir kivamda
programlama diyince agir adimlarla sorunlari cozebiliyorum.
 senaryo yaziminda idaliyim bide be ntakim calismasini seviyorum oturuyum bu binayi ben diktim demeyi sevmiyorum

 ben bir oyun cikarsam o oyun tutarmi dusuncesi butun bilgi birikimimi bloke ediyor hic  heves kalmiyor bide yaptigim urun tutarmi kaygisi var yani resident evil gibi bir oyun arkadaslarla sabahlara kadar defalarca oynamisligimiz vardir. gfx muzik code senaryo bunlar yine yeterli degil en onemli olan o butunlugu sagliyicak ayrintilari duzenliyicek goze sahip bir insan ornek vermem gerekirse gecenlerde kabus22 incelemek icin kopyasini aldim hikayesini simdi elestirme kistemiyorum ama oynana bilirli kotu
oyunda elektirik salteri gibi bir bolumdeydim salteri indirip devreyi tamamliyacaksin arkadasla bir saate yakin denemedik sey kalmadi. meger assagi ok tusuna basmak gerekiyormus salterin altina yanip sonen bir ok isareti koysalar oynana bilirlik daha iyi olucak capcom oyunlarin bu hep oluyor bilgilendirici ibareler adamlar oyunu oynana bilir yapiyorlar. neyse arkadasla o anda nsonra kabus oyunu ile dalga gecmeye basladik ve cdyi kayip cdler kutusuna attim elestirilicek bir oyun yapmaktansa hic yapmamak daha iyidir bu dusuncedeyim OYUN olucaksa adami ekrana kitlemeli

oyun orgtan tanistigim ragnor(tanistigim icin mutluyum) bir muhabetimiz gecmisti bana bir oyun yapicaksan tek basina yapmalisin demisti tek bir kisi ragnorun dedigi seviyeye geldim simdide su 10% kisim bilinmeyen faktorler var :)
sanirim benim yapmam gereken sey ufak ufak bir seyler cikarip kendime olan guvenimi tazelemem kendi gorusum bu.( tabi bunu bilmeniz bir seyi degistirmez burda nbir oneriniz olursada olur hani)

eklemek istedigim bir seyde demoscene turkiyede hic gelismemis olan "var ama gelismemis" oyun sektorune katki sagliyor mesela 7dxte onat la tanistim birinci olan oyun irtibati koparmiyalim dedim bir kac ufak deneme yapalim dedim ok deidi tab i gelicekte ileride yine yarim kalabilir tabi.
-hey genc bu aleme girersin ama cikamazsin, scene kanina isler ya musalla tasi seni temizler,yada bir kiz arkadas seni celer

Civilization Of Ottoman - Turk Strateji Oyunu

« Yanıtla #9 : 05.01.2010 00:15:15 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
simdi skate gibi kendimden suphe edicem

yazdıklarım o anlama gelmiyor. tekrar oku, aynı anlamı çıkarırsan unut gitsin. :)
 
bkz: bilim adamının çalışma yöntemleri.

Civilization Of Ottoman - Turk Strateji Oyunu

« Yanıtla #10 : 05.01.2010 00:48:55 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
Alıntı yapılan: spacecake;22270
elestirilicek bir oyun yapmaktansa hic yapmamak daha iyidir bu dusuncedeyim OYUN olucaksa adami ekrana kitlemeli

Ben buna katilmiyorum. Oyunu yap bitir elestirilsin, hic oyun yapmamaktan her zaman iyidir. Cunku iste hydrogen'in bahsettigi son %10 ile tanismanin baska yolu yok.
 
Adami ekrana kilitleyen oyun oyle ha deyince ilk oyunda yapilmiyor. sen on tane oyun yap, degisik degisik oyun yapim problemleri ile ugras ve tecrube edin, sonra adami ekrana kilitleyecek oyunu yapma sansin cok daha yuksek olur. Tecrube kazanmak onemli.

Civilization Of Ottoman - Turk Strateji Oyunu

« Yanıtla #11 : 06.01.2010 01:15:28 »
Hızlı düğmeleri aç

endo

İleti: 687

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.moldibi.com
kesinlikle katiliyorum. insanin dusunerek, okuyarak, duyarak ogrenemeyecegi cok sey var oyun yapimi (ve genel olarak programlama) konusunda. yaparak tecrube kazanmak bu konuda cok onemli.
- endo of glance -

Civilization Of Ottoman - Turk Strateji Oyunu

« Yanıtla #12 : 06.01.2010 15:55:36 »
Hızlı düğmeleri aç

spacecake

İleti: 18

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: endo;22278
kesinlikle katiliyorum. insanin dusunerek, okuyarak, duyarak ogrenemeyecegi cok sey var oyun yapimi (ve genel olarak programlama) konusunda. yaparak tecrube kazanmak bu konuda cok onemli.

endo hocam ne yaptin dusunerek okuyarak duyarak..ee geriye ne kaldi ilahi bir hediyemi gerekiyor oyun yapimcisi olmak icin misal hideo kojima metal gear ve zone of the enders oyunun yapimcisi taktir ilahi bir adammi hayir. bu kadar gozumuzde buyutmeyelim. endonun tabiriyle bu adam mesih gibi birsey metal gearin 3d oyunu cikmadan once 2d oyun yapmis yine metal gear adinda onda bile puzzle varmis ozaman bundan ornek vermek gerekirse bir oyunda uzmanlasicaksin yani ona hayatini vericeksin bir tabirde misal ordaki karakterler senin hayali arkadasin gibi olucak misal cocukken bir cogumuzun hayali arkadasi vardi. ki kendi kahramanin yaratmaya basliyinca iste hayali arkadas dogmustur. burda dikkatinizi cekmek istedigim nokta hikaye yazarligina giriyor yazarlik degil aslinda yaraticiligiga giriyor.

http://www.kjp.konami.jp/gs/hideoblog_e/

bu mesih yani adamim kara kalemi cok iyi aninda kendi karakterini cizebiliyor videosunda gordum. misal ben otdunun atom projesi olan iskenderin aynasi adinda bir oyun projesindeydim bir gurup olarak proje basindaki kisi sadece hikayeyi yazmisti benim gibi grafikerler buldu ok hikayeyi vererek toprak adinda bir karakter cizmesini istedi bir arkadastan blue pirinti gordum kirmizi bir kazak bir kot pantolon parmaklari kesik deri eldiven karakter bundan ibaret pufff yaratici ile grafiker arasindaki elektirik internet uzerinden gecmedigi icin boyle bana gore kotu bir cizim yani ruhu yok gerci yaratici kisinin yaraticiligi da onemli ne kadar ruh verebildi o topraga yani karakterin gecmisi yok. bu yuzden yaraticinin kara kalem cizim yetenegi olmasi lazim ki 3d modelciye o elektirik gitsin yaptigi ise yansisin

haksizmiyim ??? haberiniz olsun bu oyun icin crysis adli oyun motoru kullanilicakti haklarini alalmiyinca oyun projesi yarim kaldi. simdi ne yapiyorlar bilmiyorum. :D araba yarisi yapmaya baslamislar galiba hehe

ragnorun dedigi gibi bu is internet uzerinden cok zor. elemanlarin birbirlerininin suratlarini gormesi sart. misal oyunda bir sahne camera acisini yaratici kisi karakalemde aninda cizip ekip arkadasinin eline vericek

haksizmiyim.??

misal bide bir unuversitede ogrenci isen dersler tezler sinavlar o proje mesih meskul oldugu icin zaman asimindan ekipin gazi kacar buda bir cok oyun projesininin dagilmasina sebeb bu. internetteki birde ncok oyun yapimi haberinin fiyasko ile sonuclanmasinin nedeni bence bu. yoksa internet binlerce kaynak kodu ile kayniyor. programcilik acisindan asmaya gerek yok bence onemli olan programci olmak degil

MESIH olmak demek istedigimi anlamissinizdir umarim.

durun benden sonrakilere nasihat veriyim olrsa bir oyun yapmak istiyen birisi okursa

Mesih mi olmak istiyorsun:
1. imdb listesinden den butun kult eski siyah beyaz filmler izlenicek ozumsenicek

2. cok unlu olan oyunlar oynanip bunyende nerde adrelanlin salgilandigi kesfedilip bunlar not edilip ortak noktasi bulunucak ve kendi projene eklemeye calisilicak

3. bol bol kitap okunucak bir kacinini yaziyim "robinson kuruzo" anime manga yapimlari katkisi cok olur.

4. bilerek ekip arkadaslarina poh pohlama gaz vermeyi biliceksin ne fazla ne az

5. hayal gucunu gelistiricek seyler yapmalisin misal yolda yururken bile yolun ortasinda GORUSUNU KAPAMADAN yani cube cevire biliceksin

benim gorusum bunlar genelin yazdigindan farki seyler yazdim farkindayim ama be ngercekten farkli biriyimdir arkadaslar.
-hey genc bu aleme girersin ama cikamazsin, scene kanina isler ya musalla tasi seni temizler,yada bir kiz arkadas seni celer

Civilization Of Ottoman - Turk Strateji Oyunu

« Yanıtla #13 : 06.01.2010 15:59:17 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@spacecake: sen kaç tane spacecake attın bu mesajı yazmadan ya da daha doğrusu endo'nun mesajını okumadan önce? :) olm adam demiş ki oyun yapımı gibi bazı konular yalnızca okuyarak, teorik bilgileri alarak olmaz, pratik lazım demiş. nightlord da keza aynısını söylemişti. kanıtlanmış bir biçimde doğrudur bu. mesih nerden çıktı, ne diyorsun, hangi alemlerdesin? :)

Civilization Of Ottoman - Turk Strateji Oyunu

« Yanıtla #14 : 06.01.2010 16:41:30 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Spacecake'in yazısından çeviridir. Orjinal metin, alt kısma pastelenmiştir.
 
--------------------------------------------------------
Endo, hocam az önce yazmışsın, oyun yapmak için düşünerek, okuyarak, duyarak öğrenemeyeceğin pek çok şey vardır diye. Kusura bakma ama geriye ne kaldı. ılahi bir hediye mi gerekiyor oyun yapmak için. Örneğin, Metal Gear ve Zone of the Ender oyununun yapımcısı, bir peygamber midir? Hayır değildir. Bu işi bu kadar gözümüzde büyütmemeliyiz. Endo'nun
düşüncesi ile yola çıkarsak, Hideo Kojima, mesih gibi bir adam olmalı ki kendisi metal gear'ın mantığını taa 2d oyunlar döneminde kurmuş.
 
Eğer Kojima'dan bir örnek vermek gerekirse başarının sırlarından biri bir oyuna hayatını vermek, öyle ki oradaki karakterler senin hayali arkadaşların olacak, tıpkı çocukluğumuzda bazılarımızın sahip olduğu gibi. Ki bu küçük hayali kahraman, senden bağımsız bir şeyler yaratmaya başlayınca, artık sen de, yazarlık değil, yaratıcılık vasıfları olan birine dönüşüyorsun.
http://www.kjp.konami.jp/gs/hideoblog_e/
 
Bu Kojima'nın nam-ı diğer, mesih adamın videosunu izledim, kara kalem çizimleri çok iyi, anında aklındaki karakterleri kağıda aktarabiliyor. Örneğin ben bir Odtü-Atom projesi olan, "ıskender'in aynası" adlı oyun projesini gerçekleştirmeye çalışan gruptaydım. Projenin başındaki kişi sadece hikayeyi yazmıştı. Benim gibi grafikerler kattı ekibe. Ve hikayedeki toprak adında karakteri çizmesini istedi bir arkadaşımızdan. Blue print'i gördüm, kırmızı kazaklı, kot pantolonlu, parmakları kesik deri eldivenli, gayet sıradan bir karakterdi. Yaratıcı ile grafiker arasındaki uyum yetersiz olduğu için bana göre ruhtan yoksun, oldukça kötü bir tasarım olmuştu. Gerçi çizilecek karakterin derinliği konusunda da sorunlar vardı. MeselaToprak karakterinin geçmişi yoktu. Bunu bir kenara bırakırsak, burada hikaye yaratıcısının "Çizim yeteneği" olması büyük bir artı olarak öne çıkıyor ki, düşündüklerini 3d Modelciye düzgün şekilde aktarabilsin, 3d modelci de, var olan taslaklardan güzel karakterler çıkarabilsin. Haksız mıyım?
 
Haberiniz olsun bu oyun için Crysis oyun motorunu kullanacaklardı, haklarını alamadılar ve proje yarım kaldı. şimdi ne üzerinde çalıştıklarını bilmiyorum galiba araba yarışı yapmaya başlamışlar heheh.
 
Ragnor'un dediği gibi, bu oyun yapma işi internet üzerinden çok zor. Elemanların birbirlerinin yüzlerini görmeleri şart. Örneğin oyunda bir sahnenin kamera açısını, sanatçı kişi anında kara kalemle çizerek, ekip arkadaşına tasvir edecek. Haksız mıyım?
 
Bunun üzerine bir de herhangi bir üniversitede öğrenci isen, dersler, tezler, sınavlar derken, projenin mesih'i olamayacak kadar çok meşguliyetin olduğundan, ekiple yeterince ilgilenemeyebilirsin. Bu nedenle ekip motivasyonunun düşmesi, benzer koşullarda çalışan bir çok oyun ekibinin dağılmasının da sebebi olmuştur. Internetteki bir çok oyun yapımı haberinin fiyasko ile sonuçlanmasının nedeni de bence bu. Teknik yetersizliklerin bahane olamayacağını düşünüyorum, çünkü internet binlerce kaynak kodu ile dolu. Örneğin programcılık açısından bir sorun yok, zira sorun programcının su koyvermesinden kaynaklanmıyor.
 
Mesih benzetmesini yapma nedenimi anlamışsınızdır umarım.
Durun benden sonrakilere bir kaç nasihat vereyim, bir oyun yapmak isteyen Mesih adayları faydalansın.
 
Mesih mi olmak istiyorsun:
1. Imdb sitesinden bütün kült eski siyah beyaz filmleri bul, izle, özümse
2. Çok ünlü olan oyunları al, oyna. Bunların hangi kısımlarının sende heyecan yarattığını keşfet, not et, ortak noktaları belirle ve kendi projelerine nasıl ekleyeceğinin yolunu
bul
3. Bol bol kitap oku...Örnek vermek gerekirse, "Robinson Kuruzo" anime manga yapımları.
4. Ekip arkadaşlarını bilinçi bir şekilde motive edeceksin. Dozunde bir övgüden bahsediyorum ne fazla ne az.
5. Hayal gücünü kuvvetlendirecek egzersizler yapmalısın. Örneğin yolda yürürken dahi, yolun ortasına, yürüyüşünü engellemeden küp çevirebileceksin (tıpkı demo efekti düşünen coder gibi)
 
Benim görüşlerim bunlar. Genel olarak herkesin yazdığından farklı şeyler yazmış olabilirim ama ben gerçekten farklı biriyimdir.
 
Spacecake'ce aslından çeviren: Hydrogen
 
--------------------------------------------------------------------
 
Orjinal metin:
endo hocam ne yaptin dusunerek okuyarak duyarak..ee geriye ne kaldi ilahi bir hediyemi gerekiyor oyun yapimcisi olmak icin misal hideo kojima metal gear ve zone of the enders oyunun yapimcisi taktir ilahi bir adammi hayir. bu kadar gozumuzde buyutmeyelim. endonun tabiriyle bu adam mesih gibi birsey metal gearin 3d oyunu cikmadan once 2d oyun yapmis yine metal gear adinda onda bile puzzle varmis ozaman bundan ornek vermek gerekirse bir oyunda uzmanlasicaksin yani ona hayatini vericeksin bir tabirde misal ordaki karakterler senin hayali arkadasin gibi olucak misal cocukken bir cogumuzun hayali arkadasi vardi. ki kendi kahramanin yaratmaya basliyinca iste hayali arkadas dogmustur. burda dikkatinizi cekmek istedigim nokta hikaye yazarligina giriyor yazarlik degil aslinda yaraticiligiga giriyor.
 
http://www.kjp.konami.jp/gs/hideoblog_e/
 
bu mesih yani adamim kara kalemi cok iyi aninda kendi karakterini cizebiliyor videosunda gordum. misal ben otdunun atom projesi olan iskenderin aynasi adinda bir oyun projesindeydim bir gurup olarak proje basindaki kisi sadece hikayeyi yazmisti benim gibi grafikerler buldu ok hikayeyi vererek toprak adinda bir karakter cizmesini istedi bir arkadastan blue pirinti gordum kirmizi bir kazak bir kot pantolon parmaklari kesik deri eldiven karakter bundan ibaret pufff yaratici ile grafiker arasindaki elektirik internet uzerinden gecmedigi icin boyle bana gore kotu bir cizim yani ruhu yok gerci yaratici kisinin yaraticiligi da onemli ne kadar ruh verebildi o topraga yani karakterin gecmisi yok. bu yuzden yaraticinin kara kalem cizim yetenegi olmasi lazim ki 3d modelciye o elektirik gitsin yaptigi ise yansisin
 
haksizmiyim ??? haberiniz olsun bu oyun icin crysis adli oyun motoru kullanilicakti haklarini alalmiyinca oyun projesi yarim kaldi. simdi ne yapiyorlar bilmiyorum. :D araba yarisi yapmaya baslamislar galiba hehe
 
ragnorun dedigi gibi bu is internet uzerinden cok zor. elemanlarin birbirlerininin suratlarini gormesi sart. misal oyunda bir sahne camera acisini yaratici kisi karakalemde aninda cizip ekip arkadasinin eline vericek
 
haksizmiyim.??
 
misal bide bir unuversitede ogrenci isen dersler tezler sinavlar o proje mesih meskul oldugu icin zaman asimindan ekipin gazi kacar buda bir cok oyun projesininin dagilmasina sebeb bu. internetteki birde ncok oyun yapimi haberinin fiyasko ile sonuclanmasinin nedeni bence bu. yoksa internet binlerce kaynak kodu ile kayniyor. programcilik acisindan asmaya gerek yok bence onemli olan programci olmak degil
 
MESIH olmak demek istedigimi anlamissinizdir umarim.
 
durun benden sonrakilere nasihat veriyim olrsa bir oyun yapmak istiyen birisi okursa
 
Mesih mi olmak istiyorsun:
1. imdb listesinden den butun kult eski siyah beyaz filmler izlenicek ozumsenicek
 
2. cok unlu olan oyunlar oynanip bunyende nerde adrelanlin salgilandigi kesfedilip bunlar not edilip ortak noktasi bulunucak ve kendi projene eklemeye calisilicak
 
3. bol bol kitap okunucak bir kacinini yaziyim "robinson kuruzo" anime manga yapimlari katkisi cok olur.
 
4. bilerek ekip arkadaslarina poh pohlama gaz vermeyi biliceksin ne fazla ne az
 
5. hayal gucunu gelistiricek seyler yapmalisin misal yolda yururken bile yolun ortasinda GORUSUNU KAPAMADAN yani cube cevire biliceksin
 
benim gorusum bunlar genelin yazdigindan farki seyler yazdim farkindayim ama be ngercekten farkli biriyimdir arkadaslar.
« Son Düzenleme: 06.01.2010 16:57:39 Gönderen: Hydrogen »