Gönderen Konu: cell by cell ama nasıl?  (Okunma sayısı 26782 defa)

cell by cell ama nasıl?

« : 05.04.2006 16:21:26 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
SSI RPG'lerindeki yada Lale Savaşçılarındaki 3d sistem ki sanırım ona cell by cell diyorlar, nasıl yapılır, nasıl yaparım? Biraz teorik bilgiye ihtiyacım var anlatabilecek olan yada en azından birkaç link verebilecek olan varsa sevinirim...

cell by cell ama nasıl?

« Yanıtla #1 : 05.04.2006 17:01:22 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
bahsi gecen oyunlari bilmiyorum ama cell by cell'den kastin tile-based olabilir diye soyle bir link vereyim;
http://www.gamedev.net/reference/articles/article728.asp

cell by cell ama nasıl?

« Yanıtla #2 : 05.04.2006 17:19:02 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
tile based ile alakası yok, sanırım terim yanlış ama hatırlatması için sıralayayım bu tarz oyunları,
bards tale serisi, eye of the beholder serisi, might&magic serisinin eski oyunları, ssi'in of krynn serisi, lale savaşçıları, giye gider bu...
3d bir dünya, ama hareket sınırlı grid grid ilerleniyor. bir nevi 3d tile based :).

cell by cell ama nasıl?

« Yanıtla #3 : 05.04.2006 17:30:57 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
hic oyun oynamadigim icin (yalan, river raid oynarim) bilmiyom yine o oyunlari ama 3d tile-based diye bisi var.. normal tile-based'in acili olarak bakilmasi..

http://www.tilemap.co.uk/mappy.php
http://www.devmaster.net/wiki/RPG

cell by cell ama nasıl?

« Yanıtla #4 : 05.04.2006 18:34:49 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
Hmm anlatamadım sanırım. O söylediğin izometrik oluyor ve derdim o değil neyse bir daha deneyelim :).
Birinci kişi bakış açısından hareketlerin kare kare gittiği ama 3d grafikler. Eski rpglerde kullanılırdı.
http://www.armchairempire.com/images/Revie...-beholder-3.jpg
http://www.suplido.com/joel/images/Eye%20o...holder%2014.jpg
http://www.tgr.com/weblog/images/articles/eob.jpg
http://www.stillpsycho.net/Image:Lale-1_002.jpg
http://www.stillpsycho.net/Image:Lale-1_006.jpg
http://www.stillpsycho.net/Image:Lale-1_013.jpg

ınşallah bu sefer anlatabilmişimdir, yada en azından resimlere bakıp ne demeye kastığımı anlamışsınızdır...

cell by cell ama nasıl?

« Yanıtla #5 : 05.04.2006 23:24:10 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Selam Ragnor.
Ssi'in
D&D Forgotten Realms Serisi;
Pool of Radience
Cure of the azure bonds vs.
Krynn serisi;
Champions of Krynn
Death Knights of Krynn
Dark queen of Krynn
Silicon'un Lale savascilari
Bunlar fps acisiyla dolasirken savas oldugunda taktik izometrik ekran acilarak calisan oyunlar.

Ftl games'in Dungeon Master'i
Westwood'un Eye of the beholder 1&2 , Lands of lore'u
Psygnosis'in 4 kisilik Hired Guns'ı

Bunlar da,hem hareketin, hem de savaslarin fps acisinda gerceklestigi oyunlar. Cogunu oynadigim bu tur icerisinde en basarilisi kesinlikle Lands of lore 1'dir (2 ve uc 3d idi)
Coderlar icin olmasa da oynanisla ilgili biraz bilgi verebilirim.
Bildigim kadariyla 2 boyutlu bir map kullaniliyor. Senin durdugun her sell icin bakabilecegin 4 yon var, yani her sell icin 4 pozisyon var. Yaratiklar da seninle ayni mantikta haraket ediyorlar. Mesela senin kuzeyindeki sell'de bir yaratik var. Ve kuzeye bakiyor. Sen o yaratigi arkadan goruyorsun. Genelde yaratiklar bagimsiz hareket etmekle birlikte, kucuk boyutlu yaratiklar 3-4'u ayni cell icinde bulunabilirler.Tabi ejder gibi buyuk yaratiklar 1 cell'i kaplar. Gorus mesafesi genelde 2-3 ekrandir. Yani yaratiklar 2-3 ekran onceden goru alanimiza girerler. Menzilli silahlarin, buyulerin vs. menzilleri de ona gore 1-2-3 seklinde degisir.
Oynanis olarak, kac karaktere sahipsek ekranda onlarin resimlerini goruruz. Ve yanlarindaki dovus, buyu gibi ikonlara tiklayarak hareketi gerceklestiririz. Movement'da ise hepsi beraber hareket ederler. Savaslar haliyle real time gibi gorunen turn mantigi ile gerceklesir.
Ekranda etkilesilebilecek grafik ogeleri cok yaygindir. Cesitli yerleredeki lever, buton gibi olaylarla, esya birakma gibi basit esprilerle, hos bulmacalar hazirlanir.
Daha fazlasi icin Lands of lore'u indirip oynamani (Hatta bitirmeni )oneririm. Underdogs'da bulabilirsin oyunu. Ve dosbox calistiriyor.
Bu oyun benim gordugum en mukemmele piksel grafik ve animasyonlara sahip oyun. Ve bu turun doruk noktasi.
Umarim bir isine yarar bu bilgiler.

cell by cell ama nasıl?

« Yanıtla #6 : 06.04.2006 00:38:18 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Ragnor, haritayı çizdirirken elbette ki bir z-index kullanmak durumundasın. Sen çapraz duran satırları iki boyutlu sabit bir genişlik ve yükseklikteki bir diziye yüklediğin zaman dizinin iki boyutunun toplamı sana z-indexini verir. Çizimi de buna göre sort ederek yapacaksın. Örnek olarak satırları aşağıdan yukarıya sıralayacak olursak 4. satırın 5. sütunu, 2. satırın 7. sütunuyla aynı hizzadadır. ızometrik haritalarda perspektif olmadığı için çizimi yapmak da oldukça basittir elbette ki. Eğer anlamadıysan sana daha ayrıntılı çizimlerle açıklayabilirim. Anladıysan uğraşmiim :)

Not: Bu bahsettiğim 45 derecelik açılarda geçerlidir. Aksi taktirde işin içine açıya bağlı bir çarpan daha karışır ki bu aslında sabit bir katsayıdan başka birşey değildir.

Bir de basit bir clipping yapman gerekli ki bu konuyu hatırlatmak bile zekana hakaret olabileceği için üstünde durmak istemiyorum. :)

cell by cell ama nasıl?

« Yanıtla #7 : 06.04.2006 09:18:27 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
Abi şimdi dellendim işte. Yahu hadi ben anlatamadım, şu bahsettiğim oyunlarıda mı oynamadınız? Yahu o kadar resim linki koydum, birinede mi bakmadınız??

Sağol skate anlatmışsın yine birşeyler ama izometrik haritaları çizdirmekle ilgili bir problemim yok. Bir iki denemem var başarılı giden. Sorun başka. Bir tek Hydrogen anlamış beni sağolsun ama bana işte nasıl kodlandığı bilgisi lazım, teorik olması yeter kod falan istemiyorum yani merak etmeyin :). Hydrogen ile dün gece biraz konuştuk, bir miktar beyin fırtınası yaptık.

Neyse yinede sağolun :).

cell by cell ama nasıl?

« Yanıtla #8 : 06.04.2006 09:45:03 »
Hızlı düğmeleri aç

jimqode

İleti: 215

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
Ben anladim seni. Normalde nasil yapildigini bilmiyorum ama soyle bisey olabilirdi ben kodlasam.
Onunde kac kare gordugune gore sabit sayida duvar koyulabilecek nokta var oyunda. mesela onundeki 2 kareyi goruyorsan:

bulundugun karede sag,sol , bir ilerde sag sol, tam karsisi *2 olmak uzere toplamda duvra cizilebilecek 6 pozisyon var. Bu 6 pozisyona istedigin duvar resmini gerip cizen bir algoritma yazmak gerek. Harita tabii ki 2d. 3d hissiyatini vermek icin sadece merdiven gibi map pointler koyup (ki bence onlar da aslinda duvarlar ayni mantikta cizilen resimler) onlarla haritalari birbirine bagliyorsun.
/*
Planet Retro - Retrocomputing News and Blogs
*/

cell by cell ama nasıl?

« Yanıtla #9 : 07.04.2006 18:18:44 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
@ragnor:
http://www.eob2remake.com/screenshots.html

bu adam C++ ve SDL (sen seversin) ile yapmis.. adamla gorus, gp2x portunuda sen yaparsin hem?

cell by cell ama nasıl?

« Yanıtla #10 : 07.04.2006 18:54:11 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
Neden olmasın :).

Edit1:
Arkadaşlar sağolsun yardımları ile öğrenmiş bulunmaktayım. Bilgisayarımı bir çalışır hale gelsin hemen bir deneme yapacağım, ancak öyle anlatabilirim sanırım :).

Edit2:
Bu arada oyunun kaynak kodları yok o sitede, o yüzden yapmam zor ama adam bitiripte açarsa yada adamla anlaşırzda bana kodları verirse gp2x'e port etmemi engelleyecek birşey aklıma gelmiyor :).

cell by cell ama nasıl?

« Yanıtla #11 : 11.04.2006 15:12:20 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
Nasıl yapıldığını çözdüm ama şimdilerde kafamda yeni bir soru oluştu. Bu daha çok sizin tercihiniz ne olurdu cinsi bir soru.

Oyunun dövüş sistemi nasıl olmalı?
1- of Krynn serisi yada lale savaşçılarındaki gibi ikinci bir taktik savaş haritasında mı olsun savaşlar?
2- Might&Magic serisindeki gibi aynı harita modunda ama sıra tabanlı mı gelişsin savaşlar?
3- Eye of the Beholder serisindeki gibi gerçek zamanlı mı gelişsin savaşlar?
4- Ya da sizin başka bir öneriniz var mı?

cell by cell ama nasıl?

« Yanıtla #12 : 11.04.2006 15:20:02 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
favorim

- fist 2
- int. karate+
- tekken 2 (ps1)

cell by cell ama nasıl?

« Yanıtla #13 : 11.04.2006 15:34:28 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
ha?!

cell by cell ama nasıl?

« Yanıtla #14 : 11.04.2006 17:49:34 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Ne "ha"sı, Vigo doğru söylüyor. Alla alla...

Hadi cevap veriim bare :)

Realtimeın hem kodlaması zordur hem de oynaması. Turn based olsun (Heroes'daki gibi) ancak olmuşken tam olsun ;) Belki her turne süre eklenerek çok hafif bir realtime hissi yaratılabilir. Örneğin birer yaratık süreyi aştıkça random olarak senin savaşçılarına saldırmaya başlar ve powerlarını götürür. Böylece çabuk oynama hissi uyandırarak turn basedin rutin atmosferi bozulabilir.