Gönderen Konu: VC++ 8 ile Derlemede Sorun  (Okunma sayısı 34015 defa)

VC++ 8 ile Derlemede Sorun

« Yanıtla #15 : 02.02.2006 22:21:27 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by Ragnor@Feb 2 2006, 09:42 PM
Birşey soracağım tercihiniz neden vc? Geneliniz vc kullanıyorda. Ve niye gcc değil? Bu konuda özel bir sebep var mı? Varsa bilmek isterimde :).
[post=4980]Quoted post[/post]
[/b]
Diğer compilerların birçoğunun editörü bile yok, notepad'den de DirectX uygulamaları debug edilmiyor biliyonmu :) Ben zaten VC kullanıyordum ancak VC.NET'e geçmemin iki nedeni oldu:

1) Microsoft kendisi DirectX 9.0c için .NET 2002 ve üstü require ediyor. 6.0'ın support edilmediğini söylüyor.

bkz: http://msdn.microsoft.com/library/default...._with_C_C__.asp

2) ılk Sensei anlattı bana vapurda. Ekran kartının hafızasındaki textureları bile görebiliyorsun VC.NET ile debugging esnasında. Hoş özellikleri var elbette ki...

Peki niye DirectX 9.0c? Manyak mıyım? Değilim. Çünkü OpenGL'i 3d grafik librarysi olarak bir yere kadar kullanıyorum ancak daha sonra birçok şey için (keyboard, mouse, music, network bla bla) ekstra DLL'lere, başka liblere falan ihtiyaç duyuyorum. Ama DirectX'de sabit bir API yapısıyla tüm Direct libleri kullanabiliyorum. Sonuçta code daha düzenli oluyor. Bunlar şahsi görüşlerim elbette ki... Ayrıca kendim çok advenced seviyede kullanmadım DirectX'i ama kullananların görüşleri de seviye yükseldikçe OpenGL'in dezavantajlarının ortaya çıktığı yönünde. Yoksa multiplatform olması açısından OpenGL'i de çok severim, ilk 3d hardware acceleration kullanmamı sağlayan göz ağrımdır :)

OpenGL codelarımı LCC ile derliyorum bu arada. Nedenini bilmiyorum, öyle denk gelmiş :)

VC++ 8 ile Derlemede Sorun

« Yanıtla #16 : 03.02.2006 00:23:14 »
Hızlı düğmeleri aç

scg

İleti: 214

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
Hello World leri falan Java ile yazmıştım. O zamanlar notepad e kodu yazıp daha sonra command line a geçip compiler ı çalıştırıyodum. Kodda en ufak bi değişiklikte notepad aç , save et , comman line a gir , compiler ı çalıştır. Eziyet. Sonra okulda fortran90 dersi alıyoduk. Orda da aynı şeyler. Sonra bir arkadaş bi gün Microsoft un Fortran90 IDE sini getirdi.Bende oha dedim. Kodu yazdığın text editor (syntax highlighting falan var.) , compiler , linker , debugger ve muhteşem dökümantasyon ( Gerçekten çok deli bir matematik dökümantsayonu vardı , zaten Fortran scientific computing yapanlar arasında , özellikle akademisyenler , çok popüler) hepsi bir aradaydı. Daha sonra ben hem java hem de fortran karşı olan ilgimi kaybettim ve C öğrenmeye karar verdim. Aldığım kitapların birinde VC++ 6.0 introductory edition çıktı. Kullanmasını öğrendikten sonra da VC++ dan başka hiçbirşeye elimi sürmedim. Neyse bu kısa hikayeden çıkan sonuç : Microsoft manyak kaliteli IDE ler geliştiriyo ve dökümantasyonları (MSDN) inanılmaz.

Ya şu sensei de herkesi zehirliyo dx dx diye diye hehe ..

VC++ 8 ile Derlemede Sorun

« Yanıtla #17 : 03.02.2006 09:41:13 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by scg@Feb 3 2006, 12:23 AM
Ya şu sensei de herkesi zehirliyo dx dx diye diye hehe ..
[post=4988]Quoted post[/post]
[/b]
Tam tersi, Sensei beni OpenGL ile zehirlemişti zamanında. Ben zaten DirectX kullanıyorudum (7.0 son versiyonken), Sensei kalkıp "olay OpenGL hatta hatta DemoGL" diye atladı ortaya. Ben de O'na kanıp yazdığı tutorialları okudum ve OpenGL'e sardım. Daha sonra Arkın (God/Analog) ile konuşurken birgün Arkın bana olay DirectX dedi. Ben de Sensei tam tersini düşünüyor dedim. O da "yok lan ben O'nu da DirectX'e geçirdim, artık O da DXci" dedi. Görüldüğü gibi ben zaten DXciyken, Sensei'nin zehirlemesi sonucunda OpenGL'e geçip daha sonra yeniden orjinalime döndüm :)

Elbette ki kinayeli yazım tarzıma bakmayın, bugün bir OpenGL'i olsun, bir Glut'ı olsun, dünya ahret bacımızdır :lol:

VC++ 8 ile Derlemede Sorun

« Yanıtla #18 : 03.02.2006 11:07:39 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Uyarı: Tamamen geyik amaçlı, topice biraz eğlence unsuru katmak amacıyla yazılmıştır:)

Üfff der Hydrogen. Kolunu masaya koymuştur. Gazete'yi incelerken yine morali bozulmuştur. Dünya ne kadar bezgin bir yerdir. Bu hayatın engebeli yokuşlarında yuvarlanıp gitmek bile zor, zordur. Ne olacaktır bu dünyanın hali. Ansızın bir grafiker arkadaşını görür. Turbo'dur bu. Aynı kahveye takılmıştır. O da ne.. Datura'da gelmiştir. 3 ettiler. Aaa. O da ne. şansa bakın ki Hyper'da toplantıya katılır. şenlenmiştir kahve.

VC++ 8 ile Derlemede Sorun

« Yanıtla #19 : 03.02.2006 11:45:13 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Böyle hoş bir mesajın 4999. mesaj olması ne kötü.

Our members have made a total of 4.999 posts

diyor bu forum. Bende 5000'i çakıyorum ahahaha

VC++ 8 ile Derlemede Sorun

« Yanıtla #20 : 03.02.2006 14:00:32 »
Hızlı düğmeleri aç

Wisdom

İleti: 134

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
Bir grafik kutuphanesi olmasi nedeniyle OpenGL'de dogal olarak var olmayan bazi seyler (input, sound vb.) icin SDL kullanilabilir. Daha fazla bilgi icin:

http://www.libsdl.org/

VC++ 8 ile Derlemede Sorun

« Yanıtla #21 : 03.02.2006 15:47:47 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by Wisdom@Feb 3 2006, 02:00 PM
Bir grafik kutuphanesi olmasi nedeniyle OpenGL'de dogal olarak var olmayan bazi seyler (input, sound vb.) icin SDL kullanilabilir. Daha fazla bilgi icin:

http://www.libsdl.org/
[post=5004]Quoted post[/post]
[/b]
Kesinlikle katılıyorum. Ancak DirectX'in tek avantajı tüm liblerinin aynı yapıda olması. Böylelikle iş biraz daha kolaylaşıyor. Direct3d initialize etmeyi öğrenen bir kişi DirectInput, DirectSound v.s. kullanırken hiç zorlanmıyor çünkü genel yapı hep aynı. Bazı demolar görüyorum OpenGL, SDL, fmod, bass v.s. hepsini mükemmel bir şekilde kullanan. Dolayısıyla zaten bu kombinasyonlar başarısını kanıtlamış. Ancak DirectX kullanıldığı zaman kullanılması gereken ekstra lib sayısının azaldığı da bir gerçek.

VC++ 8 ile Derlemede Sorun

« Yanıtla #22 : 03.02.2006 16:25:15 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
DirectX benden uzak, bill gates'e yakın olsun :).

Bu arada DirectX alternatifi olmak amacıyla voltranı oluşturan bu liblerin geneli zaten oldukça kolay kullanılan şeyler. Yani extra lib gerekiyor evet ama bu işi daha zor kılıyor diyemeyiz bence.

VC++ 8 ile Derlemede Sorun

« Yanıtla #23 : 03.02.2006 18:16:22 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by Ragnor@Feb 3 2006, 04:25 PM
DirectX benden uzak, bill gates'e yakın olsun :).

Bu arada DirectX alternatifi olmak amacıyla voltranı oluşturan bu liblerin geneli zaten oldukça kolay kullanılan şeyler. Yani extra lib gerekiyor evet ama bu işi daha zor kılıyor diyemeyiz bence.
[post=5011]Quoted post[/post]
[/b]
Bir daha okuyacak olursan yazılarımı DX harici liblerin kullanımı daha zor demedim. DX daha complete bir paket. Projeme birşey linkleyecekken çok fazla düşünmeme gerek kalmıyor. Ancak burda bir noktayı vurgulamam lazım, bırakın development'ı, kullanıcı olarak bile Linux'la ilgisi olmayan bir adamım ben. Kendi durumum için en idealinin de DX olduğunu söylüyorum.

VC++ 8 ile Derlemede Sorun

« Yanıtla #24 : 03.02.2006 20:17:55 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
Haklısın zor demedin, benim anlatım bozukluğum. DX büyük, güçlü ve komple bir paket. Senin durumundaki biri için ise ideal.
Benim söylemek istediğim bu alternatif kütüphaneler DX gibi büyük bir yapıya sahip olmadıkları için nispeten daha kolaylar diye düşünüyorum. DX ile fazla uğraşmadım DX8.0 zamanlarında şöyle bir bakmıştım diyebilirim. O yüzden kesin bir karar olmasa da ufak yapılarından dolayı bu library'leri öğrenmek DX öğrenmekten daha kolay gibi geliyor. şimdi benden bir soru? ıki taraf ile ilgilenmiş olan biri bu tezimin doğru olup olmadığını söyleyebilir mi?

VC++ 8 ile Derlemede Sorun

« Yanıtla #25 : 03.02.2006 23:02:07 »
Hızlı düğmeleri aç

scg

İleti: 214

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
2 Api de birbirine çok benziyo. Ben artık şu daha zor şu daha kolay diye düşünmüyorum. Düzgün dizayn yapamazsan ikisinin de kullanımı çok zorlaşır , patlar yani. DX e ilk bakan birisi
Kod: [Seç]

LPDIRECT3DDEVICE9 device;

yada genel olarak LPHEDEHODO9 tarzı şeyler görünce canı çok sıkılabiliyo. Syntax olarak OpenGL in algılanması daha kolay. Fakat hem dx  hem ogl için güzel wrapper lar yazarsanız bu kolaylık zorluk meselesi ortadan kalkıyo yavaş yavaş. Opengl in dezavantajı bi konsorsiyumun elinde bulunması. Opengl de kararlar yavaş alınıyo , sonra extension karmaşası falan var. Esasında buna benzer problemler Dx de de var (CAPS bitleri mesela). Ama DX10 bu konuda çok katı olacak. CAPS bitleri ortadan kalkacak. Bir ekran kartının %100 DX10 destekli olduğunu iddia edebilmesi için microsoft spesifikasyonuna harfi harfi uyması lazım. Mesela bugün gidiyonuz bir ekran kartı alıyonuz. Kutusunda dx9.0c compatible falan yazıyo. Bu kart non power of two texture ları basabiliyo olsun. Fakat aynı iddia da bulunan başka bir kart non - power two texture ları basamıyo olabilir. Programcının ilgili CAPS bitini kontrol edip bundan emin olması lazım. ışte DX10 da bu tarz herşey tam bir standart a bağlanacak. DX10 gerçek manada geliştiricileri rahat ettirecek. Ayrıca DX in D3DX library si çok iyi. Opengl de benzer glu var ama zayıf kalıyo dx inkine göre. Mesela D3DX e MESH fonksiyonları var. Ekran kartının vertex cache ine göre optimize ediyo datayı. Kendin böyle bişeyi s*ksen yazamazsın. OpenGL için NVidia nın Triangle Strip library si var. Belki o kullanılabilinir. Bi de DX in effects framework u güzel. Özellikle shader ların sınıflandırılması çok net. Tüm device statelerini fx dosyalarında set edebiliyosun. Mesela şöyle bişey yapmak iste :
Backface culling yapmıcan
Fixed pipeline lighting de yapmıcan
Hem vertex shader ın 1.1 hemde pixel shader ın 1.1 profiline göre compile edilmesini istiyon ,
Kod: [Seç]
technique Hede
{
 pass p0
 {
  Lighting  = FALSE;
  CullMode = NONE;
 
  VertexShader = compile vs_1_1 VS();
  PixelShader  = compile ps_1_1 PS();
  }
}

Bu HEDE isimli tekniği renderloop unda aktif hale getirdiğin zaman bu tenikle render edilen herşeyde Culling yok , fixed point lighting yok. Ayrıca VS( ) ve PS( ) isimli shader lar render edilecek şeyler üzerinde çalışıyolar.
Opengl de işler karışık bence. ARB fragment programlar var , NVFragment programlar var (bunlar da kendi aralarında ayrılıyo) , sonra CG ve GLSL var. Ben hala GLSL in hangi shader profiline karşılık geldiğini bilmiyorum ( Muhtemelen ps 2.0). Bu bahsettiğim .fx dosyalarının hemen hemen aynısı CG içinde var . CGFX olarak geçiyo. Zaten CG ve HLSL hemen hemen aynı shading dilleri. Fakat CG nin tek dezavantajı NVIDIA donanımına göre optimize edilmesi ve ATI den hiç destek görmemesi. Vaziyet böyle olmasa Opengl + CG + CGFX de gayet güzel bi çözüm olabilir.
Ayrıca DX de PIX diye bişey var. PIX direct3d profiler ı. Profesyonel adamlar bu olmadan yaşayamazlar artık sanırım.

şimdi yazdıklarıma bakınca sanki DX daha iyi gibi gözükebilir. Ama kime göre? Yani bi democu için yada evinde amatör olarak oyun yapmaya kasan bi adam için iki api de aynı bence. Çünkü ben yaptığım şeyden para beklemiyorum..Yani Opengl + CG + CGFX kullanırım demomda, NVIDIA da iyi çalışır ATI de yavaş. Böyle bir lüksüm var. Yok eğer ben bi oyun stüdyosuysam yaptığım yazılımdan  sorumluyum. Her yerde problemsiz ve kabul edilebilir hızlarda çalışmasını sağlamak benim görevim olur. işte bu gibi durumlarda PIX gibi yazılımların , .fx framework un ve D3DX gibi şeylerin önemi ortaya çıkıyo.
Bence mesele böyle.

VC++ 8 ile Derlemede Sorun

« Yanıtla #26 : 04.02.2006 00:57:23 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by Ragnor@Feb 3 2006, 08:17 PM
Haklısın zor demedin, benim anlatım bozukluğum. DX büyük, güçlü ve komple bir paket. Senin durumundaki biri için ise ideal.
Benim söylemek istediğim bu alternatif kütüphaneler DX gibi büyük bir yapıya sahip olmadıkları için nispeten daha kolaylar diye düşünüyorum. DX ile fazla uğraşmadım DX8.0 zamanlarında şöyle bir bakmıştım diyebilirim. O yüzden kesin bir karar olmasa da ufak yapılarından dolayı bu library'leri öğrenmek DX öğrenmekten daha kolay gibi geliyor. şimdi benden bir soru? ıki taraf ile ilgilenmiş olan biri bu tezimin doğru olup olmadığını söyleyebilir mi?
[post=5027]Quoted post[/post]
[/b]
SCG senin benden istediğin cevabın bir kısmını vermiş zaten. Ama benim ekleyebileceğim şey şudur. Bence olay "grafik librarysi" ise en kolay kullanımlı library tartışılmaz TinyPTC'dir. Ancak plot rutini bile içermez. Dolayısıyla ben hiçbir zaman "en kolay öğrenilen"i tartışmadım. şimdi DX 9.0c ile uğraşıyorum, DX 7.0'dan kalma biri olarak anam ağlıyor. Ama benim değerlendirdiğim şey OpenGL, DirectX, SDL v.s. libler karşılaştırıldığında ve projenin bir oyun gibi ses, giriş/çıkış birimleri, grafik, network v.s. herşeye ihtiyaç duyan bir proje olması halinde en homojen yapıya sahip olan library DirectX. Bir de sanırım benim şansıma benim kafa yapıma da çok uygun. Yani DirectX'i ben yazacak olsaydım (zitsen yazamam) çok benzer bir API modellerdim gibime geliyor. Bazı liblerde ise kullanırken bana ters gelen yapılar oluyor. Aslında iki yol da aynı kapıya çıkan şeylerden DirectX genellikle benim seçtiğim kapıyı kullanmış.

Bu arada hiçbir libi advanced seviyede kullanmadım. Bu yüzden tam bir review yapabilmem için birkaç ay var daha. şu aralar bir hayli yakalamaya çalışıyorum kaçırdığım dönemleri (Son 5-6 sene diye özetleyebiliriz). Birkaç ay sonra son bulgularımla kıyaslama yaparım. Ancak bir arayış içinde değilim. DirectX benim için net bir seçim.

Hemen akıllardaki soruya cevap veriim. Hayır, Bill Gates'i tanımam. Bana para da yedirmiyor. :) Microsoft'a karşı alınan tavırlar başlangıçta mantıklıyken günümüzde bilir bilmez herkes Microsoft'a düşman kesildi. Sebebi olanları ayrı tutarak crack Windows kullanıp fiyatından şikayet edenleri de başka bir yere koyuyorum :) Aslında bu forumdaki insanlar genellikle bilinçli bir kitle haliyle ama özellikle iş çevremde "zittiğimiz mikrozoftu" diyen ve sebebini sorduğumda "tekelcilik yapıyorlar" bile diyemeyen birçok kişi tanıdığım için buraya dip not olarak düştüm bu paragrafı. Bir de allahaşkına politikayla ilişkilendirmeyin olayları. Bıktım Coca Cola'nın gelirlerinin ısrail ordusuna akması hikayelerinden.... Yorumlar bilişim sektörüyle ilişkili olsun lütfen :)

VC++ 8 ile Derlemede Sorun

« Yanıtla #27 : 04.02.2006 01:51:50 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
Olur mu ama microfoş gelirlerini Madagaskar ordusuna aktarıyor :).

VC++ 8 ile Derlemede Sorun

« Yanıtla #28 : 04.02.2006 09:00:38 »
Hızlı düğmeleri aç

Wisdom

İleti: 134

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
Ayni seyi baska bir konuda yazdim ama pek anlasilamadi sanirim:

http://www.gnu.org/philosophy/right-to-read.html

Microsoft urunlerinin degerli birseymis ya da esi benzeri yokmus gibi insanlara empoze edilmesi kabul edilemez.

Insanliga saygisi olan, Microsoft ve benzeri politikalari izleyen diger firmalarin urunlerini kullanmaz, en azindan tercih hakki bulundugu surece.

Bu mesaji "iste Microsoft karsiti bir mesaj daha"nin otesinde degerlendiremeyip de anlayamayanlar cevap yazmasin.

VC++ 8 ile Derlemede Sorun

« Yanıtla #29 : 04.02.2006 20:11:58 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by Wisdom@Feb 4 2006, 09:00 AM
Ayni seyi baska bir konuda yazdim ama pek anlasilamadi sanirim:

http://www.gnu.org/philosophy/right-to-read.html

Microsoft urunlerinin degerli birseymis ya da esi benzeri yokmus gibi insanlara empoze edilmesi kabul edilemez.

Insanliga saygisi olan, Microsoft ve benzeri politikalari izleyen diger firmalarin urunlerini kullanmaz, en azindan tercih hakki bulundugu surece.

Bu mesaji "iste Microsoft karsiti bir mesaj daha"nin otesinde degerlendiremeyip de anlayamayanlar cevap yazmasin.
[post=5040]Quoted post[/post]
[/b]
Wisdom, yanlış anlamıyorum ve Workbench'in daha gelişmiş bir alt yapısı olduğunu biliyorum. Ama sen de ben de bu sistemi kullanıyoruz ve ben bu sistemin üzerine yazılım geliştirip para kazanıyorum. Yoksa "first multitasking operating system" diye ortaya çıktıklarında ben de kıçımla gülüyordum o ayrı :)

Günümüzde Windows hala bugıyla patchiyle en user friendly sistem olmaya devam ediyor. Bir de o linkteki yazıyı okuyacak vakit bulamamıştım, şimdi okuyorum.