Gönderen Konu: XM uzerine  (Okunma sayısı 8765 defa)

XM uzerine

« : 04.10.2006 21:37:27 »
Hızlı düğmeleri aç

chenmy1

İleti: 184

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mosengine.inativa.com
XM ile ilgili bir problem soz konusu.
 
introlarda sıkca sorun yasatmaya basladi bu sorun neden oldugunu bulamadim.Function 06 hazirladigimiz introda basa bela oldu.

Simdi soruna gelirsek xm olarak muzigi hazirladi arkadas fakat benim ekrana yazdigim sure ile xm in suresi tutmuyor.Diyelimki ben ekrana
 
10 000 ms de yaziyorum.Fakat xm 12 000 ms de? -2000 ms ortadan kayboluyor.(kaybolmayan XM yapin kardesim burdan yetkililere sesleniyorum:)

mesala intro bitti ve boyutu 100 000 mili saniye olsun fakat muzik 105 000 milisaniye olursa tam olarak intro zamani ile ayni oluyor.
 
Bunun nedenini cozemedim?Boyle bir sorunla karsilasip cozumunu bulan var mi?
 
Bu senkronizasyon sorunu yuzunden intronun bir suru yeri ile oynasmak zorunda kaldim.hatta -7000 ms sildik :S anca oyle sagladik oda zorla...

Bunun cozumu bilen var mi?
Algoritmik Geometri^S!P and MEE!ditor 64/4 kb intro tool.

XM uzerine

« Yanıtla #1 : 05.10.2006 06:09:18 »
Hızlı düğmeleri aç

anesthetic

İleti: 403

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info/
xm süresini minifmod filan ile alıyorsan doğru sonuçlar bekleme. hatta genel anlamda ses yürütücüsü olan kütüphanenin verdiği bilgilerle senkronizasyon kasmaya çalışırsan başın çok ağrır. minifmod, süreyi geçtim pattern ya da rowları bile yanlış dönüyor.

XM uzerine

« Yanıtla #2 : 05.10.2006 09:13:11 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Ben PC'de hiç müzikle senkronizasyon kasmamış birisi olarak tartışmanın devamını merakla izliyorum. Böyle bir sorun olduğundan haberim yoktu.
 
@Anesthetic: Peki mini olmayan normal fmod.dll'de de aynı sorun var mı? Ya da bass.dll'de falan?

XM uzerine

« Yanıtla #3 : 05.10.2006 15:53:07 »
Hızlı düğmeleri aç

chenmy1

İleti: 184

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mosengine.inativa.com
@anesthetic : peki cozum nedir?
 
@skate : ayni sorun FMOD.DLL mevcut robotika adli demoyu yaparken karsilastim...(Fakat sadece MOD, XM tarzi formatlarda mevcut MP3 cok saglam calisiyor.)
Algoritmik Geometri^S!P and MEE!ditor 64/4 kb intro tool.

XM uzerine

« Yanıtla #4 : 05.10.2006 16:07:20 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@Chenmy1: Burda senin yaşadığın problemi tartışmışlar. Ancak ne yazık ki ıngilizce.
 
http://forums.gamemaker.nl/lofiversion/index.php/t180945.html
 
Ufak bir özet geçmem gerekirse müziğin içinden okuyacağın bilgilere ve timerlara güvenmemen gerektiğini yazıyor. E geriye ne kaldı? :) Diyor ki timerlar aslında gayet güzel bir şekilde çalışabilir. Ancak ne yazık ki müziğin tam başlangıç zamanını almak zor bir olay. Yani müziğe play komutu verildikten sonra buffera alınma işlemi v.s. derken 1-200 milisaniye süre geçebilir. Bu da senkronu bozar.
 
Birkaç kişi garip yöntemler önermiş. Üst üste aynı müziği çalmaya varıncaya kadar (detayını incelemedim ama bu tür muhabbetler dönmüş). Ancak elle tutulur bir sonuca varamamışlar gördüğüm kadarıyla.

XM uzerine

« Yanıtla #5 : 05.10.2006 16:37:11 »
Hızlı düğmeleri aç

chenmy1

İleti: 184

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mosengine.inativa.com
Sorun tam olarak oyle degil benim kaybim 200 veya 1000 milisaniye degil muzigin boyutu ile alakali..

60 000 ms de -2000 milisaniye
240 000 ms de  -10 000 milisaniye kay boluyo ...
 
Sanki muzik hizli caliniyor?Bu yuzden muzigin boyu artikca kayipda artiyor.
 
Normalde her defasinda hangi makinede olursa olsun dogru caliniyo fakat muzik biraz hizli gidiyo.
 
Winampda actigimda muzigi 250 000 milisaniye gosteriyo ise MadTracker 255 000 milisaniye toplam diyor.Benim intro ise 240 000 milisaniye diyor :D
Algoritmik Geometri^S!P and MEE!ditor 64/4 kb intro tool.

XM uzerine

« Yanıtla #6 : 05.10.2006 21:30:09 »
Hızlı düğmeleri aç

anesthetic

İleti: 403

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info/
bu formatlarla pek ilgilenmedim ama anladığım kadarıyla ogg mp3'ler "sample" denen ufak waveformlarla ilerliyor. (tracked musicteki samplelardan farklı) bi sample bitince diğeri başlıyo filan. fmod bu samplelar arasındayken (büyük çoğunlukla öyle oluyosun) yaklaşık bi süre dönüyor (sample sınır sürelerinden hesaplayarak). aynı zamanda sampleların spektrum bilgisini alıp frekansa göre senk şansın var ama bildiğim kadarıyla o da baş ağrıtıcı bi yöntem.

bunun yerine bi tabloda istediğin beatleri ve rampleri tutuyorsun, hatta bunu müzisyen hazırlıyor. (outracks, shitfaced clowns filan bunu elle yapmayı sağlayan sync toolları kullanıyor) bu tablonun satırlarının süreleri sabit tabi şarkıya bakmadan tablodan sinki yapıyorsun (hem demoyu hem tabloyu aynı timerla okuyorsun tabi).

ben elimle syncliyorum her şeyi. abs(sin(t * 0.64 - 0.24)) + cos²(t * 0.32) * square(t * 64) hede hodo :) ilk başta biraz yorucu oluyor dalgaları gözde canlandırmak filan ama sonuçlar şu ana kadar memnun edici oldu.

XM uzerine

« Yanıtla #7 : 05.10.2006 21:34:22 »
Hızlı düğmeleri aç

anesthetic

İleti: 403

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info/
tabi içinde t geçen dalgaları kullanabilmek için t'ni kümülatif artırmaman gerekiyor.

yani her frame de 1/fps kadar t artırırsan frame sayısı kadar floating hatası yersin, müzik filan kaçar gider o arada.

onun yerine müziği başlattığın anda (hemen sonra) tzero diye süreyi alıyosun sonra her framede t = timer - tzero uyguluyorsun, tertemiz synclerle hayat daha güzel oluyor.

XM uzerine

« Yanıtla #8 : 06.10.2006 09:46:41 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@Anes: Müziğe uygun frekansta formül kullanmak süper fikir.

XM uzerine

« Yanıtla #9 : 06.10.2006 15:51:14 »
Hızlı düğmeleri aç

chenmy1

İleti: 184

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mosengine.inativa.com
Alıntı yapılan: anesthetic
bu formatlarla pek ilgilenmedim ama anladığım kadarıyla ogg mp3'ler "sample" denen ufak waveformlarla ilerliyor. (tracked musicteki samplelardan farklı) bi sample bitince diğeri başlıyo filan. fmod bu samplelar arasındayken (büyük çoğunlukla öyle oluyosun) yaklaşık bi süre dönüyor (sample sınır sürelerinden hesaplayarak). aynı zamanda sampleların spektrum bilgisini alıp frekansa göre senk şansın var ama bildiğim kadarıyla o da baş ağrıtıcı bi yöntem.
 
bunun yerine bi tabloda istediğin beatleri ve rampleri tutuyorsun, hatta bunu müzisyen hazırlıyor. (outracks, shitfaced clowns filan bunu elle yapmayı sağlayan sync toolları kullanıyor) bu tablonun satırlarının süreleri sabit tabi şarkıya bakmadan tablodan sinki yapıyorsun (hem demoyu hem tabloyu aynı timerla okuyorsun tabi).
 
ben elimle syncliyorum her şeyi. abs(sin(t * 0.64 - 0.24)) + cos²(t * 0.32) * square(t * 64) hede hodo :) ilk başta biraz yorucu oluyor dalgaları gözde canlandırmak filan ama sonuçlar şu ana kadar memnun edici oldu.

Aslinda ilk basladigimdan beri bende elle yapiyorum bu isi yani formulerle fakat dedigim gibi sorunum zamanlarla yani t ..
 
Muzigim suresi ile intro mun suresi birbirini tutmuyor.Eger introyu once yapip muzik sonradan yapilmaya kalkilirsa benim muziksiz ekrana yazdigim sure ile muzik eklendiginde muzigin suresi birbirini tutmuyor.
 
Muzisyen interpolation i felan kapat dedi belki ondandir ama minifmod da boyle bir ayar bulamadim.Anliycan Muzigin zamani ile intromun zamaninin es zamanli olmasini istiyorum sorunum bu.
 
EDIT: az once kendi soyledigimi test ediyim dedim :D timeGetTime() ile muzisyene verdigim muziksiz intronun zamani ile Muzikten aldigim sure bir birini tutmuyomus yani muzisyen ona gore hazirlamisti muzigi ben ise minifmod dan aldigim sureyi kullaninca ortalik karisti tabi :D
 
 
Peki diger soru hangi zamani kullanmak daha dogru?
« Son Düzenleme: 06.10.2006 16:15:52 Gönderen: chenmy1 »
Algoritmik Geometri^S!P and MEE!ditor 64/4 kb intro tool.

XM uzerine

« Yanıtla #10 : 08.10.2006 00:50:42 »
Hızlı düğmeleri aç

flexi

İleti: 29

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
    • http://
Alıntı yapılan: chenmy1
@anesthetic : peki cozum nedir?
 
@skate : ayni sorun FMOD.DLL mevcut robotika adli demoyu yaparken karsilastim...(Fakat sadece MOD, XM tarzi formatlarda mevcut MP3 cok saglam calisiyor.)

MOD, XM vs için CallBack fonksiyonları var fmod'un. Onları kullanabilirsin. Ben
FMUSIC_SetInstCallBack'i denemiştim mesela bi ara, güzel sonuç vermişti. Bi iki fonksiyon daha var,  FMUSIC_SetOrderCallBack filan sync konusunda işine yarayabilir:
http://www.fmod.org/docs/HTML/FMUSIC_SetInstCallback.html