İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - Hydrogen

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 9
31
çeşitli / Sobee - Junior 3d Artist arıyor.
« : 02.09.2010 15:55:08 »
[FONT="]ıstanbul Kıyamet Vakti (http://www.istanbuloyun.com),  I Can Football (http://www.icanfootball.com) ve SuperCan (www.supercanoyun.com) oyunlarını geliştiren SOBEE STUDIOS, var olan ve gelecekteki oyun projelerinde çalışmak üzere full time  "Junior 3d Artist" arıyor.[/FONT]
 
  [FONT="]ış Tanımı[/FONT][FONT="]Junior [/FONT][FONT="]3d [/FONT][FONT="]A[/FONT][FONT="]rtist[/FONT]
  [FONT="]şehir[/FONT][FONT="]            ıstanbul/Maslak[/FONT]
  [FONT="]
Aranan temel özellikler[/FONT]
 
  [FONT="]3ds Max programına hakim olmak
Proje ihtiyacına göre low-poly ya da high-poly model üretebilmek[/FONT]
  [FONT="]Konsept çizimleri iyi algılayıp, modeli oluşturabilmek[/FONT]
  [FONT="]Modellerin UV koordinatlarını 3dsMax içinde düzgün ve optimum şekilde ayarlayabilmek, gerekli değişiklikleri yapabilmek[/FONT]
  [FONT="]Üretilen modellere konsept çizimlere uygun şekile kaliteli dokular oluşturabilmek[/FONT]
  [FONT="]Herhangi bir dijital boyama ve/veya görüntü işleme programına hakim olmak[/FONT]
  [FONT="]Ekip arkadaşlarıyla ve proje lideriyle iyi iletişim kurabilmek[/FONT]
  [FONT="]Diffuse map, bump map, normal map, specular map, alpha map gibi çıktıları üretebilmek[/FONT]
  [FONT="]ış planlarına uyum konusunda profesyonel disiplin sergilemek[/FONT]
  [FONT="]Oyun geliştirme konusunda tutkulu olmak[/FONT]
 
  [FONT="]Ayrıca şu özelliklere sahip olmak tercih sebebidir;[/FONT]
 
  [FONT="]Piyasaya çıkmış bir bilgisayar oyununda ya da benzer bir projede bu konuda çalışmış olmak[/FONT]
  [FONT="]Karakter animasyonu konusunda bilgili olmak[/FONT]
  [FONT="]Zbrush, Mudbox gibi yüksek detaylı model üretilen programların birisinde bilgi sahibi olmak[/FONT]
  [FONT="]Pixel art yapmak[/FONT]
  [FONT="]Güzel sanatlarla ilgili olmak[/FONT]
  [FONT="]Mmorpg meraklısı olmak[/FONT]
 
  [FONT="]Önemli Not: Başvuracak kişilerin portfolio sunmaları gerekmektedir.[/FONT]
 
  [FONT="]Başvurularınızı murat@sobee.com.tr adresine yapabilirsiniz.[/FONT]

32
geyik / ROCK - Daha hayvan bir sey var mi?
« : 05.03.2010 12:55:21 »
Aaaaargh yazasim geldi.
Metallica, Slayer, Megadeth, Anthrax, Heaven & Hell, Manowar

Rammstain, Alice in chains, mastodon falan filan.

Daha ote bir sey olur mu bilmem Turkiye'de:)


http://tk.sonispherefestivals.com/
 
Oradayim:)

33
demoscene / Breakpoint 2010 - Like There Is No Tomorrow
« : 01.02.2010 10:34:45 »
Evet, parti konseptinden de anlasildigi gibi, son Breakpoint partisi bu.
 
Muhtemelen easter'da almanya'da seneye baska bir parti yapilir, BP kadar buyuk olur mu olmaz mi bilemem ama yapilirse kesinlikle gene eglenceli olur. Ancak BP'yi merak edenler bu tarihi event'i kacirmasin derim. Ben Mekka Symposium'u ve The Party'i belki de gidebilecekken kacirdim. Sonra icinde kaliyor insanin:)
 
http://breakpoint.untergrund.net/

34
bronx / Megablast
« : 10.01.2010 21:01:49 »
Bu demonun final exe'sini en kısa sürede yayınlamasını Gnostic'e tavsiye ediyorum. Zira demonun yanlis oldugu soylenen exesindeki dat'ı izleyen scenerların kafalarında oluşan soru işaretlerini haklı buluyorum. Gnostic'in bahsettigi gercek opengl final exe'sini yayınlaması ile rahatlayacaklarını düşünüyorum. Kısa sürede yayınlanmadığı takdirde, soru işaretlerinin baki kalacağını tahmin ediyorum.
 
Demonun Bronx tarafindan geri cekilme nedeni ise, exe istememizden bagimsiz olarak, benimle ilgili bir durumdur. Benimle yasanan bir muhabbet sonrasi, Bronx demoyu geri cekme karari aldiklarini bildirdi, burada hatali olan benim Bronx'la iletisim halindeyken tarzimin yanlisligi olabilir.
 
Ben bunun uzerine geri cekme istegine "Ok" verdim. Bununla simultane olarak, Org arkadaslar, Bronx'un benimle temas kurdugunu bilmedikleri icin, exe'nin gelmeyecegini dusunerek benden habersiz olarak diskalifiye karari aldilar. Ben biraz da geciktigim icin site bu sekilde update edildi. Ardindan ben Bronx'a bizzat "Ok" verdigim icin, karar bu sekilde degistirildi. Cunku bu "Ok" official bir "Ok"'di.
 
7dx olarak org. icinde zaman zaman, bazi iletisimsizlikler yasadik. Ama compolarla ilgili anlasmazliklari handle ederken, cok major bir hata yaptigimizi dusunmuyorum. Bu olayda da, gayet acik bir sekilde exe'si elimizde bulunan Patterns of Madness demosu, 1nciliği elde etti.
 
Su an artik organizator olarak degil, bir scener olarak Bronx demosunun executable olarak makinelerimize gelmesini bekliyorum.

35
7dx / Hydrogen Aktif 7DX Organizatorlugune veda ediyor.
« : 10.01.2010 04:36:05 »
Selam arkadaslar... 8 sene boyunca 7dx partilerinde, yukun altina giren ana tayfadan biriydim. Bu 8 sene boyunca yaptigimiz organizasyonlarda...
 
1) 7dx olarak, maddi hic bir cıkar gözetmedik.
2) Parti girislerinin daima bedava olmasına gayret ettik. Genellikle ana masraflari cebimizden harcadık, bazen sponsorlar yardimci oldu.
3) 7dx olarak, daima her gruba es mesafede durmaya calistik. Butun grupları davet ettik hatta davet telefonları actik.
4) Partileri surekli gelistirmeye calissak da, asil hedefimiz, "her sene bir öncekini gecen parti organize etmek" degil, "her sene Turkiye'de bir scene partisi gerceklestirmek"di. Bu konuda cok inat ettik. Mekanda bilgisayar koyulacak hic masa olmasa da (7d4), butun mekan arayislari yuzumuze kapansa da (7d6), partide compolar iptal edilse de (7d7) biz inat ettik ve bir sonraki sene mutlaka bir sekilde partiyi yapmaya calistik.
 
Ben Hydrogen olarak bu sure zarfinda, envai cesit yukumlulugun altina girdim. Ve size bir organizator olarak soyluyorum, parti duzenlemenin maddi bir getirisi olmadigi gibi, manevi getirisi de oldukca kisitlidir. Nasil mi?
 
Partide bir cok yukumlulugunuz oldugu icin, genellikle insanlarla cok iletisime gecemezsiniz. Cogunlukla sizi ortalikta kostururken gorurler.Bu sirada yuzunuzde sorumluluklarinizin agirligi vardir. Genellikle, gergin oldugunuzdan dolayi, katilimcilar uzerinde cok olumlu bir izlenim birakamazsiniz. Zira bir cok sorununuz olabilir. Compo makinesi calismaz, c64 goruntu vermez, strafor biter, kahve kalmaz, ekranda gosterilecek demo unutulmustur, online voting yoksa vote hesaplarsiniz, yere sigara atildiysa, elle izmarit toplarsiniz(zira genelde mekanlar boyle seylere cok tolerans gostermezler), dev ekran sapitir, deadline kacar, internet kesilir, tuvalet tikanir, su biter gider de gider bu liste.
 
Genelde en keyif aldiginiz sey parti raporlarini okumakdir. Onlarda da, insanlar birbirleri hakkinda doktururken:), cogunlukla size cok az gonderme yapilir. Genelde bir nezaket tesekkuru bulunur, su sekilde.
 
"Hydrogen stresli olsa da cok gayret gosterdi!", "Butun 7dx organizatorleri harika bir is basardilar tebrik ediyorum!", "Organizatorlere tebrikler, super partiydi!" ,"emegi gecenlere tesekkurler"
 
Partide donen geyigi bile genelde raporlardan ogrenirsiniz. Burada iste organizasyona yonelik sizin yaptiginiz seylere insanlar iyi tepki verdiginde mutlu olursunuz. Mesela, Sx-64 adami superdi. En iyi Sx-64 adami bendim falan gibi. Aslinda Sx-64 adami da, belki sizi ortalama bir scene product'i kadar ugrastirmis olabilir. Ancak o sonucta bir urun degildir, oylesine bir seydir:) Ayrica gene en buyuk bir baska mutluluk da, sizin partide compolarda yarisan urunlerdir. Guzel bir urun ciktiginda, yeni bir scener kaliteli bir sey yaptiginda, butun her seyin bunun icin oldugunu dusunursunuz, butun cekilen cilenin.
 
Agir elestiriler de az da olsa alirsiniz ve bu durum sizi gercekten uzer.
 
Her seyin sonunda inanilmaz bir yorgunluk coker. Ancak is bitmez. Release'ler duzenlenir, site update edilir, sonuclar yayinlanir vs. Zaten ertesi gunler isyerine gitmeniz gerekir. O haftayi ultra yorgun gecirirsiniz. Muhtemelen, isyeriniz icin yaptiginiz bazi isler gecikmeye ugrar ve 2x calismak zorunda kalirsiniz sonraki hafta.
 
Benim icin bu 8 sene, cok yorucu gecti arkadaslar. Cok sayida sorumluluk aldim, bir cogunu yuzumun aki ile gerceklestirdigime inaniyorum.
 
Ancak bu sene, artik benim miadimin doldugu senedir. Stres, yorgunluklar, tekrar stres vs. Bu sene bende cok buyuk mide agrilari yaratti (Gercek mide agrilari, mecaz degil) Bu iş nihayetinde bir hobidir. Her sene en az 1 ayınızı ağır şekilde işgal eden böylesi bir organizasyondan sonra, mutluluk yerine mide ağrıları çekmek, benim icin durumu git gide manasizlastirmaya basladi. Her durumda tarafsiz olmak icin sarfettiginiz asiri gayret, bir cok kafadan cikan sesleri duzgun sekilde sort edip isleme koymak icin beyninizin harcadigi mesai, herkesi psikolog sabri ile dinlemek ve olculu aciklamalar yapmak icin gayret etmek. Bir konuyu 15 degisik acidan ele almak. Hatalarim vardir muhakkak ama genelde hep basarili oldugumu dusunuyorum, sadece miadim doldu.
 
Bundan boyle 7dx organizasyonlarinda aktif olarak rol almayi birakiyorum arkadaslar. Aslinda 7dx organizasyonundan tamamen ayrilmayi dusunuyordum ancak tamamen ayrilmak, organizasyonu fedakarlikla gerceklestiren arkadaslarimin motivasyonunu oldukca dusurebilir. Sonucta 7dx'in devam etmesini, yeni scenerlar kazandirmasini istiyorum. Ancak bundan boyle "Pasif mod"'a geciyorum, beni etrafta org ile ilgilenirken goremeyeceksiniz. Alacagim en buyuk sorumluluk,oynatilacak demolarin secimi olabilir:)
 
7D9'dan sonra yapilacak organizasyonlar ile ilgili hic bir konuda muhattap degilim artik.
 
Son olarak, size sunu tavsiye edebilirim. 7dx organizatorlerine iyi bakin. Onlari minimum yorun. Sizin dusundugunuz bir seyin, belki de organizatorler tarafindan 10 kere dusunulmus oldugunu aklinizda tutun. Onlarin bu isten "scene'in gelismesi" disinda hic bir ama hic bir kazanc beklemediklerini unutmayin. 7dx organizatorlerinin, scene'in icinden arkadaslariniz oldugunu hic unutmayin. Sorumluluk alanlarin islerini kolaylastirin her zaman edebileceginiz bir yardim vardir:) Ben kayit olmuyorum demeyin. "Partiye gelemeyecegim, ben evliyim" gibi bahaneler soylemeyin. Organizatorlerin aralarinda "evli", "cocuklu", "inanilmaz yogun calisma temposu icinde" olanlarin had safhada oldugunu, org yas ortalamasinin ise, 30'un ustunde oldugunu unutmayin:)
 
Son olarak sunu unutmayin ki, 1-2 organizatorun daha miadi dolarsa, 7DX dahi bitebilir.
 
Butun organizator arkadaslarima, sonraki 7dx'ler icin sans ve kuvvet diliyorum. Guc sizinle olsun.
 
Hydrogen

36
geyik / Official Klingon Mars Dili - Turkce
« : 18.11.2009 10:14:40 »
Eminim bircogunuz gormustur daha once. Ama ben yeni gordum. Bayagi guldum. Bir de officialmis heheh:)

 [ame]http://www.youtube.com/watch?v=P9sFyY9LN0M[/ame]

37
geyik / Unreal Engine - Free
« : 09.11.2009 16:07:59 »
Selam arkadaslar.
http://www.udk.com/licensing.html
 
Yeterince acik. Unreal engine'in su anki en son surumu, kar etmeyen uygulamalar icin, free denebilecek bir fiyatta. Ancak eger kariniz 5000$ gecerse, direk %25'ini adamlara veriyorsunuz.
 
Bu buyuk firmalar icin cok cazip degil. Zira misal EA'in zaten bir oyundan 80 milyon net kari varsa, 1 milyon dolarlik enginei almak yerine 20 milyon dolar vermesi gibi sacma bir durum var.
 
Ancak kar beklemeyen independent'lar icin cok cezbedici bir firsat. Dusunun ya tutarsa hesabi oyunlar yapiyorsunuz. Kendini kanitlamis engine bulmak veya engine yazmak icin harcadiginiz kaynak cok fazla. Milyonlari goturecek iddiali projeler cok umrunuzda degil. O takdirde, Unreal engine tecrubesi yaniniza kar olacak.
 
Epic ise gayet beklenmeyen bir hamle ile, piyasada peynir ekmek gibi, unreal engine bilen developer yaratmayi hedefliyor herhalde:)
 
Bu olay en cok, yavas yavas gelismis engine'leri yakalamaya baslayan, free engine developerlarini etkileyecek muhtemelen. Daha cok negatif olmak uzere pozitif etkisi de var bu devler icin. Zira neyin nasil yapilmasi gerektigi ile ilgili onemli bir kaynaga 562 mb uzaktalar.
 
Inceleyip, eglenmek ise bedava:)
http://www.udk.com/download.html
 
Neyse pozitifmidir ve negatif yonleri olsa da, boyle bir sey var artik. Yakinda ID'den vs. de benzer hamleler gormek beni sasirtmaz.

38
geyik / Eniac programcilari
« : 05.10.2009 16:59:56 »
Bu hatunlar bana hep ilginc gelmistir.

http://eniacprogrammers.org/index.shtml

39
Tarih ve yer resmi olarak belirlenmistir.
Web sitesi cok yakinda acilacaktir.
Yarismalarla ilgili olarak, simdilik gecmis senelerin yarismalarini baz alabilirsiniz.

40
Tamamen eglencelik olan, ogretici egitici olmak amaci tasimayan bu sorulari cozmek icin 20 dkniz var. Sorulari sira ile cevaplayiniz. Basarilar...
 
1) Demo sanat icin midir, yoksa sanat demo icin midir? (Skate arkadasimiz soruda bir yanlislik yakalamis, duzeltiyorum. Bir tek Skate arkadasimiz farketti sinif uyuyor mu?)
2) Sizce Scene'de C64 kullaniminin artik kalkmasi gerekmesinin nedeni asagidakilerden hangisidir.
a-Yapilacak hayvan gibi gorseller icin c64 yetersiz kaliyor. Bu gun komsumu eve cagirdigimda, 1 sene kastigim demo icin 25 sayfalik etkileyiciligi aciklama dokumanlari yazmak zorunda kaliyorum.C64'ler kalksin.
b-Hayvan gibi gorsel kasma derdim hic olmadi. Vaktim yok bunlara. C64'de yapilabilen benzer efektleri (Mandelbrot, kup cevirme), 1000 kati kadar falan advance platformlarda cok daha kolay yapabildigim icin zamandan ve emekten super tasarruf ediyorum. Ama c64'de bunlar 15-20 yil once zibil gibi yapildigi icin, pc'de hala bunlari yapmam daha da anlamsiz oluyor. Etkileyici olmuyor hic. C64'ler kalksin.
c-Su scene'de c64 harici hic bir seyin keyif vermedigini soyleyen kitle cok moralimi bozuyor. Butun produktifligim gidiyor o yuzden. C64'ler kalksin.
 
3) Turkiyede yakin zamandaki partilerde uretilen stufflar basit ve ugrasilmamis olsa da alkislandi mi?
 
4) "Oyunlarda bile goremeyeceginiz realtime efektler demolarda fink atiyor" seklinde reklam yapip, gayet olagan, hatta basit urunlerin compolarda gosterilmesi, Tr'deki organize edilen partiler acisindan bir prestij kaybi midir?
 
5) Tr'deki scenerlarda sizce ne "bir kipirti" yaratir?
 
6) Lazyness edebiyati yapildiginda icinizden, soyle bir "amaaan sende " diyor musunuz?

42
demoscene / Hala Scener olan var mi?
« : 13.07.2009 14:52:39 »
- Hala scener olan var mi?

- Bir demopartisi olsa nasil olurdu?

- Yoksa 10 tane parti yetti mi bu gune kadar olan?

- Yoksa tas gibi bir demo mu hazirliyorsun sinsice ?

- Kimler international stuffları takip ediyor?

- Hala stuff cikarmasi beklenenler ayni kisiler mi?

- Hala organizasyon yapmasi beklenenler ayni kisiler mi?
 
- Bir demo partisinin en buyuk eglencesi o partide yayinlanan demo mudur?

- Senede bir kez ortaligi dagitmali miyiz?

- Senede 2 cok mu?

- Karsiyakaspor'un maci scene'den daha heyecan verici mi?

- Multiplayer Warhammer 40K daha eglenceli mi?

- Hala eski commodore dergileri mi?

- Yoksa Plazma mi?

- Plazma da mi eskidi?

- FKamanli daha cok mu deger uretiyor?

- Yaz aylari sicak oldugu icin, tonlarca stuff baska bahara mi kaldi?

- Burasi ne forumu?

43
geyik / 3-2-1 Contact
« : 10.06.2009 23:00:52 »
Cocuklugumun en sevdigim programi idi. Insanda direk bir seyler yapma arzusu uyandiran 80'ler programlarindan biri idi:)
Bilimsel seyler anlatilirdi. Bilgisayarlar vs. Bisiklet lastigi patladiginda nasil tamir edilecek gibi. Insana kendini onemli hissettirirdi.
(Square one ile karistirilmasin, Mathnet square one'daydi,  o cok daha sonra yayinlanmisti, contact'i ondan cok daha fazla severdim)
 
Muzigini de cok severim. Sonuna kadar izlerseniz:) (Full muzik 06:30'da basliyor)

44
music / Deek - Farkli Sid muzigi dinlemek isteyenlere
« : 24.04.2009 21:58:48 »
Evet, muziklerine cok bayildigim Deek'ten bir playlist veriyorum bu gun. Haydi gene iyisiniz:P Bu adam standart C64 muzigi denilen, gayet guzel loop eden tunelardan yapmaz hic. Alakasiz bir yerde bateri solosu girer. Bitmedi dersiniz muzik biter. Bitti dersiniz bitmek bilmez. Muzikleri cok ayri bir lezzettir. Benim en favorilerimdendir. Bazi muzikleri zaten biliyorsunuz.
Ayri ayri yorum da yazmayacagim. Meraklisina iyi dinlemeler...

Crimson
Dead tunes 1
Demo tune 9
Endemic Preview
Extreme
Get the Witness
Googachild
Hairy Toes
Infinity
Lazity
Paradise 91 (intro)
Short Intro
The Thief (he eats beef)

45
geyik / ıkv'nin yeni eklenti paketi
« : 15.04.2009 12:59:07 »
Selam arkadaslar, IKV'nin yeni eklenti paketinin tanitim video'sunun linki asagidadir.

http://ikvdownexe.mynet.com/IKV_Derindeki_Sir_640.wmv

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 9