Gönderen Konu: Alt problemler (hala scener olan var minin devami)  (Okunma sayısı 3228 defa)

Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Tamamen eglencelik olan, ogretici egitici olmak amaci tasimayan bu sorulari cozmek icin 20 dkniz var. Sorulari sira ile cevaplayiniz. Basarilar...
 
1) Demo sanat icin midir, yoksa sanat demo icin midir? (Skate arkadasimiz soruda bir yanlislik yakalamis, duzeltiyorum. Bir tek Skate arkadasimiz farketti sinif uyuyor mu?)
2) Sizce Scene'de C64 kullaniminin artik kalkmasi gerekmesinin nedeni asagidakilerden hangisidir.
a-Yapilacak hayvan gibi gorseller icin c64 yetersiz kaliyor. Bu gun komsumu eve cagirdigimda, 1 sene kastigim demo icin 25 sayfalik etkileyiciligi aciklama dokumanlari yazmak zorunda kaliyorum.C64'ler kalksin.
b-Hayvan gibi gorsel kasma derdim hic olmadi. Vaktim yok bunlara. C64'de yapilabilen benzer efektleri (Mandelbrot, kup cevirme), 1000 kati kadar falan advance platformlarda cok daha kolay yapabildigim icin zamandan ve emekten super tasarruf ediyorum. Ama c64'de bunlar 15-20 yil once zibil gibi yapildigi icin, pc'de hala bunlari yapmam daha da anlamsiz oluyor. Etkileyici olmuyor hic. C64'ler kalksin.
c-Su scene'de c64 harici hic bir seyin keyif vermedigini soyleyen kitle cok moralimi bozuyor. Butun produktifligim gidiyor o yuzden. C64'ler kalksin.
 
3) Turkiyede yakin zamandaki partilerde uretilen stufflar basit ve ugrasilmamis olsa da alkislandi mi?
 
4) "Oyunlarda bile goremeyeceginiz realtime efektler demolarda fink atiyor" seklinde reklam yapip, gayet olagan, hatta basit urunlerin compolarda gosterilmesi, Tr'deki organize edilen partiler acisindan bir prestij kaybi midir?
 
5) Tr'deki scenerlarda sizce ne "bir kipirti" yaratir?
 
6) Lazyness edebiyati yapildiginda icinizden, soyle bir "amaaan sende " diyor musunuz?
« Son Düzenleme: 02.08.2009 10:18:12 Gönderen: Hydrogen »

Alt problemler (hala scener olan var minin devami)

« Yanıtla #1 : 02.08.2009 02:20:01 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
1) Hileli soru ha... Tabii ki sanat demo içindir. Demonstre edemiyorsan sanatın varlığı nasıl bilinir. Hiçkimsenin olmadığı bir ormanda düşen ağaç ses çıkarır mı? Bildim mi?
2) Kesinlikle c şıkkı. dayanamıyorum o uyuz heriflere.
3) Evet. Hepimiz şak şakçıyız! (Bu slogan şak şakçı isminde bir Ermeni cinayete kurban giderse acayip tutar ha)
4) Evet, öyledir. Bunun için organizatörler olarak kendimiz killer ürünler yapıp partiyi garanti altına almalıyız, yani bizim suçumuz. Hem böylece bu seneki müthiş ödüller de bize kalır. :)
5) Para, ödül, bling bling.
6) Demiyorum, onu demeye harcayacak enerjim yok. Dur bakiim hangi DVDler vardı içerde... Neyse en iyisi youtubedan falan bişiler izliim, içeriye en az 24 adım atmam lazım...

Alt problemler (hala scener olan var minin devami)

« Yanıtla #2 : 02.08.2009 10:38:58 »
Hızlı düğmeleri aç

joker_

İleti: 144

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
1)bu soruya çalışmadım,ben sadece izlerim gerisine karışmam :D
2)b şıkkı, kahrolsun sid çipi.
3)evet,hatta 7d8'de benim rezil intro bile alkışlandı :D
4)aslında çok çok çok daha iyisini yapabilecek kişiler var,niye sağlam bir şey çıkartıp partide alın ulan görün demiyorlar anlamıyorum.
5)rekabet,şimdi bir grup çıksa diğerine meydan okusa,oda daha sağlam bir ürün yapıp başkasına meydan okusa,fucking geçse fena mı olur.:D (biraz uçtum ama eğlence olsun)
6)edebiyattan hiç anlamam,yat yat uyu,uyu uyu yat.

Alt problemler (hala scener olan var minin devami)

« Yanıtla #3 : 02.08.2009 16:24:46 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
1) bu ikilemde asil olan "sanatcidir", gerisi bos :}

2) evet, bir c64 demosu izledigizde, c64'den anlayan birilerini bulup, demonun etkileyiciligini anlattirmak gerekiyor yoksa en baba demoyu izleyip, ee ne var bunda diyebiliyoruz.

3-4) evet

5) vigo

6) hayir

Alt problemler (hala scener olan var minin devami)

« Yanıtla #4 : 02.08.2009 18:35:29 »
Hızlı düğmeleri aç

mrr

İleti: 402

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.emre.co.uk
1) Bu sorunun cevabı ancak “yumurta mı tavuktan, tavuk mu yumurtadan çıkar” sorusuna tatmin edici bir cevap bulunduğunda verilebilir kanaatimce. Aslında aynı işe iki farklı yelpazeden bakılabiliyor. Kuantum fiziği de bu konu üzerinde çalışıyor aslında. Gözlemleyen kişiye göre değişen demolar var… Birisi görseliyle ilgilenirken, birisi  müziğini ile ilgileniyor veya başka birisi de arkada dönen kodları görüyor. “her demo potansiyel bir sanat ürünü” iken “her sanat eserinin bir demo olduğundan” bahsedemeyiz aynı zamanda…
   
  2) Yaşıtları Natal Project (XBOX ile ilgili kesinlikle görülmesi gerekli bir konudur) gibi konuları işleyen Türk vatandaşların hala iki kübü döndürüp de bundan haz alması insanlık için küçük fakat kendileri için büyük bir adımdır. Lütfen küpü müpü bırakıp ekran kartımı zorlayacak, shader denilen şeylerden gerektiren şeyler yapınız.
   
  3) Ben sonradan giren birisi olarak Scene’e bir rock star olabilme çoşkusunu tattım aranızda. Long Box’un final sahnesini hatırlamayan var mı? Bence aramızdaki herkes kaliteli bir işi anlıyor ve hakkını veriyor. Yani artislik gibi olmasın lütfen de başarılı işler her zaman taktir edilir. Hatta partideki elektrik her zaman o kadar güzel oluyor ki üretkenliğe süper destek oluyor şahıslarda. Yaratıcılık maksimum. Hatta iddia ediyorum ki bir demoscene partisine katılmak 1 senelik güzel sanatlar eğitimine eşittir. “Çüş. O kadar da değil.”
   
  4) Bunu anlamadım.

5) Bo konuda yorumum yok
 
6) Çok afedersiniz Türk Scene’i ölmüş, belediye gömmüş…

Alt problemler (hala scener olan var minin devami)

« Yanıtla #5 : 03.08.2009 01:31:30 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@mrr: genellikle videolar ile wild kategorisine katıldığın için birşey paylaşmadan geçemiicem. Yaklaşık 10 sene önce 64 Times magazine yayınlandığında büyük bir zevk ile #c-64 kanalına girdim, reklamını yapıyorum. bir baktım crossbow geldi. hemen private chat açtım. dedim böyle böyle bir disk dergisi çıkardık, istersen bir göz at diye. çok net bir cevap aldım. "ben scene'de demo harici hiçbir ürünle ilgilenmiyorum / takip etmiyorum". o zaman anladım ki en baba disk magi çıkarsam ne yazar, bazı kişilerin gözünde sıfırım.
 
bundan niye bahsettim? wild kategorisi güzel, sevilen bir kategoridir, partilerde insanları çok eğlendirir. ancak ne yazık ki kimse bu kategori ile rock star olamaz, disk magazine ile de olamayacağı gibi. kısacası "zamanında yaptım yapacağımı" diye düşünüyorsan senin sanatsal yeteneklerini sağlam bir demoda görmedikçe buna katılmıyorum. hatırlarsan lighthouse dream'da güzel bir coop yapmıştık. ancak o demo küçük çaplı eğlencelik bir demoydu. şimdi onun çok daha büyüklerinin, senin de dediğin gibi ekran kartının limitlerini zorlayacak bir demonun parçası olman lazım. eğer wild'daki başarını demoda da sergilemeyi başarırsan, o zaman rock star kabul edilebilirsin.

Alt problemler (hala scener olan var minin devami)

« Yanıtla #6 : 03.08.2009 04:35:41 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
1) Sanat sanat icindir. Demo da demo icindir :) "Sanat icin demo" deneyenler var henuz basarili bir ornek gormedim. "Demo icin Sanat"in basarili orneklerini gordum, ama "demo muziginin" ve "demo grafiginin" daha da basarili oldugunu gordum bugune kadar. Demo benim gozumde "show business'tir". Etkileyicilik optimize edilmeye calisilir. Sanatta etkileyici olmak ilk hedef degil her zaman.
 
2) c64 scene'i kendi daginda ve gucludur :) Dis dunyadakilerin arzularina guler. :)
 
3) Evet ama ben bunda cok buyuk problem gormuyorum. Sonucta Tr'de cikan "kaliteli" stufflar, "basit stufflardan" her zaman daha cok alkislandilar.
 
4) Prestij kaybeden varsa partiler degil, demo cikarmayan scenerlardir :)
 
5) Hicbirsey. kimsede kipirdanma yaratmak gibi bi kaygisi da olmamali kimsenin artik. herkes kendisini kipirdatmali.
 
6) Ben lazyness edebiyati yapildigini gormuyorum bile. vaktim yok edebiyatini daha sik goruyorum. bizden gecti artik edebiyatini bazen goruyorum. scene oldu nasolsa ben de yapmiyim bisey bari edebiyatini da goruyorum sik sik :)

Alt problemler (hala scener olan var minin devami)

« Yanıtla #7 : 03.08.2009 06:12:39 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Nightlord hazır değinmişken söylemeden geçemiicem, scene öldü edebiyatı ile ilgili görüşüm çok 90lardan kalma olduğu yönünde. 2010'a geliyoruz artık, 15 yıldır öldürmeye çalışıyor millet ama hep lafta kalıyor.
 
neden ölüyor scene?
 
* eski platformlar olduğu gibi duruyor ve aktif bir scene devam ediyor diye mi?
* PC'ler son sürat gelişmeye devam ediyor ve yeni olanaklar sağlanıyor diye mi?
* sürekli yeni konsollar / platformlar çıkıyor ve scene yeni platformlar kazanıyor diye mi?
 
bence ölen bazı scenerların içindeki scene aşkı. eğer tüm scenerların içindeki scene aşkı peş peşe ölürse elbette ki scene de buna bağlı olarak ölür. ancak yaşamın kendisi gibi scene'de de bir yaşam döngüsü, bir sirkülasyon var. gidenler oluyor, gelenler oluyor. eski baba scenerlardan ayrılanların arkasından göz yaşı döküyoruz, yeni gelen sürpriz bir isim yüzümüzü güldürüyor. 20 senedir ortalıkta olan ama scene'e gevezelikten başka bir katkısı olmayan bir adam çekip gidiyor, yerine lamer bir genç geliyor. yani bir şekilde scene kendini dengeliyor. nedense kimse bunu kabullenmek istemiyor, sadece kaybedilenlere bakılıyor, kazanılanlar göz ardı ediliyor.

Alt problemler (hala scener olan var minin devami)

« Yanıtla #8 : 03.08.2009 09:03:38 »
Hızlı düğmeleri aç

Decipher

İleti: 482

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://beskrajnost.com
1. Demo bir sanattir, sanat ise bir self-demonstration bir kendini ifade etme yoludur.
2. D sikki, C64ler kalkmamali. Sadece scene'in C64'ten ibaret olmadigi anlasilmali.
3. Evet ne yazik ki. Belki de hic urun cikmamasinin sebeplerinden biri de bu? Sonucta "A, bak hicbir sey yapmadim yine de sevdiler" tadinda bir noktaya geliyor is.
4. Kesinlikle. Hos gerci TR'de oyun gelistirme endustrisi yok henuz? Kime kiyaslamayi dusunuyoruz kendimizi? Random oyuncu kisilik de WoW'da karakter kasan, tool kullanip "hack" yapan bir tip...
5. Bu durgunlugu bozacak birileri diyecegim ama, sirf Resident olmesin diye Infect Me With Your Kiss'i kodladim, ona ragmen Resident kendini olu kabul etmeye devam ediyor.
6. Kesinlikle hayir.
100% pure coder pr0n

Alt problemler (hala scener olan var minin devami)

« Yanıtla #9 : 03.08.2009 14:29:13 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
"2. D sikki, C64ler kalkmamali. Sadece scene'in C64'ten ibaret olmadigi anlasilmali."
 
Kim scene'in C64'den ibaret olduğunu söyledi ki? Biri gelip "c64 ve amiga zamanlarındaki tadı alamıyorum" diyorsa haklıdır. Bu PC scene'i olmadığı anlamına gelmez. Sadece o fikri savunan kişinin PC scene'inden haz almadığı anlamına gelir. Bu güne kadar bir tane "scene C64'ten ibarettir" diyen çıkmadı aramızda. Yanlış yorumlamışsın.
 
"4. Kesinlikle. Hos gerci TR'de oyun gelistirme endustrisi yok henuz? Kime kiyaslamayi dusunuyoruz kendimizi? Random oyuncu kisilik de WoW'da karakter kasan, tool kullanip "hack" yapan bir tip..."
 
TR'de oyun geliştirme endüstrisi var. TR'nin yeri geldiğinde dünyanın eline verecek oyunları da var. ıstanbul Kıyamet Vakti, I Can Football benim için 1 ve 2 numaralar. Ama artık bir elin parmaklarını epey bir geçen kaliteli oyunu var Türkiye'nin. Türk Telekom'un Sobee'yi satın alması olayı da bir oyun endüstrisi geliştiğini net bir biçimde ortaya koyuyor. ODTÜ bünyesindeki Metutech Atom da artık bu işin üniversiteden itibaren düzgün bir şekilde desteklendiğini gösteriyor. Global Game Jam'de Türkiye'den katılan oyunların adedi ve kalitesinin dünyadaki birçok merkezden çok daha üstün olduğu amatör oyun geliştiricileri olarak da sağlam bir kitlenin olduğunun kanıtı. Geçmişte yaşamayalım lütfen.

Alt problemler (hala scener olan var minin devami)

« Yanıtla #10 : 03.08.2009 15:06:57 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
sanat yoktur, sanatçı vardır sadece... demo da, üretenlerin emeğinin yansımasıdır. bugün şu demo, yarın başka demo beğenilir; farklı stiller popülerleşebilir. demo, daha önceki plazma yazımda da belirttiğim, decipher'ın da işaret ettiği gibi, kendini ifade biçimidir. klasik sanattan ayrıldığı nokta, belli becerilerin uç noktasını yansıtması. da vinci, michelangelo da kendi kulvarlarında bunu yapmıyorlar mıydı? scener gibi birbirleriyle çirkinleşmeyen bir rekabet içerisinde değiller miydi? o gün tahta ya da mermer yontmak, malzemeyi dizginlemekti, bugünse cpu'yu, gpu'yu dizginlemek, isteklerine boyun eğdirmek... sanatçıyla coder'ın beyin işleyiş şekli, birbirine çok yakın. sanat illa ki duygusal boşalımla yapılan bir eser değildir, hatta son dönem sanatı tamamen düşünsel bir durum. sanattaki soyutlamayla programcılıktaki abstraction, bakış açısı olarak birbirine çok yakın durumlar bence.

Alt problemler (hala scener olan var minin devami)

« Yanıtla #11 : 03.08.2009 20:38:31 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
1) Bu soruya yüzeysel ve net cevap vericem : Sanat Demo içindir. Zekice verilmiş cevaplara ve kavram kargaşasına gerek yok. Bir scener böyle düşünür, düşünmeli.

2) Bu soruyu beğenmedim :P

3) Evet. Teşvik adına çok şeylerden taviz verdik :)

4) Bu kadar ince hesapları pek kimsenin yaptığını sanmıyorum.

5) Skate'in cevabı bana NS06 yı hatırlattı. Utandım herkes adına :D. Bence o kıpırtıyı farklı unsurlardan en az iki sağlam demonun release edilmesi ve bunların değerlendirilip tartışılmasından doğan rekabet oluşturabilir (mi acaba???)

6) Hayır

Alt problemler (hala scener olan var minin devami)

« Yanıtla #12 : 04.08.2009 00:05:01 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
sadece 5. soruya cevap vereceğim. rekabet lazım. hangi platform olduğu çok önemli değil ama pc olması sanırım hem daha muhtemel hem de daha uygun. her partide düzgün 1 demo çıkarıp birbiri ile yarışacak en az 2 grup olmalı. grup derken illa demo grubu olmasınada gerek yok, 2 kişide olsa karşılıklı kapışsalar sürekli yeterli olur. çünkü diğer platformlarda rekabete imkan verecek kadar scener yok zaten. birtek c64'te öyle bir şans var gibi, orada da neredeyse bütün aktif c64çüler birleşip glance'i kurunca, c64'te demo bekleyeceğin kimse kalmıyor. bi crescent var mesela aklıma gelen, onlarda müzik alanında üretim yapıyorlar, çok nadir wisdom'ın ufak tefek kod release'i oldu o kadar.

bize pc alanında yarışacak scener lazım yani. resident çok güzel gidiyordu ama birden dağıldı. clash'i kurmuştuk resident'a kadar tutacak işler yapmak için ama olmadı. raven tam coşup resident'la yarışması gereken zamanda kayboldu. aslında sorun şu türkiyede pc scene'i öldü :). scene ölmeyecek tabi, c64'e speccy'ye arada gp2x'e, cep telefonlarına falan hep birşeyler çıkıyor. ama pc scene'i canlanıp rekabet ortamı yaratmadıkça istediğiniz o kıpırdanmayı göremeyeceksiniz.

kendi adıma yapabilsem yapardım diyorum. yapabildiğim dandik bir intro oldu, yapmak istediğimin 5'te 1'i idi o da. kafamda yine birşeyler var be bir sonraki partide biraz daha iyi birşeyler release etmeye çalışacağım ama zamanım olmayabilir, kesin birşey söyleyemiyorum. son intromu kodladığımda şansıma 10 günlük devasa bir bayram tatili denk gelmişti de oturup rahat rahat yapabilmiştim. o bile tam yetmemişti, gerisini siz düşünün. neyse benim söyleyeceklerim bu kadar.

Alt problemler (hala scener olan var minin devami)

« Yanıtla #13 : 04.08.2009 02:57:02 »
Hızlı düğmeleri aç

paradox

İleti: 134

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
1-sanat'ı ne için kullanırsan onun içindir:P

2-c

3-konuyla alakam yok

4-goto 3

5-grupların çekişmesi,forumda mesela herhangi bir demo hakkında nası yapılmış olabileceği tarzı fikir tartışmaları,partilerde değişik etkinlikler..

6-hayır..

+
demolarda benim için önemli olan metodunun beni etkilemesidir..kartımı zorlaması komplex shaderlar kullanması pekde önemli değil..yani "adamlara bak ne güzel düşünmüş helal olsun" demeliyim..yada müziği veya bir şekilde istediği duyguyu vermesi lazım izleyiciye..
sonuçta c64 demosuda izlerim 256b demoda izlerim.

Bu seneki partiyede 1 yada 2 oyun birde demo ile katılacağım..kendim gelebilirmiyim belli değil..
Birde bizim gruptaki kurucu askerde diğer arkadaşları tanımıyorum zaten..müzik ,grafik, konu , benim yapmam lazım gerçi bu normal bişey ama ne yapmalıyım sizce..