İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - Wisdom

Sayfa: [1]
1
crescent / Anarchy
« : 20.05.2007 15:38:09 »
Pouet'te dolanirken Crescent acisindan enteresan bir duruma rastladim. C64 diskmag'lerinde en populer diskmag olarak hala Anarchy #1 gorunuyor:

=Commodore%2064&typ[]=diskmag&order=views]http://www.pouet.net/prodlist.php?platf[]=Commodore%2064&typ[]=diskmag&order=views

Bu kadar yil sonra, onca yeni diskmag arasinda popularite bakimindan hala 1 numara olmasi bizim acimizdan oldukca sevindirici. Bir diger ilginc nokta da ayni listede ilk 50 icinde Anarchy #1'den baska 1990'larda uretilmis bir diskmag sayisi olmamasi.

Benzeri bir durum da CSDb'de vardi birkac yil once. Anarchy #1 en cok download edilen diskmag idi. Hatta download sayisi cogu bilinen demo'dan daha fazlaydi. Simdilerde bu unvanini yitirdi orada.

Bu olay, ikinci ve sonraki sayilarin uretilmesi icin bir baska sebep, diskmag'imizin editor'u olan sayin Beast/Crescent'a da yeni bir mesaj. :-)

Biraz self-promotion oldu, artik mazur gorun bu defalik. ;-)

2
buluşmalar / Wwm #4
« : 10.05.2007 00:10:06 »
Selamlar,

Vigo ile yaptigimiz gorusme sonucu UUBB ve WWM bulusmalarini her hafta donusumlu yapmak yerine her iki haftada bir donusumlu yapmak uzere bir karar aldik. (Boyle birsey icin daha once katilimcilardan da lehte yorumlar geldigi icin uzun uzadiya herkesin gorusunu almak gibi bir olaya girmeye gerek gormedim.)

Bu durumda, yaklasan bulusmalarin takvimi su sekilde:

19 Mayis - UUBB #3
2 Haziran - WWM #4

Bu arada, WWM #3'un fotograflari henuz elime gecmediginden galeriyi guncelleyemedim. WWM #2 ile beraber atarim hepsini. Evet, bu tip konularda pek bir tembelim, kabul ediyorum. :-)

3
bronx / mrr / bronx 'tan bir mesaj
« : 05.05.2007 11:10:44 »
Mrr ile bu sabah MSN'de gorustuk, bunu scener arkadaslarina iletmemi istedi. :-)

Biz de Emre'yi cok ozledik, degil mi. Hadi cikarin sesinizi biraz, herkes buraya yazsin Emre'yi ve onun super wild demo'larini ne kadar ozledigimizi! :-)

4
buluşmalar / Wwm #3
« : 04.05.2007 12:08:43 »
Selamlar,

WWM #3 yarin yine ayni saatte ayni yerde baslayacak.

Detaylari tekrar vereyim:

Nerede?
Moda Kup - Kemal Usta Waffles onunde.

Ne zaman?
05.05.2007 Cumartesi gunu, saat 12:00'da.

Ne kadar surer?
Katilimcilarin keyfiyetine gore. :-)

Ne yapacagiz?
Waffle ve saglik acisindan zararli olup olmadigi tartisilir diger muhtelif  nesneleri tuketip scene hakkinda konusacagiz. Coding'ten composing'e, painting'ten diskmag editing'e kadar her turlu konu kabulumuzdur. Spontan etkinliklerimiz mevcuttur. :-)

Kimler katilabilir?
Scene'in parcasi olan ya da olmak isteyen, birseyler ureten ya da uretime saygisi olan herkes katilabilir.

Gorusmek uzere.

5
buluşmalar / Wwm #2
« : 28.04.2007 22:59:57 »
Merhaba,

Bugun UUBB #2'nin pesine spontane bir de WWM yaptik. Gelecek cumartesi ise planlandigi gibi olagan WWM'i yapacagiz.

Her iki meeting de son derece guzel gecti, epey katilim vardi (Vigo, Decipher, Drey, Bakkada ve kizarkadasi, Chaotique, Hydrogen).

Drey fotograflari gonderince WWM galerisini guncelleyecegim.

Simdilik benden bu kadar. Vigo UUBB ile ilgili olarak kendisi guncelleme yapacak saniyorum yakinda.

Bu guzel gun icin tum arkadaslara tesekkurler. Haftaya Cumartesi gorusmek uzere!

6
buluşmalar / Wwm #1
« : 17.04.2007 21:10:28 »
Selamlar,

Vigo'nun Bostanci merkezli UUBB'sinden sonra bir de Moda merkezli meeting yapalim dedik, kalbinizi yeni meeting'imize acin:

Wisdom's Waffle Meeting :-)

Bu Cumartesi'nden itibaren her iki haftada bir 12:00-14:00 arasi Moda Kup - Kemal Usta'nin onunde baslayacak meeting (Meshur Ali Usta'nin hemen yani). Waffle'larimizi aldiktan sonra Moda'daki cay bahcelerinden birine gececegiz, C64/Amiga mi dover, PC mi dover turunden tartismalari ve daha bircok baskalarini en gereksiz boyutlarda surdurecegiz. :-)

Gelmeyen pisman olacak. :-)

7
c64 / C64 Compact Reference
« : 16.04.2007 11:37:21 »
Merhaba,

Kendi kullanimim icin hazirlamis oldugum basit bir C64 referans dokumanini belki baskalarinin da isine yarayabilir diye asagidaki link'e koydum:

http://kilic.org/download/c64cr.zip

Dokuman su an icin sadece legal ve illegal 6510 instruction'larini iceriyor. CHM format'indaki index ozelligi sayesinde IDE/text editor icinde online help seklinde kullanmak mumkun.

SciTE icin ayarlari su sekilde yapabilirsiniz (SciTEUser.properties dosyasini kullanarak):

Kod: [Seç]

command.help.$(file.patterns.s)=$(CurrentWord)!\
$(SciteDefaultHome)/c64cr.chm
command.help.subsystem.$(file.patterns.s)=4


Burada dokumani SciTE'in directory'sine koydugunuz ve C64 assembly source extension'i olarak da .s kullandiginiz varsayiliyor. Hersey yolundaysa bir instruction'in uzerindeyken F1 tusuna bastiginizda instruction aciklamasinin gorunmesi lazim.

UNIX kullanicilari dokumani xCHM [http://xchm.sourceforge.net] ile acabilir.

Dokumani guncelledikce yukaridaki download link'ine upload edip buradan yeni versiyon ciktigini haber veririm.

Isinize yaramasi dilegi ile...

Not: Bu post'a attach edilmis versiyon eski versiyondur, o yuzden yukaridaki ilk download link'ini kullanin lutfen.

8
music / Bir SID'in yapim asamalari
« : 31.10.2006 18:46:38 »
Selamlar,

Yine Hindistan'dayim. Iki gece once ofisteyken aniden SID yapasim geldi ve hemen birseyler yaptim. Dun Vigo ve Hydrogen'e dinletmistim, sagolsunlar guzel seyler soylediler.

Bugun aklima bir fikir geldi: Henuz bu SID'i yeni yapmaya basladigima gore, bir muzigin yapim asamalarini merak eden insanlarla paylasabilirim. Boylece bir muzik nasil olusuyor insanlarin daha iyi bir fikri olur. Ilginc gelir mi bilmiyorum. Ama ilk uc asamayi iletiyorum. Maalesef muzigi yapmaya baslarken aklimda boyle bir fikir olmadigindan cok sık kaydetmemistim asamalari. (Notebook'ta C64 emulator ile calisinca "aman yaptigim sey ucmasin" kaygisi olmuyor haliyle.)

Her bir asama ilgili biraz detay vermeye calisacagim, sorular olursa onlari da yanitlamaya calisacagim, ancak bu thread'i bir SID tutorial'ina donusturmeye simdilik vaktim yok maalesef.

Dosyalar iki parca halinde olacak:

corrupt??.dat
corrupt??.sid

.sid dosyasini SIDPlayer (ya da SID plugin'i destekleyen herhangi baska bir player; XMPlay, WinAMP vb.) ile acabilirsiniz.

.dat dosyasi aslinda rename edilmis bir .prg dosyasi. Bu dosyayi CSDb'den temin edebileceginiz JCH Editor V3.04 (NewPlayer V20.G4) ile C64'te acabilir ve muzigin icerigine ulasabilirsiniz.

Her ne kadar soylemem gerekmese de bu SID'in copyright'i hala bana ait. :-) Henuz release edilmediginden dolayi bir yerde kullanmak ya da icinden bolumler almak istemeniz durumunda once bana bir sormanizi rica ediyorum. (Gecmiste bu konuda dilim yandigindan bunu yazmak zorunda kaldim, kusura bakmayin.)

Sozu cok uzattim. Ilk uc asamayi asagidaki link'ten indirebilirsiniz:

http://kilic.org/download/corrupt01-03.zip

Dosyayi indirip actiysaniz her bir asamaya tek tek bakabiliriz:



corrupt01.dat / .sid

Muzige baslamadan once aklimda olan grand/deep bir sound yaratmakti. Editor'u actim ve basit bir bass enstrumani yaptim. Bu ses ile klavyeden birseyler caldim ve bunu bass ritmi olarak yazdim bir sequence'e. Bass ritmi ortaya cikinca muzik biraz sekillenmeye basladi kafamda.

Ayni nota dizisini kullanarak bir synth arpeggio'su yazdim. Sonra bu arpeggio'yu ikinci bir kanalda, notalari biraz asagiya kaydirarak kullandim, boylece basit bir echo efekti oldu.

Bass sesini biraz kisik tuttum. Bu sayede daha sonra ayni ritmi yuksek sesle caldigimda etkisi daha fazla olsun istedim. Dolgunlugu yakalayabilmek icin once zayifligi aktarmam gerek diye dusundum. Bu ritmi muzigin genel temasi olarak kullanmayi dusunuyorum ve muzigin icinde arada bir bu ritme geri donecegim.

Muzikte fazla tekrar olsun istemiyorum ve progression hizli olsun istiyorum. O yuzden hafiften yankilanan basit bir ritim daha yazdim ve bunu ilk arppegio'lari caldiktan hemen sonra calmaya basladim. Muzigin tonu yavas olmasina ragmen bu biraz hizlica ritim sayesinde bir denge yakalamaya calistim. Bu tip kontrastlari daha sonra da kullanacagim.

Enstrumanlarin programlanmasi, klavyeden birseyler calinmasi, ilk sequence'lerin yazilmasi icin su ana kadar gecen toplam sure: 01:48



corrupt02.dat / .sid

Bass ritminin arasina hi-hat'ler serpistirdim. Bass ritmin akisi yuzunden bu hi-hat'ler istedigim ritmi yakalayamiyor, o yuzden simdilik hosuma gitmese de oyle biraktim. Daha sonra buna tekrar donecegim muhtemelen.

Henuz gecisleri ve ataklari yapmak icin erken olsa da drum baslamadan once tek bir snare ile aklimda olan atagi kismen yapip biraktim. Buna da daha sonra donecegim.

Drum'larin basladigi yerde C64'teki uc kanal sinirlamamasindan dolayi sik kullanilan bir teknigi kullandim: Bass enstrumaninin ilk birkac tick'ine base drum koydum, boylece herhangi bir bass notasi caldigimda once base drum caliyor, hemen arkasindan da bass caliyor. Bu sesi tek basina dinledigimizde bile kulagimiz bu gecikmeyi pek algilayamiyor. O yuzden efektif bir yontem.

2. kanalda hizli ve kesiksiz bir ritim oldugundan o kanali snare'ler icin kullanamam. Bass ritmi bozmamak icin orada da kullanamiyorum, o yuzden snare'leri 3. kanala yazmak zorunda kaldim. Bass ritmi 3. kanala aynen kopyalayip, enstrumani daha gitar benzeri bir ses ile degistirdim. Aralarda da snare oldu. Snare yazmak zorunda kaldigim tick'lerdeki gitar notalarinin eksikligi bass ritmi de ayni seyi caldigindan dolayi hissedilmiyor.

Bass ritmini ayni enstrumanin daha yuksek sesli bir varyasyonuyla caliyorum artik. Ayrica filtre tipini de sesi daha dolgulastiracak sekilde degistirdim. Sesin release'i daha once cok kisikti, simdi onu arttirdim, bunun da dolgunluga faydasi oldu, ayrica biraz yanki varmis gibi oldu.

Gitar icin kullandigim enstrumanin sesi biraz kisik. Basit bir enstruman. Tek amaci bass'i guclendirmek.

Su asamada yumusak bir intro'dan sonra aniden dolgunlasan ve sertlesen bir muzik parcasi var elimde. Ilk bastaki amacima biraz ulasmis durumdayim.

Eger kafamda komple bir parca fikriyle oturmamissam bilgisayar basina, yazdigim birkac ritmin varyasyonlarini bir arada calarak parca nasil devam edebilir anlamaya calisiyorum. Burada da oyle yaptim, ayni ritimleri farkli varyasyonlar ve sirayla calarak muzigin devaminin gelmesi icin kendime fikir vermeye calistim.

Gitar sesini bir oktav ustten calarak muzigin o bolumunde hafif bir cosku ile kizginlik hissini bir arada vermeye calistim. Bu kisim henuz tam istedigim gibi olmadi. Muhtemelen ayni seyi bir oktav daha yukselterek deneyecegim daha sonra.

Varyasyonlardan biri de gitar ritmini alip bunu ring modulation ve synchronization ile caldirmak ve 2. kanal ile karistirmak oldu. Biraz futuristic bir sound oldu gibi.

Bass'in dolgun versiyonu ile intro'daki arpeggio'lari bir arada caldim. Intro'dan daha guzel sound ediyor ama intro'yu yine de daha sessiz ve sade birakacagim sanirim.

Birkac varyasyon daha var, pek soze deger degiller, onlari geciyorum.

Sure: 03:47



corrupt03.dat / .sid

En son olarak cift gitar ve bass bir arada caliyormus gibi denedim. Bu bolum su anda oldukca amator sound ediyor, daha sonra duzeltecegim.

Ayrica, son save'de parcanin sonuna biraz sessizlik ekledim. Loop eden muzikler "bilgisayar muzigi" hissinden kurtulamiyor kanimca. Cogu zaman bu hosuma gitse de bu muzigi direkt loop ettirmemeyi dusunuyorum. Bu is ayrica duzgun bir wav/mp3 export alabilmek icin gerekliydi (SIDPlay'de wav export alabilmek icin export suresini girmeniz gerekiyor.)

Sure: 03:53



Bilmiyorum yazdiklarim ne kadar anlamli ama simdilik bu kadar. Umarim biraz olsun ilginc geliyordur ya da belki birilerine yardimci olabilecek birkac ipucu vardir. Gelen (gelirse :-) ) tepkilere gore bu yazilari biraz daha sekillendirebilirim saniyorum.

Yaziya baslarken de belirttigim uzere teknik detaylara (tick vb.) ve ozellikle de SID ile ilgili detaylara girmiyorum. Bu konularda yeterince bilgi var Internet'te. Onlar hakkinda da yazarsam bu yazi bitmez gibi gorunuyor, biraz da o yuzden ustunden geciyorum. Yine de kafaniza cok takilan bir soru olursa cevaplamaya calisayim. Buraya yazarsaniz ben olmasam bile bilen baska biri cevaplar mutlaka.

Muzige birseyler ekledigimde tekrar yazacagim.

Simdi yazdiklarimi tekrar okudum da cogu cumleyi kotu dil kullanimi yuzunden ben bile anlamadim. :-) Hindistan insani yoruyor, mazur gorunuz.

Sevgiler,

Wisdom / Crescent

9
geyik / Roger Waters'a bilet ariyorum
« : 19.06.2006 16:06:29 »
Selam,

Roger Waters konserine bilet ariyorum. Temasa gecmek icin ozel mesaj atabilirsiniz.

10
crescent / Where in the world is Wisdom?
« : 10.11.2005 10:31:55 »
Selam arkadaslar,

Birkac gundur Hindistan'dayim. Yolculuk iyi gecti. Burada hava oncekine gore (ve Istanbul'daki su andaki havaya gore) cok daha duzgun. Ne sicak ne soguk.

Gelir gelmez forum'a girip size mesaj atayim istedim ama hep "connecting" deyip kaliyordu oyle. Once gecici bir problem sandim ama bu kadar zamandir ulasamayinca bir proxy uzerinden denedim de girebildim. Muhtemelen ban yemis bu IP grubu?

Buralardan fotograflar, video'lar vs de gonderecegim bir blog falan acip.

Simdilik bu kadar.

Sevgiler.

11
crescent / Wisdom'a yallah meeting'i
« : 06.11.2005 13:04:44 »
Merhaba arkadaslar,

Bu aksam (Pazar) 20:00'da Kadikoy Haldun Taner Sahnesi onunde bulusmayi kararlastirdik, ben Hindistan'a ebedi yolculugumu yapmadan once.

Meeting herkese aciktir. Su anda yolculuk oncesi epey yogun oldugumdan herkesi arayip tek tek haber veremiyorum, kusura bakmayin.

Aksam gorusmek uzere.

12
crescent / Crescent'in Yeni Web Sitesi
« : 18.02.2004 17:18:37 »
Merhaba,

Crescent web sitesi, son zamanlarda cikarmis oldugumuz bazi yeni muzikleri de icerecek sekilde guncellendi ve yeni bir adrese tasindi:

http://kilic.org/crescent/

13
geyik / Tr_scener Forum'u Ilgili Yorumlar
« : 30.12.2003 16:00:50 »
Merhaba,

Forum'u bir suredir gozlemleyen biri olarak izninizle birkac konuya deginmek istiyorum:

- Forum'un yeni hali, ozellikle de kategoriler eskisine gore daha iyi oldu. Yalniz "Links" kategorisi bence biraz tekrar eden ve gereksiz kalan bir kategori olmus. Link'ler pekala ilgili kategoriler altinda verilebilir, boylece daginiklik da olmamis olur.

- Forum'un kendisiyle ilgili goruslerin belirtilebilecegi ayri bir kategori olmasinda fayda var. Maalesef "Geyik" kategorisi bu is icin su anda en yakin ve en uzak olani.

- Yeni forum acildigindan beridir, garip bir trend var, birileri nickname yerine konu basligi yaziyor sanirim, karmakarisik birkac mesaj gelmis. Commodore Demoscene'den bir ornek:

Dec 30 2003, 01:28 PM
In: Demo Parties - Demo Partileri
By: Yeni Smash Designs Demosu

Galiba guest kullanicisinin post izni kapatilmamis. Eger oyleyse, bence kapatilmasinda fayda var. Ilerde de isimsiz laf atma durumlarinin engellenmesi saglanmis olur.

Su anda aklima gelenler bunlar. Dilerim bir sekilde dikkate alinir.

14
geyik / Gec de olsa; hayirli olsun.
« : 18.12.2003 19:30:51 »
Merhaba,

Bir suredir oldukca yogun oldugumdan dunyadan haberim yoktu. Sagolsun, Hydrogen haber verdi forum'un acildigini. (Acilacagina dair bir aksam konusmustuk ama tamamen aklimdan cikmis.)

Biraz gec kalmis olsam da; herkese hayirli olsun. Alevli olmayanindan bol muhabbetler herkese. :-)

Wisdom / Crescent

Not. Hangi forum'a atacagimi bilemedigimden giris mesajini bu forum'a attim.

Sayfa: [1]