İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - nightlord

Sayfa: 1 ... 4 5 [6] 7
76
c64 / VIC kursu preview
« : 03.01.2007 19:04:42 »
Selam arkadaslar,
 
3 gun gecikme ile de olsa VIC kursunun ilk bolumunu tamamladim. Goreceginiz gibi hayli buyuk bir bolum oldu. VIC ve 6510'un etkilesimlerinin anlatildigi bu ilk bolum yenilere faydali olacagi gibi zaten bir miktar VIC kodlamayi bilen insanlarin da bilgilerinde bosluklari doldurabilir diye umuyorum. (mesela ben uzun yillar neden irq rutini icinde inc $d019 yaptigimi bilmeden kullanirdim)
 
http://www.nightnetwork.org/files/VIC_RELEASE_0-4-0.zip
 
Yalniz sunu itiraf etmeliyim ki bugune kadar yazdigim butun tutorialler icinde acik ara en zevklisi bu oldu. Bu kursu takip edenlerin cok hizli sekilde cok guzel ve zevkli seyler yapacagini dusunuyorum. umarim oyle olur. Bugune kadar disini sikip da yazdigim kurslari takip edenler, gercekten bunun meyvesini simdi yiyecekler.
 
hatta bi sonraki bolumun ornek kodlarini yazarken oyle hosuma giden seyler ciktiki dun gece oturup bi saat ornek raster efektlerini izledim :)
 
henuz butun formatlama hazir degil o yuzden preview olarak koyuyorum (normal web sayfama post etmedim henuz). indirdiginiz zip dosyasinda rtf olarak tutorial dosyasi ve vic_gra01.png diye de tutorialde Sekil1 olarak refer edilen sekil var. ayrica vic tutorial adli klasorun altinda ornek kodlar var. Bu bolumdeki kodlarin bi bolumu kursun bi sonraki bolumunde aciklanacak. Ama teaser olarak koymayi uygun buldum
 
Nightnetwork'e post etmemis olmamin bir sebebi daha var. O da surpriz olsun... Bir kac gun icinde....
 
Buyrun afiyetle yiyin

77
geyik / mutlu yillar hyper
« : 21.12.2006 07:55:36 »
guzel insan, sessiz ve derinden insan, beraber calisilmasi zevk olan guzide usta grafiker hyper'a mutlu bir yasgunu diliyorum.

78
tr scener discussion / bi de muzik bolumu olsun mu?
« : 19.12.2006 02:49:32 »
sevgili adminlerim. all threads altinda coding var graphics var bi de muzik olsa. guzel olur gibi geldi bana paylasayim dedim?
 
mesela wisdom'in super thread'i falan da cok yakisir oraya

79
hardware / c64 ve internet
« : 18.12.2006 23:31:17 »
selam arkadaslar,
 
son zamanlarda tfe isimli c64 icin ethernet kartusu hakkinda biraz arastirma yaptim. cs8900a diye 10 mbit ethernet controller cipi kullaniliyor ve konuya biraz egilince ilgimi cekti. bunun uzerine asagidaki mesaji commodore.gen.tr ye attim. Aynen buraya da atiyorum
 
 
--------
 
son birkac gundur tfe ve tcp/ip stack'ini inceliyorum. Bugune kadar c64 uzerinden internete baglanma calismalarini hep bos bir heves olarak gorurdum. Yani nasil olsa herkesin pc'si var kim ne yapsin on bin kat yavas baglantiyi.

Lakin TCP IP hakkindaki daha derin incelemeler ve ethernet controller ciplerini biraz daha detayli inceledigimde aslinda 20-50 Kbps hizlara cikilabilecegini gordum. Ki c64 ile sayfa browse etmek icin fazlasiyla yeterli bir hiz. arti olarak mail protocolleri icin de yeterli. MMC64 gibi yeterince hizli ve buyuk bir storage ve tfe gibi bi ethernet karti ile c64'te catir catir web kullanilabilecegine kani oldum. Hatta bu tfe karti normal olarak uretilse yaklasik 20-30 dolar arasina mal edilebilir gibi duruyor. fiyati ilave 5-10 dolar daha yukseltip onboard bellek eklenerek hiz 4-5 kat daha da yukseltilebilir. (yani 100Kbps civai ki bundan yukarisinda cpu bottleneck olmaya baslar )

Simdi merak ettigim bir konu boyle birseyi kac kisi kullanirdi. Kimse kullanmasa bile ben sirf zevk olsun diye yapicam muhtemelen ama yine de merak ettim. En azindan mesela demo oyun falan indirilecegi zaman direk c64'e (mmc64e) indirip ordan direk run edebilmek gibi bi avantaji olur. ayrica benim gibi geekler ben maillerime c64'te bakiyorum demekten zevk alacaktir.

Dedigim gibi boyle bir sitem olsa kimler kullanmayi dusunur? merak ettim

80
web linkleri / seattle'da firtina
« : 17.12.2006 09:12:57 »
arkadaslar burda persembe gecesi abuk sabuk buyuklukte bir firtina oldu. agaclar ormanlar devrildi, 1 milyon evde elektrik kesildi ve hayat durdu. cuma gunu ve gecesi soguktan donduk falan sehirde firtinadan olen 7-8 kisi falan da olmus. lakinbiz yasiyoruz bi aksilik yok :) haberlerde falan cikarda gorup merak ederseniz diye haber vereyim dedim.
 
Bugun bi sure once elektrikler geri geldi ve hayat normale donuyor
 
http://www.komotv.com/news/4935976.html

81
demoscene / scene portal ihtiyaclari
« : 12.12.2006 22:56:14 »
yine ozene bezene saatlerce ince ince yazdigim bir forum postu daha arkasindan gelen alakasiz mesajlarin golgesinde kalip hic tepki alamadi. Bu da orjinal postta belirttigim gibi forum formatinin yazilari nasil kaybedebildigine super ornek teskil etti. Benim yazdiklarima en cok ve zengin feedback bekledigim insanlardan ikisi hemen benim mesajimin ardindan birbirine girerek beni biraz uzdu.
 
Hemen akabinde neyse ki scenek sitesini gorup mutlu oldum. Su an Skate tasarim ile ilgili input alamayacak durumda oldugunu belirtmis. Bunun icin ben boyle bir portalla ilgili speksel onerilerimi orjinal postumla beraber bu thread'e post etmeye karar verdim. Hem Scenek ekibi hem scene sitesi yapmaya niyetlenecek baskalari icin en azindan bir feedback kanali olusturmak amacim.
 
Eh baslayalim o zaman

82
pc / cubemap tool?
« : 21.08.2006 11:05:45 »
merhaba arkadaslar
 
 mesela var olan bir max sahnesinden hizla cubemap ureten bi plugin falan var mi?
 
 ya da ortalikta onceden yapilmis cubemap ler iceren bir galery sitesi falan var mi?
 
 bulabildigim tek tool ati'nin cubemapgen' i oldu.

83
web linkleri / nightnet
« : 03.07.2006 14:50:42 »
selam,

aslinda bayagi bir sure once yaptigim sitem domain problemleri vs sonunda bu kadar gecikti

artik kullanima hazir. hem de daha kolay hatirlanabilir bir adres ile :)

www.nightnetwork.org

soru, oneri ve yorumlarinizi esirgemeyiniz.

84
pc / boost
« : 23.05.2006 09:59:52 »
selam herkese

beki de pek cogunuzun hali hazirda bildigi birsey ama bilmeyenler olabilir diye ben yine de bi topic acayim paylasayim istedim.

arkadaslar c++ icin biliyorsunuz STL adinda super guzide super faydali ve hayati kolaylastirici bir kutuphane var. genelde bir isi yapmak icin kendi yazacaginiz koddan neredeyse her zaman daha hizli calisan bir STL yolu mevcut. Icinde
- containerlar (sequence(vector, list, deque) ve associative(map, set))
- iteratorler
- string
- iostreams
- algorithms

olup neredeyse kod icinde hic loop yazmadan herseyi en optimum ve hizli cozme yollari STL'den geciyor.

simdi asil bu topic'in konusuna gelelim. STL zaten yillardir vardi ve guzeldi. ama artik boost var.

boost.org a bakmadan gecmeyin. boost c++ standardization comiteede yer alan adamlarla baslayip sonra dunyanin heryerinden insanlarin katilimiyla olusmus bir grup ve bu grubun gelistirdigi kutuphaneler. bunlar super templateli, STL uyumlu ve STL'in uzerine daha da bi ton sey ekleyen kutuphaneler. hepsi hayvan gibi insanlarca test edilmis review edilmis yemis kutuphaneler. aralarindan bazilari c++ standardizasyonuna da zaten eklenmis durumda. (Technical Report 1) hepsi de zaman icinde eklenecek.

Iclerinde super efektif boost::shared_ptr'dan komple BNF parserlarini sip diye tanimlamaniza izin veren boost::spirit'e, ultra flexible boost::bind dan, objeleri catirt diye networke veya storage'a basmanizi saglayan boost::serialization'a kadar bi suru hayatinizi acayip kolaylastiracak template silsilesi var.

eger bu konulari zaten biliyorduk ulan nightlord diyorsaniz eyvallah. ama ilk defa duyuyor veya tam hakim degilseniz. once STL ardindan da boost ogrenmeye baslamak c++ programciligi bakimindan veriminizi 8 kat falan artiracaktir.

Bakalim bu posta gelen tepkilere gore STL ve boost sohbetlerimize devam edebiliriz. Bakarsinizi birileri c++ ile ilgili soru sormaya/cevaplamaya bile baslar :)

85
geyik / wisdom yaslaniyor
« : 13.04.2006 17:14:14 »
mutlu yillar... bol demolu az hindistan biletli yeni bir yas diliyorum :)

86
nightshift / Resident::Caret
« : 10.03.2006 08:11:21 »
Nightshift 2006 demo compo birincisi olmak hiç kolay değildi. Bunu soylerken parti organizatorlerinden biri olarak gurur duymakla beraber, asıl belirtmek istedigim Resident'in ihtimalen tarihinde en terlediği compo oldugu :) Ama yurt içi ve dışından cok zorlu iki rakibi geçmeyi başardilar ve birincilik unvanini aldılar.

Spritus bir nevi "yeni nesil vigo" olarak butun grup arkadaslarının sevilen abisi rolünü üstlenirken, diğer yandan da resident demolarının hepsindeki gorsel tutarlilik ve 2d / 3d yonlerden birinin digeri ugruna feda edilmemesi konularında etkin bir sanat yönetmenliği örneği gösteriyor. Sırf bu olaya özel ilgi gösteren yetenekli bir adamın olması, daha en başından bir Resident demosunun kalite seviyesini yukarı çekiyor.

Kalite seviyesini otomatik olarak yukarı çeken bir diğer faktör de Anesthetic ve Flexi'nin kusursuz senkronizasyonda demo yapma alışkanlığı. Bunu asla ıskalamıyorlar ve bu da demoların "default" bir etkileyicilik seviyesini tutturmasını sağlıyor.

Caret'de de özellikle bu yönlerden bakıldığında bir fark yok. Yine 2d ve 3d yönünden çok dengeli bir demo ve kusursuz senkronizasyon. Caretin önceki Resident demolarından farklı olarak önümüze getirdikleri ise ayrı bir lezzet.

Öncelikle Text-mode demo yapma kararı ve bunun software rendering ile kullanılması modern PC scene'inde şaşırtıcı bir karar. Benim gibi nispeten oldskool kişilerin hoşuna gitmekle beraber yenilerin gözden kaçırabileceği bir incelik. Ama dediğim gibi ASCII filtresinin genel başarısı ve software rendering'deki  bazı küçük detaylar (baştaki Caret logosunun alphalı olması, zar bölümünde yalnızca diffuse değil specular lighting de olması, geyşa resminde soldaki desenlerin alphalı olması, mandelbrot performansı) beni tavlamaya yetiyor. Artık karşımızda daha olgunlaşmış ve giderek özgüveni artan bir Anesthetic var. Ben rutinlerden bu mesajı alıyorum. Bu arada Decipher'ın code olarak hangi bölümleri yaptığını merak ediyorum. bu bilgi info dosyasında da yok. Belki de eklenmesi iyi olur.

Fakat Caret'in bence asıl vurucu noktası, daha önceki Resident demolarına en büyük farkı attığı yer ve hatta belki de Caret'i Caret yapan en önemli öğe. Müzik... Flexi'nin iyi bir besteci potansiyeline sahip olduğunu ama sound problemi olduğunu düşünüyordum Nested zamanlarında. Bu yorum bugün itibariyle iki yanlış içeriyor. Birincisi Caret beste olarak iyi değil, HARıKA... Demo boyunca ritmdeki hızlanma ve yavaşlamalar, her bir bölümün kendi içindeki ahengi... parçanın özellikle tünel bölümünden sonraki güçlenişi. ınanılmaz iyi. Hele o vokal "hey" lerin girdiği bölüm... dinlerken katanamı çekip savaşa gidesim geliyor.

Sesler desen bu sefer çok olgun. Ebat olarak daha optimize edilebilir mi bilmiyorum ama sonuc olarak nested'den sonra devasa büyüklükte bir ileri adım. Ama seslerin güzelleşmesinden daha da önemlisi deminde söylediğim gibi çok çok dinamik ve güzel bir beste olması.

Müziği 30. dinleyişten sonra falan tespit edebildiğim iki iyileştirme önerisi var. Birincisi mandelbrot esnasındaki piyano melodisi. Nested'da biraz zayıf kaldığını düşünmüştüm piyano melodilerinin. Caret'te Nested'dan çok daha iyi, fakat parçanın geri kalanına göre daha az güzel buradaki melodiler. ıkincisi parçanın (ve demonun) sonu. Orada bitmemesi lazımmış gibi geliyor dinledikçe (bunu farketmemi Hydrogen sağladı aslında). Sanki yarım kalmış gibi. şöyle bir sekiz ölçü daha belki... ınsan greets partındaki ritmle dağların tepesinde elinde katana koştururken (katanayı zar partında çektik hatırlayın) birden önünde uçurum belirip ordan aşağıya düşüyormuş gibi hissediyor.

Ama bu iki noktaya rağmen parça bence çok çok çok güzel ve demoya çok çok çok büyük güç katıyor.

Resident'a baktığımda görebildiğim tek bir negatiflik var. Yurt dışında ün. Bu ünü oluşturmak zaten uzun sürecek. O yüzden bir an önce yurt dışında boy gösterilmesi gerekiyor. Resident'in yurt dışı partilerde yarışması (hatta bizzat gitmesi) oralarda bazı yenilgiler alması, bazı haksız eleştirilere maruz kalması falan gerekiyor. Bunlar yurt dışında başa güreşen Türk scenerları olmak için geçilmesi gereken adımlar. Maalesef bunlara hazırlıklı olup bir yandan da sürekli belli bir kalitenin üstünde stuff üretmeye devam etmek gerekiyor. Ravenla ilgili yorumlarımda marka olmaktan bahsetmiştim. Resident Raven'dan daha uzun süredir Türkiyede bir marka zaten. Artık bence gözlerini yurt dışına dikmeliler. Buna kesinlikle hazırlar.

Bunun için Anesthetic dışındaki Resident coderlarının da devreye girmesi gerekiyor. Wild kategori ürünleri oyunlar vs hep hoş şeyler. Fakat hiçbiri full demoların prestijine ve etkisine sahip olmazlar. Olimpiyatlarda 100 metre yarışı neyse compolarda da demo compo odur. Resident'ın bence mücadele verdiği cepheyi daraltıp demolar üzerine saldırması gerekiyor. Anesthetic'in de söylediği gibi artık "shader'lar" zamanı.

87
nightshift / Raven::Nothing
« : 09.03.2006 11:58:10 »
PC scene'de adet olduğu üzere Pouet'teki tek cümlelik yorumlarla yetinmememiz gerektiğine inandığım için burada daha detaylı yorumlara yer verilmesi gerekiyor bence. Bunun icin yapanların bu kadar emek verdiği demoları tartışmak ve yorumlamak için bu thread'leri kullanabiliriz diye düşündüm.

ılk review'i de bu partide beni en çok heyecanlandıran demoya yazıyorum.

Raven adını ben ilk defa 7d5'te duymuştum. Glory biraz kısa bir demoydu. Bana göre ilk başları çok orjinal olmamakla beraber yine de belli bir görsel kaliteyi yakalamıştı. Özellikle de son part daha önce hiç görmediğim çok iyi bir efektti. Ayrıca o parttaki grafik öğeler de çok başarılıydı.

Nightshift yaklaşırken acaba Raven bu partiye katılacak mı diye merak ediyordum. Forumlarda hiç gözükmemeleri merakımı artırıyordu. Partiye register olmaları iyiye işaret olsa da gelıip gelmeyeceklerinden emin olamamıştık. Hatta masa reservasyonlarını yaparken gelmelerini dileyerek, Raven isimliğini Hyper'la hazırlaadık. Gelip gelmediklerini ise demo compo esnasında öğrendim.

Demo benim için süper bi deneyim olarak başladı. Çok iyi bir müzikle (ne yazık ki exclusive değil) çok iyi bir efekt "güüm" diye ekrana giriyor. Ardından çıkan raven grafiği beni benden alıyor. Sonra efekt değişirken ekranın sağ ve sol yanlarında yüzlerinin yarısı beliren Poison ve Ghostrider demolarına belki de biraz erken tavan yaptırıyorlar. Ben o sırada "ohaaaaaa" demekteyim. Akabinde xxx is nothing mesajları çıkıyor. Biraz uzun tekrarlar olmasına karşın hoş efektler geliyor. Özellikle greetings bölümündeki tasarım ve ışık parçacıklarından oluşan ahtapot görünümlü part ilgimi çekiyor. Maalesef demonun sonunda uzay gemisinin (mi acaba?) tünel içindeki ilerleyişi biraz statik kalıyor. ınsan orada birşeyler daha olmasını beklerken demo bitiyor.

Partiden sonra da demoyu 3-4 kere daha seyrettim. Kesinlikle izlemesi çok keyifli bir demo ve özellikle başı çok çok çok güzel bana göre. ayrıca textler ve genel konsept de beni çok etkiledi. Mesela Glory'deki "we don't like new demos" falan tarzı muhabbetlerden çok daha atmosferik ve tutarlı bir konsept vardı bu demoda.

Önce Raven'ın çok iyi yaptığı bazı şeylere dikkat çekmek istiyorum. Poison çok temiz ve kusursuz bir efekt coder'ı. Demolarda hiçbir glitch efektlerde göze çarpan hiçbir küçük hata bulamadım. Bu çok önemli bence. ıkincisi Ghostrider çok farklı ve iyi bir grafiker. Nothing'deki bazı grafik fikirler benim o kadar hoşuma gitti ki bana ilham verdi. Coder ve grafikerin demodaki görsel uyum hakkında bu kadar uyumlu çalışması ve benzer vizyolara sahip olmaları da çok sık rastlanan bir durum değil. Bir diğer önemli başarı iki partide arka arkaya iki iyi demo release etmeleri. Bu demoscenede izleyici kitlenin bir demo grubuna güvenmesini sonraki çalışmalarını heyecanla beklemesini ve o demo grubunu bir nevi "tutmasını" sağlıyor. Çıkan demoların iyi bir kalite standardını tutturması da yavaş yavaş o grubun bir markaya dönüşmesini sağlıyor. 7d5 ve Nightshift'ten sonra Raven artık Türkiyede bir markadır. MArka olduğunuz zaman yaptığınız demolar markanızdan ötürü otomatik olarak bir beğeni bonusu kazanır.

Benim Ravena birkaç naçizane önerim olacak: Bir efektin ekranda kaldığı sürenin ya kısalması ya da efektte bazı dönüşümler olması gerekiyor. Örneğin son partta belki bazı particle efektleri sağda solda ışımalar patlamalar vs olabilirdi. ilk baştaki uzay gemisi ve onun altimetre eşliğindeki uçuşunda da benim gözlerim biraz yan efektler aradı

Eğer müzik exclusive olsaydı ben en yüksek notumu bu demoya verecektim. Bu ciddi bir sorun. Müzisyen bulmakta zorlanırsanız bile en azından scene'deki başka müzisyenlerle (yurt içi veya yurt dışı) konuşarak demolarınıza exclusive müzik isteyebilirsiniz. Müzisyenin sizin grubunuzdan olması şart değil ama müziğin yalnızca sizin demoya yapılmış olması önemli.

Bu reviewi, toparlamanın zamanı geldi. Raven'a öncelikle sonraki demolarında gelişmeler ve başarılar diliyorum. Nothing demosuyla Glory'den ileri doğru attıkları adım ve bütün nightshift izleyenlerine yaşattıkları heyecandan dolayı da tebrik ediyorum. Ayrıca bu reviewlerin en azından Türkiyedeki diğer bütün scenerlara izledikleri demolar hakkında daha dikkatli incelemeler içeren tepkileri yayınlama yolunda teşvik edici olmasını diliyorum.

88
nightshift / NIGHTSHIFT AFış YARDIM
« : 13.02.2006 22:15:01 »
Selamlar sevgili arkadaşlar,

Partiye gün gün yaklaşırken organizasyon tarafında da hazırlıklar artan bir heyecanla devam ediyor.

şimdi sizden aktif yardım istediğim bir konu var.

AFış asımı

özellikle bir üniversite ile bağlantısı olanlar, bilişim veya multimedya sektörlerinde çalışanlar veya bilgisayarla alakalı gençlerin takıldığı mekanları bilenler

okulunuza/işyerinize/ işhanınızın çeşitli yerlerine/ teknokentlere/ gençlik mekanarına asılmak üzere en kısa sürede desteğe ihtıyacımız var.

Yapmanız gereken benimle irtibata geçip benden n adet afiş istemek (3
Lütfen arkadaşlar, bu konuda gerçekten yardıma ihtiyacımız var.Haydi çabuk ve cevval bir şekilde bana ulaşıp afişleri kapın.

89
geyik / mutlu yillar hydrogen
« : 12.01.2006 14:26:02 »
bi de baktim ki bugun dogum gunuymus hydrogenin.... mutlu yillar kardes.

bu arada hydrogen'in en sevdigi scener olan hollowman/fairlight ile ayni yas gunune sahip oldugunu biliyor muydunuz ? demek sanat anlayislari bu yuzden bu kadar uyumlu. ahahaahaaaa

90
nightshift / yeni demo party: NIGHTSHIFT 06
« : 25.12.2005 14:30:56 »
Selam Arkadaslar

Bir suredir aklimda olan bir projeyi esimle beraber hayata gecirmis bulunuyoruz.  

NIGHTSHIFT veya Turkce adiyla GECE VARDIYASI, 4-5 Mart tarihlerinde Istanbulda duzenlenecek. Yakinda parti sitesini yayinlayacagim. bu sitede compolarla ilgili bilgi yer alacak. Parti mekani Ocak ayi icinde belirlenmis olacak. Gelismeleri sitede takip edebileceksiniz.

Bu partiyi su an duyurma sebebimiz, sevgili PLAZMA editortlerinin ilk sayidaki HABERLER kosesine bu haberi de eklemelerini ummamdir.

Ayrica ogrenci olan scenerlar yaklasan somestir tatilini ve ilk vizeler baslamadan onceki donemi parti tarihini bilerek iyi kullansinlar ve compo entrylerini simdiden hazirlamaya baslasinlar istedim...

Artik 7dx organizatorlerinin de sadece katilimci olarak bulunabilecekleri bir parti olacak sonunda :)

hadi bakalim kendinizi simdiden hazirlamaya baslayin

Sayfa: 1 ... 4 5 [6] 7