İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - Lord Henry Wotton II

Sayfa: [1] 2
1
demoscene / pc demolari
« : 19.09.2007 01:42:22 »
Alıntı yapılan: anesthetic;16057
Bu arada, yukarıda birileri werkkzeug3 download linki yollamış bir diğeri de profesyonel kullanım için ücretli olduğunu söylemiş.

...


WTF

hemen bilgilendiriyim,

Bir kere o werkkzeug3 degil, werkkzeug3 ' ün texture generator' ü. Download ve daha detayli bilgi icin surayi ziyaret edebilirsin:

http://www.theprodukkt.com/werkkzeug_3_te

2
demoscene / suicide barbie/tbl
« : 04.06.2007 01:02:54 »
Alıntı
ancak gene de satır satır yazdıklarımın arkasındayım

Kasa demo arkadaşım, neyin arkasındasın yahu?

Tabii ki istediğin herşeyi herşekilde eleştirebilirsin. Eleştirilerin "haksız" olmaktan ziyade daha çok halk tabiriyle "kel alaka".

Yani normalde, insanların bir hata yaptı diye üzerine gidilmesinden de hoşlanmam. Yani belki sana üst üste post' lar yollandığı için sevimsiz bir görüntü oluşmuş olabilir hatta bir çeşit "linç" psikolojiside olmuş olabilir. Ancak burada bir demo' nun 3D boyutunu gayet tutarsız bir terminolojiyle eleştirmekte ısrarcı davranınca birşeyler söylemek gereği hissettim. Çünkü oluşan görüntü de hoş değildi, yani bir nevi saçmalamaya karşı, buradaki arkadaşlar tüm iyiniyetleriyle ciddi yaklaşıp sana cevap vermek için zaman harcıyorlar.


Animasyondan rigging analizi yapan ilk seni gördüm, ve şimdi de gidiyor olmandan dolayı da büyük ihtimal son görüşüm olacak.

Yani aslında böyle advanced bir forumda iyi cesaret ister Kasademo' nun yaptığı.

3
demoscene / suicide barbie/tbl
« : 04.06.2007 00:25:30 »
Jason Schleifer' in açıklamalarına bitiriyorum ya. Verdiğim youtube linkini kaçırmayın derim.

- Lord of the rings 1' de TD' idim, Animasyon yönetmeni animasyon yaptığımı görünce "Animasyon mu yapmaya çalışıyosun genç?" Dedi.

- LOTR 2' de animatör oldum.

- LOTR 3' te Lead animatördüm. :D


Mayanın kendi reklam filmi de vardı LOTR sonrası, onu da izleyin.

http://www.youtube.com/watch?v=dMM_-rYc1T8&NR=1

Jason' in en sevdiğim yanı, aynı zamanda iyi bir animatör olması. Zaten kendisi de diyor, ben önce animatörüm sonra TD' yim. ışte onun rigging' inin sırrı burada. Animatörün ne istediğini biliyor...

Yeni DVD serilerinin adı da Animation Friendly Rigging...

Rigging' te temel mantık şudur, az kontrol, çok işlevsellik. Ben bugüne kadar Jason' un rigging' i kadar sade, fakat işlevsel bir rigging görmedim, tüm vucudu (torso' yu) Shoulders ve Hips olmak üzere sadece 2 kontrol' le hallediyor.

Yeni DVD serileri için örnek rigging' i youtube asmış bakın, ne demek istediğimi anlarsınız.


http://www.youtube.com/watch?v=mxUWd2ZTh3Y

4
demoscene / suicide barbie/tbl
« : 03.06.2007 20:22:15 »
Alıntı
ulan kafasında saçı kalmayan KALMS/TBL (ki bu demoda bişi yapmadı) şurda geçen yazışmaları görse ne düşünürdü acaba...
Ben söyleyeyim pek iyi düşünmezdi. Özellikle Kasa-Demo' nun "rigging" hakkındaki "eleştirisi"nden sonra.

"Rigging" eleştirisini görünce dalgınlığa gelinmiştirde öyle yazılmıştır diye düşünmüş geçmiştim gerçi, ama ısrarla "rigging" deniyor. Kasa demo ya 3D terminolojisinde bir bocalama yaşıyor, ya da ecnebinin "trolling" diye tanımladığı davranış içine giriyor.

Hani belki hoş gözükmeyecek ama kayda geçsin diye de rigging' in ne olduğunu yazayım.

"Rigging", ya da "character setup" kabaca animatörlerin karakterleri canlandırırken kullanacağı kontrollerin oluşturulması işlemine deniyor (Aslında Karakteri modeller' dan alıp Animator için animasyon yapılacak hale getirme işidir, yani işin içine en basitinden karakterin weighting' inden tut, işlemler sırasında programın yetersiz kalması halinde programın kabiliyetini geliştirmek için scripting ya da daha ötesinde programın API' lerini kullanarak resmen plug' in yazmaya kadar girer.). Işi yapan kişiye rigger, ya da daha yaygın tabirle character TD (Character Technical director) deniyor.

Kısaca rigging Animatörleri ilgilendiren bir konu. (Hatta Rigger' lar espri olarak yaptıkları işe "Making Animators happy" derler, çünkü kullanışlı rigging' ler animasyon işini oldukça kolaylaştırabilir.

Fakat animasyonu "kötü" yapmaz. ışi ya zorlaştırır ya kolaylaştırır, kötü bir rigging' le de iyi bir animasyon yapılabilir. Gnomon' un zamanında karakter animasyon training DVD ' sini ornek olarak verebilirdim ama kaldırılmış. Orada Cameron Hood, (Dreamworks' ta animatör idi, şimdi DreamWorks' un animasyon yönetmenlerinden (!) biri olmuş! daşşaklı adamdır.) bizim Alex Alvarez' in taş devrinden kalma rigging sistemini kullanarak, jilet gibi bir iş çıkarmıştı. Bilenler bilir.

Neyse, kısacası bir animasyona bakarak rigging' in kötü olduğunu söyleme imkanı yok, böyle bir şey söz konusu değil. Ancak ortam geliştirme dosyasını (3dsmax ise .max sahne dosyasını, Maya ise .ma/.mb sahne dosyasını) ilgili 3d programında açıp karakterin rigging' ini (Karakter kontrollerini) inceledikten sonra rigging üzerine kalem oynatılabilir. Max' çıların Character Studio (şimdi adı değişmiş başka bir şey olmuş) su olduğundan Rigging meselelerine pek girmezler, onların sistemi max tarafından hazır verilmiştir. Gerçi Max kullanan sağlam character TD' ler var

/Edit:
Bir Character TD' nin demoreel' i size bir konu hakkında bir fikir verir:

Maya üzerinde rigging:

http://www.youtube.com/watch?v=Vhh5FzvxH_M
/

Neyse, tamda favori Rigger' im Jason Schleifer' in youtube' a bir kaç gün önce düşmüş interview' ini izlerken bunları yazıyor olmak benim içinde ilginç oldu. (!)

http://www.youtube.com/watch?v=6jQK5pMCQgE&eurl=

5
Aman yanlış anlaşılma olmasın "wiki"' ye "FAQ"' a gerek yok anlamında da yazmış değilim, sadece ufak bir katkı çabası idi benimkisi. Gerçi tutorialımın adı "Complete Reference For 3D Graphics In Demos.", idi ama yetmez diyorsanız yapacak bişey yok :D (Fakat hakkaten kimbilir, belki kafanızdaki tüm soru işaretlerine cevap olabilecek bir tutorial' da yazmış olabilirim, ahı ahı ahı. :) )

şaka bir yana, tabii ki daha geniş dökümantasyona gerek var. Sizlere katılıyorum arkadaşlar.

6
Plazma 4' te demolarda kullanılmak üzere maya'da bir karakterin modellenmesini texturing' ini ve animasyonunu kısaca anlatmaya çalıştım, çok iddialı bir tutorial değil, ama en azından bir fikir verir. Sonra maya' nın native formatından milkshape3d (ms3d) formatına nasıl çevireleceğini de anlattım. Ms3d formatı genelde basit ve kullanışlı olduğu için çokça tercih ediliyor demo yapanlar tarafından.

7
demoscene / pc demolari
« : 21.05.2007 18:37:29 »
Alıntı yapılan: coreindie;14969
isteyen arkadaşlar olursa debrisin demosu ve krigger oyununun texturelerinin yapıldıgı werkzeug3 ü indirebilirler
 
en az directx9b destekli bir ekran kartı ile açılıyor
shader model 2 destegi istiyor
 
http://rapidshare.com/files/31670769/wz3tex_Setup.rar.html
 

Sonunda Werkkzeug3 ' ten bir şeyler gördük. Texture generator' ü hakkaten iyiymiş, biraz oynadım.

Yalnız theprodukkt adı altında release etmişler, profesyonel kullanımlarda baya iyi bir meblağ istiyorlar.

Kısaca işi paraya da dökmüşler.

Helal de olsun ne diyelim.

TR' den PC' de 64k için texture generator kodlayan var mıydı?

8
Magix, link' tekileri görünce şahin k. gibi derinden bi ogghh bee, dedim. :) Olay bu. :DSağolun varolun.

9
Benim asıl amacım o zaman ki ekipman ve şartlara geri dönebilmekti. 90-93 yılları arasındaki popüler amiga mod' larının kalitesi benim için kâfi. ST disketlerindeki sample' lar o yıllarda kullanılan sample' lardan bile daha kalitesiz ve farklı ise o zaman beğendiğim o yılların mod' larından sample çıkarıp kendi arşivimi oluşturacam. ST' ler kullanılmışsa o yıllarda, uraşmaya gerek yok, direkt yükletip kullanacağım.
 
Daha sonra ilerde vakit bulursam ve bi yerden stereo sampler falanda bulursam sampling denemeleri yapacam, yıllar önce yaptığımı hayal meyal hatırladığım bir şeyi tekrar yapıp olayın ne olduğunu görmek tatmak istiyorum.
 
Sonuçta müziği Amiga' da yapacağım. PC teknolojilerini kullanmayı hiç düşünmemiştim baştan.
 
 
Ilgilendiğiniz için teşekkürler arkadaşlar, bi gaza geldim bakalım sonuç ne çıkacak.

10
Çok doğru gerçekten çok kalitesiz olacağı aşikar ama ben şimdi diyelim ki günümüz sample' larını kullansam o zamanda o amiga modlarının oldskool sound' unu kaybetmiş olmayacak mıyım?
 
O eski sample' lara eşdeğer yeni nesil sample' lar varsa orasını bilemem tabii. Eski amiga mod' ların çok karakteristik bi sound' u var bana göre.

11
Rapid linkini bekliyor olacam, Riontron, sağolasın. Gerçekten arşivlemekte yarar var bu tarz şeyleri.

12
Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar,
 
PE&OAS, bahsettiğin ProSound' u hemen inceleyeceğim. Octamed' de dediğin gibi hem tracker hemde editor' dü onu da inceleyeceğim.
 
Skate, derdim 15 sene önceki ekipmanlarıma geri dönmek, :D  Merak ettim bugün olsa neler yaparım acaba... :rolleyes:

13
Bir de amigada sound sampler mıydı ne idi, bi kartuşum vardı, sampling için, birde adını şu an hatırlamadığım ama baya baya bugünkü  audio editor software' lerine benzeyen bi program vardı yanında. Bugün amiga için bulabilir miyiz böyle şeyler?

14
Tevekkeli o yüzden bi bok bulamadım koca internette. :)
 
Amigada tracker kullanırken yanında ayrıca sample disketlerimde vardı diye hatırlıyorum, demek ki onlarda yan sanayii bi işmiş.
 
Sağol Vigo, şimdi beğendiğim mod' lara bi bakayım.

15
Ni nereden bulabilirim argadaşlar. Google' a baktım pek bir şey göremedim.

Sayfa: [1] 2