Gönderen Konu: Scenede Birşeyler Eksik, Tamamlamak Lazım...  (Okunma sayısı 3424 defa)

Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Şu son olaylar her ne kadar hoş olmasa da yine de bana scenede biraz hareket olduğunu hissettirdi. Ancak birşeyler eksik. Eksik olan şey adam akıllı stuff. Bence hemen herkes işe koyulsun, her platformda hertür code, grafik, müzik dalalım olaya. Kim ne yapabiliyorsa.

Ara not: Bu arada Wisdom senin olayın farklı biliyorum. Sen kaliteden ödün vermezsin. Ben ödün vereceklere sesleniyorum :)

Ne yapabiliyorsa yapsın herkes, tüm turkish scene'e sesleniyorum. Bahsettiğim şey önümüzdeki partyden bağımsız. Ama bir ay sonra ama bir-iki yıl sonra, stuff çıkaralım ve stufflar üzerinden kapışalım...

İçimden geldi :)

Tüm şu geçen olaylar sonucunda şahsen kimseyle bir problemim kalmadı. Önceden varsa da artık yok... Aslında birçoğumuz, hatta karşılıklı atışanlarımız, birçok konuda benzeşiyoruz. Ben bu olayların nüksetmesini, ancak stufflar çıktıktan sonra nüksetmesini diliyorum ;) Birbirimize sert girmeyelim, itham etmeyelim, ancak eğlenecek kadar didişelim. 2004'den sonra bile scene'in Türkiye'de var olabileceğini kanıtlayalım. Ne dersiniz? Sonuçta zaten toplasan kaç kişi ederiz tüm turkish scene? Hangimiz bu ortamlardan uzaklaşsa genellikle geri kalanlarımız için kötü oluyor. Çünkü emeğinin binler yerine yalnızca onlar hatta bazen daha az kişi tarafından değerlendirilmesi insanı üzüyor. Dimi ama... Hydrogen'e müzikleriyle ilgili Türkiye'den yalnızca iki-üç kişi doğru dürüst değerlendirme yaptı. Yazık değilmi onca emeğe? Ama yarın öbür gün herkes kavgalı olursa o iki-üç yorumu bile arar hale gelebileceğimizden endişe ediyorum ben.

Hades intromu olumsuz eleştirdin ya, inan çok hoşuma gitti. Çünkü ben o introdan oldukça memnumdum. Beni tatmin etmişti. Şimdi daha iyisini yapmam gerektiğini hissediyorum, söz konusu olan basit bir intro bile olsa...

-=[SkaTe / BrOnX]=-

Scenede Birşeyler Eksik, Tamamlamak Lazım...

« Yanıtla #1 : 27.03.2004 18:09:42 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
skate'e hak vermemek mumkun degil

ben bir de kalite ve zaman konulariyla ilgili goruslerimi paylasmak istiyorum. bence bi insan yapabildiginin en kalitelisini yapmaya calismali elbette. fakat yaptigimiz her aktivitede oldugu gibi stuff cikarmakta da bir butce konulmali. normalde sirketlerin projelerinde butcenin en onemli bileseni para. bizim projelerimizde para soz konusu olmadigina gore bizim butcemiz zaman olmus oluyor. bir diger bilesen de bizim yetenegimiz/bilgimiz.

bu perspektiften bakinca, cikacak her stuff icin bence insanlar belli miktarda zaman ve bilgi butcelerini masanin ustune koymalilar ve bu kaynaklar dahilinde yapilabilecegin en iyisini yapmaya calismalilar.

eger yapmak istedigimiz stuff bu kaynaklarla olamiyorsa. kaynaklari nasil artirabilecegimize bakariz. ornegin yeni bir efekt ile ilgili bilgi toplamaya, matematik calismaya, vs baslariz. yok eger zaman yetmeyecekse zamani biraz uzatmaya calisiriz. ama hayatimizdaki diger dis etkenlerden oturu bu kaynaklari artiramiyorsak, o zaman projemizde yapmak istediklerimizi gozden gecirmek ve yeniden tamamlamak daha iyi olabilir.

yani bu noktada bence mevcut kaynaklarla yapilabilenin en iyisini yapmak, istedigimiz kalitede biseyleri yapabilmek icin gereken zamana veya bilgiye sahip olmadigimizda hic birsey yapmamaktan daha iyi diye dusunuyorum. tabii bu konunun son derece subjektif bir konu oldugunun farkindayim. amacim sadece bu konudaki fikirlerimi paylasmak ve varsa karsi fikirleri dinlemek.

ozellikle scene aktivitelerinde cok uzun aralar vermek sahsen bana yaramiyor. ornegin 95'te ilk defa vektor yapmaya kalktigimda bir sure sonra bu proje bana o kadar buyuk gelmisti ki en sonunda bir bucuk yil sonra yorulup biraktim. hatta oyle bir biraktim ki scene'e 6 yil geri donmedim. yazdigim onca kod bosa gitti. taa ki 2003 basinda sans eseri internette c64 scene'inin hala var oldugunu gorup gaza gelene kadar. kendime bir hedef koydum 2003 icinde 2 demo cikarmak... ilk uc ay kasip 3d bilgilerimi hatirlayip engine'in ilk versiyonunu iceren bir tek file demo yaptim. engine de accuracy eksikleri vardi. 2 boyutlu yuzey cisimlerinde bazi durumlarda ufak buglar vardi. ama onlari duzeltmeyi beklemeden ilk demoyu cikardim. asil hedefim ikinci demoya bu hatalari gidermekti. bu hatalari giderdim ve ikinci demo icin calismaya basladim. yeterince zaman ayiramadigim icin ikinci demoyu 2003 icinde cikaramadim. ama onu da 2004 basinda cikarmis oldum. simdi de bu yil icinde 2 tane daha trackmo hedefliyorum. bu yaptiklarimdan daha kaliteli seyler de yapabilirim herhalde ama genel olarak aktif olmak ile kaliteli olmak arasindaki hassas dengeyi tutturmaya calisiyorum.

bu yuzden genel olarak zamani olmadigini bu yuzden stuff uretemedigini dusunen arkadaslarla dusuncelerimi paylasmak istedim. insanlara neyi nasil yapacaklarini soylemek elbette haddim degil. ben kimim ki? ama sadece bir de bu acidan bakarsak genel olarak tr scene'i daha bol stuffli hale getirebilecegimizi dusunuyorum.

herkese derin saygilar

ps: bu arada hydrogen bana mail ile ulasamadigini soylemis. civitas64 adresimde problemler yasiyorum bana ulasmak isteyen arkadaslar ...

bilgem[et](allah spamin belasini versin) nightlord nokta dr2 nokta net

adresinden ulasabilir...