Gönderen Konu: paylaşılamayan 'flocks of birds'  (Okunma sayısı 13450 defa)

paylaşılamayan 'flocks of birds'

« : 06.03.2006 20:54:34 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Walla ben PC scene'inde daha toyum, Nightlord kadar da iddialı değilim ancak sonuç itibariyle boşuna kasmıyoruz bunca zamandır DirectX, ben de bir release yaparım artık 7D6'da PC platformunda Kabuki hesaabı :D

Bir noktaya parmak basmakta yarar var, SCG Lighthouse Dream'deki efektler için beni tebrik etmiş ancak o demo Spritus ile ortak kodladığımız bir demo. Aslında hikayesi kısaca şöyle. Spritus partiden yaklaşık 6 ay önce benim evime gelir, birlikte water efektini kodladıktan sonra spritus kuşları ben de deniz fenerinin ışığını kodlarım. Grafik ve müzik ise google'dan alıntıdır. Demo bu şekliyle tahminen ağustos ayında rafa kaldırılır. Parti yaklaştıkça benim aklıma demoyu adam edip release etmek gelir. Mrr sağolsun grafik işine el atar ve bize grafik ve logo çizer ancak benim diğer projelerimden dolayı vaktim kalmaz ve SCG'nin haklı olarak laf soktuğu commercial müzik kullanımı olayına mecbur kalırız. Ben son anda durumu kurtarmak amacıyla fade eden yazılar eklerim demoya. Hikaye kısaca bu. Daha sonra bazı kişiler bu demoda farklı anlamlar ararlar orasına girmiicem :D

paylaşılamayan 'flocks of birds'

« Yanıtla #1 : 06.03.2006 21:34:36 »
Hızlı düğmeleri aç

Wisdom

İleti: 134

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
Skate, "bazi kisiler" ile kastettigin sadece ben olduguma gore ben gerekli yorumu bir daha buradan yapayim:

Kus vb flocking efektlerini Living icin yapmayi gecen sene baslarinda konustugumuz tum Glance uyeleri tarafindan biliniyor. Bu efekti dusunen ve ortaya atan kisinin benim oldugumu da Glance'teki herkes biliyor.

Aylar sonra (hatta bir yil sonra) tam olarak ayni efekti bir release'de gorursem ve bu release'i yapanlardan birisi daha once bu fikrimi paylasmak durumunda oldugum kisilerden biriyse dogal olarak aklima baska seyler gelir.

Bir daha benimle "geyik" modunda (oyle aradan laf sokup sonra kahkaha smiley'si falan koyarak) konusma. Adam ol ve acikca konus konusabiliyorsan.

Eger bu mesaji bir admin falan silerse bir daha bu forumla bir iliskim kalmaz, onu da oyle bilin.

paylaşılamayan 'flocks of birds'

« Yanıtla #2 : 06.03.2006 23:19:27 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Sana ben cevap vermiyorum. Efektin sahibi olan Spritus cevap versin.

paylaşılamayan 'flocks of birds'

« Yanıtla #3 : 06.03.2006 23:38:54 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı
Eger bu mesaji bir admin falan silerse bir daha bu forumla bir iliskim kalmaz, onu da oyle bilin.

burada kimse başkasının mesajını hakaret vs olmadığı sürece silemez.diğer admin'lerin de böyle birşey yapmayacağını biliyorum; zira admin'lik müessesesi keyfi işler için kullanılmaz. aranızdaki atışmaya karışmayacağım, intern bir kavganızdır, sizi ilgilendirir. lakin böyle bir olaydan dolayı da forumu yargılayıp ona küsecekseniz hiç vakit kaybetmeyin.

fikir, paylaşıldığı sürece güzeldir geyiklerine girmeyeceğim. yarışılan bir ortamda enteresan efekt fikirler, çok da paylaşılmadan taze taze kullanılmaları icap eder. güzelliği süpriz oalrak ortaya çıkmasındadır. ama bu, bir efekt için insanların birbirini kırmasını gerektirmez. öpüşün barışın bakayım!!! onlarca efekt feda olsun size...

paylaşılamayan 'flocks of birds'

« Yanıtla #4 : 06.03.2006 23:53:46 »
Hızlı düğmeleri aç

Wisdom

İleti: 134

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
Efektin sahibi degil konu, release'in sahibi. O release'i Spritus + baska biri yapsaydi (Glance'de olup da gecen sene bu fikri paylastigim kisiler disinda biri), o zaman benim bu konuda herhangi birsey soylemeye hakkim olmazdi, olamazdi. Sonucta scene, en ozunde bir rekabet ortami ve baska biri benden once ayni fikri uygulamaya gecirmisse bana sadece kendine kizmak ve karsindakine saygi duymak duser.

Ancak, burada durum oyle degil. Bu durumun Spritus ile bir ilgisi yok, Skate ile bir ilgisi var. Cunku efekti paylastigim insanlardan biri Skate (gecici bir sure de olsa ayni grupta yer almis olmaktan dolayi). Boyle bir efektin bahsedilen release'de kullanilmasi konusunda bana nezaket itibariyle bile olsa danisilmamasi buyuk ayip. Ama bu ayip Spritus'un degil, tekrar ediyorum, zira Spritus bu durumdan muhtemelen habersizdi zaten. Ama haberi olan insanin (Skate'in) Spritus'u haberdar etmemesi ve bana da birsey soyleme geregi duymamasi ayip.

Olayin arka yuzunu anlamadan on yuzunu irdelemenin fazla bir anlami yok. ("taze taze kullanimin icab olmasi"na cevaben.)

Son olarak, forumdan silme vs olayini da daha once yine Skate ile yasanan bir tartismada Skate'in thread'i kitlemis olmasi uzerine soyledim.

paylaşılamayan 'flocks of birds'

« Yanıtla #5 : 07.03.2006 00:13:24 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by Wisdom@Mar 6 2006, 11:53 PM
Efektin sahibi degil konu, release'in sahibi. O release'i Spritus + baska biri yapsaydi (Glance'de olup da gecen sene bu fikri paylastigim kisiler disinda biri), o zaman benim bu konuda herhangi birsey soylemeye hakkim olmazdi, olamazdi. Sonucta scene, en ozunde bir rekabet ortami ve baska biri benden once ayni fikri uygulamaya gecirmisse bana sadece kendine kizmak ve karsindakine saygi duymak duser.

Ancak, burada durum oyle degil. Bu durumun Spritus ile bir ilgisi yok, Skate ile bir ilgisi var. Cunku efekti paylastigim insanlardan biri Skate (gecici bir sure de olsa ayni grupta yer almis olmanin talihsizliginden dolayi). Boyle bir efektin bahsedilen release'de kullanilmasi konusunda bana nezaket itibariyle bile olsa danisilmamasi buyuk ayip. Ama bu ayip Spritus'un degil, tekrar ediyorum, zira Spritus bu durumdan muhtemelen habersizdi zaten. Ama haberi olan insanin (Skate'in) Spritus'u haberdar etmemesi ve bana da birsey soyleme geregi duymamasi ayip.

Olayin arka yuzunu anlamadan on yuzunu irdelemenin fazla bir anlami yok. ("taze taze kullanimin icab olmasi"na cevaben.)

Son olarak, forumdan silme vs olayini da daha once yine Skate ile yasanan bir tartismada Skate'in thread'i kitlemis olmasi uzerine soyledim.
[post=5598]Quoted post[/post]
[/b]
O thread'i bana özelden atılan bir mesaj yüzünden kilitlemiştim, keşke beni uyaranı dinlemeseymişim.

Gelelim efekte. Kuş efekti mi dedin?

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=17294

Senin bana bahsettiğin efekt "kuş efekti" değil "boitz" efektiydi ki bana önceden yapılmış birkaç örneğini göstermiştin. Sen demek ki bana plazma örneği gösterseymişsin 2002 yılında, sen kodlamadan plazma kodlamam da yasaklanacakmış, iyi ki göstermemişsin.

Gelelim diğer bir konuya, o kuşlar ne boitz efekti ne de teknik herhangi bir zorluk içeriyorlar. Dikkat edersen müzikde de kuş sesleri var. Müzik ve grafiğin ruhuna uyacağını düşünmüş olacak ki Spritus random olarak hareket eden ancak belli sınırları geçemeyen pixeller ekledi grafiğin üstüne. Hatta hatta grafiğin üstünde oldukça kaboluyordu ve projeksiyon aletinde gözükeceğinden bile emin değildim. Çok da umursamıyordum random hareket eden pixelleri. Senin sorun ise "onlar realtime mı Skate?" idi. Hayır, onlar random hareket eden pixeller. Her bir kuş birer pixel. Çözünürlük 320x200 olduğu için az buçuk görünüyorlar ekranda...

Gelelim son konuya. 1996'dan beri kod namına bir releasin olmadı scene'de. ınan senin tahmin ettiğinden çok daha fazla saygı duyuyorum senin kod backgrounduna, bu yüzden de seni en çok gazlayan adam bendim. Her defasında "noolur bu sefer müzik yapma, kod kas 64'de" dedim sana. Sen de bana her defasında "paslandım" dedin. şimdi 10 sene boyunca hiçbir platformda tek bir kod release etmemiş biri olarak senin fikrini çaldığımı iddia ediyorsun, hatanı anlayınca da "Spritus'u uyarmalıydın" diyorsun. Ben de diyorum ki "aklımın ucundan bile geçmedi boitz efektini random pixellerle karşılaştırabileceğin". Bu olayda bir hatam yok, "gecici bir sure de olsa ayni grupta yer almis olmanin talihsizliginden dolayi" gibi ufak sokuşturmalarını da sineye çekiyorum. Derdim ise şu anda en son istediğim şeyin böyle güzel bir organizasyona bir şekilde gölge düşmesi ihtimali. Tartışmaları özele de taşımayacağım bu sefer, yalnızca altta kalarak bu tartışmalara son noktayı koyuyorum, hakaretlerini içerliyorum.

paylaşılamayan 'flocks of birds'

« Yanıtla #6 : 07.03.2006 00:40:42 »
Hızlı düğmeleri aç

Wisdom

İleti: 134

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
Skate, iste her zamanki gibi olaylara yine at gozluguyle baktigin icin hicbir zaman scener olamayacaksin sen.

Karsindaki kisi aciklama yaptiginda bunu surekli "hatasini anladi geri cekildi" diye garip bir yanilsama icinde olman da ayri bir konu. Tekrar ediyorum, ben herhangi bir hata yapmis, sonra bunu (tanriya sukurler olsun ki senin sayende) anlamis ve bunun ustune "Spritus'u uyarmaliydin" demis degilim. Basindan beridir boyle dusundugum icin bunu soyluyorum. Ama neden bunu simdi soyluyorum? Cunku, "Sana ben cevap vermiyorum. Efektin sahibi olan Spritus cevap versin." diyen kisi alakasiz bir forum konusu altinda kendince bana "cevaben" laf sokmus, ustelik iki gun once yuzyuze yapilmis bir konusmayi foruma tasiyarak. Kaldi ki sen bu Spritus ile ilgili mesajini foruma atmadan once tam olarak ayni seyi (yani "Spritus'u haberdar etmeliydi" konusunu) telefonda baska scener arkadaslarla konusmustum zaten.

Benim, ne senin ne de bir baskasinin gazina falan ihtiyacim yok. Kimsenin gazina ihtiyacim olmadiginin en buyuk kaniti da Hindistan'dan kalkip tamamen kendi cebimden partiye gelmis olmam ve partide hasta olmama ragmen (az once serum verildi hastanede ve eve dondum) deadline'a 4 saat kala ilk 3'e girecek bir muzik yapmis olmamdir. Ben 17-18 sene once dagin basinda assembly ile kendi kendime release yaparken sen muhtemelen yeni yeni joystick kullanmayi ogreniyordun. Son zamanlarda code anlaminda release yapmiyor olmam arkada birseyler yapmiyor oldugum anlamina gelmiyor. Sadece benim release anlayisim seninkinden ve buradaki bircok kisininkinden farkli. Nesi farkli, o zamanla anlasilir.

Haddini bil Skate. Burada tek olay yasadigin adam ben degilim. Olaylari da hep bu patavatsizligin ve sonrasinda sana durum aciklanmaya calisirken haddini bilmemezligin yuzunden yasiyorsun. Yanlis anlamaya ve anlasilmaya son derece meyilli bir adamsin. Bunu duzeltmek kendi elinde. Kotu niyetli biri degilsin ama dogru tarzdan cok uzaksin.

paylaşılamayan 'flocks of birds'

« Yanıtla #7 : 07.03.2006 00:46:34 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
.....

paylaşılamayan 'flocks of birds'

« Yanıtla #8 : 07.03.2006 01:34:49 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
ya beyler, bi partiden sonrada vukuat çıkmasın ya...

şurdu topu topu 3-5 kişiyiz rica ediyorum... öpüşün koklaşın sevişin.
ama hadi olmadı "demo" larda kapışın ya... hatta bence kapışın,
7d6 için süper releaseler gelsin...

paylaşılamayan 'flocks of birds'

« Yanıtla #9 : 07.03.2006 01:44:44 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by vigo@Mar 7 2006, 01:34 AM
ya beyler, bi partiden sonrada vukuat çıkmasın ya...

şurdu topu topu 3-5 kişiyiz rica ediyorum... öpüşün koklaşın sevişin.
ama hadi olmadı "demo" larda kapışın ya... hatta bence kapışın,
7d6 için süper releaseler gelsin...
[post=5604]Quoted post[/post]
[/b]
topu topu 3-5 kişi değiliz artık. scene canlanıyor. gördüğün gibi tüm tipik özellikleriyle... önce sen clique elemanlarıyla öpüş koklaş, hadi bakalım :)

paylaşılamayan 'flocks of birds'

« Yanıtla #10 : 07.03.2006 10:57:01 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
olm ben onları öpüp koklamaktan öte, yatırıp .... de, gelmiyolar partiye...

paylaşılamayan 'flocks of birds'

« Yanıtla #11 : 07.03.2006 11:41:45 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by vigo@Mar 7 2006, 10:57 AM
olm ben onları öpüp koklamaktan öte, yatırıp .... de, gelmiyolar partiye...
[post=5609]Quoted post[/post]
[/b]
ahahaha... alemsin vigo :)

paylaşılamayan 'flocks of birds'

« Yanıtla #12 : 08.03.2006 20:38:22 »
Hızlı düğmeleri aç

Decipher

İleti: 482

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://beskrajnost.com
o değil de efekti kimse paylaşamıyorsa benim olabilir mi? böylece beleşten efektim olur efektleri swap ederiz falan evet evet yeni bir akım bu efekt swap'i! :P
100% pure coder pr0n