Gönderen Konu: flowchart  (Okunma sayısı 2776 defa)

flowchart

« : 05.02.2011 23:22:28 »
Hızlı düğmeleri aç

3mevsim

İleti: 45

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
Araştırmalarım sonucunda iyi bir proje ortaya çıkarmak için iyi bir akış çizelgesi hazırlamak gerekir diye öğrendim. ınternette araştırma yaptım bu konuda kitap veya kaynak bulamadım. Örnekleri inceledim fakat öyle ayrıntılı bir tane bulamadım. Bu konuda ne önerebilirsiniz?

flowchart

« Yanıtla #1 : 05.02.2011 23:37:03 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
bu tür şeyler daha çok yazılım mühendisliği, analiz-tasarım ile ilgili kaynaklarda iyi anlatılır. UML gibi bazı şeyleri öğrenmen de çok faydalı olacaktır. ancak şu aşamada sen dil öğrenmeye odaklan bence. şunu da bilmelisin ki büyük yazılım ekiplerinde herkes flowchart çizmekle yükümlü değildir. yazılım 5 temel aşamadan oluşur (tabii ki detaylandırınca daha fazla aşama çıkar).
 
1) problemin sorgulanması: ilk aşamadır. bu aşamada çok temel şeyler tartışılır. mesela böyle bir yazılıma gerçekten ihtiyaç var mı? neyi nasıl yapmak daha doğru olur. hedef kitle kimlerdir. yapılabilirlik, uygulanabilirlik v.s. v.s.
2) analiz & tasarım: burada artık yapılması gereken bellidir ve bunun akış diyagramları çizilir, yazılım modellenir. bu aşama bittiğinde programın yazılması aşamasına henüz geçilmemiştir ancak teorik programın tüm akışı, işleyişi modellenmiş, bitmiştir.
3) programlama: analiz aşamasında hazırlanan dökümanlar üzerinden iş paylaşımı yaparak ekip programı yazar.
4) test ve bugların temizlenmesi: hatasız program diye birşey yoktur. bu aşamada testerlar devreye girer ve her fonksiyonu detaylı bir şekilde test ederler. bulunan hatalar programcılara rapor edilir, programcılar hataları düzeltir.
5) dökümantasyon: son şeklini alan programın teknik ve son kullanıcıya yönelik dökümanları hazırlanır.
 
şimdi sen bir programcı olarak yalnızca 3. ve 4. bölümlerde de yer alabilirsin. yani illa analizi senin yapman bile şart değil. işin aslını sorarsan Türkiye'de küçük bir ekipte çalıştığın sürece ne yazık ki bu iş yukarıdaki 5 maddedeki gibi yürümüyor, zaman zaman 5 aşamayı da bir kişinin yaptığı bile oluyor. ancak dediğim gibi normalde bunlar farklı kişilerin görevleri ve hepsinden sorumlu olmak zorunda değilsin.
 
gelelim flowchartlar, UML v.b. şeyleri neden öğrenmen gerektiğine. tamam, sen sorumlu değilsin ama önüne tasarım dökümanları konulduğunda da onları okuyabilmen lazım değil mi? :) işte bu nedenle bu konuları öğrenmen lazım.
 
belki bazı kişiler bu görüşüme aykırı yönde fikir beyan edebilirler ancak benim görüşüme göre önce en az bir programlama diline hakim ol, sonra bu konulara girersin.

flowchart

« Yanıtla #2 : 05.02.2011 23:59:37 »
Hızlı düğmeleri aç

3mevsim

İleti: 45

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
Teşekkürler ben kaldığım yerden dile devam edeyim o zaman.

flowchart

« Yanıtla #3 : 06.02.2011 13:42:18 »
Hızlı düğmeleri aç

tesla

İleti: 426

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
flowchart - akış çizelgesi (diyagramı) bize programlama dersinde öğretilen ilk şeydi. Hatta ilk 3 hafta boyunca dil konusunda hiç bir şey görmedik, tek satır yazmadık yani. Ama bol bol a4 kağıdı harcadık şekillerle. Bu akış çizelgeleri ile basit döngüler oluşturma, sayaçlar yapma, ufak mantık problemlerini çözme gibi ödevler ve sorular verilirdi.

Tabi bu bizim okulda böyleydi. Başka okula giden arkadaşım direk C++'dan başlamışlardı. Senin durumuna gelince, kendi kendine öğrenen birisi için tutup da a4 kağıtlara akış çizelgeleri çizmesi garip kaçabilir. Ve sonuçta yaptıklarını birileriyle de paylaşman lazım, doğruluğunu test etmen lazım, kodla paylaşım, akış çizelgeleri ile paylaşımdan daha kolaydır. O yüzden doğrudan kod yazaraktan aynı problemleri çözmeye odaklanabilirsin ama akış çizelgeleri de neymiş diye şöyle de bir bakabilirsin.

Bu arada Skate'in bahsetiği UML ve diğer çizimler biraz daha üst seviye ve daha çok bir ekip içerisinde çalışırken gerekli. Ekipteki insanların ortak dilini bu çizimler oluşturuyor. Ama UML'nin kitaplarda, orda, burda sürekli karşına çıkacağına emin olabilirsin. Heyecan yapmaya gerek yok, herhangi bir OOP (C++, Java, C#) dili öğrenirken, o kitapta bir çok temel UML şekillerini görürsün zaten. Basit olarak A sınıfı B'den türüyor, C sınıfı da A içinde bir nesne. gibi bir cümleyi şekillerle ifade etmek gibi bir şey.