Gönderen Konu: "bronx did it again"  (Okunma sayısı 4125 defa)

"bronx did it again"

« : 26.09.2005 10:55:46 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
http://www.pouet.net/prod.php?which=19140

java intro muza güzel reaction gelmiş

"bronx did it again"

« Yanıtla #1 : 27.09.2005 02:06:58 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
icqdan muhabbetim olan ve mobile'da oyun falan yazan bir elemanın mobile'a tepkisi, aynen aktarıyorum:

Alıntı
ayrica bu demo cok lame
onu da soyleyim :)
yani yaptigi
16 sprite'i arkada oynatip
onde de yazi kaydirmak
on the fly yapmakta da bisey yok
bi de cok cool bisey yapmis gibi yazmasa
diycem eyvallah
muzik kasmislar
abi..
assembly'nin mobile demolarini gormeli arkadaslar

tarafsız elçiye zeval olmaz... bunun, bronx'takileri daha gaza getirmesini ve assembly gibi ortamları sarsacak bir mobile yazmaları için motivasyon sağlamasını umalım.

"bronx did it again"

« Yanıtla #2 : 27.09.2005 08:30:13 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Zaten kimse "bu intro super zor bir hadise" veya "inanılmaz teknik bir code" demedi ve iddiasında da değil. Natilius'da bundan kat kat daha iyilerini de yazabilecek bir yetenek. Ancak orada "on the fly"da parti ortamının arasında bu düzeyde bir intro codelayabilmek çok cool.
Açıkçası insanlar bu tarz basit eleştirilerini kendilerine saklasınlar. Assembly'de çok daha iyileri çıkıyor kabilinden, çok da gerekli olmayan bu karşılaştırmaları buraya taşımaya gerek görmüyorum. Burada neyin zor neyin kolay olduğunu da herkes biliyor veya aşağı yukarı tahmin edebiliyor, böyle açıklamalar yapmanın çok gerekli olmadığı bir ortam. Bir şeyin cool olması için de zor olması gerekmediği aşikar.

"bronx did it again"

« Yanıtla #3 : 27.09.2005 09:38:21 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Pouet'de güzel eleştiriler gelmiş introya. Pouet'dekiler arkada dönen küplerin realtime olduğunu düşünmüyorlar. Bu demoda matrix transformasyonları olmadığını da biliyorlar. Ama sonuç olarak beğeniyorlar. Neden? Nedenini söyleyeyim, çünkü ortaya çıkan şey güzel ve seyretmesi çok zevkli.

Şu adrese bir bakın:

http://www.pouet.net/prod.php?which=19023

Bu Ballet Dancer isimli demo "Stream" partisinde birincilik almış. Pouet'de aynen şöyle yorum yaptım ve thumb down verdim.

Alıntı
As a coder, it's the first time I don't care how much time spent on this demo. It's too ugly. :(

Sonuç olarak ben bu ikisi kıyaslandığında mobile introyu tercih ederim... Teknik olarak diğerinin zorluğu beni (coder olarak) hiç ilgilendirmiyor.

Assembly'e gelince. Eminim Natilius Assembly'e katılmayacak olursa (on the fly yapma şansı olmayacaktır o zaman) önceden geniş bir vakitte çok daha iyi bir intro, hatta bir demo yapar. Ben de yukardaki eleştiriyi gereksiz buldum. Eleştiriyi yapanı da 7D6'da görmek isterim, bakalım kendi marifetleri nelermiş :) Scene'de birine laf ettiğin anda otomatik olarak gözler senin üstüne çevrilir, bu scenein kuralıdır. Eğer sen birşey yapamazsan sana lamer derler, yapabilirsen saygı duyar desteklerler.

"bronx did it again"

« Yanıtla #4 : 27.09.2005 10:15:13 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
bu sanirim biraz da "lame" kelimesinin anlamini tam bilmemekten ileri geliyor.

arkadas cep telefonunda demoyu durdurup bellekte javabyte coduna bakip baskasinin byte codundan "rip" yapildigini mi tespit etmis ?

lame boyle seylere denir. zaten ortaligi hoplatacam iddiasiyla yapilmayan hem de onthe fly yapilan bi mobile demoya lame denmez.

nedense bi de boole aslinda scene'de olmayan, ama scene'de arkadasi falan olup boyle ondan uc bes duyduguyla scene'i bildigini sanan, scene terminolojisiyle cumleler kuran, ama kendi girip hic scene stuff'i uretmeyen bi guruh da hep olmustur, hep olacaktir. herhalde bu scene dedigimiz sosyal olgunun ic dinamikleri boyle bir kitleyi her zaman olusturuyor (tipki matrixteki bir turlu giderilemeyen bir precision hatasinin mutlaka neo'nun olusmasini tetikledigi gibi :P )

"bronx did it again"

« Yanıtla #5 : 27.09.2005 10:36:57 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
hehhee... nightlord'um dooru söölemiş...
hatta ben ilave yapim ;

"kıskaaaananlaaaar çatlasın, kıskaanaanlar çatlasın" hahaha
bronxtaşım benim, biricik sevgilim söyle senden başka kimim var beniim,
seninle "kick ass" ederim, seninle gülerim,
söyle senden başka kimim var benim!

hatta bide,

"bronx" goool goool gooooool da diyorum hahahhaha


o yarak kürek yazan arkadaşın varya spaz,
evoke2005 de 1.ci olan javayı görse idi keşke :)

o elemana sööle, biz partide "31" çektik o stufla...
cum-shot direk... mastürbasyon... :)

o elemanın götü yiyorsa bidaki partiye gelsin,
ayarı verelim geri dönüp oyun yapsın....

bu arada "TUM" => the ultimate meeting'de ki WiLD COMPO entry mizi heycanla bekleyin...

elçim benim, sana zeval olmaz .. ayrıca dün verdiin wb30 disklerindeki install diski fake çıktı... haberin olsun


ps : sprite adedi 33 tane (küp için)
ayrıca scroll text de bildiin eşek gibi PNG resim hahahaha....

ama orda hayvan gibi data var ve tomlam 20 k.... nasıl oluyor acaba :)


:)))))))

"bronx did it again"

« Yanıtla #6 : 27.09.2005 12:38:45 »
Hızlı düğmeleri aç

mrr

İleti: 402

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.emre.co.uk
iki cümleyle karalamak kolay, ama PNG'ymiş denilen küpler için yaşadıklarımı anlatmak istiyorum...

cumartesi gecesi VIGO dönen 3D küp lazım dedi bana demo için. ama sanki sadece bir ucundan iple asılı gibi dönmeliler...
öncelikle after effectste yapmaya çalıştım o gece, ama yapmaya çalışırken balkonun kenarındaki koltuklardan birinde uyuya kalmışım. yapamayacagımı anladım, sabah erkenden 3D maxi açtım, modeli basitce yaptım ama dönme hareketi için baya bi kasıp yapamadıktan sonra Raptoru yapan arkadaştan minik bir yardımla hareketi tam yaptım... Daha sonra da iki ışık ekledim kompozisyona. Yani o küçücük küplerde iki tane ışık kaynağı bile var...

Ama tabi bu kadar degil, bunların bir PNG sequence olması gerekiyordu..  Dönme hareketini defalarca denedim...Minimum kaç frame'de döndürebilirim ve güzel gözükür diye.. en önce 20 kareden başlayarak, 30, 40 gibi çeşitli renderlar aldım..

Fakat sonucu çok begenmedim. 33 karede tam dönme hareketi minumum olarak güzel gözükse de 1 kare yaklaşık 2K tuttu.. Yani 2X33= 66KB sırf tek bir dönen küp oldu. Maksimum 20-30K olmasını bekliyordum küplerin telefonu kasmaması için..

Tabi daha sonra VIGO emmimler, sihirli deyneklen bu küplere dokunup, kodu, bronx logosu ve küplerle birlikte toplam demoyu 20K gibi süper bir  "K seviyesi"ne indirdiler. Bu şaşırtıcı bir şey oldu benim için...

Ama bir problem vardı. Küplerin , bronx logosunun ve yazının arkaplanı transparan olmalıydı çünkü birbirlerinin üzelerine geldiklerinde, arkafonları da gözüküyordu.  :blink:  Burada minik bir umutsuzluk gözledim diyebilirim herkeste.. Çünkü önde arkada ilişkisi çok etkili olmamıştı. (layer) Ama o da ne, cok basit bi şekilde, "olum denyo musunuz transparan yapsanıza logonun ve küplerin kenarını" diye bi ses çıktı birinden... (galiba turbo)

resimde de gözüktüğü üzere, logonun kenarlarını transparan yaptık.
http://www.bronxwhq.org/bronx/photos/defau...2_052.jpg#photo
(resimdeki logo, telefonda oynayan logonun ta kendisidir...)

Hatta itiraaf etmek gerekirse, sabah, küpleri yapamayacağımı düşünüyordum 3Di açana kadar.. Sırf küpler için 2-3 saat harcadığımızı düşünüyorum basit gözükse de...

Ayrıca bu küpler için uğraşırken gerçekten çok güzel duygular hissettim. Bir takımın parçası olmak, takım işi yapmak çokgüzeldi. Vigo ve Natilus kodlarla deli gibi uğraşırken, micra ve TURBO deli gibi destek olurken, arada bir "oluyo dimi abi küpler"i duymak süperdi..  

ve de kimsenin aklında yoktu bu partiye gelirken cep telefonu demosu yapmak. orada ölesine çıkmış bir iş olarak, on the fly çoşkusu ve takım ruhuyla hayatta parçası olmaktan mutluluk duyduğum işlerden bir tanesi oldu...



---------------------------

bi de cok uyuz oldugum icin, zeki müren olmadan sanat güneşi olmaya çalışan bu adama cevap yazıyorum:
* küpler 16 sprite değil 33. debug ettiyse, gözün nereye bakıyodu diye sorarlar adama...
* kayan yazı diye bişey de yok o da bir sprite (bildigin png)
* müzik bizim degil, yazıyor zaten kayan yazıda. :)

hem debug etmemiş hem de yazıyı bile okumamış.. harbiden, yarışmada hile yapanlar kagegorisine konulacak türden bi yorum yapmış..tek farkı ciddi olması :)

"bronx did it again"

« Yanıtla #7 : 27.09.2005 12:45:23 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
yaw zaten (sanırım) nightlord geçenlerde bi yazısında gayet güzel bi cevap vermişti bu konuda aslında... ağzı olanlar konuşur, coder olanlar işiyle kendini gösterir. :P

sonuçta yapılan bir üründür, öyle bir şeyi hele hele toplam 36 saat süre içinde ortaya çıkarmak da bir beceridir. yeni bir platformda birşeyler ortaya çıkarmaksa ne derttir, geçen seneden biliyorum zaten; demo tekniklerine göre "lame" de olsa, sıfırdan birşey yaratmaktır güzel olan. bu yüzden de birtakım partilerde millet elektronik controller kartları üzerinde dahi (QNX sisteminde, doğrudan makina dilinde falan) demo yazmaya kasar; fethedilmeyeni fethetmeye çalışır.

ama vigo style tepki de bana gereksiz geliyor; haa biri öyle mi dedi, yapsın o biri daha iyisini, that's it. bu kadar basit. :o)

lamer kelimesine gelince; lame aslında sadce scener terimi değildir; normal yaşamda da karşımıza çıkabilir ve birişeyin yavan, basit, kalitesiz olduğunu gösterir. scene ortamında tabii ki scene'den olup da çalma çırpma yapanı, haddinden çok konuşanı falan tanımlarız; ama scener olamyan birisine lamer demek de biraz saçma...

demoscene ortamında sonuçta yapılan herşey, yapılmaya çalışılan herşey taktir görür. güzel olan da bu... bence bu gibi eleştirileri "flame" yapmak için bir sebep olarak görmeden, haa eywallah, daha iyisini biliyorsa buyursun diyerek okuyup geçmek en doğrusu.

"bronx did it again"

« Yanıtla #8 : 27.09.2005 13:55:15 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
bugüne kadar kim oturup da mobile'da intro yapmış türkiyede. bok atanları kınıyorum.

(bu küfürlü gaz konuşmalar da hep vigo'dan bulaştı ehehehe)

"bronx did it again"

« Yanıtla #9 : 27.09.2005 14:00:44 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
Alıntı
Originally posted by spritus@Sep 27 2005, 01:55 PM
bugüne kadar kim oturup da mobile'da intro yapmış türkiyede. bok atanları kınıyorum.

(bu küfürlü gaz konuşmalar da hep vigo'dan bulaştı ehehehe)
[post=1989]Quoted post[/post]
[/b]

way kardeşim be! yürü be! kim tutar seni be!
resident rulez be!... spritus rulez be!

"bronx did it again"

« Yanıtla #10 : 27.09.2005 14:40:45 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by vigo+Sep 27 2005, 01:00 PM-->
QUOTE(vigo @ Sep 27 2005, 01:00 PM)
\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t
<' + '/div>\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t