Gönderen Konu: living - glance  (Okunma sayısı 4762 defa)

living - glance

« Yanıtla #15 : 29.09.2005 19:10:01 »
Hızlı düğmeleri aç

mrr

İleti: 402

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.emre.co.uk
yupi, tesekkurler!!

* ilk defa bi sid dosyasından notaları çıkarmaya çalışıcam :)
bitince linkini yazarım...

living - glance

« Yanıtla #16 : 01.10.2005 13:51:41 »
Hızlı düğmeleri aç

tesla

İleti: 426

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
Living'in müziği hızla yayılıyor. İşte polis kamerasından korsan kopyalama anı....

http://www.megaupload.com/?d=SI8AKGNY

living - glance

« Yanıtla #17 : 02.10.2005 03:20:01 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by tesla@Oct 1 2005, 12:51 PM
Living'in müziği hızla yayılıyor. İşte polis kamerasından korsan kopyalama anı....

http://www.megaupload.com/?d=SI8AKGNY
[post=2096]Quoted post[/post]
[/b]

Wohahahahahahha!!! Olm ne adamsınız yaw. Koptum walla. Download ederken file'ı "ulan kesin bir bit yeniği var bu işte" demiştim ama yokmuş, harbiden korsan kayıt olayına girmişsiniz. :lol:

living - glance

« Yanıtla #18 : 02.10.2005 19:20:00 »
Hızlı düğmeleri aç

anesthetic

İleti: 403

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info/
Hmm ripping hadisesini ayrıntılarıyla görüyoruz. :P Korsana hayır! diyelim biz de o zaman.

living - glance

« Yanıtla #19 : 26.06.2007 16:03:26 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=20691

Alıntı
...
And yes it IS realtime and actually twice as fast as what you see in the demo. it renders 25 fps normally, but in the demo I had to load the huge next part (the torus) in IRQ loader spending half of the raster time each frame. So in the demo it renders every fourth frame

bu tur bilgileri demo icinde de vermek uygun olmaz mi?

yani ben bu demoyu izlerken, ilgili bolumun 25fps yerine 12fps calismasinin nedeni buymus diyebilmem icin boyle bir bilgi gormem gerekir.. (bu c64cu olmadigim icin)

ama c64cu olanlar bu parti izlerken, "haa bak adam bir yandan diger parti yukluyor ondan yavas belli ki" der mi?

bi de oswald realtime degil vs demis.. boyle durumlarda, kenara bir "realtime" ibaresi konulsa olmaz mi?

living - glance

« Yanıtla #20 : 26.06.2007 19:28:12 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
Alıntı yapılan: GnoStiC;15508
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=20691
 
 
 
bu tur bilgileri demo icinde de vermek uygun olmaz mi?
 
yani ben bu demoyu izlerken, ilgili bolumun 25fps yerine 12fps calismasinin nedeni buymus diyebilmem icin boyle bir bilgi gormem gerekir.. (bu c64cu olmadigim icin)
 
ama c64cu olanlar bu parti izlerken, "haa bak adam bir yandan diger parti yukluyor ondan yavas belli ki" der mi?
 
bi de oswald realtime degil vs demis.. boyle durumlarda, kenara bir "realtime" ibaresi konulsa olmaz mi?

Aslinda "bu tur bilgiler" bence iki gruba ayriliyor
1- dunya rekoru veya world first gibi ilk bakista farkedilmeyecek fakat her izleyicinin bilmesini istedigimiz kisa kelime/cumleler (eger rekor ise rekorun quiantitative olayi. mesela dot sayisi frame sayisi poligon sayisi gibi)
 
2- bazi teknik detaylar. rutinin butun sirlarini dokerek veya dokmeyerek yapilan teknik aciklamalar. Onceki orneklerle kiyaslamalar. Falanca rutinde filanca kolaylikltan faydalanmayi akil ettik. Boylece filanca demodaki rutine bakin nasi koduk vs
 
Birinci grup icin aslinda en uygunu demonun akisini zedelemeyecek sekilde demonun icinde ekranin bir yerlerine vs koymak. Bkz Living deki 320 dot. World record demememizin sebebi yuzde yuz emin olmamamizdi. Ama 320 dot 50 fps realtime yazdik. oswald dingosu hala yok realtime degil galiba vs diyor onun bilecegi is. realtime tanimini bilmedigini farkettim. yani onun dedigi sekilde yapmis olsaydim bile realtime adledilebilirdi (tartismaya acik).
 
Ayni sekilde Wolf3d parti icinde fps falan yazsak cok iyi olurmus. Ama o esnada ben bu partin onceki wolf3d partlarina fps ve precision yonunden bu kadar koyup gecirdiginin farkinda degildim. Mathematica ve Oneder'dekini cok daha hizli hatirliyordum, degilmis. Biz onu yukleme parti diye yapmistik. Boyle oldugunu farketsem daha janjanli sunup 25 fps olarak gosterirdim ve yanina da yazardim 25 fps :)
 
Gelelim 2. gruba. O bilgiler icin de en uygun yer aslinda demonun notefile'i. Her C64 demosunun bir notefile'i olmasi en makbulu. Burada "making of" seklinde bilgiler veriliyor. Oyle bir notefile yapmaya 7d5'te vakit kalmamisti. O sirada biz de "keske bir notefile yazsaydik" diye cok hayiflandik ama takatimiz ve vaktimiz kalmamisti. Buyuk hata :) Mutlaka notefile yapilmali. Ayrica yalniz code degil muzik ve gfx acisindan da oraya konmasi gereken bilgiler var. Mesela "Notorious Frog" ile ilgili yapilacak aciklamalar falan vardi.
 
Iste bunlar ders oldu zaten. Bundan sonraki Glance demosunda her world first/ world record'un yanina yazicaz "ahan da buyrun" diye :) Ve mutlaka olmasi gerektigi gibi bir notefile ile butun gereken bilgiyi yayinlayacagiz

living - glance

« Yanıtla #21 : 03.07.2007 13:59:16 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
notefile konusuna deginmen iyi oldu keza hic okumadim simdiye kadar demo notefile'larini.. bundan sonra okumaya calisacagim :)

living - glance

« Yanıtla #22 : 04.07.2007 09:33:08 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Eğer bahsettiğimiz PC'deki ASCII notefilelar ise yalnızca o demo hakkında bilgi almak istiyorsanız okumanız mantıklıdır. Ancak Commodore 64'den bahsediyorsak notefilelar başlı başına birer sanat eseri olabiliyorlar. Örnek veriim hemen.
 
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=19648
 
Bu demoda alt borderda 10 sprite gibi bir geyik vardı. Aslında efekt fake ama yine de çok hoş bir fake idi. Demonun notefileında da ekranda dolaşan 10 sprite var. O spritelardan 2 tanesi software sprite ama çok akıllıca kodlanmış. Aslında başlı başına bir efekt notefiledaki. Notu okumayacak olsanız bile görmeniz şart örneğin. Bu yüzden c64 demolarının notefilelarını okumanızı tavsiye ederim. Hatırlıyorum bir demonun hidden partı notefileın sonuna konulmuştu. 20-30 sayfa devam ediyor notefile. Eğer tamamını okursanız sona ulaştığınızda hidden parta ulaşmış oluyordunuz. ılginç bir şekilde sayfaları çok hızlı geçerseniz çıkmıyordu. Adamlar gerçekten okuyup okumadığınızı algılamaya çalışmışlar. :)