Gönderen Konu: Snapshot by Glance  (Okunma sayısı 29769 defa)

Snapshot by Glance

« Yanıtla #30 : 12.04.2010 01:41:46 »
Hızlı düğmeleri aç

anesthetic

İleti: 403

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info/
Demoyu sonunda izleme fırsatı buldum. Kısaca izlenimlerimi paylaşacağım:






Voooaahhoooouğğaaahhavv!!!!



Bu kadar beklediğimize gerçekten sonuna kadar değmiş. Grafikler, efektler ne denebilir bilmiyorum? Ve soundtrack? Kulağımda çalıp duruyor. Checkerboard, su, Filming ıstanbul, kaleidoskop, credits, 3d... Hangi part favorim onu bile seçemiyorum.

şimdiye kadar, Caret ve diğerleri dahil, en fazla tekrar tekrar açıp açıp izlediğim demo Living'di. "şimdi bak burayı yazan Bilgem de bizim bölümdeymiş bi zamanlar.", "Kürşat'ın bi de Pentagram coverını dinleteyim ben sana." şeklinde eşe dosta seyrettirilecek demo artık Snapshot olabilir :)

Breakpoint'ten birincilikle dönmenizi apayrı tebrik ediyorum :) Snapshot benim için şahane bir motivasyon kaynağı oldu. Çok teşekkür ediyorum tüm Glance elemanlarına. Darısı müzmin inaktif biz pc scenerların başına.

Snapshot by Glance

« Yanıtla #31 : 12.04.2010 01:47:42 »
Hızlı düğmeleri aç

anesthetic

İleti: 403

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info/
Demoyu sonunda izleme fırsatı buldum. Kısaca izlenimlerimi paylaşacağım:






Voooaahhoooouğğaaahhavv!!!!



Bu kadar beklediğimize gerçekten sonuna kadar değmiş. Grafikler, efektler ne denebilir bilmiyorum? Ve soundtrack? Kulağımda çalıp duruyor. Checkerboard, su, Filming ıstanbul, kaleidoskop, credits, 3d... Hangi part favorim onu bile seçemiyorum.

şimdiye kadar, Caret ve diğerleri dahil, en fazla tekrar tekrar açıp açıp izlediğim demo Living'di. "şimdi bak burayı yazan Bilgem de bizim bölümdeymiş bi zamanlar.", "Kürşat'ın bi de Pentagram coverını dinleteyim ben sana." şeklinde eşe dosta seyrettirilecek demo artık Snapshot olabilir :)

Breakpoint'ten birincilikle dönmenizi apayrı tebrik ediyorum :) Snapshot benim için şahane bir motivasyon kaynağı oldu. Çok teşekkür ediyorum tüm Glance elemanlarına. Darısı müzmin inaktif biz pc scenerların başına.

Snapshot by Glance

« Yanıtla #32 : 12.04.2010 09:48:21 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Spritus: Screenshotlarla, part part ne guzel review yazmissin ellerine saglik:)
 
Stranger: Ilk kapsamli review. Ellerine saglik...
 
Anes: Cok guzel yazmissin, mis gibi review:). Bir de sizi gaza getirdiyse iyi demo olmali. Sizi gaza getirmek atomu parcalamaktan zor ehehe :P
 
Ssg: Sozlukte ne guzel ve huzunlu bir paragraf yazmissin:)
 
Ref: Kendi sitendeki detayli review cok guzel. Ellerine saglik.
 
Coze, Devreci, Hades, Jamais, Joker, Punky, Ragnor, Spaz, Ssg, Tesla, Yatuyu hepinize guzel sozleriniz icin tesekkur ederim.
 
Bunlari okuyunca gidiyor yorgunlugunuz...

Snapshot by Glance

« Yanıtla #33 : 12.04.2010 12:55:36 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
ref'in review'ına nerden bakıcaz? url lütfen

Snapshot by Glance

« Yanıtla #34 : 12.04.2010 12:59:21 »
Hızlı düğmeleri aç

Norvax

İleti: 48

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle

Snapshot by Glance

« Yanıtla #35 : 12.04.2010 15:40:17 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
Alıntı yapılan: Norvax;22847
Burdan: http://arda.veanewmedia.com/blog/item/237


teşekkürler :)

Snapshot by Glance

« Yanıtla #36 : 15.04.2010 23:39:55 »
Hızlı düğmeleri aç

paradox

İleti: 134

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
Bende coze upload etmiş saolsun ordan izledim demoları..sonra emulatörden izledim ayrıca..

Oldukça etkilendim ve partları çok beğendim..En çok beğendiğim bölümde robot kolunun yazı yazması oldu:)

Bütün emeği geçen arkadaşları tebrik ederim..

Snapshot by Glance

« Yanıtla #37 : 17.04.2010 22:58:09 »
Hızlı düğmeleri aç

devreci

İleti: 75

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.devreci.com
buna on basar   http://www.pouet.net/prod.php?which=51983

commodere 64 de
eğer en iyi demo bu ise , söyliyim snapshot dünyada yapılmış en iyi demodur ;)
« Son Düzenleme: 18.04.2010 01:43:24 Gönderen: devreci »

Snapshot by Glance

« Yanıtla #38 : 18.04.2010 01:48:33 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@devreci: Edge of Disgrace ve Snapshot farklı açılardan birbirlerine üstünlük sağlayabilirler ve benim favori c64 demom da Edge of Disgrace değildir. ancak "elli saat bi sin tablosu" şeklinde değerlendirilebilecek kadar basit bir demo değil EoD. Edge of Disgrace'de gördüğün efektlerin hemen hepsi dünya rekoru ya da Commodore platformu için bir ilktir. Ayrıca favori demom değildir dedim ancak transition yani partları arası geçişler konusunda favori demomdur EoD. HCL hayvan bir coderdır ve adamın o demoda kırdığı rekorlardan bazıları zaten ünvanı kendisinde olan rekorlardır. Kısacası Commodore 64 ya da diğer sınırlarını bilmediğin platformlardaki ürünler hakkında bu örnekte olduğu gibi iyi niyetli ya da milliyetçilik duyguları ön planda da olsa peşin hükümlü yorum yapmamanı öneririm.
 
Durumu şu şekilde anlatabilirim sana aslında. Bir plazma efekti kodla PC'de, kodlayabileceğin en hızlı plazma olsun bu. 150000-250000 FPS civarlarında bir plazma kodlayabilir misin? Ama C64 ve PC arasındaki aslında daha da vahim olan hız farkını (multicore v.s.ye hiç değinmiyorum bile) 3000-5000 kat kabul efecek olursak sadece Mhz üzerinden yürüyerek, c64'deki 50 FPS tam ekran bir plazma efektini senin PC'de 150000-250000 FPS hızında kodlayabilmen lazım. Dene bakalım ne kadar yaklaşacaksın.

Snapshot by Glance

« Yanıtla #39 : 18.04.2010 11:40:36 »
Hızlı düğmeleri aç

devreci

İleti: 75

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.devreci.com
@skate:
mesela ben partiye gelsem demolara puan vereceğim zaman, siktir git la sen daha bunun sınırlarını bilmiyorsun, puan veremessin mi diyeceksin  :D

hata bende , diskleri attach etmeme rağmen son  diski izleyemedim . bugün baktım son diskte küpden 16 köseli
online şekiller oluşturmuş daha birçok süper sahne varmış izleyemedim bunları gerçekten hakediyormuş beğenilmeyi sorry :o

aslında pc de hız sorunu yaşanıyor dos'da hemde 128kb ram kullanılabiyor yani sen hiç anlamıyorsun diyemessin.
ama ben yavaşlık konusuna takılmıyorum çünkü pc 128b spongy adlı demo var inanılmaz
yavaş çalışmasına rağman kimse buna kötü demiyor çünkü sahne güzel .
mesela 1 milyar fpsde çalışan plazma yapsak bunu kimse iplemez çok yavaş çalışan bi fractalı
bin kat daha hızlandırsak eğer sahne iyi değilse bunu kimse sallamaz. benim düşüncem tabi

millyetcilik duygularıile söylemiyorun snapshot ta en sondaki tunel,su yansıması,küp,küre,labirent
hem hız hemde görüntü açısından harika mesela pc-msdosda yazılsa kolay  kolay yapılacak şeyler değil.
şu tüneli pc dos da yapsan ciddi ciddi hız problemi yaşarsın

Snapshot by Glance

« Yanıtla #40 : 18.04.2010 17:07:38 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@devreci: partilerde isteyen istediği kritere göre oy kullanır. genellikle kalabalık bir ortam olduğu için farklı görüşteki kişiler birbirini üç aşağı beş yukarı dengeler. yani sınırlarını bilmediğin bir platforma da oy kullanabilirsin elbette ki, ben de şahsen hakkında çok şey bilmediğim platformlara varsayımlar üzerinden oy verdim bu güne kadar zaman zaman.
 
EoD ile ilgili söylediğim şunu ifade ediyordu. Sen bir plazma efekti görünce doğal olarak etkilenmeyebilirsin. Hatta demonun en çok eleştirilen yanı bir sürü plazma efekti ve zoomer içermesi. Ama her birinin birbirinden farklı özellikleri var. Örneğin birinde fullscreen plazma gösterirken üzerinde bir de sprite zoomer var. Sonra sprite zoomer gidiyor, yerine side borderları da kaplayan bir plazma geliyor. Ancak B yüzüne geçtiğimizde bir tane daha plazma görüyoruz. Bu plazma sadece iç ekranda ama bu defa da sinusleri dinamik olarak değişiyor (ki bunu 50 FPS'de yapmak gerçekten çok zor). Bunların hepsi aynı trickler üzerinden yapılmış efektler. Daha önceki muadillerini bilmeden ya da yapmayı denemeden çok büyük bir anlam ifade etmeyebilirler. Ama bil ki her birinin kendi çapında bir "OHA!" durumu var aslında. Commodore 64'de 13h mode gibi her pixel bir byte'a denk gelip byte değeri 256'lık bir plaletin renklerini ifade etmiyor. Bunun bazı noktalarda avantajı da var dezavantajı da. 320x200 için 64000 yerine 8000 byte ile uğraşarak grafik çizebiliyoruz ancak bitwise operationlar devreye giriyor. Yani C64 ile PC'yi kıyaslamak aslında hiç mantıklı değil. Benim anlatmaya çalıştığım plazma efekti denince.
 
Kod: [Seç]
[FONT=Courier New][COLOR=#990000]    while(!done())
    {
        time = getTime() / 50.0;
        for(int x = 0; x < w; x++)
        for(int y = 0; y < h; y++)
        {
            double value = sin(dist(x + time, y, 128.0, 128.0) / 8.0)
                         + sin(dist(x, y, 64.0, 64.0) / 8.0)
                         + sin(dist(x, y + time / 7, 192.0, 64) / 7.0)
                         + sin(dist(x, y, 192.0, 100.0) / 8.0);
            int color = int((4 + value)) * 32;
            pset(x, y, ColorRGB(color, color * 2, 255 - color));
        }    
        redraw();
    }[/COLOR][/FONT]

Aklına böyle birşey getirmemen gerektiği. Bunu c64'de yaparsak güzel güzel "render eden" bir plazmamız olur :)
 
Bu şekilde değerlendirmen gerektiğini vurgulamak istemiştim.

Snapshot by Glance

« Yanıtla #41 : 18.04.2010 17:35:12 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
Alıntı yapılan: skate;22865
Commodore 64'de 13h mode gibi her pixel bir byte'a denk gelip byte değeri 256'lık bir plaletin renklerini ifade etmiyor. Bunun bazı noktalarda avantajı da var dezavantajı da. 320x200 için 64000 yerine 8000 byte ile uğraşarak grafik çizebiliyoruz ancak bitwise operationlar devreye giriyor.


skate'in belirtmediği başka istisnalar da var. c64'teki grafik modlarında tuhaf kısıtlamalar var. örneğin multicolor modunda 4x4 alan içerisinde 4'ten fazla renk kullanamıyorsun ki hi-res modunda bu sınırlama çok daha katı. ayrıca iç ekran ile border'a pixel basmak farklı yöntemlerle yapılıyor. normalde border'a herhangi birşey çizilememesi gerekiyor. çünkü c64'ü tasarlayan abiler border'ı sağ-sol-alt ve üstten kayıp gelen sprite'ları gizlemek için düşünmüş.

Snapshot by Glance

« Yanıtla #42 : 18.04.2010 20:27:09 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
ufak bir iki düzeltme. 4x4 değil 8x8 olacak o 4'den fazla renk kullanılamayan alan. ayrıca 4 renkten biri de sabit arkaplan rengi. yani 3 renk de diyebiliriz bir bakıma.

Snapshot by Glance

« Yanıtla #43 : 18.04.2010 21:05:53 »
Hızlı düğmeleri aç

devreci

İleti: 75

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.devreci.com
aslında aynı şey msdos da var. 640X480 ekran modunda var çünkü a000h adresi en fazla 64k alıyor. bayt olarak gönderilen değere göre anlayamadığım şekilde iki üç pixel koyabliyor renk olayıda garip. aynı zamanda a000 adresinde irq kesme isteği ile ulaşıyor cpu buda max 14mhz dir yani ekrana 60000 bayt göndereceksek en hızlı 200 fps de yapabliriz
yani 256b demolarda a000 adresini free ram olarak kullanırsak çok yavaş olur

Snapshot by Glance

« Yanıtla #44 : 18.04.2010 21:20:05 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
Alıntı yapılan: devreci;22868
aslında aynı şey msdos da var. 640X480 ekran modunda var çünkü a000h adresi en fazla 64k alıyor. bayt olarak gönderilen değere göre anlayamadığım şekilde iki üç pixel koyabliyor renk olayıda garip. aynı zamanda a000 adresinde irq kesme isteği ile ulaşıyor cpu buda max 14mhz dir yani ekrana 60000 bayt göndereceksek en hızlı 200 fps de yapabliriz
yani 256b demolarda a000 adresini free ram olarak kullanırsak çok yavaş olur


bahsettiğin 640x480x16 renk ekran modu nerdeyse hiç kullanılmıyor. ben o modu kullanan bir demo ile hiç karşılaşmadım. kaldı ki bunu yapmak isteyen de vesa kullanırdı. pc'de seçenek çok :)

bu arada c64'teki çoğu ekran modunun scener'lar tarafından icat edildiğini biliyor muydun? ;)

bir örnek:
http://noname.c64.org/csdb/release/index.php?id=81153
« Son Düzenleme: 18.04.2010 21:27:19 Gönderen: spritus »