Gönderen Konu: GGJ 2010 Sonuçları  (Okunma sayısı 2957 defa)

GGJ 2010 Sonuçları

« : 01.02.2010 16:35:24 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Arkadaşlar GGJ 2010 sona erdi. Ben ne yazık ki son anda çıkan bir terslik yüzünden katılamadım. Ancak Ragnor katılmış.
 
http://www.globalgamejam.org/2010/wizardsviruses-line-art
 
Türkiye'den yapılan tüm katılımlar için link:
http://www.globalgamejam.org/sites/metutech-atom/games
 
Tüm dünyadan yapılan katılımlar için link:
http://www.globalgamejam.org/games
 
Geçen senekine çok benzer bir performans ile 18 tane oyun çıkarmışız. Tüm dünyada ise 48 saat içinde 932 oyun yapılmış. Çok sağlam bir sonuç. Tüm katılanları tebrik ediyorum.

GGJ 2010 Sonuçları

« Yanıtla #1 : 01.02.2010 20:14:28 »
Hızlı düğmeleri aç

deniz

İleti: 22

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
    • http://www.cizbakalim.com
Organizasyon bu sene geçen senekine göre dersine çok daha iyi çalışmış idi. Katılımcıların ürettikleri projelerdeki gelişme de dikkat çekici. Organizasyonun muazzam şekilde başarı ile kotarıldığını düşünüyorum. Organizasyonda emeği geçenlere, katılımcılara ve tüm destekleyenlere tebrikler.

GGJ 2010 Sonuçları

« Yanıtla #2 : 02.02.2010 06:21:37 »
Hızlı düğmeleri aç

tesla

İleti: 426

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
Biz de gurbetten katıldık gene. Bu sefer Game Jam'i çok daha amatör bi ortamda geçirdim. Hem rahatlık, hem de kaynaşma açısından böylesi daha iyi oldu. 18 kişilik bir katılım vardı, 4 takım oluşturuldu. Bizim merkezden yapılan oyunlar burda. Bizim oyun da STABD'da burda. Yada şurdan direk oynayabilirsinz: http://www.inspire13.com/other/stabd/

Hadi son bölüme kimler gelebilecek bakalım. Ekipteki tasarımcı pro-gamer olduğundan zorluğu kendine göre ayarlamış, sonradan insanlar oynayınca anladık :)

Katılanlar arasında Paradox'un kurucularından eski bir programcı da vardı. Bir ara baktım C++ ile server yazıyordu. Sonra hatalar falan çıkmış, serverı javayla yazmış. 48 saatte oyun yapmak yerine böyle şeylerle uğraşmalarını garipsemiştim ama multiplayer oyun yaptıkları için 1.ciliği aldılar :) .

Diğer yandan da skate ve ragnor'un oyunlarını dört gözle bekliyordum, skate katılamaman kötü olmuş, neyse kısmetse seneye o zaman. Ragnor'lar güzel bir oyun yapmış, oyları boş geçmeyelim. Bu arada Ragnor siz kaçıncı oldunuz?

Türkiye'den acayip güzel oyunlar çıkmış. Neyse bundan sonra GGJ'de adres belli: ATOM :)

GGJ 2010 Sonuçları

« Yanıtla #3 : 02.02.2010 09:11:40 »
Hızlı düğmeleri aç

odayibasi

İleti: 55

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skywar.org
Bu sene organizasyona bende katıldım. Organizasyon kesinlikle harikaydı. Acayip eğlendim, Oyunu demoscene tadında yapmaya çalıştık, bence başarılıda olduk, DreamWalker ismindeki oyunu 45 saat gibi bir sürede tamamladık.  Hiç tanışmadığın kişilerle on the fly grup kurup, o anda öğrendiğin bir konuda, sınırlı zaman içinde oyun geliştirmek, 60 saat uykusuz kalmak. Süperdii...

Dipnot:
   SWEngine oyun motorunun 2nci kez bu tip bir organizasyonda başarıyla kullandık. Motoru bilmeyen birisi 1 gün içinde adapte olabildi :)
   Müzisyenin yaptıgı müzikler harikaydı. Ellerine sağlık deyip, kendisine çok teşekkür ediyorum.

GGJ 2010 Sonuçları

« Yanıtla #4 : 02.02.2010 09:23:42 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Ragnor'larin oyun eglenceli bir oyundu. Yalniz su duvarlardan sekme hadisesine kadar zorluk tutarli. Ancak sonrasinda birden Prince'in son bolumu gibi, kastiriyor:) O kismi gecemedim. Baslangicta daha iyi sektim duvarlardan, git gide kotulesti oyunum:)
 
Tesla'larin oyunun mantik cok hos. Ama fantasy setting'li virus bulasma konseptini algilayamadim. Ilk gun fantasy oyun yapip, 2nci gun, akliniza super bir fikir mi geldi ehehe:)

Her ne ise, yapay zeka ust uste bindikten sonra zorlamiyor ve zevki azaliyor. Gerci galiba infection'u ust usteyken daha hizli temizliyorlar. Ama su Nightlord'un degindigi Pacman'deki zeka algoritmalarina kasmak hos olurmus.  
Grafikler'de backround rengi daha koyu secilse biraz daha kullanici dostu olurmus. Oyunu bitirdim eglenceli olmus.
 
Sonucta 2 gunde yapilmis urunler de olsa, bazi temel hatalar sureden bagimsiz olarak, 1 sene ugrasilmis oyunlarda dahi bulunabilir. Bu tarz etkinlikler boyle kucuk hatalara ve neyin eglenceli olduguna yonelik feedback alabilmek icin guzel firsatlar.
 
Katilan arkadaslari tebrik ediyorum.

GGJ 2010 Sonuçları

« Yanıtla #5 : 02.02.2010 13:13:32 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@Hydrogen: Ragnor ile Tesla'nın oyunları birbirine karıştırmışsın :)
 
Tesla, olm sizin oyun çok eğlenceli. Ancak en çok müzik/ses efekt olayına koptum. Ölme efekti de acayip başarılı :)
 
Ragnorların oyun da 48 saat için çok mantıklı bir hedef olarak seçilmiş, tebrik ederim.

GGJ 2010 Sonuçları

« Yanıtla #6 : 02.02.2010 20:57:30 »
Hızlı düğmeleri aç

tesla

İleti: 426

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
@Hydrogen: Duvarlardan sekme konusunda haklısın. Oyun sunumlarında tüm geliştiriciler dışarı çıktı, juri kimseden yardım almadan oynadı oyunları. 40 dakka sonra odaya tekrar geldiğimizde juriden bazıları halen daha duvarlardan çıkmaya çalışıyorlardı :) . Sanırım o yüzden 2. yaptılar bizi :) ... Neyse, duvarlardan sekme ustalık istiyor biraz.  "practice makes perfect" :D  

@Skate: GGJ'de "Singing the Body Electric" özelliğini sağlamak için arkadaşın biri tüm sesleri kendi üretti. Sadece anahtar sesini ben çıkardım :)

@odayibasi: Sizin oyun ilginç ve güzel. Özellikle müzikleri çok beğendim, çizimlerle beraber tam uyum oluşturmuşlar. Çek bıraklı zıplama sistemi iyi düşünülmüş, ama ordaki ipi biraz daha sündürebilsek daha iyi olur sanki. Tebrikler.

Dipnot:
@odayibasi: Ben de SwEngine'i başarılı buluyorum. 7d9'a bir oyun yapıyordum ama yetiştirememiştim. Artık bir ara tamamlıcam. Yalnız program başlarken bazen açılmıyor, tüm resim, müzik içeriğini başlarken bir anda yüklemekten olabilir mi?

GGJ 2010 Sonuçları

« Yanıtla #7 : 03.02.2010 03:48:21 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
@tesla: Sıfırıncı olduk abi :), bide o wall jump yedi bitirdi beni, hadi üstteki anahtarı boşverip aradan devam ettim oradada aşağı inerken patladım. Yarın bi daha deneyeceğim :).

@hydrogen: Abi valla, ilk önce virüs bulaşma fikri geldi aklımıza, sonra geyik çevirirken grafiker arkadaşın aklına ana menüdeki mizansen geldi. Bayıldık bi anda oyunun teması değişti. Yoksa windows grafiği falan kullanacaktık. Bizce böyle daha güzel oldu ama juriden falan garip tepkiler almadık değil (windows grafiği kullansaydınız keşke gibi :)).

Yapay zeka konusunda da ilk fikir oydu ama tema deception olduğu ve temanın oyundaki kullanımı virüs dosyalarını infect ederek antivirüs yazılımlarını kandırmamız olduğu için bu haliyle kaldı. Son bölümlerde üst üste bindiğinde yapay zeka cidden hızlı temizlemeye başlıyor. Oyuncuyu yakalama açısından tehdit oluşturmasalarda bölümü geçmelerini çok zorlaştırıyorlar :). Oyunun mekanikleri çok iyi test edilemedi ne yazık ki. Ama sonuç bütün ekibin içine sindi, oldukça memnunuz bu oyundan :).

@onur: Abi swengine ile daha çok oyun yapılır ya. Hatta tembellik etmesem ilmarin'i çöpe atıp ona geçerdim de yeni bişeyler öğrenmesi zor geliyo :P.

Ya bide şunu gördüm türk oyun dergilerinin yazarlarından adam olmazmış. Tamam bizim merkezde derece alan bütün oyunlar açık ara hak ettiler. Ama bu juri diye geçinen kitle cidden sunumlarda vs. çok uyuzdular. Sunumlar bittiğinde oyunları denemeye bile gelmedi çoğu, sadece bikaçı oyunlara baktı. ınsan adam gibi ilgi görmek istiyor açıkcası. Jüri genel olarak çok kötü bir izlenim bıraktı bende.

Neyse bu gibi ufak tefek bikaç şey dışında herşey çok güzeldi :). Off 1 sene bekleyeceğiz yine, sabırsızlanıyorum :).

GGJ 2010 Sonuçları

« Yanıtla #8 : 03.02.2010 09:27:00 »
Hızlı düğmeleri aç

odayibasi

İleti: 55

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skywar.org
SWEngine aslında C ile 1.0 versiyonuna ulaştı. Ben daha kullanışlı olsun diye üzerine Object Oriented bir katman yazıyordum.  Sonrasında CocukveOyun.COM çıkınca bu katman yazma işini bıraktım ve JavaFX geçtim.

SWEngine Dokümantasyon:
http://www.cocukveoyun.com/SWEngineSDK/webhelp/

GGJ sırasında SWEngine bu tip organizasyonlarda kullanılabileceğini tekrar gördüm. SWEngine ile ilgili kafamda iki hedef belirledim.

1ncisi : SWEngine DLL'lerini açıp kodu OpenSource haline getirmek
2ncisi : WebHelp dokumanını türkçeye çevirmek.

GGJ 2010 Sonuçları

« Yanıtla #9 : 03.02.2010 13:38:05 »
Hızlı düğmeleri aç

yatuyu

İleti: 55

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle

GGJ 2010 Sonuçları

« Yanıtla #10 : 04.02.2010 11:32:09 »
Hızlı düğmeleri aç

endo

İleti: 687

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.moldibi.com
elinize saglik arkadaslar, tesla ve ragnor'un oyunlarini gordum, ikisi de gayet eglenceli. tebrik ediyorum herkesi.
- endo of glance -