Gönderen Konu: ephemera by Approximate  (Okunma sayısı 2389 defa)

ephemera by Approximate

« : 13.09.2009 12:36:08 »
Hızlı düğmeleri aç

scg

İleti: 214

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
Ephemera , 2009 un en iyi 64k sı sanırım.

ephemera by Approximate

« Yanıtla #1 : 13.09.2009 14:51:01 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
kesinlikle bir 64k için normalin çok üstünde yüksek kaliteli içerik var. başlangıçtaki konfigürasyon ekranının arkaplan grafiğine kadar adamlar sanki hiç sınırları yokmuş gibi davranmışlar, helal olsun. Hala bile 2 kb arttırmışlar :)
 
yine de benim için tek negatif olan yönü artık bu demoları izlerken "demo efekti" değil de "shader efekti" izliyor olmamız. olay tamamen texture generation, mesh generation, maksimum sayıda shader efekti v.s.ye döndü. objeler döne oynaya geziniyor sahnede. sanırım artık demo kavramını bu şekilde algılamak lazım.

ephemera by Approximate

« Yanıtla #2 : 13.09.2009 18:28:48 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Demolar artik makinelerin sinirlarini zorlayacagina hardware ureticilerinin sinirlarini zorluyorlar. Cogunu izlerken, 3dmark testi yapiyormus izlenimine kapiliyorum.

Video olayina fazla mi guvenmeye baslaniliyor nedir?

Cogu gayet siradan goruntuler, asiri yuksek sistem gereksinimi istiyorlar. Bu demo 64 kb. Ve bir cok sinirlama iceriyor. Ok. Ama gorsellik misal Debris'den cok daha mi ustun ki, onun 1/10 hizinda calisiyor.

Bence performans, hala, pc'de dahi olsa, iyi bir demo ile, super bir demoyu ayiran bir kriterdir:) Kim ne derse desin.

ephemera by Approximate

« Yanıtla #3 : 13.09.2009 18:34:38 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@hydrogen: benim ekran kartımda (NVidia GTX 260) her iki demo da gayet smooth çalıştığı için bu noktayı hiç düşünmedim. haklısın, aslında bunu da yakın dönemde çıkan demolar arasında bir kıyas kriteri olarak değerlendirmeliyiz.

ephemera by Approximate

« Yanıtla #4 : 13.09.2009 18:56:59 »
Hızlı düğmeleri aç

scg

İleti: 214

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://
Benim ekran kartım (8800 GTS ) 2.5+ yaşında. Bende akıcı çalışıyor.

Intro nun shading i gayet kaliteli. Mesela:

 - ılk sahnede , teleskop gölgeleri soft.
 - Büyük ihtimal texture lar sıkıştırılmamış ( bir intro da gördüğüm en kaliteli
   texture lardan )
 - Hatırı sayılır miktarda post processing efekti var ( mesela depth of field )
 - per pixel lighting , normal / bump mapping

Bu intro büyük ihtimal debris e göre daha GPU ya bağlı bir intro. Mesela debris te shadow mapping kullanılmıyordu. CPU tabanlı shadow volumes tekniği kullanılıyordu gibi gibi..

ephemera by Approximate

« Yanıtla #5 : 13.09.2009 19:54:11 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
sorun şurada ki debris diince akla o muhteşem birçok inanılmaz sahne içeren demodan aklımda efekt olarak "parçalanma" efekti kalmış. o gerçekten bir "efekt" ve o güne kadar gördüklerimizin en iyisiydi. adamlar eminim otopark sahnesindeki güvenlik kamerasına kadar birçok şeye epey uğraşmışlardır ancak efekt olarak aklımda kalan öbek öbek dolanan küpler ya da binaların üzerinden sürünen kablolar değil parçalanma kalmış.
 
benzer biçimde bu demoda birçok post processing efekti kullanılmışsa da aklımda efekt namına çok birşey kalmadı. demek istediğim buydu. mesela decipher'ların muon baryon'da twister vardı, morph efektleri vardı, slice efekti vardı, jelly vector tarzı vektörler vardı. demek istediğim efekt olarak algılayabileceğim çok fazla öğe vardı. ephemera'da ne efekt vardı diye düşündüğümde kürenin çevresinde güzel elektrik ışın demetleri oluşuyordu. onda da gözüme batan her zaman tek bir path izlemesi, çoklanmamasıydı ışınların.
 
adamların 64k'ya nasıl bu kadar materyal sıkıştırdığı benim için şimdilik bir gizem çünkü PC'de hiç 256 byte harici bir boyut sınırlı demo denemem olmadı. ancak 64k'nın taktir edilmesi ve demo elementlerinin taktir edilmesi ayrı şeyler.