Gönderen Konu: ben bişi yaptım, demo desem değil, efekt sanırım  (Okunma sayısı 7383 defa)

Hızlı düğmeleri aç

horselogy

İleti: 64

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://horselogy.blogspot.com
http://vimeo.com/2870963

Python ile pygame kütüphanelerini kullanarak yaptım :) basit bir efekt çalışması. Pikselleri rasgele oraya buraya sürüyerek resmi deforme ediyor. Realtime falan değil yanlış anlaşılmasın. 400 kareyi render etmesi yaklaşık 15-20 dakika sürdü. Script her kareyi 1.png 2.png 3.png gibi dosya isimleri ile export ediyor. Daha sonra bu kareleri bir araya getirmek kalıyor. Kodu şurada 30 satır civarında: http://pythontr.blogspot.com/2009/01/erime-efekti.html

bu arada scripting bölümünde python aradım bulamadım

ben bişi yaptım, demo desem değil, efekt sanırım

« Yanıtla #1 : 20.01.2009 15:22:07 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
efekt çok hoş olmuş bence. güzel bir wild demo partı olur bundan.
 
bunu realtime'a çevirmek de çok zor değil. formülün belli zaten. bunu pixel shader kullanarak bir texture'a uygulasan eminim iyi bir FPS alırsın. gel gör ki bu örnekteki gibi "reverse" yapman biraz zor olur tabii :) Gerçi onu da texture çözünürlüğü * frame sayısı kadar bir buffer açıp tüm random mapleri baştan hesaplayarak yapabilirsin (15-20 dk sürmeden) ama yüksek bir texture çözünürlüğü ve fazla frame sayısında bir de işe sıkıştırma sokman gerekir. Yine de mümkün.

ben bişi yaptım, demo desem değil, efekt sanırım

« Yanıtla #2 : 20.01.2009 21:21:25 »
Hızlı düğmeleri aç

Decipher

İleti: 482

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://beskrajnost.com
Gercekten cok hos olmus. Realtime olarak dusunurken de aklima fBm (Fractional Brownian Motion) kullanmak geldi, ya da mid-frequency high-amplitude micro-perlin de is gorur. Bunun disinda da noise yerine duzenli ve bilincli bir sekilde pixelleri dagitmak da cok hos gozukebilir (MFX'in Cannapaceus demosundaki gibi).

Benim cidden hosume gitti bu filtre, ve realtime implementasyonuna bakacagim eglencesine.
100% pure coder pr0n

ben bişi yaptım, demo desem değil, efekt sanırım

« Yanıtla #3 : 20.01.2009 22:46:07 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
bu tür efekt denemeleri için processing'i öneririm; özellikle görsel işlemlerde pratik komutlarıyla düşündüğünü hemen reelize etmeni sağlar...

http://processing.org/

ben bişi yaptım, demo desem değil, efekt sanırım

« Yanıtla #4 : 20.01.2009 22:46:56 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Horselogy: Goruntu gercekten cok hos.

Decipher: Cannapaceus da ne karin agrisi demoymus. Off daral geldi:)

ben bişi yaptım, demo desem değil, efekt sanırım

« Yanıtla #5 : 21.01.2009 05:07:01 »
Hızlı düğmeleri aç

Decipher

İleti: 482

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://beskrajnost.com
Hydro: Cannapaceus aslinda (ya da daha dogrusu bence) cok guzel bir demo. Tabii sanirim sadece noise-prod severlere hitap ediyor. Ama ben cidden epileptik demolara bayiliyorum, Kosmoplovci'nin tum demolari mukemmel mesela :)
100% pure coder pr0n

ben bişi yaptım, demo desem değil, efekt sanırım

« Yanıtla #6 : 21.01.2009 21:39:39 »
Hızlı düğmeleri aç

horselogy

İleti: 64

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://horselogy.blogspot.com
Cümleten teşekkür ederim yavaştan basit demo algoritmaları denerim sıkıldıkça. Yavaş yavaş fps sayısını da arttırrırım şimdiki yeteneklerim 20 dakikada 400 kareye denk düşüyor :rolleyes: sptitus o zaman kadar idare edin beni böyle :P  Bu arada Decieper seni anlamak için dekoder taktırmam gerekiyor...

Alıntı yapılan: Decipher;19915
Gercekten cok hos olmus. Realtime olarak dusunurken de aklima fBm (Fractional Brownian Motion) kullanmak geldi, ya da mid-frequency high-amplitude micro-perlin de is gorur. Bunun disinda da noise yerine duzenli ve bilincli bir sekilde pixelleri dagitmak da cok hos gozukebilir (MFX'in Cannapaceus demosundaki gibi).

terimleri anlamak için ingilizce wikipedia ya baktım baya fakat anlayamadım sağlam matematik bilgisi gerektiriyor, o da bende yok :|

ben bişi yaptım, demo desem değil, efekt sanırım

« Yanıtla #7 : 22.01.2009 00:24:58 »
Hızlı düğmeleri aç

Decipher

İleti: 482

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://beskrajnost.com
Kusura bakma cidden coder argosu oldu o biraz :). fBm matematiksel bir fonksiyondur zaten, bu sekilde aratirsan bulabilirsin, basitce coherent noise denilen sureklilik gosteren bir tur noise fonksiyonudur. High-amplitude: Yuksek siddet, mid-frequency: orta frekans, micro-perlin: Perlin noise fonksiyonunun muhtemelen kucuk bir interval sonucu [-.2 : .2] gibi.

Zaten Perlin noise algoritmasina bakarsan amplitude ve frequency terimlerinin ne oldugunu cok rahatlikla gorebilirsin.
100% pure coder pr0n

ben bişi yaptım, demo desem değil, efekt sanırım

« Yanıtla #8 : 06.02.2009 01:04:34 »
Hızlı düğmeleri aç

osx

İleti: 4

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
gerçekten çok hoş olmuş... çalışmayı görünce PIL ile yaptığım grafik uygulamalarım geldi aklıma. zaman olsa, zaman... önce istanbul da bi üniversite kazanmalı sonra partilere katılmalı... :) konuyu saptırmadan; etkileyici olmuş...