Gönderen Konu: ODTÜ’den bilgisayar oyunu alanında atak  (Okunma sayısı 9141 defa)

ODTÜ’den bilgisayar oyunu alanında atak

« Yanıtla #30 : 24.07.2008 11:08:31 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@ragnor: güzel bir fırsat geçti eline, en iyi şekilde değerlendirmeni umuyorum.
 
Türkiye'deki oyun sektörüyle ilgili de gerek Sobee, gerek Céidot, gerekse sektördeki diğer belli başlı firmalar olsun, hatta hatta MyNet gibi destekçiler olsun, hepsine müteşekkirim.
 
Bunların haricinde oyun yapmaya meraklı, OpenGL/DirectX/Java3D/SDL/Flash/3DSMax/Maya/LightWave/Hazır Game Engineler v.b. teknolojilerin basic tutorial seviyesindeki örneklerindeki parametreleriyle oynayıp kendisine "game developer" sıfatını yakıştırmayan kişilere de bir o kadar müteşekkirim.

ODTÜ’den bilgisayar oyunu alanında atak

« Yanıtla #31 : 24.07.2008 23:47:32 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
Candan tebrikler Ragnor. :)
 
ATOM icinde yapacagin calismalarda basarilar.

ODTÜ’den bilgisayar oyunu alanında atak

« Yanıtla #32 : 25.07.2008 12:34:24 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
Herkese teşekkürler, şimdi derse yetişmem lazım, daha sonra uzun uzun yazarım :)

ODTÜ’den bilgisayar oyunu alanında atak

« Yanıtla #33 : 25.07.2008 14:21:55 »
Hızlı düğmeleri aç

Bakkada

İleti: 1.073

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ragnor;18639
Herkese teşekkürler, şimdi derse yetişmem lazım, daha sonra uzun uzun yazarım :)
Abi ucdur gorunup kaciosun bi vakit buldugunda yaz uzun uzun artik merak edioruz biz de(en azindan ben ediorum)

ODTÜ’den bilgisayar oyunu alanında atak

« Yanıtla #34 : 25.07.2008 15:55:54 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
Abi yazamıyorum çünkü evde internetim yok. Internet'e ancak okulda yada işte ATOM'da girebiliyorum. Oralarda da uzun uzun yazacak pek vaktim olmuyor.

Ama şöyle bişey yapabiliriz. Siz merak ettiklerinizi yazın ben cevaplayayım.

ODTÜ’den bilgisayar oyunu alanında atak

« Yanıtla #35 : 25.07.2008 16:12:49 »
Hızlı düğmeleri aç

Bakkada

İleti: 1.073

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ragnor;18646
Abi yazamıyorum çünkü evde internetim yok. Internet'e ancak okulda yada işte ATOM'da girebiliyorum. Oralarda da uzun uzun yazacak pek vaktim olmuyor.
 
Ama şöyle bişey yapabiliriz. Siz merak ettiklerinizi yazın ben cevaplayayım.
Ben altyapisini merak ediyorum icerde ne gibi makineler var?Derslikler nasil?Sistem odalari nasil :)  felan gibi seyler...

ODTÜ’den bilgisayar oyunu alanında atak

« Yanıtla #36 : 25.07.2008 17:16:23 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
fotoğraf çeksene mekandan, çalışmalardan... hatta ders notlarını da web'e koy falan... ;)

ODTÜ’den bilgisayar oyunu alanında atak

« Yanıtla #37 : 27.07.2008 23:32:48 »
Hızlı düğmeleri aç

drey

İleti: 131

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.emirdiril.net
Benim de merak ettiğim bişey var.
Bu sözü geçen bünyede (ODTU, ATOM) üretilmekte ya da üretilecek olan oyun projeleri için gerekli olan ses-müzik nasıl sağlanıyor?
ışin bu ayağına da (aynı grafik ya da kod gibi) ciddi bir yaklaşım var mı?
Birileri bunları da oyunlarına uygun olarak kendi üretiyor mu yoksa hali hazırda bulunan bazı ses kütüphaneleri ve müzikler mi kullanılıyor?

ODTÜ’den bilgisayar oyunu alanında atak

« Yanıtla #38 : 01.08.2008 17:11:22 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
Kusura bakmayın, bir süredir doğru düzgün internete bağlanacak vakit bulamıyordum. Ancak yazabiliyorum.

Bilgisayarların donanımı sağlam 22" monitorler, Intel'in 3 ghzlik çok çekirdekli bi işlemcisi, 2 gb ram vs. vs. Güzel bilgisayarlar var. Gerçi ben hala kendi laptopumda çalışıyorum. :).

Özel bir derslik yok. Geniş bir ofis var dersler orada veriliyor. Sistem odaları hakkında konuşamayacağım. Sunucular hala kurulamadı, ama kurulur herhalde yakında.

Foto çekemiyorum çünkü kameram yok :(.

Ses-Müzik konularında çalışan ayrı bir grup yok. şu anda Yazılım, Grafik ve Senaryo üzerine 3 odak grubu mevcut. Ses-müzik konusunda çalışan bazı arkadaşlar var ama gördüğüm kadarıyla bu en sona atılmış bir konu. Tabi bu, bu alanda yeterli başvuru olmaması yüzünden de olmuş olabilir bilemeyeceğim.

Durum budur...

ODTÜ’den bilgisayar oyunu alanında atak

« Yanıtla #39 : 02.08.2008 10:53:07 »
Hızlı düğmeleri aç

odayibasi

İleti: 55

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skywar.org
Ragnor tebrik ederim. Umarım kafandaki hedeflere ulaşabilirsin. Ben yan   binadayım. şu an tatildeyim ama tatil dönüşü sana fotograf makinesi sağlayabilirim.

Baştan itibaren yazıları okudum. Yazılanlar oldukça ilgimi çekti.

Profosyonel anlamda oyun sektöründe olmasada Türkiyede'ki oyun sektörünü takip etmeye çalışıyorum.

5-6 yıldır Türkiyedeki oyun sektöründe olanları kısaca özetlemek istiyorum.

Portal -Portal

www.oyunyapimi.org adresi açıldı 1,2 sene oldukça kaliteli gitti. Sonrasında ilgi azaldı. Oyun konusunda daha az ilgili olanlar maymun iştahlılar spam'ler yapmaya başladı. Deniz sonrasında siteyi kapattı. Sadece sektörle ilgili haberler vermeye başladı. şu anda siteye ilgi eskiye nazaran çok azaldı. Hatta site kapalı. Bana göre şu ana kadar Türkiye'deki oyun sektörüne katkısı en fazla olan yapım bu sitedir diye düşünüyorum.

www.oyunyapsak.bogspot
Ragnor,Fredi, Gord tarafından açıldı. Indie games konusunda çok güzel içerikleri olan yazılar paylaştılar. Bu yazıları deneyimlerinden , okudukları makalelerden , katıldıkları panellerden alıyordu. Türkiye'deki oyun sektörünün gelişmesinin Indie games ve demo scene bağlı olduğunu düşündüğümden. Oldukça önemli bir siteydi. Ama site durduruldu.

www.oyungelistirici.net:
Ulas, Melih, Giray başta olamak üzere açılan bir site. Çok kişinin girdiği ama pek katılımın olmadığı insanların pek bir şey katmadan sadece baktığı bir site..

http://www.tr-demoscene.info/: Demoscene konusunda uzun yıllarını vermiş emek vermiş kişilerin oluşturduğu ama oyun konusunda pek içeriği olmayan bir site..

Yukarıdan da gördüğümüz gibi Portal ve Forum anlamında Oyun yapımı hakkında bilgi veren kaliteli sitelerimiz yok..


PC-Oyun -Oyun
Lanetin Hikayesi : Kaç sattı başarılı oldumu bilmiyorum. Oyun olarak ilgimi çekmediği için çok araştırmadım.
PUSU: Büyük hedefler , bitmeyen bir oyun, Sonunda Yogurt Tech anlaşma ve zor zar biten oyun , yanında Yamiye yapılmış Mekanik ıstila. 3TE games bitti. Cem (coder) şu anda Nette Hayat adlı bir oyun projesinde sanırsam
KABUS22: Sobee ve Vestel ile anlaştı. Kaç sattı bilmiyorum . Sonrasında ayrı bir extension daha cıkardılar C4 (Citreon C4 için bir robot) oyunu yaptılar. (Devam ediyorlar)..
HS: Deniz zaten HS'nin detaylarını vermiş. Çok büyük başladı ve rafa kaldırıldı..


Net-Oyun -Oyun
IKV: Sobee'nin çıkardığı bir oyun. (Mynet)
HSO: Ceidot'un çıkardığı bir oyun. (Mynet)
Nette Hayat
Karga..
Kriz : Çıkamadı


Türkiye'de 4-5 yıldır oyun adına bir şeyler çıkmaya başladı. Türkiye'de oyun firmalarının yakın gelecekte artacağını tahmin ediyorum Özellikle Teknokent'ler bu tarz firmalar kurmak için uygun imkanlar saglıyor. Ama nedense hayeller hep çok büyük . Bir an önce büyük projeler yapayım çok paralar kazanayım isteği çok. Bundan dolayı'da bunca süredir çıkan oyun sayımız oldukça az. Biraz daha orta ölçekli projeler. ındie games türünde oyunlar yapılabilir bence.. Daha küçük hedefler konularak daha ufak adımlarla ilerlenebilir. Daha geniş kitlelere oyun yapma fikri yayılabilir. Demoscene olan destek'te oyun sektörünü kalkındıracaktır. Yurt dışında bunun örneklerini sıkça görüyoruz.


Kendi Yaptığım projelerden kısaca bahsedeyim
Ben 2 Boyutlu basit ve eğlenceli oyunlar yapmaya çalışıyorum. Bu oyunlar için bir oyun motoru yazdım http://www.skywar.org adresinden bu oyun motoruna erişip üzerinde sizde oyun geliştirebilirsiniz.  (SWEngineSDK =Oyun Motoru + 39 Örnek + 2 tane oyun)


En son yaptığımız oyun Hoppers  

Hoppers basit ve eğlenceli bir oyun. Bu oyunda amaç mavi taşları karşı tarafa kırmızıdan önce taşımak. Basit bir yapay zeka var. Taşları sürükle-bırak ile sadece yeşil olan alanlara taşıyabiliyorsunuz. Oyun boyutu 1 MB. Bol eğlenceler

http://www.skywar.org/wiki/index.php/Hoppers



ODTÜ’den bilgisayar oyunu alanında atak

« Yanıtla #40 : 04.08.2008 09:50:41 »
Hızlı düğmeleri aç

Bakkada

İleti: 1.073

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: drey;18655
Benim de merak ettiğim bişey var.
Bu sözü geçen bünyede (ODTU, ATOM) üretilmekte ya da üretilecek olan oyun projeleri için gerekli olan ses-müzik nasıl sağlanıyor?
ışin bu ayağına da (aynı grafik ya da kod gibi) ciddi bir yaklaşım var mı?
Birileri bunları da oyunlarına uygun olarak kendi üretiyor mu yoksa hali hazırda bulunan bazı ses kütüphaneleri ve müzikler mi kullanılıyor?

Ragnor artik isin icinde oldugu icin benden daha iyi bilgi verecektir die dusunuyorum ama ben ATOM ile ilgili arastirma yaparken ordaki danismanlarla farkli gorusmeler yapmistim. Sonucta ATOM bunyesinde bir proje grubu olusturulacak ve o grup ortaya bir urun(%99 Oyun olsa gerek) cikartacak.Bir oyunu butunuyle ele aldiginiz zaman oyunla ilgili ses-muzik kolunun bos birakilmasi imkansiz gibi gozukuyor.Eger hazir seyler kullanilirsa da cok guzel bir proje hazir seslerden ve ozgun olmayan muzikten dolayi acimasizca elestirilebilir.Su an ne kadar arka plana atilmis gibi gozukse de mutlaka biryerde on plana cikacaktir...

ODTÜ’den bilgisayar oyunu alanında atak

« Yanıtla #41 : 04.08.2008 11:40:08 »
Hızlı düğmeleri aç

endo

İleti: 687

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.moldibi.com
hayirli olsun ragnor, insallah guzel projelere imza atarsiniz ekip olarak. hepimiz supheyle yaklassak da tabii ki boyle olusumlari desekliyoruz ve basarilari hepimizi mutlu eder. (biraz geriden takip ettim konuyu galiba :) )
- endo of glance -

ODTÜ’den bilgisayar oyunu alanında atak

« Yanıtla #42 : 04.08.2008 12:25:43 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
ATOM ile ilgili benim kafamda şu anda yer alan en büyük soruişareti, eğitimler ve sunulan imkanlar sonunda günümüz oyun sektörüne yetişip yetişilemeyeceği. Eğer oyun yapmanın detaylarının yanı sıra oyun piyasasında yer edinme hakkında da yeterli eğitimi sunarbilirse (ki bu eğitimi kimin, kimlerin, neye dayanarak vereceği oldukça önemli) o zaman bu proje başarılı olur. Aksi taktirde %95 bitmiş, çok güzel ama beş para etmeyen bir sürü projemiz olur elimizde. Beş para etmeyenden kasıt kalite olarak değil maddi olarak.
 
Bu söylediklerimde beni en çok etkileyenlerden biri kendi şahsi girişim ve bilgi birikimlerime ek olarak yıllarca Chicago'da oyun piyasasını gözlemlemiş Digahole (Mert Hekimci) ile yaptığımız diyaloglardır. Artık iş önce oyunu sat, sonra yapa doğru ilerliyor. Umarım ATOM bu konuda benim havada uçuşan bilgilerimin toparlanmışını bünyesindekilere sunabilir.

ODTÜ’den bilgisayar oyunu alanında atak

« Yanıtla #43 : 04.08.2008 17:03:37 »
Hızlı düğmeleri aç

ref

İleti: 256

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
Tıpkı sizler gibi, benim de merak ettiğim bir konu bu (edit: oyun tasarımı eğitimi). Hatta ATOM'a katılmak için başvurmuş (neler olup bitecekti?) fakat sonra uzaklık ve sürenin uzunluğu yüzünden geri çekmiştim.Bu sebeple ragnor'dan gelecek bilgileri de merakla bekliyorum. Hatta mümkünse Plazma'ya güzel bir makale çıkarsın oradan.
 
Birbirimizi boşuna yemeyelim. Ekonomik durumumuz düzeldikçe birçok batık sektör kendi kendine canlanacaktır. Ülke satıldıkça cebe biraz para girdi, global ekonominin düzelmesiyle de bir ekonomik ferahlama oldu, bu sırada sinema sektörümüz şahlandı, para akmaya başladı (bu ferahlamayla sobee de birkaç oyun çıkarmayı başarmıştı). şu günlerde tekrar sürünmekte olan global ekonomi tekrar ayaklanırsa ve satacak birkaç liman daha bulursak oyun sektöründe de birkaç cılız hareket göreceğimize eminim.
 
Ceidot. Benim için ilginç keşiflerden biriydi. Web sayfasını görüp "vay be ben uyuyormuşum" dedikten sonra, kamakarışık, mümkünü yok akılda kalmayan markalar (cerion, imengi, hükümran senfoni vs.) zincirinde dolandıkça ortalıkta bir tuhaflık olduğunu da sezmiştim. Sonra bu stüdyodan çıkan videoları, yazıları okudum, çok güzel konsept çizimler ve hoş fikirler dolanıyordu ama ortada bir para problemi olduğu çok belirgindi, bu güzel girişim malesef benim de boş bulunup zaman zaman dalga geçtiğim bir hale dönüştü. Ama yıllar geçtikçe ve hala ayakta kaldıklarını gördükçe bir çıtayı aşmış ve artık sağlam basıyorlar gibi geliyor bana.
 
Ben akademisyenliğim boyunca Güzel Sanatlar Fakültesinde bir "Oyun Tasarımı" bölümü açma hedefi içinde olmuş bir insanım. Ama benim gibi hedefleri olan insanlar yeni yeni yetişiyor. Bir bölüm açma ihtimalim ancak 10-15 yıl sonra ortaya çıakcak. Benden 10 yıl önce benim geçtiğim yoldan geçenler varsa bile bu bölümler ancak bu günlerde açılabilirdi. Benim üniversiteye girdiğim yıllarda profesörler sadece darbe üzerine çalışmalar yapıyor, 69 anayasasını tartışıyor, daktilolarını iki elle kullanmayı hedefliyorlardı. Günümüz genç profesörleri ise "oyun" gibi prestijsiz bir alan yerine "yeni medya", "bilişim sistemleri" gibi çok daha geneli kapsayan ve bu gibi müşterisi bol bölümlere yöneliyorlar. Ama gelir arttıkça bu genelleme de küçülüp "oyun tasarımı"na dönüşecektir.
 
ATOM ise "herşeye rağmen" bir hareket. Dışardan bakınca bir yetenek avı gibi görünse de, sektör o kadar hareketsiz ki, bu girişimde bir art niyet aramak zor. Eğer birileri parayı götürmek ya da beyin göçünü sağlamak için böyle bir girişim yaptıysa bayağı gülerim doğrusu.
 
Bu muhabbeti çok seviyorum, işin doğrusu günlerce tartışabilirim, anlayan ve bu işe benim gibi kafa patlatanları hevesle dinlemeyi de severim, ama bu mesajı uzattıkça okunma oranı düşecek, bu sebepten burda kesiyorum. ;)
« Son Düzenleme: 04.08.2008 17:09:41 Gönderen: ref »