Gönderen Konu: Aranızda qbasic'ci var mı?  (Okunma sayısı 2036 defa)

Aranızda qbasic'ci var mı?

« : 22.12.2006 12:35:06 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info

Aranızda qbasic'ci var mı?

« Yanıtla #1 : 22.12.2006 13:27:17 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
qbasic felan ama deli gibi fan'lari ve community'leri var.. optimus'un roportajini okudugumda ogrenmistim bende; qbasic demoscene felan bile var.. o donem birkac guzel intro/demo izlemistim qbasic ile yazilmis, burda link vereyim diye aradim simdi goremedim.. ama sunu buldum QBasic 3D-Engine: http://www.angelfire.com/id2/qbkaboom/

Aranızda qbasic'ci var mı?

« Yanıtla #2 : 22.12.2006 15:00:58 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
qbasic'i asla küçümsemiyorum. asm veya c'de asıl kodu yazmadan önce qbasic ile denemelerini yaparım mutlaka :]

Aranızda qbasic'ci var mı?

« Yanıtla #3 : 22.12.2006 15:54:49 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
basm diye bisi vardi.. basic code yaziyorsun, compile et diyince sana asm source veriyordu.. sanirim ayni adamin birde c'ye ceviren boyle bir compiler'i vardi.. basic yaziyon c veriyor gibi..

Aranızda qbasic'ci var mı?

« Yanıtla #4 : 22.12.2006 16:13:58 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
hepimiz basic'le başlamadık mı bu merete?

hatırlarım, msx ile progarm yazmaya başladığım sıra ortaokuldaydım ve millet benle dalga geçerdi, bi tane defterim vardı, orada kağıda bir resim çizer (mesela bir yat), sonra oturur, deftere line komutlarıyla onu oluşturmak için yüzlerce sayfa basic kod yazardım. tabii bu kodları genelde oturup da bilgisayara hiç geçirmezdim; o ara bilgisayarım da yoktu, üst akt komşuda vardı. en iyi çizimlerden biri bir ortaçağ kalesiydi, onu oturup girdik. sonra da kapısını açma animasyonu falan yaptık yine basic line komutlarıyla...

ama hiç birimiz orada da takılı kalmadık di mi? ;)
« Son Düzenleme: 22.12.2006 16:19:38 Gönderen: spaztica »

Aranızda qbasic'ci var mı?

« Yanıtla #5 : 22.12.2006 16:21:00 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
Qbasic'in community'si gibi yok. Hayranım açıkcası adamlara. Qbasic garip bir dil. Hiç güzel değil açıkcası ama herkesin içinde güzel duygular uyandırıyor adını duymak. Ayrıca qbasic community diyince kesinlikle bakılması gereken sitelerden biri de http://www.petesqbsite.com/ dir. Ve çıkardıkları QB Express adlı dergide her programcının zevkle okuyacağı bir dergidir. Baştan sona okuyun derim.

Every bit
Every byte
that i program
is right

Aranızda qbasic'ci var mı?

« Yanıtla #6 : 22.12.2006 18:01:00 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Ben 2-3 sene QBasic kullandıktan sonra C++ öğrenip Turbo C++'a geçiş yapmıştım. Dolayısıyla 2-3 senelik dönemden kalan yüzü aşkın QBasic programım mevcuttur. Hatta external libler bile kullanmıştım mouse, müzik v.s. olaylar için. QBasic'den yazılmış çok da amatör olmayan bir tetrisim bile var. Ne yazık ki artık yeni PClerde bir hayli sorun çıkarıyor o.
 
Bir ara güzel olanları toparlayıp gönderirim buraya.
 
ılk gerçek 3d kodumu da qbasic'den yazmıştım. Bronx'a girdikten sonra bile bir süre kullandım QBasic'i zevkine.

Aranızda qbasic'ci var mı?

« Yanıtla #7 : 22.12.2006 18:21:56 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
bende askerde iken bisiler yazmistim qbasic ile.. safak felan hesaplayan birkac tane buldum, lazim olan asker olacaklar varsa gonderiim :)

birde sunu buldum, gnostic yazmadigina gore eski olmali..

Alıntı
'deneme..
'
'ms!
        ymid = 100: xmid = 100
        dist = 600: zom = 300

        RESTORE data.kenarlar
        READ np
        DIM xp(np), yp(np), zp(np)
        DIM xp2(np), yp2(np), zp2(np)
        FOR q = 1 TO np: READ xp(q), yp(q), zp(q): NEXT

        RESTORE data.birlesim
        READ na
        DIM p(na, 2)
        FOR q = 1 TO na: FOR w = 1 TO 2: READ p(q, w): NEXT: NEXT

        SCREEN 13
main:
   x = INP(&H3DA): IF (x AND 8) = 1 THEN GOTO main 'vertical blank
   x = INP(&H3DA): IF (x AND 8) = 0 THEN GOTO main

   CLS
main2:
   x = INP(&H3DA): IF (x AND 8) = 1 THEN GOTO main2 'vertical blank
   x = INP(&H3DA): IF (x AND 8) = 0 THEN GOTO main2

'===========================================================================
        teta = teta + .02: IF teta = 360 THEN teta = 1
        phi = phi + .04: IF phi >= 360 THEN phi = phi - 360
' ===========================================================================
   ' hesapla:   COSs SINs
        cphi = COS(phi):        sphi = SIN(phi)
        cteta = COS(teta):      steta = SIN(teta)
'===========================================================================
   ' tum noktalarin 3d coord'larini hesapla
   ' (X-Z = PHI)  (X-Y = TETA)
        FOR q = 1 TO np
         zp2(q) = (zp(q) * cphi - yp(q) * sphi)
         yp2(q) = (zp(q) * sphi + yp(q) * cphi)
         xp2(q) = (xp(q) * cteta - yp2(q) * steta)
         yp2(q) = (xp(q) * steta + yp2(q) * cteta)
        NEXT
'===========================================================================
   ' x1,y1 x2,y2 'yi hesapla ve ciz
               
        FOR q = 1 TO na
         p1 = p(q, 1):  p2 = p(q, 2)
          x2% = xmid + (xp2(p2) * zom) / (dist + zp2(p2))
          y2% = ymid + (yp2(p2) * zom) / (dist + zp2(p2))
                IF p1 = 0 THEN
                        LINE -(x2%, y2%), 5
                ELSE
                   x1% = xmid + (xp2(p1) * zom) / (dist + zp2(p1))
                   y1% = ymid + (yp2(p1) * zom) / (dist + zp2(p1))
                        LINE (x1%, y1%)-(x2%, y2%), 5
                END IF
        NEXT
' ===========================================================================
main3:
   x = INP(&H3DA): IF (x AND 8) = 0 THEN GOTO main3
   x = INP(&H3DA): IF (x AND 8) = 1 THEN GOTO main3 'vertical blank
   
   a$ = INKEY$: IF a$ <> "" THEN END
  GOTO main
'===========================================================================
data.kenarlar:
DATA 38                   : 'face number
'    x   y    z
DATA 100,-100,100     : 'coords x,y,z
DATA 100,100,100
DATA 150,50,100
DATA 200,100,100

DATA 200,-50,100
DATA 300,-50,100
DATA 220,100,100
DATA 300,120,100

DATA 320,96,100
DATA 260,80,100
DATA 340,-30,100
DATA 290,-100,100

DATA 200,-100,100
DATA 175,-100,100
DATA 175,1,100
DATA 150,-100,100

DATA 125,1,100
DATA 125,-100,100
DATA 100,-100,100

DATA 100,-100,80     : 'coords x,y,z
DATA 100,100,80
DATA 150,50,80
DATA 200,100,80

DATA 200,-50,80
DATA 300,-50,80
DATA 220,100,80
DATA 300,120,80

DATA 320,96,80
DATA 260,80,80
DATA 340,-30,80
DATA 290,-100,80

DATA 200,-100,80
DATA 175,-100,80
DATA 175,1,80
DATA 150,-100,80

DATA 125,1,80
DATA 125,-100,80
DATA 100,-100,80

'===========================================================================
data.birlesim:
DATA 56              : '# of connections

DATA 1,2, 2,3, 3,4      : 'which to which
DATA 4,5, 5,6, 6,7
DATA 7,8, 8,9, 9,10

DATA 10,11, 11,12, 12,13
DATA 13,14, 14,15, 15,16
DATA 16,17, 17,18, 18,19

DATA 19,1

DATA 20,21, 21,22, 22,23
DATA 23,24, 24,25, 25,26
DATA 26,27, 27,28, 28,29

DATA 29,30, 30,31, 31,32
DATA 32,33, 33,34, 34,35
DATA 35,36, 36,37, 37,38

DATA 1,20
DATA 2,21
DATA 3,22
DATA 4,23
DATA 5,24
DATA 6,25
DATA 7,26
DATA 8,27
DATA 9,28
DATA 10,29
DATA 11,30
DATA 12,31
DATA 13,32
DATA 14,33
DATA 15,34
DATA 16,35
DATA 17,36
DATA 18,37
DATA 19,38
'===========================================================================

Aranızda qbasic'ci var mı?

« Yanıtla #8 : 22.12.2006 19:00:08 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
güzel bir vektör olmuş gnostic. o zamanlar gnostic'in vertexlerini hesaplakla uğraşmamak için ms! nickini kullanıyordun dimi. sonra 3ds dosyalarını kullanmayı öğrendin gün nickin uzadı ahahahaha

Aranızda qbasic'ci var mı?

« Yanıtla #9 : 22.12.2006 19:14:47 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
ehehe.. :)
en son ttt2'de stranger'a (elle) vektor obje noktalarini hesaplarken boyle nick mi olur diye az kizmadim.. bak whip'e kisacik :)

bi de daha yeni, bronx logosu hazirlarken hesap hatasi yapmisim.. logo ekrandan tasti.. clipping'im de yoktu o code'da, usendim de duzeltmeye, biraz Z'de geriye alip
    and    127,d0    #clipping X
    and    63,d1    #clipping Y

yazdim gectim ;)

Alıntı yapılan: skate
güzel bir vektör olmuş gnostic. o zamanlar gnostic'in vertexlerini hesaplakla uğraşmamak için ms! nickini kullanıyordun dimi. sonra 3ds dosyalarını kullanmayı öğrendin gün nickin uzadı ahahahaha

Aranızda qbasic'ci var mı?

« Yanıtla #10 : 22.12.2006 21:03:25 »
Hızlı düğmeleri aç

stranger

İleti: 241

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
:) evet TT2 benim nickimin uzunlugundan doLayI release edilemiyor. Bunu da ilk kez burada acIKLIyoruz ehehehu...

Aranızda qbasic'ci var mı?

« Yanıtla #11 : 22.12.2006 21:49:25 »
Hızlı düğmeleri aç

anesthetic

İleti: 403

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info/
bu qbasic nerd şahane bi adam yalnız :) bi optimus değil evet ama olsun.

Aranızda qbasic'ci var mı?

« Yanıtla #12 : 23.12.2006 00:14:09 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
Ya My Name is Earl'deki Earl'ün kardeşine çok benziyor ama imdb'den baktım değil. O biraz daha iri qbasic nerd'ten.