Gönderen Konu: scene portal ihtiyaclari  (Okunma sayısı 19112 defa)

scene portal ihtiyaclari

« : 12.12.2006 22:56:14 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
yine ozene bezene saatlerce ince ince yazdigim bir forum postu daha arkasindan gelen alakasiz mesajlarin golgesinde kalip hic tepki alamadi. Bu da orjinal postta belirttigim gibi forum formatinin yazilari nasil kaybedebildigine super ornek teskil etti. Benim yazdiklarima en cok ve zengin feedback bekledigim insanlardan ikisi hemen benim mesajimin ardindan birbirine girerek beni biraz uzdu.
 
Hemen akabinde neyse ki scenek sitesini gorup mutlu oldum. Su an Skate tasarim ile ilgili input alamayacak durumda oldugunu belirtmis. Bunun icin ben boyle bir portalla ilgili speksel onerilerimi orjinal postumla beraber bu thread'e post etmeye karar verdim. Hem Scenek ekibi hem scene sitesi yapmaya niyetlenecek baskalari icin en azindan bir feedback kanali olusturmak amacim.
 
Eh baslayalim o zaman

scene portal ihtiyaclari

« Yanıtla #1 : 12.12.2006 22:58:18 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
orjinal post (http://www.tr-demoscene.info/bbs/showthread.php?t=1783&page=2) ama oraya bakmasaniz da olur :)
 
bence bu scene bir evrimden geciyor.
 
forum ilk kuruldugu zamanlar, neredeyse tamamen yok olmus olan tr-scene'de kendini bu seylere ilgi duyanlardan geriye kalan sonuncu adam zanneden 15-20 kisilik bi grubun birbirini bulmasini ve kontagi surdurmesini sagladi (bu sanirim ozellikle istanbul disindaki spritus ve benim gibiler icin gecerli). Bence 7dx partilerinin scene'i yeniden ateslemedeki basarisi bu forumun yardimiyla da pekiserek partiler arasindaki donemlerde de ayakta kalinmasini sagladi. Bu yuzden bence bu forum bu haliyle ve onceki halleriyle tr-scene'in cok buhranli donemlerinde kritik bir rol ustlendi ve bu rolu basariyla yerine getirdi.
 
tr scene'in bu evriminin sonucu olarak varolmaya devam etmek icin buyumek zorunda oldugunu farketmesi ise son 1.5 yilda oldu. 7d5'ten onceki donemde bu konuda cok da adim atildigi soylenemez. O zamanlarda bu scene'i nasil buyuturuz falan diye tartistigimizi hic hatirlamiyorum. 7d4 zamanlarinda falan zorla tek tuk bir iki release yapilip mutlu olunuyordu. Baska bir deyisle zorla survive ediyorduk. Ama 7d5 ile beraber daha kalabalik kitlelere ulasma ve yeni insan cekme durtusu bizi bu konuda adim atmaya yoneltti.
 
Bunun sonucu olarak artik yalnizca iletisimi saglamanin otesinde ihtiyaclarimiz dogdu.
- urun / grup / scener veri tabani
- urunlere / gruplara / scenerlara oy veya yorum ekleyebilme
- yeni gelen insanlarin konuya giris yapabilecegi iyi organize edilmis tanitim yazilari
- teknik tutorialler
- ... ve tabii ki yine forum
- duzenli periyodik yayin(lar)
 
yani artik scene evrildi ve farkli ihtiyaclara sahip.
 
bu durumun bir suredir farkinda olan bir grup insan var zaten. Bununla ilgili olarak vigo, spaztica, ben, hydrogen ve simdi mrr yorumlar yaptik. ote yandan spritus ve resident'in, hepimizden aldigi destekle yurutmekte oldugu plazma projesi de bu siraladigim ihtiyaclar arasindaki periyodik yayin acigini kapatmaya yonelik onemli adimlar atti.
 
Dolayisiyla aslinda bence boyle web sayfasi mi yapmaliyiz yoksa release mi yapmaliyiz diye bir ayrimda kalamayiz. Ben ikisini de yapmak zorunda oldugumuzu dusunuyorum.
 
Yaptigimiz releaseler cesitli yabanci dev database'lerde ayrik ayrik birikirken, pek cok degerli gorus / yazi forum topiclerinde bir mufredata oturtulamadigi icin yeni birilerine kolayca sunulamazken, bu konuda oturup sapkamizi onumuze koymamiz gerekir. Release yapip derli toplu host edememe durumu ile karsi karsiya kalmamaliyiz. Ayni sekilde web sayfasi ustune web sayfasi yapip icini dolduracak kadar release yapmazsak da bence komik duruma duseriz.
 
Su ana kadar yeterince release / yazi olmadigi icin boyle bir siteye gerek olmamis oldugu dusunulebilir. Ama artik boyle bir siteyi dolu dolu kilacak kadar cok yazili materyal ve release var bence. Hali hazirda webde olan benim, vigonun, skate'in, erik'in ve anes'in tutorialleri, ve ilaveten plazmada bugune kadar yayinlanmis yazilari biraraya toplasak bugun itibariyle toplam 70-80 makalelik bir birikim elde etmis oluruz ki bu sanirim bizi turkiyenin teknik acidan en dolu sitelerinden biri yapabilir. Butun bu yazilar su an bir cok siteye yayilmis bir halde durmaktalar.
 
mrr'in bu posttaki commentlerini bu perspektiften algilamamiz hepimiz icin daha faydali olur bence. Ki Spaztica da zaten bu konunun cok uzun zamandir farkinda oldugu icin bazi calismalara baslamis gorunuyor :)
 
Bu perspektiften bakildiginda tr-scene'in guclu bir imaja ve markaya sahip olmasi acisindan bir noktada forumumuzun da kendi kodladigimiz bir platforma gecmesi fikrini uzun vadede ben de destekliyorum. Ama benim kisisel fikrim, bir urun database'inin ve bir article database'inin daha yuksek oncelikli oldugu yonunde

scene portal ihtiyaclari

« Yanıtla #2 : 12.12.2006 23:20:52 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
Oy Verme ve Chartlar
 
Efendim simdi ben derim ki demoscene'in icinde her zaman olagelen tatli rekabet olayini desteklemek ve release yapanlara heyecan yasatmak adina urun/scener/grup db sitesine oy verme ve chart siralama ozellikleri vermekte fayda goruyorum. Bunun icin pouetteki thumb up thumb down methodu olabilecegi gibi, CSDBdeki gibi 1-10 arasi oy verme de olabilir. Ben CSDB'deki sistemin ozellikle grup ve scenerlari oylamak icin daha uygun oldugunu dusunuyorum. Ama bu oylama konularinda bol bol tartisilmasinda bence fayda var.
 
Bence cok onemli bir diger konu daha var. O da chartlari guncel ve all-time diye iki turlu olusturmak. Bunu defalarca csdb'ye de onerdiysem de orda sonuc alamadim. Ama bunun yeni insanlari motive etmek acisindan cok onemli oldugunu dusunuyorum.
 
Cunku soyle bi problem var mesela bi adam bundan on yil once super seyler yapmis ve hakli olarak bi suru oy almis. yeni biri bugun teknik olarak belki ondan daha iy seyler yapiyor. Ama agziyla kus tutsa chartlarda obur adami gecemiyor. cunku eski adam zamaninda o efekti ilk yapanmis falan filan. Bu adamlarin all time chartta hangisi ustte olmali hangisi altta olmali tartisilir. Ama en azindan guncel bi chart olursa yeni adamimiz da guncel listelerde hakettigi yere oturur. ve dikkat ceker. cunku unutmayin boyle bi siteye yeni gelen insanlar genelde ilk olarak chartlarda gordukleri demolari ve kisileri arastirip onlarin demolarini izliyor. Dolayisiyla yeni insanlara visibilite kazanma imkani tanimak icin guncel chart konsepti onemli bence. Haa bunun yaninda all time chart kesinlikle olmali. Mesela En iyi gfx'er chartlarinda Turbo ile rephisto'nun veya hydrogen'in nasil konumlandigini kim gormek istemez. ben isterim mesela :)
 
kullanicilar herhangi birseye yine tek oy verecekler. fakat chartlar listelenirken mesela bi tane butun zamanlarin en iyi demolari diye bi chart olacak ve buna butun demolar katilacak. Bir tane de mesela Son 6 ayin en iyi demolari diye bi chart olacak. bunda sadece son alti ayda release edilmis urunler siralanacak.
 
ayni mantik scenerlar ve gruplar icin de olacak. ama sureler farkli olabilir. Mesela son 1 yilda En iyi coderlar gibi bi chart olabilir ve bu chart'a sadece son 1 yil icinde bir release yapmis olanlar katilabilir.
 
ya da baska alternatif sistemler de onerilebilir.
 
mesela benim ilginc olacagini dusundugum bir yol su: sadece urunlere oy verilir. ama bu oylamada her urun icin kod, design, gfx, muzik, genel gibi kategorilerde oy kullanilabilir. bunun kolay kullanilir olmasi icin mesela kullanici gidip genele 8 verince butun kategoriler default 8 ile doldurulur. boylece ince ince ugrasmak istemeyen kullanici boyle oy verir. isteyen ise bu noktada kategorileri tek tek kullanarak "bence bu demoda koding biraz zayif ama gfx cok iyi " falan diyebilir.
 
Boylece oylanan demolari yapan scenerlar demodaki credilerine gore oy almis olurlar. Bu oylar bir algoritma ile kisilerin guncel ve all time skorlarini olusturur. mesela guncel skoruna sadece son donemde yaptigi urunlerden gelen oylar tesir eder. Boylece mesela gecmiste iyi demolar yapip cok puan alan birisi son iki yilda biseylerin kenarina iki satir kod yazarak guncel chartlarda kalamaz.
 
Butun bunlari kafalarda bir takim yeni fikirler tetiklemek icin yaziyorum. umarim pek cok kisi bu thread'e "aaa aslinda bi de su olabilir " seklinde cevap atar.
 
Unutmadan bir de chartlar ayni zamanda platforma gore de ayrilabilir. Ama bence yine mutlaka butun platformlarin ortak yer aldigi chartlar da olmali. Mesela all time all platforms demo kategorisinde Living 3. sirada ama all time c64 demo kategorisinde 2. sirada falan diyebilmek guzel olur kanimca.
 
Evet dokulun fikirleri bakalim :)

scene portal ihtiyaclari

« Yanıtla #3 : 13.12.2006 01:25:17 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
güzel yazmışsın bilgem... benim bu konudaki düşünecelerim şöyle (ki uygulaması da geliyor akabinde)...


ben senelerdir düzenlenen party'lerde puanlama sistemine uyuz olmuşumdur (votesheet'leri de ben hazırlamış olsam da). sebebi de hakkını veren bir değerlendirme sistemi uygulanamaması. geçen vigo ile de konuştuk bunu, ama parti sıkışıklığında olamayacağını anladım. ama bu sistemi, zaten emir ile konuştuğumuz üzere file-area'yı da düzenleyen siteyi yaptığımdan, onun üzerine uygulamak isterim.

şöyle ki;

yapılan voting'ler thumbs up ve down olamaz, olmamalı da. bir ürünü belirleyen birkaç unsur söz konusu. bu yüzden her ürüne 3 ya da 4 alt başlıkta voting yapılmalıdır. klasik bir demo için örnek alırsak:

- estetik eksen... görsellik, art-work, art direction, grafikler, sinematografik tasarım
- ses ekseni... müzikalite, ses senkronu ve müziğin demoya katkısı
- kod ekseni... coding becerisi, efekt zenginliği, çarpıcı optimizasyonlar
- zaman ekseni... zeitgeist (yani güncelliğe, o dönemde yapılan alternatiflere uyumu) ve üretim süreciyle ilgili bilgiler ışığında değerlendirme (on-the-fly kodlanmışsa gibi)

parti oylamalarında ben bir değerlendirmede bulunurken bütün bunları göz önünde tutarak oy vermeye çalışırım. ama çoğu zaman bir eksende daha iyi olan demonun diğer eksenlerdeki negatifliği, onun puanının ortalamasını düşürüyor. bu yüzden ben değerlendirmelerde -en azından böyle bir site yapısında- bunların ayrı kaydedilmesi ve buna göre farklı eksenlerde charting yapılmasını daha sağlıklı buluyorum. madem offline ve oylamak için bol vakit de var, daha çok istatistiksel verimiz olmalı derim.

tekrar geleceğim bu konuya, ama bilgem'in zamansal eğrideki değerlendirme düşüncesinin üzerinden bir kez daha geçmek istiyorum. tabii sizlerin de bu oylama sistemi hakkındaki fikrinizi almak isterim.

scene portal ihtiyaclari

« Yanıtla #4 : 13.12.2006 02:30:25 »
Hızlı düğmeleri aç

ref

İleti: 256

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
parti oylamasında çok tecrübem yok ama, thumbs up veya down diyenler kafalarında bazı kriterleri düşünerek bir ortalama çıkartıp karar vermezler mi? Yani bu oylama şekli bence doğru gibi.

Ayrıca grafik ve ses için ayrı compolar oluyor genellikle. Demo'yu kollektif bir ürün olarak değerlendirmek daha akıllıca değil mi?

kod ve güncellik ekseninde karar vermek de oylayıcıların tümünün kod yazmayı bilmesi ya da demo scene'i günü gününe takip ediyor olması gerekir, ki arada bu işlerle uğraşmayan kızlar dahi oy veriyor.

Demo'yu sanki bir sinema filmi gibi düşünebiliriz bence, önemli olan üzerimizde bıraktığı duygugur. Heyecanlandıysak izlerken, thumbs up. Sıkıldıysak, down. Bu demonun içindeki tek bir efekt ya da bölümden bile kaynaklanıyor olabilir.

Geçen sene resident'in text mode demosu, yabancı gruplardan aşağı kalır yanı yoktu, çok yeni bişey de yoktu, ama two thumbs up'tı benim için. başkası bu kadar etkilenmeyebilir, tüylerim diken diken olmuştu. şimdi bir text mode demoyu grafik açısından nasıl değerlendirebiliriz ki?

Hala ayrı kriterler olsun dersek, Ozaman farklı dallarda yarışmalar olabilir. "En iyi grafikli demo", "en iyi demo müziği", "en başarılı 3dmodel", "en iyi yardımcı poligon" falan... oskar'a çevirdim olayı...

Ceketimi alayım...
« Son Düzenleme: 13.12.2006 02:34:03 Gönderen: ref »

scene portal ihtiyaclari

« Yanıtla #5 : 13.12.2006 02:48:05 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
bence spazticanin bahsettigi cok yonlu inceleme olayi cok guzel. benim code, gfx muzik falan diye daha kalas bi sekilde yaptigim bolumlemeyi spaz saolsun daha mantikli hale getirmis :)
 
Zaman ekseni ile ilgili yorumlarini heyecanla bekliyorum
 
Lakin ref de onemli bir noktaya parmak basmis. Bence oylama sisteminin bir nevi scalable olmasi gerekiyor. Hem kullanim kolayligi acisindan, hem de kimi kullanicilarin kendilerini her dalda cok detayli bi degerlendirme yapmaya yetkili gormedikleri durumlarda daha basit oylama modelleri olmali bence de.
 
Bu noktada eger boyle degisik oylama sistemlerini ayni anda desteklersek, bunlarin nasil bir algoritmayla o urunun toplam skoruna yansiyacagini cozmek daha zor olacak. Adil bir algoritma bulmamiz bir kac iterasyon alacaktir. Mesela bir demo olsun uc kisi oylamis:
1. kisi Detayli oy: estetik(8), ses(7), kod(6)
2. kisi genel: 6
3. kisi: thumb up
 
bu demonun chartlarda siralanacagi not kac olmali (mesela 100 ustunden)
 
Neyse bu konuya(yani algoritmaya) cok detayli girmeye su an gerek yok. sadece ileride boyle bir problemi cozmek gerekecegine dikkat cekmek istedim
 
Bu arada ref'in oscar benzetmesi bence hic de uzak degil.
 
Mesela her yil bu portal uzerinden yilin en iyilerine kucuk bir seramoni ile oduller verilebilir. Super bi motivasyon olur bence. Boyle biseyi insanlar cv'lerine bile yazabilir. Bi nevi scene.org award'lari gibi. Seramoni bir partide olabilir ya da kendi basina bi event olabilir. uufff uff neler neler yapilir bi dusunsenize :) neyse cok dagitmayayim konuyu

scene portal ihtiyaclari

« Yanıtla #6 : 13.12.2006 03:09:25 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
seremoni için özellikle non-scene bir event seçilebilirse ve orada yapılabilirse, insanlar merak edeceği için yeni meraklılar oluşturması da muhtemeldir... ama bu bence başka bir aşama. daha sonra düşünmeye değer...

farklı yapıları bir araya getirmek konusunda ben de düşünceliyim. pratik de oylanabilir, ama detaylı sistem de ele alınabilir olmalı. böyle bir sistemde raw verileri harmanlamadan tutmak çok önemli. ayrı ayrı tutarsak verileri, bunların ayrı ayrı ortalamasını almak ve total skora yansıtmak gerekir. yani bir sonuca giden farklı yollar gibi...

ya da detaylı oy işin temeli olarak alınır, simple mode oylar ise detaylı oyu total bir skalaya yansıtmak gerektiğinde etki eden bir faktör olur. bu sistem insanları oy tembelliğine değil, daha düşünerek oy vermeye teşvik eder. bir review yazmaya üşeniyor, bari bir oy vermede bu üşengeçliği göstermeyi 5-10 saniye daha düşünelim oy verirken. tabii isteyen 'kızlar', simple modda da oy versin, ama o sonuca daha az etki edebilsin derim ben.

arkada şu anda kodlar yazıyorum article management ile ilgili... tabii bu arada burada brainstorm da devam ediyor.

verdiğim eksenleri, bir gezegenin 4 boyuttaki ölçüleri olarak düşünürsek, tekil oy ya da simple mode oy verenlerin etkisi, gezegenin kütlesini belirler diye düşünebiliriz. galiba bilim-kurgu zamanım gelmiş, dellendim buralarda... işler bir an önce bitse de startrek-voyager'ların 1-2 sezonunu peşpeşe patlatsammmm...

neyse... düşünmeye devam!

scene portal ihtiyaclari

« Yanıtla #7 : 13.12.2006 09:59:27 »
Hızlı düğmeleri aç

ref

İleti: 256

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: spaztica
tabii isteyen 'kızlar', simple modda da oy versin, ama o sonuca daha az etki edebilsin derim ben.

ama busefer çok tehlikeli birşey ortaya çıkıyor: Bu da demo dediğin şeyin sadece belirli "Elite" bir tabakaya özel olduğunu söyler gibi oluyorsun. Yani sıradan vatandaş bulaşmasın bu işe, onlar fasulye, "hadi kızmayın, alın size çeyrek oy, kendi aranızda eğlenin." der gibi. Bence böyle olacağına katılımcılar hiç oy vermesinler, özel bir jüri olsun bu işten anlayan, onlar iki aşamalı bir eleme yapsınlar, sonunda kazananı açıklasınlar.

Ama bu olayın adı "Parti", "yarışma" değil. Yani eğlenmeye gidiyoruz birincil olarak, bu durumda kimin birinci olduğunun da *çok* büyük önemi yok. Ben hala thumb up/down diyorum. Ya da benim gibiler için party prize, daha koyu scener'lar için özel bir hardcore prize olur, aynı ürünleri iki ayrı listede tutarız? Böylece halk ne seçmiş, aydınlar ne seçmiş görürüz : )

Alıntı
verdiğim eksenleri, bir gezegenin 4 boyuttaki ölçüleri olarak düşünürsek, tekil oy ya da simple mode oy verenlerin etkisi, gezegenin kütlesini belirler diye düşünebiliriz. galiba bilim-kurgu zamanım gelmiş, dellendim buralarda... işler bir an önce bitse de startrek-voyager'ların 1-2 sezonunu peşpeşe patlatsammmm...

Battlestar Galactica da iyi, yeni versiyonu bile iyi :)

scene portal ihtiyaclari

« Yanıtla #8 : 13.12.2006 10:25:02 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
voting olayı çok kıl, hassas ve çoğu zaman "adil olmayan" bir konu.

bizim partilerdeki voting sistemleri, yabancı partilerdeki sistemler örnek alınarak yapılmıştır. ama bence önemli olan vote'u yapan kişinin konu hakkındaki bilgisi.

örnek : nightshift'de, karakalem çalışma, aylarca süren bir pixel grafiğin önüne geçti. ha hata bizde de var, bu eseri "wild" a sokmak lazımdı. yada başka bi kategoriye. ama "grafik compo" adlı kategoriyi izleyenler, pixel ile el çizimi karakalemin farkını pek bilmiyor demekki. yani her iki eserde süper, ama elma ile armut'u kıyasladık gibi oldu.

yabancı partilerde, voting işi dahada bi curcuna. genelde vote başladığında herkes ya uyuyor, yada kafa bi dünya. sen ordaki adamdan detaylı vote bekleyemezsin. "hmm, evet bunun grafik açısından değeri şu, müzik şu" diye.

gönül isterki, hem izleyen konu hakkında bilgili olup, süper detaylı düşünse, hemde üşenmeden sabırla tek-tek vote ları girse.

breakpoint 2006'dan bi screen-shot atıyorum. vote'la ilgili.

keza aynı sorun asci/ansi de de var. millet gidip, renkli eşşek gibi ansi'yi amiga style asci ile mukayese ediyor. ???

bence olay seyircide kitleniyor. scener adam zaten neyin ne olduunu biliyor. ama bizim amacımız dış dünyadan insanlar katmak, kazanmak, kitleyi büyütüp daha çok parti daha çok release ise, bazı olayları ne yazıkki sineye çekicez.

düşünün, 7d6'da o okulda okuyan liseli gençler geldi. adam hayatında ilk kez böyle bişi görüyor. bu adam neye göre vote eder? o an için onu en çok etkileyen şeye göre... o adam anlamaz ki pixel ne? yada anlamazki "hmm bu demoda adam 60 vertex'lik objeyi 10 vertex'de halletmiş" (örneği random veriyorum) gibi...

bence votinge pek takılmayalım. senede ite kaka anca 2 partisi olan bi ülkeyiz. onun için diğer portalsal mevzulara kitlenelim

scene portal ihtiyaclari

« Yanıtla #9 : 13.12.2006 11:31:10 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Benim sahsen partilerde bir sey release ederken, oncelikli olarak dusundugum sey onun kacinci olacagi vs. degil. Hatta kalitesinin iyi oldugunu dusundugum ancak populasyonun algisina cok hitap etmeyen, son siralarda yer alacagini bildigim bazi urunleri bile (Ornek: Yavas muzikler her zaman kaybeder, bu bilinen bir gercek) sadece o parti atmosferinde duyabilmek ve benimle ayni ruh halini paylasan bir kac kisinin dusuncelerini paylasabilmek adina release ediyorum.
 
Ancak oylama ve detayli oylama gene de cok onemli bir konudur, neden?
 
-Kesinlikle chartlar, adil olsun olmasin, zevklidir. (Kimse aksini iddia etmiyor zaten)
-Insanlar internetten rastgele urun download ederken, yuksek ihtimalle, chartlari veya scorlari baz alacaklardir. (Ornegin 35 muzigin katildigi bir compoda, vakti olmayan biri ilk 10 muzigi dinler, son 10 muzigi degil)
-Yetersiz chart sistemi, urunun begenilirligi hakkinda gercekten cok az fikir verir. (Pouet, up-domuz-down sistemi gibi)
-Arama motorlarinda detayli voting sistemine gore arama yapma secenegi, mesela coding acisinda ortalama ancak dizayn acisindan cok ust bir demoyu ortaya cikarabilmemize sebep olur.
-Detayli voting sistemi, scene hakkinda tecrubesiz insanlarin, nelerin onemli oldugunu ogrenmeleri adinda da faydalidir. (Bu konuda 1 numara reviewlardadir ancak onu belirteyim)
 
oylamanin negatif etkileri
 
-Down voting, yani bilincli olarak dusuk oy vererek, ortalamayi asagi cekmek.
-Kendi grup elemanlarina veya sevdigin scenerlara iltimas gecmek
 
Bence voting olayinda en cok dikkat edilmesi gereken husus, tipki review olayinda da oldugu gibi, konu ile ilgili-bilgili insanlarin, 10-20 dklarini ayirarak adam gibi voting ve review yapmalaridir. Zira bazen bir kac hatiri sayilir kisinin yapacagi yorumlar veya verecegi oylar, urunun toplam score'undan cok daha fikir verici ve motive edici olabilir.
 
Bu hatiri sayilir kisiler kimlerdir peki? Benim dusunceme gore, herhangi bir alandaki cok yetenekli ve kulturlu kisiler. (Bu kisiler o alanda urun cikarmis da olabilir veya urun yapmasa da kulturu bir sekilde scene icinde tescillenmistir) Ve daha da onemlisi, oylamalarda-yorumlarda adil olmaya gayret eden kisilerdir.
(Bu son iki paragraf, site yapisiyla ilgili degil tabii sadece genel bir dusunce)
 
Bence sistem basit de olsa, detayli da olsa, voting tam olarak adil olamayacak. Ancak detayli sistemde oylamalari incelemek, ozellikle urun ortaya cikaranlar icin daha keyiflidir. Detayli sistem, yeni baslayanlar icin dahi daha kullanisli olabilir. Sonucta bir kisiyi her seye oy vermek zorunda birakmayan, yonlendirici bir outfit ile merakli, ancak scenein icinde olmayanlar, genel atmosfer, uyum gibi durumlara oy kullanirken diger alanlari pas gecebilirler.
 
Neyse bunlar su anda aklima gelenler. Greetings to Nightlord, Spaz, Ref & Vigo) Guzel seyler yazmissiniz:)
« Son Düzenleme: 13.12.2006 11:35:59 Gönderen: Hydrogen »

scene portal ihtiyaclari

« Yanıtla #10 : 13.12.2006 11:32:59 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
nightlord yerinde bir konu başlatmış ve ortaya değişik fikirler çıkmış. ben de bu yelpazeye bir seçenek daha ekleyeyim. benim kafamdaki ideal voting sistemi hem scenerların hem de sıradan vatandaşın vote edebileceğini düşündüğüm 4-5 seçenekli bir sistem. hani "kötü","vasat","orta","iyi","çok iyi" gibi. kaldı ki çoğu internet sitesindeki anketler bu sistemle vote ediliyor.
her ürünün oylanma şekli onunla ilgili kriterlerin açılmasıyla çözülebilir. alınan ortalama ise o ürünün genel notu olur. mesela bir grafik için sadece grafik ve konsept kriterleri açılır ama bir demo için programlama, grafik, müzik ve konsept kriterleri açılabilir. demonun her kriteri de kredilerle demo yapımcılarına bağlanır, gruba değil. böylece her scener'ın o kriterle ilgili notu da kendiliğinden ortaya çıkar. mesela caret ve wasted'ın grafiklerine verilen oylarla spritus grafiker olarak "iyi" dir fakat coder olarak simulate ve demoralize4k'nın programlanmasına verilen oylardan dolayı "vasat" bir coderdır. evet ne dersiniz?

scene portal ihtiyaclari

« Yanıtla #11 : 13.12.2006 13:24:19 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
bence spritus süper bi insandır. keşke spritus gibi 20 kişi olsa, sırtımız yere gelmez. keza ben vote ederken

- kafadan kendi grubumun mallarına en yüksek vote u basarım
- tüm c64 stuff larına en yüksek vote u basarım
- yabancı bi partide isem tüm türk stufflarına en yüksek vote u basarım
- genelde her entry'e en yüksek vote u basarım

neden?
insanlar bişiler üretsin. :D

scene portal ihtiyaclari

« Yanıtla #12 : 13.12.2006 13:29:33 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
oylama konusu hakikaten karisik.. (vigo'nun birkac post once belirttigi) benim hep eksikligini hissettigim bir c64 konusu var..

mesela border'i acmis olmak ve burda sprite/charset gosteriyor olmak ne kadar muhimdir, hangisi hangisinin ustunde aslinda gosterilmez vs gibi teknik detaylari bilmedigim icin;
code acisindan mukemmel, fakat renk secimi kotu bir demoyu kotu diyip gecebilirim ve bu yuzden guzelim demoya haketmedigi bir puan verebilirim diye korkarim..

hydrogen'in bahsettigi bir c64 demosu vardi, vektoru c64 cizerken, 1541'in plasma hesaplamasini yapan ve bu sayede hizli bir fps'de calisabilen.. (dogru hatirliyorumdur umarim).. mesela bu bence fikir ve uygulama acisindan, yuksek puani ne olursa olsun hakeden bir demodur. bu da coder olmam ve code acisindan degerlendirmemden kaynaklanir.. ama bir grafikci icin coder'in bu code icin ne kadar fosfor tukettiginin bir anlami olmayabilir..
(bu biraz amiga demo takdiri yazimdan bir parca oldu.. cok yakinda plasma 3'de)

bu sebeple her demonun;
code / muzik / grafik / guzelmi gibi kriterler ile degerlendirilmesi gereklidir..

ayni sey grafik icinde olabilir;
puan / efor degeri gibi..

adam ifli yapmistir, bunun icin saatlerini harcamistir ama sonuc guzel degildir.. cabaladigi icin ona yine bir efor puani vermeliyiz, bu onu yeni calismalari icin motive edecektir..

uyumadim daha cafpow ile ayaktayim, sacmaladiysam affola..

scene portal ihtiyaclari

« Yanıtla #13 : 13.12.2006 14:40:52 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Arkadaşlar, şu anda şirketteyim ve çok uzun yazılar olduğu için tüm yazdıklarınızı okuyamadım (bu akşam evden okuyacağım) ancak öncelikle başta topici açan Nightlord olmak üzere bu işe kafa yoran herkese teşekkür ederim. Artık kendimi yalnız hissetmiyorum :)
 
Portal ile ilgili çok fazla şey var kafamda, hatta kısa sürede yapabileceğimden fazlası var. Ben adım adım bu portalı oturtucam. Ama eminim yıl 2008-2009'a geldiğinde gayet doğal bir şekilde hala ekleyecek şeyler çıkacaktır.
 
şu anda oylama sistemi için detaylı oylama tasarımı var veritabanında. Yani grafik, müzik, kod v.s. herşey oylanabiliyor. Ancak henüz ben de bunlarda mı overall'u hesaplasak yoksa overall'a ayrıca mı oy verdirtsek tam emin değilim. Belki her ikisini de eklerim. Yani demonun "demo" olarak aldığı oy + tüm kredi kategorilerinin ortalaması. Hatta hatta bu iki sonucun ortalamasından da ayrı bir sonuç çıkarmak mümkün. Bu işi zamanı gelince detaylı tartışırız. Zaten siz tartışmışsınız gördüğüm kadarıyla, eve gidince okuyup değerlendireceğim.

scene portal ihtiyaclari

« Yanıtla #14 : 13.12.2006 18:53:52 »
Hızlı düğmeleri aç

ref

İleti: 256

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
Peki oylamanın subjektif bişey olduğu açık. Söz konusu bir web sitesi olduğunu düşünürsek;

 Vigo bir ışık yaktı kafamda. Vigo'nun "her prod'a max basarım" söyleminden hareketle, demek ki ara değerlerin gerçekten de önemi pek yok. O zaman oylama olsun ama sadece "Süper" butonu olsun. sevenler bu butona istediği kadar bassınlar. en fazla 7-8 klik kabul olsun. ama sonuçta gerçekten değecekse basılır çünkü her seferinde reload reload uzun sürer oylama :) Hatta vigo bile vazgeçebilir max oylamadan, kliklerini idareli harcar, üşenebilir herkese max puan basmaya.


Konuştukça açıldım, ya da puan dağıtma sistemi olur. Her demo için verecek toplam 5 puanımız olur, onu grafiktir, sestir dağıtırsınız. Sese abansanıız, grafikten kısıcan, code'a bişey kalmıycak falan :)


Dahası, puanları karneye bağlarız. Her hafta 10 oy kullanma hakkın olur, ve bunlar birikmez. Eğer oylıycaksan seçe seçe oylarsın, har vurup harman savurmazsın.

aman kaçayım dayak yemeden.
« Son Düzenleme: 13.12.2006 19:01:28 Gönderen: ref »