Gönderen Konu: Resident::Caret  (Okunma sayısı 5351 defa)

Resident::Caret

« : 10.03.2006 08:11:21 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
Nightshift 2006 demo compo birincisi olmak hiç kolay değildi. Bunu soylerken parti organizatorlerinden biri olarak gurur duymakla beraber, asıl belirtmek istedigim Resident'in ihtimalen tarihinde en terlediği compo oldugu :) Ama yurt içi ve dışından cok zorlu iki rakibi geçmeyi başardilar ve birincilik unvanini aldılar.

Spritus bir nevi "yeni nesil vigo" olarak butun grup arkadaslarının sevilen abisi rolünü üstlenirken, diğer yandan da resident demolarının hepsindeki gorsel tutarlilik ve 2d / 3d yonlerden birinin digeri ugruna feda edilmemesi konularında etkin bir sanat yönetmenliği örneği gösteriyor. Sırf bu olaya özel ilgi gösteren yetenekli bir adamın olması, daha en başından bir Resident demosunun kalite seviyesini yukarı çekiyor.

Kalite seviyesini otomatik olarak yukarı çeken bir diğer faktör de Anesthetic ve Flexi'nin kusursuz senkronizasyonda demo yapma alışkanlığı. Bunu asla ıskalamıyorlar ve bu da demoların "default" bir etkileyicilik seviyesini tutturmasını sağlıyor.

Caret'de de özellikle bu yönlerden bakıldığında bir fark yok. Yine 2d ve 3d yönünden çok dengeli bir demo ve kusursuz senkronizasyon. Caretin önceki Resident demolarından farklı olarak önümüze getirdikleri ise ayrı bir lezzet.

Öncelikle Text-mode demo yapma kararı ve bunun software rendering ile kullanılması modern PC scene'inde şaşırtıcı bir karar. Benim gibi nispeten oldskool kişilerin hoşuna gitmekle beraber yenilerin gözden kaçırabileceği bir incelik. Ama dediğim gibi ASCII filtresinin genel başarısı ve software rendering'deki  bazı küçük detaylar (baştaki Caret logosunun alphalı olması, zar bölümünde yalnızca diffuse değil specular lighting de olması, geyşa resminde soldaki desenlerin alphalı olması, mandelbrot performansı) beni tavlamaya yetiyor. Artık karşımızda daha olgunlaşmış ve giderek özgüveni artan bir Anesthetic var. Ben rutinlerden bu mesajı alıyorum. Bu arada Decipher'ın code olarak hangi bölümleri yaptığını merak ediyorum. bu bilgi info dosyasında da yok. Belki de eklenmesi iyi olur.

Fakat Caret'in bence asıl vurucu noktası, daha önceki Resident demolarına en büyük farkı attığı yer ve hatta belki de Caret'i Caret yapan en önemli öğe. Müzik... Flexi'nin iyi bir besteci potansiyeline sahip olduğunu ama sound problemi olduğunu düşünüyordum Nested zamanlarında. Bu yorum bugün itibariyle iki yanlış içeriyor. Birincisi Caret beste olarak iyi değil, HARıKA... Demo boyunca ritmdeki hızlanma ve yavaşlamalar, her bir bölümün kendi içindeki ahengi... parçanın özellikle tünel bölümünden sonraki güçlenişi. ınanılmaz iyi. Hele o vokal "hey" lerin girdiği bölüm... dinlerken katanamı çekip savaşa gidesim geliyor.

Sesler desen bu sefer çok olgun. Ebat olarak daha optimize edilebilir mi bilmiyorum ama sonuc olarak nested'den sonra devasa büyüklükte bir ileri adım. Ama seslerin güzelleşmesinden daha da önemlisi deminde söylediğim gibi çok çok dinamik ve güzel bir beste olması.

Müziği 30. dinleyişten sonra falan tespit edebildiğim iki iyileştirme önerisi var. Birincisi mandelbrot esnasındaki piyano melodisi. Nested'da biraz zayıf kaldığını düşünmüştüm piyano melodilerinin. Caret'te Nested'dan çok daha iyi, fakat parçanın geri kalanına göre daha az güzel buradaki melodiler. ıkincisi parçanın (ve demonun) sonu. Orada bitmemesi lazımmış gibi geliyor dinledikçe (bunu farketmemi Hydrogen sağladı aslında). Sanki yarım kalmış gibi. şöyle bir sekiz ölçü daha belki... ınsan greets partındaki ritmle dağların tepesinde elinde katana koştururken (katanayı zar partında çektik hatırlayın) birden önünde uçurum belirip ordan aşağıya düşüyormuş gibi hissediyor.

Ama bu iki noktaya rağmen parça bence çok çok çok güzel ve demoya çok çok çok büyük güç katıyor.

Resident'a baktığımda görebildiğim tek bir negatiflik var. Yurt dışında ün. Bu ünü oluşturmak zaten uzun sürecek. O yüzden bir an önce yurt dışında boy gösterilmesi gerekiyor. Resident'in yurt dışı partilerde yarışması (hatta bizzat gitmesi) oralarda bazı yenilgiler alması, bazı haksız eleştirilere maruz kalması falan gerekiyor. Bunlar yurt dışında başa güreşen Türk scenerları olmak için geçilmesi gereken adımlar. Maalesef bunlara hazırlıklı olup bir yandan da sürekli belli bir kalitenin üstünde stuff üretmeye devam etmek gerekiyor. Ravenla ilgili yorumlarımda marka olmaktan bahsetmiştim. Resident Raven'dan daha uzun süredir Türkiyede bir marka zaten. Artık bence gözlerini yurt dışına dikmeliler. Buna kesinlikle hazırlar.

Bunun için Anesthetic dışındaki Resident coderlarının da devreye girmesi gerekiyor. Wild kategori ürünleri oyunlar vs hep hoş şeyler. Fakat hiçbiri full demoların prestijine ve etkisine sahip olmazlar. Olimpiyatlarda 100 metre yarışı neyse compolarda da demo compo odur. Resident'ın bence mücadele verdiği cepheyi daraltıp demolar üzerine saldırması gerekiyor. Anesthetic'in de söylediği gibi artık "shader'lar" zamanı.

Resident::Caret

« Yanıtla #1 : 10.03.2006 09:55:06 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Mandelbrot'u Decipher kodlamış.

Bu arada parçanın yarıda kalması da Spritus'un dediğine göre parti kuralları yüzünden. 4 dk.dan daha uzunmuş demo, kısaltmak zorunda kalmışlar :)

Resident::Caret

« Yanıtla #2 : 10.03.2006 10:03:54 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
demo compo suresi max 5 dakika idi (bkz nightshift compo kurallari). Ama muzik compo max 4 dakika. belki muzik yarismasina 4 dakikalik versiyonu sokup demo compoya bir 20-30 saniye daha eklenebilirmis :)

Resident::Caret

« Yanıtla #3 : 10.03.2006 13:06:02 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
aslında demodaki senkronizasyonun bozulmaması için diğer bölümler atıldı çünkü müzik hazır değildi ve demoyu yeniden birleştirmek gerekiyordu. bunun için de zaman kalmamıştı, yani partiye yetişemeyecekti. neyse anes yazar şimdi sebepleri

edit : nightlord review için teşekkür etmeyi unuttum. binlerce respect'i yollarına döküyorum :)

Resident::Caret

« Yanıtla #4 : 10.03.2006 13:18:30 »
Hızlı düğmeleri aç

anesthetic

İleti: 403

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info/
review için çok teşekkürler nightlord :) bu tepkiler uğraştığımıza fazlasıyla değdiğini düşündürüyor.

açıkçası benim de demoda tek tatmin olamadığım yer son parttı (greetz). hem fazla bi atraksiyonu yok hem de aniden sona eriyordu. orayı partiden bi gün önce yanında basit bir efekt ile koymaya çalışmıştım ama bi türlü istediğim gibi çıkmadı efekt. ben de öyle bıraktım. daha önce kodlanmış bir kaç partı (hatta birisi gfxli, spritus'tan özür diliyorum) da son anda araya sıkıştırmak istemedim. aslında onların yeri tünel ile greetz arasındaydı (bu yüzden tünel partı uzun zaten) ama dediğim gibi hem geçiş yazıp hem de renklerle uğraşmak için zamanımız yoktu.

flexi de şarkının sonundan memnun değildi. parti boyunca 3 notayı değiştirmek için uğraştı :) bir çoğunuz fark etmedi ama iki compodaki şarkının bitişleri birbirinden farklı.

textmode güzel bir deneyimdi ama bundan sonra sadece tmdc için textmodea başvuracağız. yine de başka sürprizlere de hazırlayın kendinizi :)

Resident::Caret

« Yanıtla #5 : 10.03.2006 13:42:33 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by anesthetic@Mar 10 2006, 01:18 PM
textmode güzel bir deneyimdi ama bundan sonra sadece tmdc için textmodea başvuracağız. yine de başka sürprizlere de hazırlayın kendinizi :)
[post=5807]Quoted post[/post]
[/b]
Bundan sonra tek sürpriz kalitesiz bir demo çıkarmanız olur :)

Resident::Caret

« Yanıtla #6 : 10.03.2006 14:48:48 »
Hızlı düğmeleri aç

Decipher

İleti: 482

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://beskrajnost.com
eheh evet tmdc hariç textmode kullanmayacağımızı geçen gün spritus'dan öğrenmiştim oysa ki çok manyak planlarım vardı textmode ile ilgili ;) neyse canım elbet başka çizim alternatifleri de var :)

@Nightlord: Ne yazık ki bu müthiş demoda yalnızca 0.5 part benimdi o da Mandelbrot zaten bi türlü döndürememiştim anes döndürdü onu da sağolsun (anes rulez!) işte o kadar bu partide wild'a yüklendim ben önümüzdeki partide pc ve bir başka sürpriz platforma da ekstra yüklenmeyi düşünüyorum :)
100% pure coder pr0n

Resident::Caret

« Yanıtla #7 : 10.03.2006 15:49:50 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by Dec1pher@Mar 10 2006, 02:48 PM
eheh evet tmdc hariç textmode kullanmayacağımızı geçen gün spritus'dan öğrenmiştim oysa ki çok manyak planlarım vardı textmode ile ilgili ;) neyse canım elbet başka çizim alternatifleri de var :)

@Nightlord: Ne yazık ki bu müthiş demoda yalnızca 0.5 part benimdi o da Mandelbrot zaten bi türlü döndürememiştim anes döndürdü onu da sağolsun (anes rulez!) işte o kadar bu partide wild'a yüklendim ben önümüzdeki partide pc ve bir başka sürpriz platforma da ekstra yüklenmeyi düşünüyorum :)
[post=5810]Quoted post[/post]
[/b]
Konuyu dağıtmak istemiyorum ancak merak ettim. Mandelbrot'u doğrudan formülünün parametreleriyle oynayarak mı döndürdünüz yoksa 2d rotasyon ile mi?

Resident::Caret

« Yanıtla #8 : 10.03.2006 16:02:01 »
Hızlı düğmeleri aç

anesthetic

İleti: 403

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info/
2d rotasyon. önce ekran koordinatını diğer yönde çevirip, bulduğumuz sanal koordinatlara mandel uyguladık.

Resident::Caret

« Yanıtla #9 : 10.03.2006 16:14:21 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Alıntı
Originally posted by anesthetic@Mar 10 2006, 04:02 PM
2d rotasyon. önce ekran koordinatını diğer yönde çevirip, bulduğumuz sanal koordinatlara mandel uyguladık.
[post=5822]Quoted post[/post]
[/b]
ok, eğer mandelbrot formülünün parametreleriyle yapmış olsaydınız nasıl yaptığınızı soracaktım.

Resident::Caret

« Yanıtla #10 : 10.03.2006 21:07:33 »
Hızlı düğmeleri aç

Decipher

İleti: 482

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://beskrajnost.com
o değil de skate ucundan dağıtmıştı konuyu ben iyice sıçayım içine.  ben farkettim ki iki prod'umuza da fraktal kodlamışım :) mandelbrot ve sierpinski (tabii duyuyorlarsa) büyük iş becermişler bi dahaki demoda onlara da greets geçmek lazım :) Neyse toplayacak olursak biraz self-voting gibi olacak ama nasılsa çok etkim yok demoda o yüzden bir kez daha caret'e ne kadar hayran kaldığımı belirtmek istedim. Nightlord'un dikkatini çeken alpha hedesi benim dikkatimi çekmemişti (yeni nesil işte ince işlerden ne anlar :)) ama bir daha izleyip dikkatle bakınca Anes.rulez++; :D
100% pure coder pr0n

Resident::Caret

« Yanıtla #11 : 11.03.2006 00:42:24 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Caret - Anesthetic/Resident - Decipher/Resident -Spritus/Resident Flexi/Resident

Demonun girisinde yildizlar ve buyuk beyaz yildiz oldukca hos bir etki yaratiyor.  Yerlestirilme noktalari guzel ayarlanmis. 4 ana rengin en doygun tonlari secilmis. Ardindan sari yildiz tek olarak ekrana geliyor. Kamera acilari oldukca guzel. Ve beyaz Resident ve Caret logolari iyi bir senkronizasyonla geliyorlar ekrana.(Zaten demonun genelinde senkronizasyon hatasi yok) Resident ve Caret logolarinin sari yildizla sagladigi uyum cok basarili.

Credits partina muzikle gecis cok uyumlu olmus.Creditsde ekranda donen torus efektlerinin gorselligi oldukca basarili. Gri tonlari oldukca iyi calismis. Isimlerin yukaridan girip asagidan batarak yok olmasi da cok guzel bir ayrinti. Sonrasinda gri arkaplan altigenlere donusuyor ve bu altigenler, piyano vuruslarina gore yok oluyor. Ancak benim gorusume gore bu yok olma cok uzun suruyor. Gene ayni senkronizasyonla ikiser ikiser yok olabilirlerdi. Altigenler yok olurken arkasinda Mandelbrot-zoomer-rotator efekti beliriyor.

Fraktalin renkleri bence biraz kotu secilmis. Text ekrani olmasi nedeniyle basta pek belli olmamasi da bir dezavantaj oldu. Ancak zoom+rotate olayi ile efekt secilebilmeye basladi ve durum kurtuldu.

Sonra bir Geysa oldugunu dusundugum japon hanim parti ekrana geliyor(ekrana gelisteki siralama da cok hos). Bu enteresan gorsel konsept, kesinlikle Spritus'un basinin altindan ciktigini bas bas bagiriyor. Yanda scroll eden grafik de(Harfler) oldukca sik. Spritus bu demoda da son derece basarili bir gorsel yonetmenlik sergilemis. Cok iyi efektleriniz olabilir. Ancak sunum ve gorsellik konusunda Spritus gibi faydali bir kisinin bakis acisindan yararlanabilirseniz efektlerin etkisini iki ile carparsiniz. Resident'in her demosunda surekli farkli gorellik arayislari yakaliyorum.

Geysa'nin ardindan klasik sonsuz tunel efekti ekrana geliyor. Renkler guzel secilmis. Bir sure sonra Resident'in Nested'da da kullandigi bir nevi sembolu haline gelen 6 yuzlu zar donmeye basliyor tunelin icinde. Ve muzikteki kalabalik sesi efektinin baslangiciyla birlikte 6 adet kup geliyor ekrana. Kuplerin renkleri ile bastaki yildizlarin renklerinin ayni olmasi demodaki gorsel tutarliligi guclendiriyor. Kupler uzerinde specular efekti basari ile uygulanmis. Demonun en vurucu parti bu part kesinlikle.

Bu efekti takiben yeniden altigenler (Bu sefer neyse daha hizli sekilde:) ekrana geliyorlar. Ve bir fast greets geciliyor herkese. Birden muzik kesiliyor. Ne oldu diyorsunuz. Insert side 2? Himm ama hayir bu bir pc demosu:) Bu demoya yakisan bir bitis olmamis bu . Cok hop diye bitiyor. Halbuki muzigin kisa sure devami ve cikacak bir logo vs. olayi bitirirdi. Nested cok basarili bir bitise sahipti mesela. Burada demo en buyuk eksi puanini aliyor.

Genel bakis olarak demonun en buyuk artisi software rendering olmasi. Efektin tamaninin coderin kendi rutinleri oldugu demolara daha SIK rastlamayi istiyorum. 2nci buyuk arti senkronizasyon ki Anesthetic'in gordugum ilk calismasi olan "introlame" dahi bu konuda oldukca tatmin edici idi. Nested'da da senkronizasyon mukemmeldi. (Hatta haayir teknoloji tv tesekkur introsu bile oyleydi ama bu senknonizasyon sevdasi yuzunden butun herkesin isminin okunmasi 40 saat suruyordu:) Anesthetic'e boyle introlar codelatmak icin adama ya muzik olarak Megadeth'den Holywars, Take no prisoners felan verin ya da yaptirmayin, adam prensiplerinden odun vermiyor cunku heheh:) Bir de Caret demosu benim Resident'dan beklentilerimi tatmin etmekle birlikte, bu demoda 2-3 efekt daha ariyor insanin gozu.

Anesthetic, Decipher, Spritus ve Flexi'yi kutluyorum. Bir sonraki Resident demosunun, Caret demosu ve Nightshift partisinin gazi ile cok daha super olacagina inaniyorum.

Caret Muzik - Flexi/Resident

Caret isimli demonun spekulasyon yapan ayni isimli muzigi "Caret"'in reviewini yapmaya calisacagim.

00:00 - 00:20'nci saniyeler arasi : Bu kisimda once bas sesinin, ardindan ritm elemanlarinin sirayla muzige girmeleri cok uygun ve hos olmus.

00:20 - 00:40 Burada temel ritm artik devreye giriyor. Ve 00:26'da guzel efektler olaya dahil oluyorlar. 00:52'de son kez tekrar ediyor giris melodisi. Ve muzigin giris kismi bitiyor. Bu 00:20 - 00:40 arasinda molodi biraz daha suslenseydi cok hos olabilirdi. Ekranda demo olmadan  izlendiginde cok az bir tekduzelik yasanabiliyor.

01:00 - 01:53 Burada altyapinin uzerine piyano melodileri giriyor. Piyano melodileri daha iyi duzenlenerek muzige daha cok sey katabilirlerdi. Bir de piyano soundu biraz cig duruyor. Belki daha iyi bir piyano samplei veya baska enstruman kullanilabilirdi. Bu kisim sikici olmamakla birlikte muzigin en tekduze kismi. En vurucu yeri ise muzigin 3ncu bolumune gecitigimiz kisim yani 01:50'deki zil sesleri. ve ucuncu kisim basliyor ardindan.

01:58 - 02:40 Bu kisimda melodi degisiyor 02:10'den sonra tempo artiyor. Akorlarin gerilimi tirmaniyor ve bu harika bir etki birakiyor dinleyen uzerinde. Ve 02:21'de verilen insan sesi efekti ile birlikte dinleyici artik yerinde duramiyor ve ister istemez cosuyor, en cool olanlar bile kafalariyla tempo tutuyorlar. Melodi gerilimi surekli artiyor. Muzigin en iyi bolumu odulu bu kisima gidiyor:)

02:40 - 03:04 Bu bolumde artik ok yayindan cikiyor. Melodiler serilesiyor. Ancak bu kisim "01:58-02:40"'in ustaliginda degil. Bitis solosu biraz random. Ve sarki oyle bir yerinde kesiliyor ki hevesiniz kursaginizda kaliyor. Hatta ben en son bolumun nasil olabilecegine dair kendi cozumumu bile urettim:) Benim kafamdaki versiyonda 03:04'den sonra 01:58'deki melodi surekli loopa girerek muzik yavas yavas kisilmak suretiyle bitiyor. Ekranda bir de resident logosu fade-in fade out oluyor ama bu alakasiz oldu:) Ah Caret demosu boyle bitecekti ah...

Sonuc: Introlame'in ve Nested'in muziklerini de sevmekle beraber bu calismada Flexi isi cok ileriye goturmus. Ben boyle devam ederse 2-3 yil icerisinde dunya capinda taninan cok saglam bir muzisyen olabilecegine inaniyorum. Bu muzik 2.57 kusur mb. 2-3 yil icerisinde bundan cok daha iyi soundlu muzikleri 500-600 kb civarinda yapacaktir Flexi. Flexi'nin en takdir edilmesi gereken yonlerinden
biri zor yolu secen, gercek anlamda melodiler yazan, kendini bu yonde gelistirmeye calisan biri olmasi. Caret'in muzigindeki tekduze bolumlerin buyuk kisminin demoya uydurma telasindan dogduguna inaniyorum ben(Ki demoya da gayet guzel uyuyor o bolumler) Ama 01:58-02:40 arasi kisim yillar sonra bile akilda kalici etki birakacaktir. Muzisyenler muziklerinde yakaladiklari boyle guzel bolumleri her zaman bulamayabiliyorlar, hatta cok daha fazla tecrube kazandiktan sonra dahi.  
Tebrik ediyorum Flexi'yi.

Resident::Caret

« Yanıtla #12 : 11.03.2006 08:56:22 »
Hızlı düğmeleri aç

Decipher

İleti: 482

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://beskrajnost.com
çok çok güzel bir review olmuş hydrogen ellerine klavyene sağlık :)
100% pure coder pr0n

Resident::Caret

« Yanıtla #13 : 11.03.2006 14:50:14 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
hydrogen kardeşim review'ın ve övgülerin için çok teşekkürler. ama birkaç şeyi düzeltmem gerekiyor. çünkü burda bana hakketmediğim bir saygı atfedilmiş.

Alıntı
Originally posted by Hydrogen@Mar 11 2006, 01:42 AM
Sonra bir Geysa oldugunu dusundugum japon hanim parti ekrana geliyor(ekrana gelisteki siralama da cok hos). Bu enteresan gorsel konsept, kesinlikle Spritus'un basinin altindan ciktigini bas bas bagiriyor. Yanda scroll eden grafik de(Harfler) oldukca sik. Spritus bu demoda da son derece basarili bir gorsel yonetmenlik sergilemis. Cok iyi efektleriniz olabilir. Ancak sunum ve gorsellik konusunda Spritus gibi faydali bir kisinin bakis acisindan yararlanabilirseniz efektlerin etkisini iki ile carparsiniz. Resident'in her demosunda surekli farkli gorellik arayislari yakaliyorum.

evet geysa grafiğini ben çizdim ama demonun kurgusu baştan sona anesthetic'e aittir. maalesef caret'e olan katkım sanıldığından daha az. respect'ler önce anes ve flexi'nin hakkıdır.

2 demoya grafikler yetiştirmek zorundaydım, bundan sonraki demolarda daha aktif rol alacağım. neyse teşekkürler tekrar...

Resident::Caret

« Yanıtla #14 : 12.03.2006 00:55:43 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
ınsan bazen gözünün önündekini göremez... Ben de uzun süredir beni etkileyecek bir demo arıyordum. Bu partide Caret beni fazlasıyla etkiledi. Ama fazla etkilemiş olacak ki bir hafta geçene kadar mal gibi durdum böylece. Sonra birden kafamda bir şimşek çaktı. Pouet'de "beni gerçekten etkileyecek" bir demo için sakladığım bir "coup de coeur"um vardı.

Bir öncekini "Dutch Breeze"e vermiştim. Dutch Breeze'e CDC verme sebebim bana demoların kaliteli programcılığın yanı sıra görsel ve işitsel olarak da mükemmeli araması gerektiğini öğreten demo olmasıdır. Diğer CDC'u Deus Ex-Machina'ya vermeyi düşündüm epeyce. Ancak o Dutch Breeze'de öğrendiğim şeyi bana örnekleyen bir demoydu. şimdi bu CDC'u Caret'a veriyorum, çünkü bana PC'de de Commdore 64 demoları kadar sevebileceğim ve saygı duyabileceğim bir demo sundular.

Bazılarınızın aklına "vatanseverlik" gibi nedenler gelebilir bu CDC ile ilgili. Aslında var böyle bir neden elbette ki. Ama demonun Türk yapımı olması değil bu neden, bir Türk scene grubunun beni PC platformunda birşeyler yapmak için çimdiklemesi.

Resident, alın size Skate kardeşinizden gönülden bir hediye.