Gönderen Konu: efek sorusu  (Okunma sayısı 12458 defa)

efek sorusu

« : 10.01.2014 00:22:34 »
Hızlı düğmeleri aç

Infect

İleti: 23

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
Selam..
Alttaki resimde kapı camındaki kırılma efektini merak ettim..sık kullanılan birşeydir belki fakat gözüme çarptı birden hiçde o tarz birşeyle işim olmamıştı.
O sebepten ss aldım ve sizede sorayım dedim.
Sizce nası bir teknik olabilir.

Buyrun.



Ordaki cama kamera yerleştirilip viewi player pozisyonuna göre ayarlatıp texture alındıktan sonra  imageye emboss tipi birşey uygulanıyor olabilirmi acaba :P
« Son Düzenleme: 10.01.2014 16:06:38 Gönderen: Infect »

Ynt: efek

« Yanıtla #1 : 10.01.2014 04:01:48 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Pixel shader ve displacement map gibi geldi bana. Diğer bir deyişle ben olsam öyle yapardım.

Ynt: efek

« Yanıtla #2 : 10.01.2014 08:45:40 »
Hızlı düğmeleri aç

alobarnon


  • Ziyaretçi
Pixel shader ve displacement map gibi geldi bana. Diğer bir deyişle ben olsam öyle yapardım.

bana da olması gereken buymuş gibi geldi...

bir de şöyle bir şey var, serious editorde şöyle bir özellik vardı, bir yere kamera yerleştiriyordun ve bu kameranın görüntüsünü bir poligona texture olarak vermesini sağlıyordun, daha sonra bu texture'a filtre uygulayabiliyordun (serious editorde renklendirme dışında pek bir filtre yoktu) ama tabi bunun için filtrelerin hazır olması gerekiyor... ve her kapı için 2 farklı kamera yapıştırman lazım tabi camın iki yüzüne... 360 derecelik tek bir kamera kullanmaya kalkarsan zorlayabilir... bu arada yazdıklarımı post etmeden önce bi daha döndüm baktım ne yazmışsın diye şimdi gördüm resmin altında kamerayla ilgili yazdıklarını.

Ama şimdi aklıma filtre kullanmadan yapılabilecek bir şey geldi fakat yine kameraya ihtiyaç var ve filtre olmasa da filtreden daha çok performans sorunu yaşatacaktır bu söyleyeceğim şey...

oyun uzayınının alakasız bir köşesine bir küre oluşturucaksın ve bu kürenin içi boş olacak, ve kapıya yerleştirdiğin kameranın(bu sefer 360 derece olacak) görüntüsü bu kürenin içine kaplama olarak yerleşecek, ve kürenin tam ortasına da bir kamera yerleştireceksin, bu kürenin ortasındaki kamera da kapının camına kaplamayı gönderecek... displacement map olayını fake olarak üretmek için de kürenin iç yüzeyininin vertex düzenini hafiften bozacaksın... 360 derece olayından birtakım sıkıntılar doğacak ama çözülebilecek şeylermiş gibi geliyor bana... yine de sen hiç kamera olayına girmeden önce bence skater ın önerisini bi dene :D

yani aslında benim yöntemimde standart cube map yerine sphere map kullanıyor ve sphere'yi biraz bozuntuya uğratıyorsun... tabi genelde oyunlarda her oda için ayrı image oluşturup bu imageları cubemaplara yapıştırıyorlar ama kamera kullanma olayı da pek leziz görünüyo yaw
« Son Düzenleme: 10.01.2014 08:56:07 Gönderen: alobarnon »

Ynt: efek

« Yanıtla #3 : 10.01.2014 09:13:48 »
Hızlı düğmeleri aç

alobarnon


  • Ziyaretçi
ohoho, bu kadar uğraşmaya gerek yokmuş yahu, şimdi farkediyorum, kapıya kamera yerleştirmek yersiz geldi, direk player'ın viewport görüntüsünü aktar bozuntulu bir düzleme, oranın görüntüyü de direk cama aktar... bunda kırılma efekti olmayacaktır tabi fakat bozulma efektini yapabilirsin bu şekilde yeterli olmaz mı?...  hem daha hızlı çalışır ve düzlemi daha smooth yapabilirsin sonuçta görüntü boyutu 1/6 ine inmiş olacak, 360 derecenin yaratacağı sorunlar da olmaz... direkman player'ın görüş açısı kadar...

Ynt: efek sorusu

« Yanıtla #4 : 10.01.2014 16:21:42 »
Hızlı düğmeleri aç

Infect

İleti: 23

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
displa
Pixel shader ve displacement map gibi geldi bana. Diğer bir deyişle ben olsam öyle yapardım.

bana da olması gereken buymuş gibi geldi...


bence performans açısından uygun bi yol olmaz.tabi bi denemek lazım önce:)..

ohoho, bu kadar uğraşmaya gerek yokmuş yahu, şimdi farkediyorum, kapıya kamera yerleştirmek yersiz geldi, direk player'ın viewport görüntüsünü aktar bozuntulu bir düzleme, oranın görüntüyü de direk cama aktar... bunda kırılma efekti olmayacaktır tabi fakat bozulma efektini yapabilirsin bu şekilde yeterli olmaz mı?...  hem daha hızlı çalışır ve düzlemi daha smooth yapabilirsin sonuçta görüntü boyutu 1/6 ine inmiş olacak, 360 derecenin yaratacağı sorunlar da olmaz... direkman player'ın görüş açısı kadar...

Benim demek istediğimde o şekilde fakat camdaki görüntü playerin viewportundan kısmen bağımsız..
Burda texturenin boyutu ve kamera projeksiyonunu ayarlamak biraz sıkıntılı olur ilk başlarda..
Akşama bi deneme yapıcam >:(

Ynt: efek sorusu

« Yanıtla #5 : 10.01.2014 17:18:07 »
Hızlı düğmeleri aç

alobarnon


  • Ziyaretçi
Burda texturenin boyutu ve kamera projeksiyonunu ayarlamak biraz sıkıntılı olur ilk başlarda..

evet öyle olacak... dahası birden fazla kapı aynı anda görünüyorsa epey sıkıntı olacak... hatta olmasa daha iyi olacak öyle bi durumda :D

Ynt: efek sorusu

« Yanıtla #6 : 10.01.2014 20:08:03 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Boyle seyleri yapmanin tek bir yolu oldugunu sanmiyorum.

Benim kafama yatan en mantikli yol

1)Tum erkan 2 kere render edilir. Biri kirilma efekti ile digeri kirilmasiz.
2)Kapi caminin oldugu bolum mask gibi calisir, materyali farklidir.
Bu cam materyali, kirilmali renderi flat olarak ekrana basar (Sanki stencil vector gibi dusunun). Kalan kisimda ise kirilmasiz olan bolum basilir.

Neyse bilemiyorum sadece bir fikir.
Unreal Engine'in bir demosunda, zemin oldugu gibi mermerdi. Ve ayna gibi butun goruntuyu yansitiyordu. Olayi inceledigimizde adamlarin tum
sahnenin mirrorunu alip diger modelin bittigi yerden ekrana bastiklarini gorduk. Yani biri anlatsa "sacmaliyorsun" diyecegim, odun gibi bir yontemdi. Ama iste yaradigi ve performans sorunu yaratmadigi surece, her yontemi kullaniyorlar.

Ynt: efek sorusu

« Yanıtla #7 : 10.01.2014 20:18:22 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
İleti düzenlemeyi başardım sanırsam. Darmadağınık bir yansıma yazısı yazmıştım sildim onları.

Kamera sadece yansima varsa gerekebilir. Onu da cubemap'le yapmak tercih edilebilir.   Yansıma konusunda nette gırla tutorial vardır.
Yansima icin basilacak renderin yaninda bir de bu rendera ait aydinlik-karanlik haritasi cikarilmali. Camin yansimasi renderi ve odanin ici renderi boyle bir algoritmaya gore blend olmalilar. Bu haritadaki aydinlik kisimlar yansima renderini, karanlik kisimlar ise camin arkasini (deminki ornekte kirilmali cam olan) baskin olarak gosterecek sekilde blend miktarlari ayarlanir.
Final camda dis dunyadaki isikli kisimlar baskin goruntude olurken, yansimanin karanlik kisimlarinda binanin ici yani kirilmali cam renderi gorulmeli kisaca. (Tabii bu kirilma efekti yansimaya da bir miktar etki edebilir ama sallayalim bu kadar detayi)

(Gunduz bir kapinin icerisine bakmak icin ellerimizle isigi keseriz, yoksa yansimadan dolayi iceriyi gormemiz mumkun olmaz)
« Son Düzenleme: 10.01.2014 20:51:48 Gönderen: Hydrogen »

Ynt: efek sorusu

« Yanıtla #8 : 12.01.2014 23:17:23 »
Hızlı düğmeleri aç

Infect

İleti: 23

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
Hydrogen dediğin gibi tek bir yolla olmayabilir o yüzden fikir alıyım dedim biraz..
2.mesajında olaya renk katmışsın:)
Dediğin gibi doğal olarak ışıklı yerler camdan yansır diğer kısımlarda camın arkası görünür..
Yeni nesil oyunlarda bu tür ince ayrıntılara bile dikkat ediyolardır doğrusu:).

Bende yaptığım denememde 2D sprite kullanarak arkadaki görüntüyü kırdım sadece:P