Gönderen Konu: zero byte demo  (Okunma sayısı 7947 defa)

zero byte demo

« : 27.12.2010 12:37:56 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
bir kac sorum olacak, soyle bi submission yaptim wild kategorisine:

http://www.pouet.net/prod.php?which=56451

hic kod yok calistirmak icin 3 tane komut yazmaniz gerekiyo sadece :)

1) bu "zaten bilinen" bir kod siralamsi midir? alcofribas, ozellikle sorum sana. zira bu yan etkileri ben oyle her yeri rastgele call ederken kesfetmistim.

2) scene'de boyle submission yapanlardan nefret edilir mi? :)

zero byte demo

« Yanıtla #1 : 27.12.2010 12:48:11 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
optimus 2005'te şöyle birşey submit etmişti.
 
http://www.pouet.net/prod.php?which=18860
 
48 thumb up
18 piggy
45 thumb down
 
average rating 0.03
 
en azından negatif değil average :)
 
ben yorumumu yazdım ürüne, eline sağlık SSG. peki bu "3 komut" hakkında biraz teknik bilgi verebilir misin, nedir ne değildir?

zero byte demo

« Yanıtla #2 : 27.12.2010 13:14:31 »
Hızlı düğmeleri aç

endo

İleti: 687

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.moldibi.com
hah guzelmis ben begendim walla :)
64'te var mıydı böyle bişey? Benim hatırladığım bir sys ile ekranı yukarı kaydırabiliyorduk.

Bu arada Arteffect'in sayfasına bakıyordum şimdi, yarıldım :D "Kick some ass. Lick some pussies. Die happy." hahahha
- endo of glance -

zero byte demo

« Yanıtla #3 : 27.12.2010 13:27:21 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
ilk border sirf daha senlikli olsun diye :)

call &12 firmware'in ortasinda rastgele bi yere atliyor aslinda ama bu kod bos hafizada rastgele yerlere iki byte koyuyor. biri  "dec bc" instruction'i, oburu de bundan kilobyte'larca uzakta bir "jp c,&0002" instruction'i. nop opcode'u 0 oldugundan ve makina acildiginda hafiza 0 ile dolu oldugundan bu byte'larin birbirlerinden uzakliklari sorun olmuyor ve &0002 adresindeki rom'dan gelen "out (c),c jp #580" serisi donguyu tamamliyor. ve ozetle sunu elde ediyoruz:

dec bc
out (c),c
jp -2

dongusune donusuyor. yani butun io portlara sirasiyla artan (edit: azalan :)) bi deger yolluyor. bu da crtc uzerinde her tur sacmaligin olmasini sagliyor. teyp motorunu acip kapiyor falan :)
« Son Düzenleme: 27.12.2010 13:30:25 Gönderen: ssg »

zero byte demo

« Yanıtla #4 : 27.12.2010 13:29:10 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
endo :) o sayfanin yapilis tarihi 1997 biraz anlayis ahahah.

zero byte demo

« Yanıtla #5 : 27.12.2010 21:50:47 »
Hızlı düğmeleri aç

Alcofribas

İleti: 130

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.amstradcpc.com/blog
Alıntı yapılan: ssg;26491
1) bu "zaten bilinen" bir kod siralamsi midir? alcofribas, ozellikle sorum sana. zira bu yan etkileri ben oyle her yeri rastgele call ederken kesfetmistim.

Hayır bunu hiç görmedim duymadım. Ama güzel bir trick yaklamışsın.

Böyle birkaç komutla yapılan epey hoş şeyler var aslında. Mesela Amstrad'ın Blitter'ını Basicden kontrol ederek hızlı bir scroll yapan şu örnek gibi ;)

Kod: [Seç]
10 out &bc00,1
20 for x=1 to 40:for t=1 to 50
30 out &bd00,x:next t,x
40 call &bd06
50 goto 10

Bu arada, ben de bir zamanlar(11 yaş civarı) rastgele call denemeleri yapıyordum. Hatta bazı enteresan şeyler de bulmuştum. Esas amacım da CPC yi donanımsal olarak çökertmekti. Yani pek de anlamını bilmediğim bir devirde bir tür virüs yazmaya çalışıyordum :)

zero byte demo

« Yanıtla #6 : 27.12.2010 22:43:54 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcofribas;26532
Bu arada, ben de bir zamanlar(11 yaş civarı) rastgele call denemeleri yapıyordum. Hatta bazı enteresan şeyler de bulmuştum. Esas amacım da CPC yi donanımsal olarak çökertmekti. Yani pek de anlamını bilmediğim bir devirde bir tür virüs yazmaya çalışıyordum :)


sen ne diyorsun ben o donem her yere poke, oyun binary'lerinin ascii dump'ini bastan sona okumak gibi manyakliklar yapiyordum. bu call'lari da o donem kesfetmistim :) tabi o zamanlar nasil buna yol actiklari konusunda hicbir fikrim yoktu, bilgisayari hack ettigime inaniyordum :)

zero byte demo

« Yanıtla #7 : 27.12.2010 22:56:46 »
Hızlı düğmeleri aç

Alcofribas

İleti: 130

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.amstradcpc.com/blog
Alıntı yapılan: ssg;26536
oyun binary'lerinin ascii dump'ini bastan sona okumak gibi manyakliklar yapiyordum.

ASCII dump yapan tek manyak benim sanıyordum :) ne garip...

Aradıklarım da standarttı:bomb,ammo,grenade,energy,vb. Bunları bulunca da birkaç byte sağına ve soluna sıfır çakıyordum. Fakat bu metotla Exolon da başarılı olmuştum. Zaten başka da yiyen bir oyun olmadı.

zero byte demo

« Yanıtla #8 : 28.12.2010 00:10:54 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
bende de bir tek text adventure oyunlarinin komut setini ogrenmeye yaramisti :)

zero byte demo

« Yanıtla #9 : 28.12.2010 00:11:28 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
tüm crackerlar ve herhangi bir code'u reverse etmeye çalışanlar öncelikle ascii (benim durumumda daha ağırlıklı olarak petscii) dump okurlar. kendinizi tek manyak sanmayın, binlerce normal insan var bunu yapan. :)

zero byte demo

« Yanıtla #10 : 28.12.2010 00:14:31 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle

zero byte demo

« Yanıtla #11 : 28.12.2010 00:39:32 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
direk içimden o yıllara gidip sana "sedat, böyle boş işlerle uğraşacağına bir zanaat öğren. en azından, yarın öbürgün aç kalmazsın" demek geldi. :) süper abi, ben ortaokul ve lisede okulda defterlerimin arka sayfasından geriye doğru başlardım böyle derste sıkılınca. ilk proportional text rutinimi deftere yazmıştım ve eve geldiğimde çalışmıştı çok mutlu olmuştum. :)

zero byte demo

« Yanıtla #12 : 28.12.2010 01:06:23 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
helal olsun be. proportional text ben cpc'de sadece bir ya da iki oyunda gormusumdur. fatalvision'da onu fatalica kodlamisti neyse ki ustume kalacak diye odum kopmustu :) https://github.com/ssg/fatalvision/blob/master/src/xgfx.pas (iceri dogru tabli yazan fatalica, benimkiler normal sola dayali insan gibi olanlar :) ama 16-bit (duzeltme: 16 renk) planar modda dunyanin en hizli bitmap ve font basma kodu bunlar ona gore :)
« Son Düzenleme: 28.12.2010 01:13:19 Gönderen: ssg »

zero byte demo

« Yanıtla #13 : 29.12.2010 22:29:11 »
Hızlı düğmeleri aç

Alcofribas

İleti: 130

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.amstradcpc.com/blog
Alıntı yapılan: ssg;26491
2) scene'de boyle submission yapanlardan nefret edilir mi? :)

Bu konuda fikri olan var mı? Pouet'deki bazı tepkiler abartılı geldi de...

zero byte demo

« Yanıtla #14 : 29.12.2010 22:56:29 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
ya sonucta insanlarin alisik oldugu form faktorlerden birinde olmayan bir urun oldugu icin thumb down'lar cok sasirtici degil. bu kadar marjinal bi urun yaparken bunlara hazirlikli olmak lazim :)
 
hazirlik dedigim de bu durumda = ignore tabii ki :)