Gönderen Konu: Bu Nasıl olur ?  (Okunma sayısı 14134 defa)

Bu Nasıl olur ?

« Yanıtla #15 : 17.09.2010 12:41:47 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
ehehe iyi cevaptı :)

Bu Nasıl olur ?

« Yanıtla #16 : 17.09.2010 15:21:27 »
Hızlı düğmeleri aç

stranger

İleti: 241

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
BıZE GÖRE EN ıYı C64 OYUNLARI:

Turrican 3: (scrolling -parallax)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=pWYgbsvTiRA[/ame]
 
X-Out: (sprite multiplexer)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=ctvNOMl3Gwg[/ame]
 
Creatures II:

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=_kbNIdOaUNc[/ame]
 
Flimbo's Quest: (scrolling -parallax)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=ep4Q0-yAmXw[/ame]
 
Rooling Ronny: (scrolling -parallax)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=s5sqWynfkkI[/ame]
 
Shadow Of The Beast: (scrolling -parallax)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=jQm68Aln3YA[/ame]
 
Myth: (scrolling -parallax)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=Ede0NkkMXH0[/ame]
 
Lemmings:

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=6rUer1gSo1c[/ame]
 
Test Drive II: (3D)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=Znjp9YG60A4[/ame][/U]
 
Grand Prix Circuit : (3D)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=CmGUzuSW5PU[/ame]
 
Castle Master 2: (3D)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=9Cb-CQHgfu4[/ame]
 
The Eidolon: (3D)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=ttSiCOi_9Z4[/ame]
 
Elite: (3D)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=FRjaZsVRtgc[/ame]
 
Last Ninja III:

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=fGORGhA6JLA[/ame]
 
Tusker:

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=JS5TTNifPyo[/ame]
 
Mayhem In Monsterland:

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=vADKoSDqhdk[/ame][/U]
 
 
Asterix:

 
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=eyU1E-BYWTA[/ame][/U]
 
 
Gordion Tomb: (sıkıştırma)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=sa0m7tVluXE[/ame]
 
R-Type: (sprite multiplexer)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=BkfhQdW4SRE[/ame]
 
Times Of Lore: (sıkıştırma)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=1L3_ZaYEicQ[/ame]
« Son Düzenleme: 17.09.2010 16:58:44 Gönderen: stranger »

Bu Nasıl olur ?

« Yanıtla #17 : 17.09.2010 15:31:09 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
olm mesai saatinde koymayın şu videoları, adamın aklı gidiyor. neyse, fuar, az vakit kaldı... ben konsantrasyonumu bozmiim. ;)

Bu Nasıl olur ?

« Yanıtla #18 : 17.09.2010 15:35:43 »
Hızlı düğmeleri aç

stranger

İleti: 241

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
Top 20 oldu (sıralamasız olarak)  Belki bir anket yapıp en iyi teknik ile yapılmış oyunu seçebiliriz... Fighter Bomber'ı ben Amiga'da oynamıştım. C64 versiyonu olduğunu duymuştum fakat bunla ilgili video bulamadım. The Eidolon mükemmelmiş bu arada...
« Son Düzenleme: 17.09.2010 17:00:15 Gönderen: stranger »

Bu Nasıl olur ?

« Yanıtla #19 : 18.09.2010 18:54:30 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Konuyu çok ilerletmişsiniz. Ancak çok fazla oyun atlanır bu listelerde ki burada da öyle olmuş. Bir kere fizik oyunları falan komple atlanmış:) Ben de bir cok oyunu atlayacagim. Gelecekte yazanlar tamamlar:P
Ayrica farkli gameplay ve genre yaratan oyunlari da es gecmemek gerektigini dusunuyorum.

Stunt Car Racer: Best 3d ve Best Game Physic odullerini zorlar bence. Geof Crammond rulez.

Revs: Grand prix Circuit'den once cikmis bir Geoff Crammond saheseri. Arabayi calistirmayi basarabilirseniz, oyunun cok hizli ve fiziginin cok basarili oldugunu goreceksiniz.

Leaderboard Golf: Bu oyunun fizik engine'i, c64 icin 1984 yilinda yazilmistir. 2003 yilina kadar, bu fizigi temel alan Pc versiyonlari yayinlanmaya devam etmistir. En sonuncusu Links adi altinda X-box icin 2004'de yayinlanmistir.
Tiger woods golf gelene kadar alternatifi yoktu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Links_%28video_game%29

Maniac Mansion: Lucas arts'ın meshur Scumm (script Creation Utility for Maniac Mansion) engine'i ilk c64 icin yazilmistir. Ve c64'un 2 muhtesem ikon adventure'u bu engine'i kullanmistir.
Ayni engine pc'de lucas arts tarafindan, 90'larin ikinci yarisina kadar, efsane bir cok oyunda kullanilmistir. Daha sonra free olmustur. Adventure'larda devrim yaratan bu engine hala kullanilmaktadir.

Project Firestart: Gore grafikleri ile, sadece C64 icin release edilen bir Dynamix klasigi, Dynamix'in de ilk oyunudur.
"Project: Firestart is one of the earliest "cinematic action/adventure" games that successfully bring the thrill of an action movie to the computer screen." Yani iste, yillar sonra, resident evillar falan yapilacak.

Mars Saga: Westwood'un bu ilk oyunu, ilk olarak c64'de release edilmistir. Westwood'un Dune 2'de dibine vurdugu realtime combat hadisesinin, yari turnbase versiyonuna bu oyunda rastlanabilir.

Reach for stars: Ilk versionu c64 icin yazilmis bu oyun, "4X" (eXploration, eXpansion, eXploitation, eXtermination) genre'inin ilk dogru duzgun oyunu sayilabilir (Andromeda conquest'i haric tutarsak)
2000'li yillarda gene devami cikmistir.

Modem wars: Ilk multi-computer online oyun. Modemle oynaniyor. Fog of war, terrain, combat formations gibi turun klasikleri bu oyunda yerini aliyor.

Emilyn Hughes International Soccer: Evet bu oyun da, eger en iyi User Interface dali olsaydi, odulu verecegim oyun olurdu. Futbol oyunu olarak cok sayida yenilik getiren bir oyun olmasinin yaninda (Player isimleri, iki kisi ayni takimda modu vs. ), kucuk bir Geos'u da, tek parca kasede sigdirabilmis, devasa bir oyundur benim gozumde.

Bug bomber: Bu kadar cok hareket eden cismin ayni ekranda, inanilmaz bir aksiyonla, 4 kisi tarafindan oynanabilmesi. Bu oyun beni c64'de en cok sasirtan oyundur. Hala oynamamiz da bunun gostergesi.

Echelon: Cok ozel bir oyun degil ama gene innovative bir ozelligi, expansiona takilan bir cihazla, cikardiginiz ses ile, geminizin silahlarini atesleyebilmeniz. Ne dediginiz onemli degil tabi:) Ve gene ilk versionu c64.

Daha da cok oyun var. Abuk sabuk fizik oyunlari (Su fil falan vardi, buzun ustunde), yeni genre'ler yaratan oyunlar vs.
Airborne Ranger (Stealth action), Pirates (Malum), International Karate (Inanilmaz animasyonlar) vs. Liste boyle gider de gider:)  

Aslinda burada onemli bir olay, ilk versiyonu c64 icin yapilmis oyunlar.  O donemde, ozellikle apple, atari, bbc micro vs. pek cok orjinal is yapilmis. Yukaridaki listede, Revs mesela ilki BBC micro icin yapilmis. Ancak Scumm'in ilk c64 icin codelanmis olmasi, onu daha ozel kilar benim kanaatimce. 2nci sirada, bu isin c64'de yapilmasinin zorlugu falan gelir.

Ancak ilki atari 2600 icin codelanmis bir oyunun, pek tabii c64 icin de sonradan codelanmis olmasi sasirtici olmaz. Burada da oyunun c64 versiyonunun ne kadar inanilmaz olmasi durumu var. Mesela Defender of the Crown, orjinali Amiga icin release edilmistir ama C64 versiyonu cok daha zorlu ve zevklidir. Tabii bu baska bir konu:)
« Son Düzenleme: 18.09.2010 19:02:39 Gönderen: Hydrogen »

Bu Nasıl olur ?

« Yanıtla #20 : 18.09.2010 23:40:07 »
Hızlı düğmeleri aç

endo

İleti: 687

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.moldibi.com
@Stranger: cok guzel bir liste olmus.
@Hydrogen: cok iyi ornekler ve notlar.
Bir de turunun ilk ornekleri listesi yapabiliriz, tabii bundan emin olmak cok zor olabilir.
Ornegin ben Law Of The West ve The Trap Door oyunlarini cok severim, hele Trap Door muhtesem zevklidir, yillar sonra onun aslinda tv'de yayinlanan bir kukla show olduğunu hayretle öğrenmiştim.
Vice'de %150 hizda oynarsanir super oluyor. Sanırım 64'te bob kullanılan nadir oyunlardandır.
- endo of glance -

Bu Nasıl olur ?

« Yanıtla #21 : 19.09.2010 13:52:15 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
bu kadar oyun sayılmış, hala benim ismini hatırlayamadığım oyunlar sayılmamış :) onları sayamama nedenim isimlerini unutmuş olmamdı. dedim illa biri sayar diye, ben de "hah, buydu" diye yorumlarım ama henüz tık yok :D
 
edit: ahan da birini buldum
 
E-Motion
[youtube]Qbg5qO7-aPk[/youtube]
Gördüğüm en hayvani bob rutinlerindendir ve cloth efektinde kullanılabilecek kalitede bir vertex linking olayı barındırır.
 
bir de bob diince aklıma Gremlins geldi. Adventure değil de Arcade versiyonu. o da ekoldür.
« Son Düzenleme: 19.09.2010 13:57:30 Gönderen: skate »

Bu Nasıl olur ?

« Yanıtla #22 : 19.09.2010 15:21:46 »
Hızlı düğmeleri aç

stranger

İleti: 241

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
skate benim bildiğim 2 basketbol oyunu var. One on one ve tv sports basketball. Çok oynadığım bir tür değil hatta tv sports u amiga da oynamıştım.

Bu Nasıl olur ?

« Yanıtla #23 : 19.09.2010 20:42:23 »
Hızlı düğmeleri aç

gezmen

İleti: 9

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
c64 için donanımı zorlamak sayılmasa da kaydadeğer olduğunu düşündüğüm, biraz coding'i de ilgilendiren, müziklerle alakalı olarak aklıma gelen birkaç şeyi not düşeyim hazır böyle bir konu açılmışken.

robocop 3: bu oyunun in-game müzikleri (#4, #5, #6 ve #7 nolu subtune'lar) sadece tek kanal kullanmaktadır ve o kadar başarılıdır ki dikkat edilmedikçe tek kanal olduğu fark edilmemektedir (tabi fark edenler de olabilir :D). böylece sfx için de geriye bomboş 2 kanal kalmıştır. jeroen tel burada iyi iş çıkarmıştır :)

ballblazer: lucas arts'ın lucas film olduğu dönemde yaptığı bu oyun için müzisyen peter langston özel olarak fraktal yapıyı baz alan bir algoritma yazmıştır (ilgilenenler için paper şurada). bu algoritma sayesinde oyun langston'un bestelediği ufak bir lead line'a bağlı kalarak doğaçlama yapmaktadır ve oyun esnasında sürekli değişen bir lead generate etmektedir (bass devamlı sabit). bunun 84 yılında yapıldığını da hesaba katarsak epey inovatif bir yöntem olduğunu söyleyebiliriz.

times of lore: martin galway kodun içine random sayı üreteci gömerek title müziğindeki 6:00'dan sonra başlayan gitar sololarının kendi yazdığı sololar arasından rastgele seçilmesini sağlamış, böylece oyun her açıldığında müzik farklı olmuştur.

lazy jones: her ekranda farklı bir müzik çalıyor ve ekrandan ekrana geçişte bir müzik bitmeden diğer müziğe geçmiyor, ve geçişler kesintisiz. hatta subtune'lardan bir tanesi daha sonra zombie nation isimli grup tarafından kullanılıp hit bir şarkı olmuştur.
gezmen idim, allamulax oldum.

Bu Nasıl olur ?

« Yanıtla #24 : 20.09.2010 00:05:41 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
robocop3'ünki muhteşem bir olay. sfx için 1 kanal bırakmak bile oldukça zorken 2 kanal ayırmak çok abartı olmuş. ama ben müzik için 2 kanal kullanılıp, sfx kanalının daha smart kullanılmasının daha mantıklı olduğu kanaatindeyim. yine de eminim belli bir tecrübeden sonra böyle bir yola başvurmuşlardır. jeroen tel'le çalışmaları da ekstra şans elbette ki.
 
ballblazer'daki olayı ilk kez duydum ve çok hoşuma gitti. aynı şeyi PC 4k'larında kullanıyorlar ama ilk örneklerinden birinin c64'de 84 yılında kullanılmış olması süper.
 
times of lore ve lazy jones'daki olaylar nisbeten daha kolay şeyler. sadece müzisyenin belli bir ölçüde tüm alternatif riff/soloları aynı başlangıç-bitişe uygun hazırlaması gerektiği için bu müzisyenler açısından takdire şayan bir olay. kod olarak pek bir zorluğu yok. sadece standart bir player kullanmadıklarını, player kodunun kendilerine ait ya da modifiye olduğunun göstergesi olarak algılanabilir.
 
çoğunuz biliyordur ama yeri geldi self promotion yapayım hemen. ;) glance'in living demosunda chessboard waver üzerinde oynanan satranç oyununda taşlar her yüklemede random olarak sol üst ya da sağ altta çıkıyorlar ve mirrored da olsa aynı oyunu oynuyorlar.

Bu Nasıl olur ?

« Yanıtla #25 : 20.09.2010 01:09:14 »
Hızlı düğmeleri aç

einhander

İleti: 55

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
Terra cresta bu oyun müziğini martin galway yapmış linkten title müziği dinleye bilirisiniz.Bu bir arcade conversion amiga o zaman yapmamışlar hayret ! neyse bu oyunu c64'te oynarken eğer ateş etmez iseniz üç kanalda müzik çalıyor ve ateş ettiğinizde enstürmanlarda biri aniden kesilior ama iyi kulak ile anlaşılyor.Martin Galway çok iyi işler başarmış...

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=YMPc4hHYMzI&NR=1[/ame]
« Son Düzenleme: 20.09.2010 01:30:42 Gönderen: einhander »

Bu Nasıl olur ?

« Yanıtla #26 : 20.09.2010 10:34:41 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
bu konuda "ne uğraşıcam be" diyen de çoktur. outrun, creatures ve bunlar gibi onlarca oyunda music/sfx seçeneği vardır. birinden biri, yok öyle ikisi bir arada. :) ama tabii bu bahsettiğim oyunların müzikleri de çok güzeldir. hakkını vermişlerdir 3 kanalın.

Bu Nasıl olur ?

« Yanıtla #27 : 22.09.2010 23:08:38 »
Hızlı düğmeleri aç

gezmen

İleti: 9

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
bu 3 kanal music+sfx olayı commando'da da vardı. bomba fırlatınca vs. müzikteki lead kesiliyordu. hatta oyunu bozuk yapmışlar sanıp ifrit oluyordum her müzik kesildiğinde :D ben o zamanlar ne bileyim c64'ün içinde sid diye yüce bir chip olduğunu, sid'in 3 kanal ses verebildiğini :) eheh
« Son Düzenleme: 22.09.2010 23:14:58 Gönderen: gezmen »
gezmen idim, allamulax oldum.

Bu Nasıl olur ?

« Yanıtla #28 : 23.09.2010 16:34:47 »
Hızlı düğmeleri aç

stranger

İleti: 241

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
Skate sanırım senin söylediğin basketbol oyunu bu:
 
http://www.c64.com/?type=1&id=1075
 
Kendimi bu oyunu bulmaya adadım gibi bişey oldu bu da değilse biri artık açıklasın şu süper teknikle yazılmış basketbol oyununu yahu  ;) :)
« Son Düzenleme: 23.09.2010 16:38:32 Gönderen: stranger »