Gönderen Konu: 3DS Export için yardım...  (Okunma sayısı 11157 defa)

3DS Export için yardım...

« : 08.06.2005 14:50:07 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Gençler OpenGL'den doğrudan 3DS dosyalarını kullanacak birkaç hazır library var elimde ve kullanışlılar da. Ancak ben 3DS yerine XML gibi bir formatı tercih ediyorum. Kendi yazdığım bir MaxScript var bu işi yapan ama o da çok complete birşey değil henüz. Bana güzel bir formatta (mümkünse XML, INI, ya da doğrudan code şeklinde) 3DS export eden bir exporter tavsiye edebilecek bir arkadaş var mıdır? Export edilmesini önemsediğim şeyler:

* Mesh Object (Vertexler, Faceler v.s.)
* Material bilgisi ve texturelar (u,v,w koordinatları)
* Işıklar (şimdilik çok önemli değil, hardcoded çözebilirim ama olsa iyi olur)

Gerisi şimdilik çok da önemli değil.

Zamanında bir exporter vardı elimde bir türlü bulamadım, ismini de unuttum. Ancak onu sadece DirectX için kullanmıştım *.x dosyaları üretiyordu. Onun OpenGL için uygun bir formatı var mıydı hatırlamıyorum.

Merak edenler için: Yalnızca takılıyorum OpenGL'de. Ne yapmak istediğime gelince henüz ben de bilmiyorum. Önemli, acil bir soru değil bu anlayacağınız. Bilen varsa yanıtlasın.

3DS Export için yardım...

« Yanıtla #1 : 08.06.2005 16:24:06 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Selam Skate. Ben bakindim bulamadim tam olarak istedigini yapan bir plugin. Asagidaki sitede hemen hemen butun free max pluginleri var.
http://www.maxplugins.de/

3DS Export için yardım...

« Yanıtla #2 : 08.06.2005 23:52:32 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Hydrogen kardeş, yardımın için çok teşekkürler. Ancak plugin olması, Max Script olması şart değil. Kısacası bu işi 3dsMax kullanarak çözmek şart değil. Bunun yerine 3ds dosyalarını okuyup çeşitli biçimlere convert edebilen herhangi bir tool olabilir. Aslında ben biliyorum bir iki tane de Amerika'yı baştan keşfetmeye gerek yok, millet ne kullanıyorsa kabul görmüş olarak ben de onu kullanayım dedim. Ancak sanırım 3ds dosyasını doğrudan koddan okutmak şimdilik en iyi çözüm gibi görünüyor. Hele ki elimde hazır free modüler sourcelar varken bu konuda...