Gönderen Konu: gözlem ve çözüm önerisi  (Okunma sayısı 24606 defa)

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #30 : 06.07.2008 21:22:59 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
acele etmeyin, zamanı gelince bu konuyu yeni bir topic'e taşırız.
 
bu arada Spritus, hiç merak etme. ben bir Commodore'cu olarak dediklerinden hiç alınmadığım gibi aynı şeyi destekliyorum. sonuçta bizimki bir aşk. elbette ki hiçbirşey için vazgeçmeyiz. ancak Commodore'un ileri seviye efektler için, özellikle de 3d efektlerin birçoğu için yetersiz kaldığı ortada. sergilenen 3d efektler ise ya yavaş ya da realtime hesaplamalardan oldukça ödün veriyorlar. bu nedenle insanlara gelişmiş ama sınırları net çizilmiş bir demo platformu sunmak ve insanların yeniden sanal da olsa bir cihaza aşık olabilmelerini sağlamak güzel olurdu.

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #31 : 07.07.2008 09:13:37 »
Hızlı düğmeleri aç

Bakkada

İleti: 1.073

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
Bence scene degil Turkiye'nin genel olarak bir sorunu var bu da scene'e yansiyor.Insanlarin %50'sinin gercekten tutku ile baglandigi bir hobisi olduguna inanmiyorum.Herhangi birsey olabilir pul,maket,RC,fishing,cooking ne derseniz deyin.Hobi olarak gercekten baglilik yok.Balik tutmak benim hobim diyor ve o sekilde kaliyor , balik tutma konusunda cesitli bilgileri haberleri toplayan ulan acaba oltayi tersten atsam(tamaman kicimdan uydurdum) degisik bisey olur mu die hesaplayip dusunen ve deneyen cok az insan var.
Geriye kaldi %50 bu kesimin de buyuk bir kismi(icinde ben de varim) sahip oldugu hobisinde kisa sure icerisinde basariya ulasmaya calisiyor.2Ayda ultra guzel demo yapayim , 3ayda flatland BMX'in krali olayim.
Bazi hobilerde de isin icine ucuncu bi faktor giriyor ki o da para.Siz ugrasin didinin cok kusel bir RC Car yapin , veletin biri gelsin parayi bastirip baskasina yaptirsin ve hasirt die sizin arabadan daha ii performans alsin.
 
Bu ucunu birlestirince Turkiye icin hobilere tutunma ve uzerine emek harcama yuzdesi dusuyor.Hobiler zewk olsun die yapilir OK ama bastan sagma , salla pati yapildigi zaman hobinin sahibine dahi cok zewk verecegini dusunmuyorum.
 
Belki once insanlara gercekten hobilerini nasil devam ettirecekleri gudusunu asilamak lazim.Bu kadar bosvermislik ve cok fazla secenek varken yeni nesilin , scene dahil herhangi bir hobiye gercekten bagli olacagini sanmiyorum.(alkol var kari kiz var desen aninda damlarlar orasi ayri :p )

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #32 : 07.07.2008 11:24:09 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
hobi konusunda dediklerine katılıyorum, ama sadece tr içim geçerli bunlar. avrupa'da insanlar gerçekten hobiye önem veriyor, ilgi gösteriyor. bazı hobi dükkanları var, buradaki marks & spencer boyutlarında... ekonomi kötü olunca elbette hobi ilk harcanan alan oluyor.

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #33 : 07.07.2008 11:32:05 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
@bakkada:
hobi konusunda dediklerine hem katiliyorum, hem de katilmiyorum..


eger kisinin hobisi, para gerektiren bir hobi ise (RC arabalar gibi) ve paran kisitli ise dediklerin dogru..

ama demoscene gibi bir hobi hardware bazli degil.. c64'de de demo yapabilirsin (10ytl?), amiga'da da (50ytl?), core2duo'da da..
gerekli tek sey software/dokuman olabilir ki, bunlarda internette bolca mevcut.. yani party mekanlarina gidis parasi haric neredeyse hic masrafi yok aslinda :)

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #34 : 07.07.2008 11:40:52 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
Sinirlari sabit olan ve zaman icinde degismeyecek olan yeni bir platformun fiziksel veya sanal olarak kalici olabilecegine inanamiyorum. Teknoloji surekli gelisiyorken birilerinin sabit kalan bir platforma bagli kalmak istemesi cok cok az bir olasilik bana gore. Eski sabit platformlara bagli kalan bir avuc insan zamaninda bu platformlara bagli kalmak zorunda olduklari (paralarinin pc/amiga almaya yetmedigi) donemde o platformda bir suru sey ogrenip calisip ciddi bir bilgi yatirimi yaptiklari icin (ve bu durumda olan kritik sayinin ustunde scener hali hazirda oldugu icin) bugun ve bundan sonra o platformda birseyler uretmeye devam ederler.
 
Yeni bir platform bugun ciksa birileri onunla ilgili optimizasyonun dibine inene kadar ayni fiyata bazen ayni sirketten yeni bir cihaz cikiyor (gp32 den gp2x'e ve oradan pandoraya oldugu gibi). Yani bu cihazlarin hic birisinda C64 scene'inde olan durumun olabilecegini dusunmuyorum. Sanal olsa da durum bence degismez. Birbiriyle yarisip yillarca o sistemde optimizasyonun dibine inecek kadar inatla kurcalayacak kritik sayida adam modern ve "sabit" bir platformda bence malesef toplanamaz.
 
Tabi butun bunlarin disinda sanal bir makine tasarlamak ve implement etmek cok zevkli bir istir. Testing'i biraz zordur ama cok zevkli olacagina eminim. Yani zevk icin yapilabilir ayri konu :)
 
@bakkada: Genel olarak ulkemizdeki hobi sahibi olma eksiligi konusundaki tespitlerine aynen katiliyorum. Bu eksikligi gidermenin yollari uzerine yillardir dusunuyorum. Herhangi bir hobi icin sanirim gereken temel olay yeni insanlarin olaya ekspoze olmalari ve ardindan aralarindan ilgi duyan azinligin ihtiyac duydugu bilgi destek aginin yerinde olmasi. Bunu hep beraber yillardir burada tekrar tekrar konustuk sanirim. O yuzden detaylara bir kez daha girmem gerek yok sanirim. Ama en azindan bu hobide biraz olsun sansliyiz sanirim. Verdigin RC ornegindeki gibi cok fazla ekonomik yuku olan bir olay sayilmaz scenerlik. En azindan eskiden swapperlarin harcadigi paralari harcamaya gerek yok artik :)

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #35 : 07.07.2008 11:48:53 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
konu butunlugunu bozmuyor ama aciklama yapma ihtiyaci hissettim;

gp32 = Game Park
gp2x = GamePark Holdings (game park'tan ayrilan bir grubun sirketi)
pandora = Craig, Michael ve Fatih 'den olusan uc kisinin kendi cabasi

Alıntı yapılan: nightlord;18390
Yeni bir platform bugun ciksa birileri onunla ilgili optimizasyonun dibine inene kadar ayni fiyata bazen ayni sirketten yeni bir cihaz cikiyor (gp32 den gp2x'e ve oradan pandoraya oldugu gibi).

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #36 : 07.07.2008 13:37:02 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
bu Spritus'dan çıkan ve benim benimsediğim fikrin çıkış noktası sürekli gelişen teknolojiyi sınırlamak zaten. bu nedenle "kalıcılık" tartışmasını çok yerinde bulmuyorum. gerekirse bu platformun da zaman içersinde upgraded versiyonları çıkabilir elbette ki. buradaki asıl önemli nokta şu olacak. diyelim ki virtual platform'u mal gibi VP diye kısalttık ve versiyonlandırdık. Demo yarışması kategorileri açıklanıyor.
 
C64 demo yarışması
Amiga demo yarışması
PC demo yarışması
GP2X demo yarışması
Pandora demo yarışması
VP v1.0 demo yarışması
VP v1.2 demo yarışması
VP v2.0 demo yarışması
VP v3.1 demo yarışması
Playstation 1 demo yarışması
Playstation 2 demo yarışması
Playstation 3 demo yarışması
 
Yani yeni versiyonları çıksa da yarışmalar her zaman kendi ünlenmiş ve benimsenmiş milestone versiyonlar üzerinden döndüğü sürece kesin sınırlara sahip bir platformun zevkine varabiliriz. Kaldı ki bu platformun ekran kartı desteğini hiçbir zaman kullanamayacağını düşünürsek bu kadar versiyon atmaya ihtiyaç olacağını da sanmıyorum.
 
"VP bir yarışma platformudur" şeklinde lanse edilecek ve o platformun dökümanlarını okumaya başlayan bir insan amacın yalnızca ve yalnızca o platform üzerinde başkalarından daha üstün birşeyler üretmek olduğunu bilecek. En basit örneği şu şekilde verilebilir. Bizler platformu tasarlayan kişiler olarak maksimum 2089 bob basabileceğiz mesela. Tipin teki kalkıp aynı çözünürlük ve renk sayısında 5124 bob basıp bizi şok edecek. Yıllar sonra bu sayı 10000'lere çıkacak ve "acaba bu platformu tasarlayanlar 10000+ bob basılabileceğini akıllarına getirmişler miydi?" diyecek bu rekoru kıranlar.

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #37 : 07.07.2008 14:43:25 »
Hızlı düğmeleri aç

Bakkada

İleti: 1.073

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: GnoStiC;18388
@bakkada:
hobi konusunda dediklerine hem katiliyorum, hem de katilmiyorum..
 
 
eger kisinin hobisi, para gerektiren bir hobi ise (RC arabalar gibi) ve paran kisitli ise dediklerin dogru..
 
ama demoscene gibi bir hobi hardware bazli degil.. c64'de de demo yapabilirsin (10ytl?), amiga'da da (50ytl?), core2duo'da da..
gerekli tek sey software/dokuman olabilir ki, bunlarda internette bolca mevcut.. yani party mekanlarina gidis parasi haric neredeyse hic masrafi yok aslinda :)

Yok aslinda ayni seyleri soyluyoruz , RC uc bir ornekti ve gercekten pahaliydi.Benim asil soylemek istedigim yeni neslin ve Turkiye'de bir cok seyden zaten bezdirilmis toplulugun vazgecmek icin cokca gecerli veya gecersiz sebebi var.
Scene icin gerekirse kagit kalem de yeter bkz : TURBO o yuzden scenedeki olay maddi etkenlerden daha cok kisisel etkenlere dayaniyor.Kagit kalemi alan arkadaslarimiz 2ay sonra sıkılıyorlar.Cunku cogu sey artik onlar icin cok kolay.Ulasmak,bulmak,kesfetmek bunlarin cogu onlar icin cok buyuk seyler ifade etmiyor.Onlar hazir toollarla generate etmekten , copy paste'den anliyorlar.2Ay ugrasiyor bakti Turbo'yu gecemiyor(bole de bi ozguven var insanlarda iki ayda DaveMirra gibi surmessem bu BMX'i adam degilim :) ) ondan sonra amaaaaan bosver diyor...
 
Sonuc kaldik mi bizbize :)

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #38 : 07.07.2008 15:14:20 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Kağıt kalem de yeter olayına ufak bir ekleme. Turbo'ya sadece kağıt bile yeter. :)

Bkz:

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #39 : 07.07.2008 15:24:45 »
Hızlı düğmeleri aç

spritus

İleti: 933

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://resident.tr-demoscene.info
@skate : tam da anlatmak istediğim buydu. eline aklına sağlık.

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #40 : 07.07.2008 16:05:21 »
Hızlı düğmeleri aç

Bakkada

İleti: 1.073

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: skate;18395
Kağıt kalem de yeter olayına ufak bir ekleme. Turbo'ya sadece kağıt bile yeter. :)
 
Bkz:

Saymam banane , Turbo bazi kagitlarin uzerini yesil fosforlu kalemle boyadi :)
 
Bknz scene'in olmazsa olmazi bok atip kavga etmek :)
 
DipNot : Turbo ciddiye alma sakin sadece ornek verdim :) eminim kalem olmadan da yaparsin...

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #41 : 07.07.2008 17:11:22 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@Bakkada: Bu postu attıktan hemen sonra "keşke atmasaydım" dedin di mi itiraf et :)

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #42 : 07.07.2008 19:12:14 »
Hızlı düğmeleri aç

Decipher

İleti: 482

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://beskrajnost.com
Alıntı
Tesla: 7D8 olursa göremeyeceğimiz elemanlardan. Büyük ihtimal o zamana kadar isveçli bi hatun da bulmuş olur hehe ..


buralardaysa kapar kolundan getiririm.

@konu disi:
eger gitmediyse gitmeden once benle bir konussun nordik törkis meeting yapariz :P, sakin da yanina oldukca gerekli miktarlarda para almadan cikmasin valla ac kalir :) isvec finlandiyadan da pahali bir yer.
« Son Düzenleme: 07.07.2008 19:17:55 Gönderen: Decipher »
100% pure coder pr0n

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #43 : 08.07.2008 00:30:24 »
Hızlı düğmeleri aç

aeymur

İleti: 33

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
Sanal demo platformu fikri bana çok heyecan verici geldi. Belki bir gün donanımı da gerçekleştirilir.

ıkinci olarak C64'ün kısıtlamalarınından bahsedilmişken ben de bir fikrimi paylaşmak istiyorum. Bir kaç gün önce Nightlord'un C64'te 3D grafik motoru yazdığını öğrendikten sonra C64'ün karmaşık uygulamlar gerçekleştirmek için veri depolama alanı kısıtlamasının nasıl aşılabileceği üzerine düşünmeye başlamıştım. Mesela Nightlord'un önümüzdeki 5 yıl içinde :) bu motoru kullanarak bir oyun geliştirmeye başladığında 181K'lık D64 imajlarıyla sınırlanmadan geniş, karmaşık haritalar, çok ve çeşitli kaplamalar ve spritelar kullanabilmesi için.

Benim aklıma TPC'ye geriye dönük uyumluluğu bozmadan iki yeni komut eklemek geldi. şimdi diyeceksiniz ki TPC gibi yaygınlaşmamış bir cihaza bağımlı kodlar kullanmayı kim ister. Ancak ben TPC projesini GPL ya da benzeri bir lisans altında açmak üzereyim. Böylece isteyen herkez evinde kendi TPC'sini yapabilecek. Bu şekilde hem projenin çok daha hızlı yaygınlaşmasını hem de projeye aktif olarak katılmak isteyecek başka geliştiriciler sayesinde daha hızlı gelişmesini umuyorum. ış bulup tekrar çalışmaya başladığımdan beri TPC üzerinde çalışmak için eskisi kadar zaman ayıramıyorum ve projenin gelişme hızı çok yavaşladı.

Neyse fikrim şu: B-R ve B-W komutlarına benzer şekilde, atıyorum N-R ve N-W (New-Read ve New-Write'tan türettim.) diye iki yeni komut aldıkları parametrelere göre 171K'dan daha büyük ve bir diske görüntüsü olamaya sıradan dosyaların istenen kısımlarını C64'e sunabilir. Bu 171K'lık D64 imajlarıyla çalışma sınırlamasının aşılmasını sağlar.

Oldukça basit bir çözüm. Ancak komut kanalından bu şekile çalışılırsa veri transferi çok yavaş olan standart IEC protokoluyle gerçekleşir. Bununsa demo yazarları tarafından pek kullanılmadığını artık biliyorum. Sorunu çözmek için cihazın firmware'ine ikinci ve daha hızlı bir protokol gömülebilir. Bunun çin hali hazırdaki Fastloader'lardan birinin kullandığı protokol benimsenebilir. Cihazın iki çalışma modu olur: Normal mod ve yeni protokolün kullanılacağı atıyorum Süper Mod. 3. bir komut bu modlar arası geçiş için eklenir. Bu yeni ve daha hızlı protokolün C64 tarafından tanınabilmesi için gereken fonksiyonlar küçük bir kitaplık halinde kod yazarlarına sunulabilir. Bu şekilde C64'ün hızlı bir şekilde Megabaytlar mertebesindeki büyük dosyalardan, işleyebileceği kadar küçük parçalar halinde okuma ve yazma yapması sağlanabilir.

C64 için sonradan geliştirilen MMC64 ve Ultimate gibi projeler C64'ün sınırlamalarını genişletecek bazı iyileştirmeler içeriyor mu bilmiyorum. C64'ün, MMC kartların geniş depolama alanından daha fazla yararlanmasını sağlayacak yeni komutlar onlar da var mı? Duydunuz mu?

Elbette C64'ün tek kısıtlaması veri depolama kıtlığı değil. Sadece bunu aşmak insanların C64 ile birşeyler yapma arzusunu ne kadar arttırabilir bilmiyorum. Sanırım esas ihtiyaç bir kaç yüz megahertz'lik bir 6510.

gözlem ve çözüm önerisi

« Yanıtla #44 : 08.07.2008 02:18:40 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
@skate & spritus: sanal makine ile ilgili fikri yanlis anlamadigimi dusunuyorum. Genel olarak burada amac "sinirlari sabit bir yarisma platformu" dizayn etmek. Ama benim yorumum bu amacin gerceklesebilmesi icin gereken "sosyal bilesenin" olusamayacagi uzerine idi. Yani sinirlari sabit olan platformu istediginiz kadar "yarisma platformu" olarak lanse edin bence kritik sayida coder'i bu platformu oturup calisip nasil zorlayacagina dair kafa yormaya "uzun vadede" razi edemezsiniz gibi geliyor bana. Tabii yaniliyor olabilirim.
 
Ben C64'de hala kasiyorum cunku C64'te yarismaya deger 10-15 iyi coder var. Bu adamlarin hepsi de uzun yillar sadece C64 sahibi idi. Amiga veya PC alacak durumlari oldugunda zaten yillardir C64 bilgisine yatirim yapmis ve birbirinin yaptiklari ile yarismayi aliskanlik haline getirmislerdi. Bu coderlar aktif olmasa ve ben bir part yaptigimda "lan acaba Oswald'a nasil girecek bu" diye dusunmesem bu isle ugrasmam ihtimalen :)
 
VP'de boyle bir kitle toplanir mi onu bilmiyorum iste. Bana toplanmazmis gibi geliyor ama dedigim gibi yaniliyor olabilirim.
 
PS: Aksi ve yasli bir adama mi donusuyorum acaba :) forumda zirt pirt milletin onerdigi projelere "ona gerek yok", "buna ne gerek var" falan derken buluyorum kendimi :D cik cik cik sana ne be adam! isteyen istedigi projeyi yapsin :D
 
@aeymur: Bahsettigin tarz protokol genislemeleri bildigim kadariyla c64tpc'ye benzeyen diger projelerde de mevcut. ornegin ide64 ve mmc64de hizli modlar var. Ama unutma ki bunlar zaten iec protokolunu kullanmiyor. iec kullanan 64hdd projesi var mesela. onda hizli yukleme modu yok ama host pc'nin harddiskindeki folderlari browse edip d64 imaji degistirme (yani disket degistirme) imkani var. mesela load "../obur_klasor", 8 falan diyerek baska bir klasore gidip orada load "yeni.d64",8 deyip imaji degistirmek mumkun. Bunlari sana fikir vermesi acisindan soyluyorum.
 
Lakin butun bunlarin yaninda C64 scene'de expected hw nasil bir gelisimden gececek onumuzdeki yillarda onu bilemiyorum. Sanirim bir noktada 1541ler azaldikca yeni cihazlar demo compolarda falan beklenen yayginliga belki ulasir. bunun disinda demo coderlari yayginlasmayan bir cihaza kolay kolay kod yazmaz diye dusunuyorum. Mesela kimse kalkip da super cpu kodu yazmiyor. hatta ingilterede adamin biri para toplayip doom challenge yapti. Super CPU'da Doom'un aynisini yapacak adama 1000 pound falan vereceklerdi. Tabi kimse tenezzul etmedi. dunyada bes kiside olan bi cihaza niye program yazalim. Yani bunlari senin fikirlerini baltalamak icin soylemiyorum, ancak demeye calistigim, c64tpcnin gelecegi ile ilgili dusuncelerini uygulamaya koyarken kisa vadede demoscene programcilarindan buyuk bir "cihazi kabullenis ve kullanmaya baslama" bekleme. sen kafana gore uygun gordugun seyleri eklemeye ve ekledigin software'in iyi dizayn edilmis olmasina bak bence.
 
PS: bak yine birisinin bi fikrine vir vir ettim ya allah allah :) bakma abi sen bana...