Gönderen Konu: muhasebe programi  (Okunma sayısı 15977 defa)

muhasebe programi

« : 13.12.2006 02:02:58 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
gp2x icin yazi hazirlarken, arm asm ile ornek ne program yazsak diye dusunurken, on muhasebe programi aklima geldi..
ne bilim cari/stok/kasa/irsaliye/fatura felan.. belki bir depo..

neyse.. sonradan nette assembler ile yazilmis bir muhasebe programinin varligini ararken, nette birkac link buldum ve ozetle assembly ile muhasebe programi yazmanin deliliginden bahsediyordu..

sonra aklima geldi, zamaninda biri oturup amiga icin assembler ile muhasebe programi yazmisti, oyle birsey okudugumdan emindim.. actim amiga dunyasi dergilerini ve 9ncu sayida buldum..

Alıntı
ASTARTE'den IS PROGRAMLARI YAZILIMINA DESTEK
Ilk program, GENEL MUHASEBE
...
68000 Assembly kullanilarak hazirlanan Genel Muhasebe Programinin, bu sebeple oldukca hizli calistigi soyleniyor. Program, Amiga'nin is bilgisayari olarak kullaniminida kolaylastiracak
....

bir tane de foto var. altinda yazan;
Programin yapilmasina onayak olan Remzi BULUT, programi incelerken

not: spaztica, abicim sen zamaninda amma cok oyun oynayip yazi yazmissin yaw :)

muhasebe programi

« Yanıtla #1 : 13.12.2006 02:13:48 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
ehehe, az mı gömdük dergiye yaw. ama o oyunların %98'ini oynamadım, çeviri vs kullandık; bu da biline. hatta bi ara öyle daraldık ki, oyunun 3-5 grafiğine bakıyor (dergide cümbür cemaat) ve ona göre kafadan sallıyorduk bişiiler (genelde basit beceri vs oyunlarında). ya da çözümü vs elde varsa çeşitli kaynaklardan, onu uyarlayarak yazı yapıyorduk.
tabii assembler ve diğer bilgi ağırlıklı yazılar için durum ööle değil. bir kere sıçmıştım, 3d programı açıklarken, abartıyı falza kaçırdım, hierarşiyi anlatırken bununla hücrelerinize kadar ağaç sisteminde tasarım yapabilirsiniz gibisinden bir laf etmiştim, anlatım bozukluğundan anlatmak istediğimi düzgün ifade edememiştim. sonra dergide bayağı gülmüştük konuya da.

muhasebe programi

« Yanıtla #2 : 13.12.2006 02:21:27 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
hatta bir yaz, sırf dergiden kazandığımız paralarla turbo falan bodrum'da tatil yapmıştık; başka kim vardı, ne akılla naaptık hatırlamıyorum bile. hatta bi akşam halikarnas tribi de vardı olayın içinde, orada da neler oldu, ne yapıldı acep. turbo'nun lada ile az kalsın direk başka bir arabayla yakın akraba olacaktık. bir yerde de birilerinin köpekten tırsma oalyı hatırlıyorum, ben elimi kolumu sallayarak giderkene... ama kimdi o, onu hatırlayamıyorum.

harbi bunamaya mı başladım ne?! hemen zihinsel antremanlara odaklanmak icap ediyor.

muhasebe programi

« Yanıtla #3 : 13.12.2006 02:24:09 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
amigada hic oyun oynamadim, joystick'im bile yoktu bu yuzden oyunlarin aciklamalarini hic okumazdim..
move'un asm yazilarinin dogrulugunu onaylarim ama :)

biraz once dergilere bakarken gordugum oyun aciklamasi yazan tosun gulle felan gibi isimlerde sizin uydurmaniz o zaman :)

muhasebe programi

« Yanıtla #4 : 13.12.2006 02:29:36 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
ehh bi tabii ki. :P

muhasebe programi

« Yanıtla #5 : 13.12.2006 02:34:01 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
@gnostic: abi neden muhasebe ? yani soole guzelinden demo / oyun yonelik gfx agirlikli programlama ile ilgili biseyler yazmani istesem okuyucu istekleri babinda degerlendirebilir misin  :)
 
@spaz: abi tosun gulle nedir ya ahahaha . hakkaten varsa boole bi arkadas ozur dilyorum tabi de :) guresci olsa cok karizma yaparmis

muhasebe programi

« Yanıtla #6 : 13.12.2006 02:40:00 »
Hızlı düğmeleri aç

spaztica

İleti: 1.493

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
sen o dergiler harbi oturup bi okusan ne yarılırsın ya! hele okur mektupları sallamaları... çok eğlenceliydi, çoook!

muhasebe programi

« Yanıtla #7 : 13.12.2006 09:52:23 »
Hızlı düğmeleri aç

Bakkada

İleti: 1.073

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
O deil de Astarte dedigi sey acaba bizim bir ara devamli gittigimiz hatta uyelik sistemi felan olan Astarte Bilgisayar mi yoksa baska bisey mi?

muhasebe programi

« Yanıtla #8 : 13.12.2006 10:04:38 »
Hızlı düğmeleri aç

ref

İleti: 256

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: GnoStiC
gp2x icin yazi hazirlarken, arm asm ile ornek ne program yazsak diye dusunurken

Neden Asm? Gp2X'e bulaşmayı duşunenler önce sağlam bir toolchain oluşturmak isteyeceklerdir, önce bundan başlasan? En iyi sdk, editör, kütüphaneler ve nerelerden çekilir. Programlamaya başlayana kadar çok iş var çünkü.

muhasebe programi

« Yanıtla #9 : 13.12.2006 10:27:02 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
@spaz : ulan aynı odada kalmadıkmı bodrumda? sen grafik okuluna gircem hesabı yanında kaatlar filan.

tosun gülle bendim. hatta bu isim "gülle girsin top çıksın" dan uydurulmuştur.

muhasebe programi

« Yanıtla #10 : 13.12.2006 13:16:35 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
@nightlord/ref:
yazi ile ilgili istekleriniz/onerilerinizin hepsi dikkate alinacaktir.. :)

muhasebe programi

« Yanıtla #11 : 13.12.2006 14:12:33 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Eğer ön muhasebe programı yazılmasında destek isterseniz ben daha önce yaptığım bir iş olduğu için elimden gelen desteği veririm. Ama pure asm bence gereksiz. Gerçi FPU komutları bayaa bir iş çözüyor normalde ama ne biliim GP2X + Asm bana fazla garip bir ikili geldi. C/C++ yapalım ok derseniz yardımcı olabilirim.

muhasebe programi

« Yanıtla #12 : 13.12.2006 14:42:52 »
Hızlı düğmeleri aç

GnoStiC


  • Ziyaretçi
soyle yapabiliriz, dokuman icinde arm asm'nin guzelliginden bahsederken verdigim orneklerden su ikisinin c64 asm code'u karsiligini yazabilirmisin?
diger makina dillerinde de soyle yazilir gibisinden gostermek acisindan.

Kod: [Seç]
while (i != j) {
    if (i > j) {
        i -= j;
    } else {
        j -= i;
    }
}

Kod: [Seç]
loop   CMP    Ri, Rj      
       SUBGT  Ri, Ri, Rj  
       SUBLT  Rj, Rj, Ri  
       BNE    loop

Kod: [Seç]
   a += (j << 2);

Kod: [Seç]
   ADD Ra, Ra, Rj, LSL #2

muhasebe programi

« Yanıtla #13 : 13.12.2006 14:54:36 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Kod: [Seç]
loop   lda Ri
       cmp Rj
       beq out
       lda Ri
       cmp Rj
       bcs lighter
       sec
       sbc Rj
       sta Ri
       jmp loop
lighter
       lda Rj
       sec
       sbc Ri
       sta Rj
       jmp loop
out
« Son Düzenleme: 13.12.2006 14:59:55 Gönderen: skate »

muhasebe programi

« Yanıtla #14 : 13.12.2006 14:56:50 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Biraz uzun göründüğünü biliyorum ama while () olduğu için başta kontrol yapma olayından dolayı böyle. do...while() daha kısa olurdu.