Gönderen Konu: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı  (Okunma sayısı 21569 defa)

Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı

« Yanıtla #15 : 08.01.2007 02:55:37 »
Hızlı düğmeleri aç

kris

İleti: 23

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
    • http://www.clq.com
hacı senelerce kandırdılar bunlar alemi
yarın akşam savaş ay'ın programında açıklıycaktım ama işte gerçeği burda ifşa ediyorum:

siken edip delaks peyntlen üzerinden geçiyorlar

aha bu da kanıtı

http://fogonazos.blogspot.com/2006/11/famous-painters-copied-photopraphs_06.html

Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı

« Yanıtla #16 : 09.03.2007 21:15:29 »
Hızlı düğmeleri aç

kasa-demo

İleti: 129

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
iyi işler var
bir grafik c64 için nasıl hazırlanır bir döküman var mı ortalarda
nerede çizilip nereye nasıl aktarılır gibi teknik konuları anlatan

Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı

« Yanıtla #17 : 09.03.2007 23:59:56 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
bkz plazma Hydrogen tutorial

Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı

« Yanıtla #18 : 10.03.2007 11:07:42 »
Hızlı düğmeleri aç

kasa-demo

İleti: 129

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
dergiye ilerde ben de yardım etmeye çalışırım elimden gelirse
ipucu için teşekkürler

Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı

« Yanıtla #19 : 12.12.2007 12:47:47 »
Hızlı düğmeleri aç

impetigo

İleti: 8

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
    • http://www.kilic.org/crescent
Ortalik kari$ti!

Bu basligin acilmasindan kisa bir sure sonra, ptoing bu grafigi yayinlamis:
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=40151

Bundan 1 hafta sonra Mirage'in yayinladigi bu grafik gerilim yaratmis:
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=40476

Gecenlerde ptoing tesadufen bu grafige rastlayinca olay patlamis:


Patlamanin etkisiyle de bunlar yayinlanmis:

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=58066 (dikkat: HiRes)

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=58195

Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı

« Yanıtla #20 : 12.12.2007 14:07:17 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@impetigo:bilgi için çok saol. ben kaçırmıştım bu muhabbetleri.

Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı

« Yanıtla #21 : 12.12.2007 14:24:22 »
Hızlı düğmeleri aç

endo

İleti: 687

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.moldibi.com
$ok enterasan!
- endo of glance -

Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı

« Yanıtla #22 : 12.12.2007 22:44:57 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
bu grafikleri photoshop'ta fixed bir paletle hazirlamak mumkun degil mi? yani buradaki c64'e ozel espri nedir?
 
hires resimlerde anladigim kadariyla text mode graphics + sprites gibi bir espri var galiba o yuzden ona lafim yok ama digerleri sanki x.jpg'yi alip sonra dithering problemlerini elle cozsem olacak gibi hissettiriyor? neyi gozden kaciriyorum? :) mesela bu grafiklerler grafigi gosteren kodu da mi yazmak zorundalar? code magic var mi i$in icinde? mesela grafiker raster hesabi falan da yapmak, sprite saymak zorunda kaliyor mu?
 
milletin yaraticiligina ve cizim/resim yetenegine lafim yok tabi. sadece bu grafikleri c64'e ozel kilan nedir onu merak ediyorum.
 
ssg

Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı

« Yanıtla #23 : 12.12.2007 22:58:18 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
diğer arkadaşlar benden daha detaylı açıklarlar ama sadece şunu düşün, bir cihaz, 16 rengi var. sabit. kırmızı bitane gibi... keza grafik mod'una göre renk sayın değişken... yani süper kısıtlı imkanlar ile muhteşem grafikler üretiliyor...

Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı

« Yanıtla #24 : 13.12.2007 00:58:26 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
benim de merak ettigim zaten kisitli renk paleti otesinde bir teknik kisit olup olmadigi. tek aklima gelen interlaced resimlerde titremeyi azaltmak icin ust uste denk du$en renkleri yakin tutmaya cali$mak gibi bir $ey oluyor ama ben zaten bu csdb'de resimlere bakinca bir titreme gormuyorum ona ragmen duzgun gorunuyorlar. yani i$in marifeti pek orada degil gibi.

Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı

« Yanıtla #25 : 13.12.2007 08:47:28 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
c64'un grafik modlarinin getirdigi bazi onemli kisitlamalar var. Bunlar genelde bir cursor karesinde kac renk kullanilabilecegi ile ilgili. yani 16 renk serbestce kullanilamiyor. daha ayrintili bilgi icin bkz Hydrogen'in c64 piksel grafik tutoriali. plazma sayi 1'de veya 2.de olacakti. O tutorialde grafik formatlari ve herbirindeki ozgun zorluklar resimli orneklerle anlatilmakta. sadece otuz kupona bu degerli kaynaga sahip olabilirsiniz :)

Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı

« Yanıtla #26 : 13.12.2007 10:20:46 »
Hızlı düğmeleri aç

ssg

İleti: 331

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
haa supermi$. o bile tek ba$ina hakkaten cok zor bi i$. artik farkli gozle bakarim multicolor grafiklere bundan sonra. (plazma 1'i yukledigimde bende cok hizli mi cali$mi$ti bi$ey olmu$tu okuyamami$tim)
 
peki kodla da grafik olanaklarini geni$letmek mumkun olmuyor mu? ya da bu $ekilde cali$mak tercih edilmiyor da onun yerine belli ba$li modlara (ifli, hires, multicolor gibi, eger sallayip tutturduysam) grafik mi uretiliyor sadece? ilk mesajda dedigim hires ustune sprite olayi gibi.
 
mesela cpc464'te duzgun kod yazarak 720x200x27 renk i$ler cikarmak mumkun oluyor (raster'larda palet/cozunurluk/crtc ayari degi$tirip), oyle kendini yiyip bitiren grafiker var mi?
 
ssg

Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı

« Yanıtla #27 : 13.12.2007 11:54:30 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
oyle kendini yiyip bitiren coder var :) soyle ki multicolor ve hires adli iki temel modun otesindeki butun modlar cesitli karmasiklikta code trickleri kullaniyor. ornegin super hires modlar spritelari kullaniyor. fli, afli modlari ile cursor icinde kullanilabilen renk sayisi artiriliyor (raster trickleri ile). ufli, shfli, ve xfli spritelari fli  onune/arkasina ekliyerek daha da fazla renk elde ediyor (ki bu kod olarak hayli zor cunku raster zamani cok azaliyor. fli modu ilk ciktigi 3-4 yil boyunca o modun onunde sprite gostermek mumkun olmamisti. daha sonra bu inanamayacaginiz bazi open loop ve comand reordering teknikleri ile mumkun oldu). Hemen hemen butun modlarin 50 Hz ile switch edilmesi yoluyla da intelace modlari ortaya cikiyor (MCI, IFLI, SHIFLI, IXFLI gibi)
 
Lakin bu isler zaten bir kac coder tarafindan yapilabiliyor. daha sonra bu coder buldugu yeni grafik modunun bir de editorunu kodlayip yayinliyor. Sonra grafikerler bunu kullanarak bu grafikleri yaratiyorlar.

Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı

« Yanıtla #28 : 13.12.2007 12:05:06 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@ssg: c64'de text modeları saymazsak yalnızca 2 grafik modu var normalde.
 
1) 320x200 tek renk grafik modu : her 8x8'lik alan birbirinden bağımsız 1 arkaplan ve 1 çizim rengi alabilir.
2) 160x200 çoklu renk grafik modu : her 8x8'lik alan bir arkaplan + 3 çizim rengi alabilir.
 
Bunların haricindeki tüm modlar (Interlaced Koala, FLI, AFLI, IFLI, SHIFLI, UFLI, MUFLI v.s.) hepsi programlama ile oluşturulan grafik modları. C64 ilk üretildiğinde böyle birşey yoktu senin anlayacağın. "FLI" ismi geçen tüm modlar ise ince raster zamanlamaları ile oluşturulan modlardır. Hele ki senin bahsettiğin SHIFLI, UFLI, MUFLI gibi spritelardan yararlanan modlar çılgın programcılık hilelerine başvuruyorlar. Elbetteki o modlarda çizim yapmak da ayrı bir başarı.
 
Sen en iyisi Nightlord'un tavsiye ettiği Hydrogen'in Plazma #1'de yayınlanan "c64'de pixel çizim için püf noktaları" isimli makalesiyle Plazma #3'de benim yayınladığım coderlara yönelik "c64 grafik modları" makalelerine bir göz at.
 
not: ben bu postu gönderdiğimde henüz NL'un postunu görmemiştim.
« Son Düzenleme: 13.12.2007 12:07:24 Gönderen: skate »

Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı

« Yanıtla #29 : 13.12.2007 15:10:06 »
Hızlı düğmeleri aç

impetigo

İleti: 8

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
    • http://www.kilic.org/crescent