İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - nightlord

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 73
31
scene.org odullerinin topragi bol olsun. uzuldum

32
fat agnus abla / winsxs
« : 05.02.2013 22:54:04 »
ortada beklenmedik abuk bir durum yok aslinda. side by side'in bu duruma yol acacagi bastan biliniyordu zaten, ama bu yapilmazsa bu sefer dll hell tabir ettigimiz durum olusuyor. burada engellenen durum su. App A yuklenirken libA.dll v1.0 yukluyor olsun. sonradan app B yuklenirken o da libA.dll v1.2 yukluyor olsun. (bu esnada v1.0'i overwrite ediyor ayni isimde oldugu icin). Bundan sonra App A'yi calistirmaya calistiginizda v1.2 libA yukleniyor ve interfaceler muhtemelen farkli falan filan. (ya da App B uninstall edilirken libA.dll siliniyor app A yine calismamaya basliyor)

bu dll hell durumunu onlemenin tek yolu (app A'yi yeniden compile etmenin mumkun olmadigi durumda) side by side. insanlarin para verip alip kurduklari programlarin calismamaya baslamasini onlemek hard disk alanindan daha onemli goruldugu icin bu tercih yapildi.

Bu arada winsxs folder'inin ebati olarak gorunen ebat yaniltici. cunku oradaki dosyalarin bir bolumu hard-link. yani hdd'de baska yerde duran dosyaya bakiyor, gercekten winsxs'in icinde bir kopyasi daha yok. o yuzden aslinda orada gorunen ebat hakkaten harddiskinizde o kadar yer kapliyor demek degil.

33
fat agnus abla / winsxs
« : 31.01.2013 23:00:43 »
hayir winsxs klasorunu silmek guvenli degil. Bu klasor "Windows Side by Side" tabir ettigimiz versiyonlama yaklasiminin bir sonucu. Malesef System'de yer alan bilimum kutuphanelerin zittin tane degisik versiyonuna bagimli olan zittin tane degisik uygulama var dunyada. Bu uygulamalarin calismaya devam edebilmesi icin bu kutuphanelerin birden fazla versiyonunun ayni anda sistemde var olmasi gerekiyor. side by side versioning bu demek, ve vista ile basladi

34
demoscene / artillery by shape
« : 19.12.2012 20:13:38 »
Grafikler ve muzik zevk meselesi. begenen begenmeyen her zaman olabilir. Ben baska bir acidan gireyim konuya.

Bir kac yil once bir gun VH1 kanalinda 80'lerden rock klipleri oynuyordu. Ben ve Seval oturmus bunlari izliyorduk. Seval 80'lerin rock/metal olaylarina nispeten uzak, zamaninda tecrube etmemis, sonradan benim uzerimden tanismis birisi. Iste art arda klipler cikiyor, ben de yanda yorumlarla sunuculuk yapiyorum. "aa bak bu da twisted sister", "bak bu skid row, bu solist zamaninda genc kizlarin sevgilisiydi", "bak bu bonjovi'nin gencligi". Tabi bi yandan kliplerin ve gruplarin gorsel estetigi de komik. Direk ne kadar klise 80'ler ogesi varsa goruyoruz kliplerde. Goruyoruz ve guluyoruz.

Derken GNR Sweet Child O'mine geldi. Merak eden simdi acip youtube'den seyretsin. "Ben aaa bak iste bu beni cok favori sarkimdir hani arada calarim ya solosunu falan filan" derken bir baktik ki. Klip tamamen bugun ciksa kullanilabilir. Yani o sarki bugun ciksa zamanin disinda kalmaz, o klip bugun yayinlansa zamanin disinda kalmaz. Bu ikimizin de dikkatini cekti ve neden boyle oldugunu uzun uzun tartistik.

GNR seven var sevmeyen var, sarkiyi da sevebilir veya sevmeyebilirsiniz. Bahsettigim sey, sarkinin ve klibin teknik olarak, sound goruntu ve toplamda olusturan ogeleri olarak bugun yayinlanabilip yayinlanamayacagi. Dedigim gibi uzun uzun konustuktan sonra biz o gun sonunda su noktaya vardik

Her donem bazi trendler hakim oluyor, mainstream oluyor. Bircok ornegi ortaya cikiyor. O trendler populerliginin zirvesindeyken o trendlere kapilmayan kendi durusunu (yeterince saglam ise) ortaya koyanlar o an icin biraz disarida kaliyor.

Ancak trendle beraber hareket edenler de o trend'in iliskilendirildigi donem ile kendilerini gobekten bagliyorlar. Aradan zaman gecip o donem bitip o trendlere gulunmeye baslandigi zaman butun o ornekler o donemin negatifligini alinlarinda tasiyorlar. Biraz kenarda durmayi bilmis kendisi saglam olan ornekler ise donemlerden bagimsiz uzun omurlu olabiliyor.

90'larda her grafiker'in Boris Valejo pikselledigi yillarda yapilmis bir cok grafik var. Bazilari cok iyi bazilari daha siradan. Ama 2000'lerden sonra, ejderhalar ve kilicli ciplak kadinlar C64 scene'de "out" olduktan sonra en iyi valejo orneklerine bile gulunup bok atilir oldu (ki bu hakca birsey degil ama gercek). Ben su son 5-6 yildaki, ozellikle Timanthes'in cikmasiyla hakim olan, yuksek kontrastli, bol layerli makine gibi cikarilan grafiklerin de boyle bir trend oldugunu 5-10 yil sonra bunlara gulunecegini dusunuyorum. Yaniliyor olabilirim elbette ama bakinca bunu goruyorum.

Glance grafikerleri, bu yola girmedi. Glance ilk demosundan beri tamamen farkli bir gorsel stile sahip. Daha gercekci tarz, hergun karsimizda olan objeler, kisiler, ve doga (Livingde kitap okuyan kiz, notorious frog, Snapshottaki, title ekran, kamera, gitar, turn disk kizi vs) veya konsept gerektirdiginde biraz daha fantastik ogeler (Snapshotta kelebek kiz, Protogeo title ekrani). Ve efekt ekranlarini susleyen grafiklerde ozgun tarz. Genel olarak bu pembe, mor, sari, kirmizi, mavi guncel c64 grafiklerinin aksine genelde daha karanlik temali grafikler (siyah background anlaminda degil, daha soluk olmasi gerektiginde daha soluk, eski kamera kahverengi olmasi gerekiyorsa kahverengi. sirf seker gibi gozuksun diye, pembeler, morlara bulanmamis).

Sonucta elbette herkes bu grafik tarzini begenmek zorunda degil. Ama bu Glance grafikerlerinin kimligi, ortaya koydugu imzasi. Gunun mainstream grafiklerinden uzak, ama kendi icinde tutarli ve teknik olarak son derece saglam. Bunu Avrupadakiler de yeni farketmeye basladi. Bi suru insan Protogeo'ya sizin tarziniz cok farkli, cok seviyorum vs diye tepki verdi. Bunlarin arasinda Sander/Focus'un "cok taze ve ozgun bir tarz, mainstream'den farkli. Harika ve ilham verici" seklindeki yorumu dikkatimi cekmisti.

Zaten ayni aykiri durusu muziklerimizde ve efekt secimlerimizde de uyguluyoruz. Bu da umuyorum ki uzun vadede Glance urunlerini ciktiklari zamandan bagimsiz urunler kilacak. Bu demolar iyi veya kotu olabilir, seven veya sevmeyenlar olabilir. Ama donemlerinden bagimsiz olacaklar. Bunu zamanla gorecegiz. Ama ben bugun Living'e baktigimda, bu demo 7 yil sonra bugun ciksa kimsenin "ayyy bu demo 2004-2005 donemi demolarina benziyor" diyecegini tahmin etmiyorum.

35
7dx / 7dx 2012 Parti Raporları
« : 18.12.2012 19:51:58 »
Benim için olaylar partiden bir hafta önce başladı. Partinin facebook sayfasındaki video ve blog postlarına giden linkler ilgimi çekti. Compec’ten arkadaşların gaz ile çalışmalarını ve anlatma çabalarını gördüm mutlu oldum. Aynı şekilde partinin tam olarak ne olduğu ve mesajının ne olması gerektiğine dair kaymalar olduğunu gördüm. Panik halde üç beş demo videosu linkledim sayfaya

Tabi Compec’te de bir rotasyon var sonuçta. Benim 7d9’da tanıştığım Compec’ci genclik (ılker, Fatih, Arzu, Gül, Mehmet ve adını hatırlayamadıklarım) şimdi mezun oldu. Onlar olayı anlamıştı. şimdi yeni gençler geliyor arkadan. Demoscene’in ne olduğunu partinin ne olduğunu bu yeni nesilin de özümsemesi biraz zaman oluyor ki bu doğal.

Bu yıl artık 7dx’lere uzaktan katılmaktan bıktığımı anladığım yıl oldu. Evde bir aydır süren inşaat hali de atmosfere yardımcı olmadı. Ama yine de Cuma akşamından gerekli yiyecek içecek stoğunu yapıp parti için hazır hale geçtim.

Cuma akşamı saat 10 itibariyle elimde herhangi bir ürün yoktu parti için. Bir yandan emin olduğum birşey vardı. O da bu partiye artık son iki partide kullandığım D2D tabanlı demo framework’ümü kullanarak bir demo yapmak istemediğimdi. Dolayısıyla kalan zamanda o tip bir framework olmadan yapabileceğim bir demo ya da intro da olamazdı. ıçimden bir ses hala “yapsan iyi olur” diyordu ama hayır yapmayacaktım.

Bunun üzerine müzik ve piksel grafik arasında düşünmeye başladım. ıyimtrak bir piksel grafik yapmam ihtimalen 30 saatimi falan alırdı. Ona da bu kadar zaman ayırmak istemediğime kani oldum. 6-8 saat içinde ufak ama belli bir kalitenin üstünde bir müzik çıkarabilirim belki diye düşündüm. Sonunda bunu denemeye karar verdim.

Bir yandan da Sunnyvale’deki evinde olan Norvax ile haberleştik. Daha önceki yıllarda partiye skype ile bağlanıyorduk ama bu sefer oradaki arkadaşlarla laptop olayını vaktinde ayarlayamadık. Bu yüzden Türkiye saatiyle Cumartesi sabah partinin ilk saatlerinde bir kaç kısa bağlantı gerçekleştirebildik (Teşekkürler Ragnor ve Endo). Bu esnada Ragnor, Spritus, Hydrogen, Beast, Shax, Domino ve Decipherla çok kısa görüşebildim. Ancak o saatte oradaki wireless connection da çok kötü idi. Neyseki bir süre sonra Skate sağolsun stream olayını çözdü ve partiden direk kaliteli görüntü almaya başladık.

Tabii yıllarca Skype ile bağlandıktan sonra stream ile izleyince insan bir süre alışamıyor. Önce karşıdakiler de beni görüyormuş gibi davranırken buldum kendimi. “Zeki Müren de bizi görecek mi” durumu oldu.

Neyse bunun üzerine biz de Norvax ile Skype’tan birbirimize bağlanıp streamden partiyi izlemeye başladık. Yani biz partiyi ful izledik ve kendi mini partimizi yaşadık ama partidekiler açısından biz bu yıl çok da orada değildik.

Cuma gecesi Norvax ile 2 saatlik bir skype’ın üstüne Norvax her zaman olduğu gibi uykuya yenik düştü. Sonra ben parçaya döndüm ve 7-8 saat sonra bitirdim. Beklediğimden iyi oldu. Memnun kaldım ve organizatörlere gönderdim. Ardından ben de bir kaç saatliğine yattım.

Sonra Türkiye saatiyle Cumartesi gecesi kalkıp bir iki saat oğlumla oynadıktan sonra tekrar parti takibine başladım. Norvax’la tekrar bağlandık ve Cumartesi gecesi yarışmalarını izledik. Müzik yarışmaları her yıl olduğu gibi bu yıl da nitelik ve nicelik açısından en iyi yarışmalar oldu. Ben yine Drey ve Allamulax’tan gelecek parçalar ile, Leonard’ın bu yıl yapacağı parçaları bekliyordum. Derken Ebolax benim hiç beklemediğim bir şekilde mutlu bir sürprize dönüştü. Ben Ebolax’ı ve genel olarak Goblins grubunu şimdiye kadar komedi ürünleri yapan ve bu olayı çok da ciddiye almayan bir tavırda görüyordum. Ve komedi havasında ürün yapılmasına mesafeli yaklaşırım genelde. Çünkü genelde böyle ürünler kalitesiz olur ve kalitesizliğini “bakın ben umursamıyorum zaten komiklik olsun diye yapıyorum, gerçekten yüklensem önümde duramazsınız” gibi bir duruşla örtmeye çalışır (bunu goblins için söylemiyorum).

O yüzden ciddi ciddi yapılmış güzel mod ve mp3 müziklerinin altında ebolax imzasını görünce hem şaşırdım hem mutlu oldum. Partinin en güzel sürprizi oldu. En çok da Winds of Destiny’yi beğendim. Ama bu parça sanırım yine “slow parçalar parti composu kazanamaz” kuralının kurbanı oldu J Neyse ki birinci ve ikinci parçalar da Ebolax’tan geldi.

Wild Compoda da iki küçük ürün vardı.

Bunun ardından Cumartesi gecesi ortalık dağıldı millet uyumaya veya sohbet çemberlerine gitti. Biz de Norvax ile bi yandan Skype yaparken bir yandan eş zamanlı olarak PC demoları seyretmeye başladık. Önce ben klasik PC demoları playlist’imden seçme demoları seçip seçip Norvax’a yan açıklamalarla izlettirmeye başladım. Bir 8-10 demo seyrettikten sonra bir çay alalım gelelim falan derken, partinin ikinci sürprizi gerçekleşti.

Cumartesi gecesi geç saatlerde, Norvax’a yakın yerlerde oturan Anesthetic gaza gelmiş kalkıp eşiyle beraber Norvax’a gelmişler. Bu hos sürpriz sayesinde ben de yıllar sonra Anes ile görüşmüş oldum. Onunda katılımıyla birlikte demo izleme, yorum yapma ve scene gazına gelme aktivitemize devam ettik. Bu saatlerde ben hala kafamda aktif bir şekilde “olm kalk bi demo intro bisey yap işte, olsun D2D framework olsun yine, bak ya başka kimse yapmazsa, demosuz mu olacak parti” diyen bir thread’i susturmaya çalışıyordum. Cumartesi gecesi burada saat iyice ilerlerken, Türkiyede Pazar sabahı oldu ve insanlar uyanmaya başladı. Bu esnada Norvax ve Anes, Endo ile Skype’a geçtiler. Bu sayede Türkiyedeki pekçok scener da uzun bir aradan sonra Anes’le görüşmüş oldu. O sıralarda ben de Ragnor’un makinesine bağlanarak Ragnor, Ref ve Decipherla görüştüm. Bu arada bu partilerde Ref ile görüştüğüm her defasında kısa veya uzun çok güzel sohbet oluyor. Ref direk partide artı değer valla. Her partiye giden bir Ref ile görüşmeli.

Bu arada stream’den ara ara Arcane’i de gördüm. Ve her gördüğümde etrafında birileri ilgiyle onu izliyordu. Dedim herhalde adam yine piksel yapıyor, ve çevredekiler “obaaa abi inanılmaz ya” diyor.  Lakin piksel compoda göremedik. Ya yetiştiremedi ya o gördüklerimde last ninja oynuyordu.

Bir süre sonra Anes ve eşinin ayrılma saati geldi ve ayrıldılar. Biz Semih’le gözlerimizden uyku akarak beklemeye devam ettik. Sonunda compolar başladı. Oyun ve piksel yarışmasını streamden çok iyi göremedik. Ama oyun yarışması beni düşüncelere sevketti. Artık oyun yarışmalarında engine kullanan ve kullanmayan oyunları belki de iki ayrı kategoriye koymak lazım. Platform farkından bile büyük bir fark bu. Geçen seneki okçuluk oyunu ve araba yarışı oyunu düşünüldüğünde de aynı durum oluşmuştu. Bu yıl da aynı şey oldu.

Sonra ortaya çıktı ki demo yarışması da iptal. Ben bir umut Decipher veya Joker birşeyler çıkarır mı ki diye düşünüyordum. Malesef onlar da projelerini sonraki compolara ertelediler. Dedim kapı gibi Zomco var. Malesef Zomco bu yıl demo veya wild ürünü getirememişti. Gözlerim Paradox’u aradı ama o da bu yıl ortalarda yoktu. Ne yazık ki tam da demoları ve efektleri önemli bir eşiği geçiyordu ki ara vermiş görünüyor.

Demo yarışması tabii ki beni düşündürdü. Bütün Pazar ve Pazartesiyi bunu düşünerek geçirdim desem abartmış olurum ama çok da değil. Bu konuda bazı fikirlerim var ama önce kafamda iyice netleştirmem lazım.

Compolarda özellikle dışarıdan bakıldığında görünen bu karanlık tablonun yanında skype’tan görüştüğüm herkes ortamın yine çok güzel olduğunu, çok zevkli sohbetlerin döndüğünü söyledi. Bu da aslında partinin ürün olarak en kötü zamanlarında bile yine de ne kadar büyük bir artı değer olduğunu bir kez daha gösterdi.

Sonuçta on birinci 7dx de geride kaldı. Organizasyonda yer alan herkese ne kadar teşekkür etsek azdır. Daha çok katılımcı, daha çok ürün, daha çok rekabet olan zamanlar daha önce de oldu, daha sonra da olacak.

36
7dx / 7dx 2012
« : 06.12.2012 19:12:47 »
malesef sadece sanal olarak :(

37
7dx / 7dx 2012
« : 05.12.2012 18:34:13 »
ahanda beklenen site. gorunce yine bi heyecan kapladi icime yahu :)

38
geyik / Code of Death'in yeni albümü çıktı!
« : 13.11.2012 23:37:19 »
keske bizim ulkemizden de Code of Death gibi dunya capinda death metal gruplari ciksa. Konserlerine gitsek kafa sallasak. Ama iste bu adamlarin arkasinda milyonlarca dolarlik destek var abi

39
7dx / Bir sonraki 7DX partisi?
« : 05.11.2012 15:55:29 »
pc compo makinesi'nin speklerini alabilir miyiz? ozellikle hangi OS olacagi

40
demoscene / c64 demo playlist 5, 10, 15
« : 09.09.2012 23:17:09 »
Su an bu threadi skype'tan hydrogen ile beraber tekrar inceliyoruz. Dutch Breeze'den bahsederken Hydrogen su ozlu sozu soyledi:

"Dutch Breeze "cilali demo devri"ni baslatan demodur "

bu ozlu soz kaybedilmesin istedim :)

41
resident / drey resident'ta
« : 11.07.2012 04:34:54 »
vay vay vay spritus durdu durdu bomba transferi patlatti

42
biraz hijack gibi olacak ama Blender ve Gimp'e cak cuk eden bi tomar grafiker vardir bu alemde (ray seni kastetmiyorum katiyen yanlis olmasin). Ama bu adamlar gider photoshop ve Maya'da da Gimp ve Blender da olmayan bir feature kullanmayi da bilmezler.  sadece kulaktan dolma bir atis tutus vakasidir.

43
geyik / nice yıllara nightlord!
« : 15.05.2012 08:51:34 »
cok tesekkurler arkadaslar, nice seneleri beraber paylasmak dilegiyle :)

44
çeşitli / Hangi işletim sistemini kullanıyorsunuz?
« : 02.05.2012 10:24:53 »
cogu corporate musterinin it ortamlarinda linux yerine windows tercih ediyor olusunun sebebi, linux'un aslinda bedava olmamasi, birileri tarafindan deploy/update/maintain ediliyor olmasi gerekmesi (bu yuzden RedHat gibi sirketler var) ve bu bedelin de cogu zaman windows'tan pahaliya gelmesidir.

Ben buyuk linux ve gnu faniyimdir ancak linux'un bedava oldugu pratikte bir mit. bir sirketteki bilgisayacr muhendisi olmayan calisanlar icin linux sistemleri calisiyor kilmanin parasal bir bedeli var.

45
demoscene / farb-rausch kodlarini acmis
« : 19.04.2012 21:25:18 »
evet haklisin zaten o fw'ler de strawbery linkinin altinda. orada elemanin yaptigi komple sunumlar falan da var

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 73