İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - deneme

Sayfa: [1]
1
geyik / Sistem ve Rakamlar
« : 17.07.2008 03:43:34 »

2
çeşitli / JNI'ye başlangıç
« : 12.07.2008 22:15:33 »
Alıntı
JNI hakkındaki bu güzel örneği hazırladığınız için teşekkürler.
Asıl, ben teşekkür ederim.

Tutorial 2:

MerhabaDunyaKullanimi sınıfının Eclipse+GDB ile nasıl debugging yapılacağına dair bir flash tutorial.

http://rapidshare.com/files/129200484/jnidebugging1.zip.html

Sevgiler

3
çeşitli / JNI'ye başlangıç
« : 11.07.2008 04:19:51 »
Selam,

JNI'ye başlangıç seviyesinde Eclipse+CDT plugini kullanılarak bir  "MerhabaDunya" çalışması gerçekleştirdim.

Dosyayı foruma eklemek istedim(upload -- 3 kere denedim) ancak "Upload başarılı olamadı" hatası aldım. Bu sebeple rapidshare linki vermek zorunda kaldım.

http://rapidshare.com/files/128771349/jnibaslangic1.zip.html

Not: Fps(frame per second) değerini düşük tuttum çünkü videonun boyutu  yükseliyordu. Fps değerini bir dahaki sefere normal tutmaya çalışacağım.

Sevgiler

4
amiga / amiga 68xxx crosscompiler
« : 10.07.2008 02:34:08 »
Alıntı
crash etmeyen ftp daemon yok sanki bu ortamda. flashfxp (ya da osx'teki transmit) kadar pratik bir araç bulamadım henüz (gFTP de sık sık crash ediyor).
 Filezilla ftp programını denemiş miydiniz? http://filezilla-project.org/ Filezilla fena sayılmaz.

 Kullandığım, Ubuntu server edition'nın elektrikler kesilmesi ile birlikte grub yükleyicisinin hasar görmesiyle kullanılmaz hale gelmişti.

 Super-grub disk ile kurtarmaya çalışmıştım ancak bad sektör meydana gelmişti. Bad sektör ancak büyük ihtimmalle fiziksel bir hasar mevcut değil idi

 Grub önyükleyicisinde hasar gelmesi sonucu yüklenemez ise Super-grub-disk'i tavsiye ederim. 1 disket veya live cd ile önyükleme yapıp sistem kurtarılabilir.

   Sevgiler

5
amiga / amiga 68xxx crosscompiler
« : 10.07.2008 01:29:19 »
Alıntı
Visual Studio kadar advanced bir IDE yok ama irili ufakli binlerce harika free tool var.
 Visual C/C++ ortamını ve debugging ortamını bende çok seviyorum.

 Linux'de, Eclipse CDT veya Eclipse CDT plugini ile Visual Studio'yu aratmayabiliyor.

 şu an linux'de ve MacOS'da, Eclipse+GDB ile Visual C++ tarzı debugging yapılabilmektedir.

 http://forge.mysql.com/wiki/Eclipse/CDT_on_Linux_and_Mac_OS_X#The_.22Debug_Perspective.22

6
diğer projeler... / NativeSDL
« : 03.07.2008 05:09:09 »
@nightlord:

 Internette dolaşırken, SDL kütüphanesinin hem yapısı olsun hem de yan projeleri olsun araştırma yapıyordum. SDL.NET kütüphanesi ile karşılaşmıştım. SDL'nin, .Net binding kütüphanesi.(http://cs-sdl.sourceforge.net/index.php/Main_Page)

Gerçekten, "nightlord" gibi düşünerek içimden şöyle demiştim: "C/C++ ile yazılacak bir projeye neden C# diline gerek duyulsun? Hem de C# dili Java'ya nazaran platforma daha bağımlı ve her ne kadar Linux için mono projesi devam etsede" şeklinde düşünmüştüm. SDL.Net binding yazarak libSDL'yi platforma bağımlı hale getiriliyordu.(win32 için)

 sdljava için projelerin pek tutulmadığını gördüm.(SDL.Net ile yazılan projelerin listesi için http://cs-sdl.sourceforge.net/index.php/Projects_using_SDL.NET) Gerçekten, Ivan Ganza'ya(sdljava'nın yazarına) birkaç kere mail gönderdim(sdljava desteklemeye devam edecek mi?) ancak cevap alamadım.

 ıstatistiklere bakarak belki bir sonuca varabileceğimizi düşünüyorum: SDL.Net için: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=52340 Proje başladığından itibaren: Dosyalar 53255 kere download yapılmış sdljava için: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=124821 Proje başladığından itibaren: Dosyalar 12042 kere download yapılmış

 Bu istatistiklere baktıktan sonra Birkaç sonuç beliriyor aklımda: "1) Java için SDL wrapper kütüphanesine gerek yoktur çünkü Java'nın kütüphaneleri yeterlidir. Bu sebeple download rakamları azdır ?" "2) SDL.NET binding'e gerek vardır çünkü .Net kütüphaneleri yetersizdir. ?" (Burada gerçekten, .Net ile ilgilenen arkadaşlarımızdan düşüncelerini öğrenmek istiyorum SDL.NET hakkında)

 Nightlord, iki düşünce arasında kaldım ancak düşüncelerini öğrenmek ile belki de doğru seçimi bulmamı sağlayacaktır. (NativeSDL'ye devam etmek veya etmemek gibi. ıkisi arasında seçim yapacağım ve doğru seçimi yapmalıyım)

Sevgiler

7
diğer projeler... / NativeSDL
« : 03.07.2008 02:04:40 »
Alıntı
kaynak kodlar bende yok. tesla'da vardır herhalde. ona bu isteğini iletirim. bu arada başka bir java projemiz bir mobile demo idi (code yine tesla)
    şimdilik emulatör kurulu değil sistemde bu sebeple jar dosyasını download etmeme rağmen çalıştıramadım. video dosyasını(*.mov) maalesef download yapamıyoruz.

Video dosyası(*.mov) siteden kaldırılmış mı?  http://ftp://www.untergrund.net/users/nightshift/releases/wild_compo/20060304103811_wasted.MOV

Not:En kısa zamanda emulatör yükleyip demo'ya bakacağım.

 Hmm, private system diyor sadece üyeler mi download yapabiliyor videoları?

 Sevgiler

8
diğer projeler... / NativeSDL
« : 03.07.2008 00:34:50 »
Java Bird'i download ettim ancak Native kütüphaneler kullanılmamış. Java Bird'in kaynak koduna ulaşmamız mümkün mü?

   Native kütüphanelerden bir tanesi olan, lwjgl kütüphanesi ile yazılmış birkaç projeyi sizlerle paylaşmak istiyorum:

 http://lwjgl.org/

  http://lwjgl.org/projects.php

 @skate
 teşekkürler.

9
diğer projeler... / NativeSDL
« : 02.07.2008 19:11:54 »
Aslında SDL'nin, Java'nın built-in grafik fonksiyonlarına ne gibi bir fazlalığı ya da eksikliği olduğunu araştırmadım.

 Core SDL kütüphanesinin ve ek kütüphanelerinin(SDL_mixer,SDL_net vb.) ve sdljava'nın desktelemediği kütüphanelerin eklenmesi ile birlikte çözüm sunmayı planlıyorum.

 http://sdljava.sourceforge.net/features.html  sdljava'nin desteklemediği kütüphanelerinden birkaçı SDL_thread ve SDL_net kütüphaneleri.

 Projenin bir sonraki aşaması SDL kütüphanesi ile yazılmış oyunların NativeSDL'ye port edilmesi.

 Proje deskek alırsa ilerleyecektir. Destek alma ihtimali düşük olursa projeyi bitirmem zor görünüyor.

 Not: Aslında NativeSDL kütüphanesine başlamamın sebebi sdljava'da YUV desteğinin olmaması idi. FFmpeg(NativeFFmpeg) kütüphanesini tasarlıyordum o zamanlar ekranda FFmpeg kütüphanesi ile video çizimlerini gerçekleştirmek için NativeSDL kütüphanesini yazmaya başlamıştım. NativeFFmpeg'de proje göründüğü gibi gitmeyince NativeFFmpeg rafa kaldırıldı. NativeSDL ile ilerliyorum şu an.(NativeFFmpeg, FFmpeg kütüphanesinin Java'dan fonksiyonlarına ve yapılarına ulaşılması)

 Sevgiler

10
diğer projeler... / NativeSDL
« : 02.07.2008 18:11:08 »
Selam,

 SDL kütüphanesinin yapılarına,fonksiyonlarına Java'dan ulaşılmasını sağlayan bir kütüphane yazmayı planlıyorum.

 şimdilik "SDL_video.h" ve "SDL_image.h" başlık dosyasına ait fonksiyonları ve yapıları yazmaktayım. Tek kişi olarak bu projeyi yürütmem zor görünüyor.

 Ancak http://sdljava.sourceforge.net/ kütüphanesi mevcut diyeceksiniz.

 NativeSDL'nin sdljava'dan farkı, sdljava'nın 2005 yılından itibaren artık güncellenmediği ve geliştirilmediğidir. SDL kütüphanesi sürekli güncellenmektedir.   Java,C ve JNI'de deneyim sahibi olanlar projeye katılabilir.

http://sourceforge.net/projects/nativesdl/

Sevgiler

11
geyik / Paranın kısa tarihçesi
« : 27.06.2008 05:35:40 »
Paranın kısa tarihçesi ile ilgili bir makale:

 http://deneme-blog.blogspot.com/2008/06/parann-ksa-tarihi.html

12
javascript / processing on javascript
« : 24.05.2008 14:34:05 »
ılk öğrendiğim scripting dillerinden biri javascript idi.

 Ancak, Firefox olsun bazı diğer browserlar olsun. Bazı parola sistemlerinde meydana gelen açıklar sebebiyle Javascripti, Firefox gibi bir browserda NoScript eklentisi ile disable etmemezi sağlıyor.

  Bunda Javascript'in suçu mevcut değil.

 Processing language'in syntax'i Java'ya çok benziyor ayrıca.

  http://it.slashdot.org/article.pl?sid=07/07/20/1252215&from=rss

13
web linkleri / Fmod for Perl 0.01 Yayınlandı
« : 13.05.2008 13:48:44 »
Evet, Perl denince ilk aklımıza gelen Perl'ün CGI tarafı oluyor.

  Grafiksel arayüz kullanımında şimdilik GTK,pTk ve Perl/Tk ile programlarımızı yazabiliyoruz.  

Oyun geliştirme açısından baktığımızda SDL kütüphanesinin Perl için yazılmış modülü de mevcut.

  http://arstechnica.com/guides/tweaks/games-perl.ars  

Daha çok: Fmod4Perl kütüphanesini, Perl için oyun geliştirenlerin, geliştirdikleri oyunlar da kullanabilecekleri bir modül olarak geliştirdim.

  Feedback için teşekkür ederim.

 Not: Paypal linkini en kısa zamanda siteye yazacağım.

14
web linkleri / Fmod for Perl 0.01 Yayınlandı
« : 13.05.2008 12:47:27 »
Fmod for Perl, Fmod müzik ve ses efektleri sistemleri için yazmış olduğum bir modüldür.

 GNU Linux - MS Windows sürümlerine ulaşmak için:

  http://www.ufdns.net/fmod/index.pl?lang=tr

  Not: Fmod kütüphanesi için çıkan ilk Perl modülüdür.

Sayfa: [1]