İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - fredi

Sayfa: [1]
1
pazar yeri / Kısa Bir 3D Animayon ışi
« : 04.08.2009 23:19:29 »
Parçası olduğumuz bir web projesinde kullanılmak üzere çok uzun olmayacak, çok kompleks modeller gerektirmeyecek bir animasyon yaptırmak istiyoruz. Konuyla ilgilenen varsa benimle irtibata geçebilir:

frausen@gmail.com

2
graphics / Görmek ıstediğimiz Hareketler
« : 18.02.2009 00:43:50 »
Geçenlerde Gamedev.net'de dolaşırken bir adamın işlerine rastladım. Ali Rahimi. Kendi deyimiyle "freelance cg artist".

http://www.ali-rahimi.net/ adresinden real-time çalışmalarını görebilirsiniz, hayal gücü geniş bir ıran'lı kendisi bence. Süper görüntüler çıkmış ortaya.

3
pazar yeri / Web Tasarımcı Aranıyor
« : 15.02.2009 20:10:42 »
Selam arkadaşlar. Çalışmakta olduğum şirkette bir programcı (ki ben oluyorum bu) ve bir grafiker ile bir takım işler çıkarmaya çalışmaktayız. Bu güne kadar yaptğımız işlerimiz pek tasarım gerektirmediğinden mevcut şekilde gayet güzel geçinip gidiyorduk fakat artık web sitesi geliştirmeye de başladığımız için bir web tasarımcısı ihtiyacı doğdu.

Sözü fazla uzatmadan posizyondan bahsetmek gerekirse, bir internet sitesinin nasıl görüneceğinden tutun da içeriğinin nasıl konumlanması (kullanılabilirlik açısından) gerektiğine kadar karar mekanizması olabilecek birisini arıyoruz. Yani CSS'ten anlıyor olması şart. Photoshop'tan da az çok anlıyor olması iyi olur. Her ne kadar grafikleri hazırlayacak olan arkadaşımız bulunsa da parçalama vs. gibi konular önemli. Onun dışında az çok programlamadan (PHP, vb.net vs.) anlıyor olması ise artı sayılabilir.

ış tam zamanlı ve ıstanbul, Ortaköy'dedir. Yol ve yemek karşılanmaktadır.

Tanıdığınız ettiğiniz kişilere de haber verirseniz sevinirim.

ıletişim için baris.yesilcicek@vidizayn.com adresine bir mail atılması yeterlidir. Teşekkürler.

Not: Bu işi 2008'in Haziran ayında ben de bu forumda bulmuştum :)

4
pc / Php & MySQL
« : 16.12.2007 23:30:03 »
Umarım scene ile pek de ilgili olmayan bu soruyu bu forumda sorduğum için fazla ayar almam ama buradaki coderlar hem sağlam hem de web konusunda tecrübeliler :)
 
Birisine bir web sitesi yaptım, tüm çalışmam sırasında localhost'taydım. Site bitti dosyaları ftp ile adamın godaddy'den aldığı alana yükledim, godaddy'nin kendi phpMyAdmin'ini kullanıp database'i import ettim, kodlarımdaki configuration ayarlarını yeni database e göre değiştirdim ve siteye girmeyi denedim. Fakat günlerdir kafamı yememe neden olacak kadar garip bir sorun yaşamaktayım. Nedenini anlamadığım şekilde users ve site isimli tablolarda random olarak SELECT command denied to user hatası almaktayım. GRANT ile kendime bu hakkı vermeye çalıştım ama doğal olarak o da denied uyarısını verdi. Allah allah deyip, MySQL 4.1 kullanan bir database açtırdım ve orda denedim sonuç aynı. Tabloların isimlerini değiştirdim, copy denedim sonuç hala aynı. Godaddy'ye mail attım sorunun bana ait olduğunu ileri sürdüler. Database i ve siteyi kendi hostuma attım(godaddy o da, fakat bir sorun yaşamamıştım hiç) orada da aynı durumu yaşadım ve bu sayede sorunun harbiden bana ait olduğunu anladım.
 
abc.php diye bir dosya yarattım, user ve site tablolarından veri aldım uyarı muyarı vermeden çatır çatır aldı şerefsiz. Ama bu sadece kafamı daha da karıştırdı.
 
Son umudum burası, kutsal olan ne varsa onun adına yardım edin sıyırmak üzereyim. Gerekli her türlü kod parçalarını, bilgileri pastelemeye hazırım.

5
pc / [C++] Std::Vector ve OpenGL Soruları
« : 07.12.2007 00:53:04 »
Herkese selam. Ragnor efendiyle birlikte demolarımız ve oyunlarımız için ufak tefek 2d bir framework hazırlama uğraşındayız ve şunu merak etmekteyiz.

1. Aşağıdakilerden hangisini kullanmak performans açısından daha iyidir?

a.
Kod: [Seç]

glBegin(GL_LINES);
   glVertex2d(a, b);
   glVertex2d(c, d);
glEnd();

glBegin(GL_LINES);
   glVertex2d(e, f);
   glVertex2d(g, h);
glEnd();


b.
Kod: [Seç]

glBegin(GL_LINES);
   glVertex2d(a, b);
   glVertex2d(c, d);

   glVertex2d(e, f);
   glVertex2d(g, h);
glEnd();


Tahminen b şıkkının daha iyi olduğunu düşünerek primitif çizdiren sınıfımıza "batching" olduğunu sandığım bir yöntem ekledik. Önce line'lar bir vektöre ekleniyor. Bir fonksiyon da bu vektörü baştan sona gezerek hepsini tek bir glBegin-glEnd çifti içerisinde çiziyor.

ıkinci sorum bu vektörden birşeyler silme hakkında.
şu anda böyle bir fonksiyona sahibim.

Kod: [Seç]

void IPrimitive::DeleteLine(int iNo)
{
std::vector::iterator iter;

for (iter = vecLines.begin(); iter != vecLines.end(); iter++)
{
if (iter->no == iNo)
{
                                  // MSVS 2005'te iterator döndürüyor bu  fonksiyon.
                                  // Nedenini bilmiyorum.
iter = vecLines.erase(iter);  
}
}
}


Sorun şu ki silinecek eleman vektöre son eklenen eleman ise run time error alıyorum. Eğer değilse sorunsuzca siliniyor. Vector'den eleman silme hakkında Google'da epey kaynak buldum ama hepsinde aynı sorunu aldım ya da doğru implement edemedim.

Aldığım error şu:
Alıntı

---------------------------
Microsoft Visual C++ Debug Library
---------------------------
Debug Assertion Failed!

Program: ...
File: d:\program files\microsoft visual studio 8\vc\include\vector
Line: 118

Expression: ("_Myptr < ((_Myvec *)(this->_Mycont))->_Mylast", 0)

For information on how your program can cause an assertion
failure, see the Visual C++ documentation on asserts.

(Press Retry to debug the application)
---------------------------
Abort   Retry   Ignore  
---------------------------


şimdiden teşekkürler. :rolleyes:

6
graphics / 3DS Max'te Iso
« : 11.03.2007 22:21:27 »
Herkese selam.

Adam gibi Pixel-Art yapabilen adamımız olmadığından 2 boyutlu izometrik çizimlerimizi bir 3d programında yapıp render edilmiş görüntüyü kullanmamız gerekti. 3DS Max kullanıyoruz, versiyon 9'da U'ya basınca User viewportunda uygun gözüken bir açı yakalıyoruz fakat örneğin 0,0,0 koordinatlarına 32x32x2 boyutlarında bir kutu çizdirip 128x64 çözünürlüğünde render ettiğimizde kutunun üst kısımlarından gözükmeyen kısımlar oluyor (ufak da olsa).

En iyi setupı nasıl yaparım güzel bir izometrik görüş için?

Bir de, render edilmiş resmi kaydettiğimizde artık MAX nasıl kaydediyorsa programda transparan ettiğimizde transparan renkte olması gereken ama olmayan pikseller kalıyor. Bunu çözmek için de önerilerinizi rica ediyordum. :)

Teşekkürler.

Sayfa: [1]