tr-demoscene

the scene => coding => c64 => Konuyu başlatan: einhander - 14.09.2010 17:29:36

Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: einhander - 14.09.2010 17:29:36
amiga'da dual play field var.C64 'te var mı alla alla bu oyun(Hawkeye) şaşırttı beni nasıl oluyor.Yaa Yuhh diecem kusura bakmayınnn..
 
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=mW4w32UihGE[/ame]
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: nightlord - 14.09.2010 21:19:41
o daha bisey diil su var asil
 
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=SuCksKo8z6Y[/ame]
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: skate - 15.09.2010 00:59:26
bu benim bildiğim bu konudaki son noktadır.
 
[youtube]AtdUBPYVKmk[/youtube]
 
özellikle 4:00 civarına dikkat videoda.
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: einhander - 15.09.2010 02:17:26
Dual playfield acaba böle yapılmış olabilir mi?
 
2 farklı ekran görüntüsü bellekte saklanıp logic bir işlemden sonra vic'e mi ? gönderiliyor.yoksa ekranın tamamı karkaterle doldurulup sonra ilgili noktaların hedef karakterin pixeli secilip dolduruluyor.
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: skate - 15.09.2010 03:00:21
epey bir precalculation + açılmış looplardan ibaret bir olay bu. pek mantıklı gelmese de cycle sayısı yetiyor. tabii bence bu işteki en zor olay renk belleği ($d800). dikkat ederseniz nightlord'un örnek verdiği oyunla hemen hemen tek farkı burada ortaya çıkıyor. benim gönderdiğim video'daki 1:00 civarlarında arkaplandaki ve önplandaki renkleri bir sayın mesela.
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: stranger - 15.09.2010 13:40:30
Bu konu açıldıktan sonra aklıma şu geldi. Genel olarak demolarda gördüğümüz bazı efektlere yada partlara hass... şeklinde bir yaklaşımımız olduğu gibi, sizde de hemen hemen bu etkiyi yaratmış oyunlar hiç oldu mu? Sizce C64'ün sınırlarını zorlayan oyunlar yapıldı mı? Programlama, grafik veya çok kanallı müzik veya bu denli az bir hafıza ile yapılmasına şaşırdığınız digital efekt vb. de olabilir bu. Bende kendi listemi yazacağım...
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: skate - 15.09.2010 14:13:00
"Turrican" bu konudaki efsanelerden biridir ki Aeg/Smash Designs yıllar sonra Turrican 3'ü bazı improvementlar da ekleyerek çıkarmayı başararak olaya scene'i de dahil etmiş oldu.
 
X-Out, R Type gibi bazı shoot'em up'lar da özellikle sprite multiplexer konusunda aşmışlardır.
 
Creatures, Another World (platform oyunu olan commodore 64 oyunu, amigadaki değil), Fred's Back serisi, Flimbo's Quest, Rolling Ronny, Shadow of the Beast, Myth gibi platform oyunları da scrolling, parallax scrolling gibi konularda farklı farklı rekorlar kırmışlardır.
 
Accolade'in Test Drive, Grand Prix Circuit tarzı oyunları 3d grafikler konusunda aşmıştır. Ancak bu konuda Fighter Bomber isimli uçak simülasyonunu tek geçerim. Free camera olayı dibine vurmuştur.
 
3d denince en eski örneklerden biri yavaşlığına rağmen Castle Master'dır. Bunun daha sonra birçok benzeri yapıldığı gibi 3d game construction set isimli bir de game makerı yayınlanmıştır.
 
Her konuda karşımıza çıkan George Lucas burada da karşımıza çıkıyor elbette ki. Lucas Film'in 1985 yapımı oyunu Eidolon manyak "3d cave rendering" algoritmasıyla dudak uçuklatır.
 
Elite hepimizin bildiği bir diğer ekoldür. Uzay simülasyonu konusunda Star Wars gibi diğer vektör grafikli uzay oyunlarını arka sıralara atmayı başarmıştır.
 
Last Ninja, Tusker türü oyunlarda da sprite masking teknikleri göze çarpar. Oyunların grafik, müzik kalitesi ve efsaneleşmesinden bahsetmiyorum bile.
 
Bir de Asteriks ve adını unuttuğum bir basket oyunu (hatırlatın lütfen) gibi birkaç oyunda kamera yakın plana geçtiğinde $d017 sprite stretching kullanıldığına tanık olmuşumdur.
 
ısimlerini hatırlayamadığım birkaç oyun daha var aklıma gelince bir post daha atarım.
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: stranger - 15.09.2010 14:20:42
Bende
 
Mayhem in Monsterland
ve
Elite
Castle Master 'ı tekrar vurgulamak isterim.
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: skate - 15.09.2010 14:27:01
Çok sonraları port edildiği için unutmuşum ancak Lemmings Commodore 64'de yapılması "imkansız" olan ve yapılabilmiş bir oyun olarak tek başına bir postu hak ediyor.
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: stranger - 15.09.2010 16:12:02
şimdii. Lemmings konusunda bişeye değinmek istiyorum...
 
Diyorsun ki Lemmings gibi bir oyun yapmak çok zor hatta imkansız sayılır.
 
Yapan adam Thomas Mittelmeyer (http://www.c64.com/games/no-frame.php?searchtype=1&searchfor=Thomas+Mittelmeyer) miş. Tek başına programlamış. (c64.com'a göre) Adam bu oyunu 1993 yılında tamamlıyor. 1992 yılında C64 üretimden kalkıyor. Ve bu arkadaş böyle mükemmel bir oyunu yapma becerisine erişmeye çalıştığında C64'ün son zamanları olduğunu biliyor. Ayrıca başka da oyun programlamıyor. Ben böyle tipleri kamikaze pilotlarına benzetiyorum :) En üst seviyeye gelip 1 iş yapmış ve bırakmış. Bana ilginç geliyor.
 
Senin Turrican3 örneğine dönersek, Lemmings'i yapan adamın da belki de scener olma ihtimali olabilir diye düşünüyorum :) Bu kadar bilgi beceri boşa gitmemeli...
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: skate - 15.09.2010 16:52:21
"Bu kadar bilgi beceri boşa gitmemeli..." :) adamlar pro olarak firmalarda çalışıp, zevk yanında para kazanmışlar. ben buna "boşa gitmek" demezdim. scene ise o yıllarda "crack"den ibaretti ağırlıklı olarak. yani Turrican'ı yapan adamın (Manfred Trenz) gözünde scene o yıllarda kendi mesleğinin korsan piyasasını sağlayan bir oluşumdan ibaretti. Yine de Manfred Trenz scene'e uzak bir adam değildi. Ben kendisini scener olarak görmesem de The Master nickiyle scene releaseleri yapmış. Bilemiyorum diğer scenerlar benimle aynı görüşte mi ancak bence kendisi scener değildir, scenerlar onu böyle görmeyi tercih etmiştir. Bu arada AEG Turrican 3'ü yaparken Manfred Trenz ile epey bir irtibatta bulunmuş, proje bittiğinde de kendisinden övgü almıştı.
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: endo - 16.09.2010 10:14:19
Ben genelden degil de kendi gorduklerim uzerinden bir liste yapayim,
flimbos quest'in paralax scrollu, yanlis hatirlamiyorsam $1000'den $8000'e kadar sadece lda, ora, and, sta vardi. incelemeye calisip bu ne lan demistim :)
fighter bomber'ın 3D dünyası. elite ve 85 yapımı mercenary'nin 3D dünyası, şimdilerde basit görünebilir ama oyunun zevkiyle birleşince ayrı oluyordu (lemon64'teki yorumlara bakarsanız ne kadar sevildiğini görebilirsiniz)
turrican'da bölünerek çoğalan yarasaların bir süre sonra multiplexer'ın sınırlarını zorlayacak kadar çoğalması.
ha bi de muhtesem otesi times of lore oyununun (rpg turuydu) bitmek bilmeyen haritası, bilmem kaç yüz ekrandan oluşuyordu.
bi de gordian tomb'un (tek parça ara yüklemesiz) 32 dk süren bir müziğinin olması (açılış ekranındaki) oyunun geri kalan herşeyi (ki onlarca ekran grafik, spritelar vs.) nereye sığdırmışlar anlamadım. bu arada o 32 dk'da müzik sürekli değişiyor, tamamen patern tekrar değil yani.
stranger'ın kastettiği böyle şeyler değildi ama içimde kalmış anlatayım dedim :)
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: spritus - 16.09.2010 21:27:27
madem bu başlık böyle gidiyor; c64'te imkansız yapılamaz denilen, ya da donanımı zorlayacak örnekleri (scene related dahil) sıralasın sevgili ve bilgili arkadaşlar :)
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: skate - 16.09.2010 23:26:37
sıraladık ya snapshot'da, yetmedi mi? :D :D :D
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: endo - 17.09.2010 10:18:18
hahahahhaa!! :D :D koptum!
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: spritus - 17.09.2010 12:41:47
ehehe iyi cevaptı :)
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: stranger - 17.09.2010 15:21:27
BıZE GÖRE EN ıYı C64 OYUNLARI:

Turrican 3: (scrolling -parallax)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=pWYgbsvTiRA[/ame]
 
X-Out: (sprite multiplexer)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=ctvNOMl3Gwg[/ame]
 
Creatures II:

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=_kbNIdOaUNc[/ame]
 
Flimbo's Quest: (scrolling -parallax)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=ep4Q0-yAmXw[/ame]
 
Rooling Ronny: (scrolling -parallax)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=s5sqWynfkkI[/ame]
 
Shadow Of The Beast: (scrolling -parallax)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=jQm68Aln3YA[/ame]
 
Myth: (scrolling -parallax)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=Ede0NkkMXH0[/ame]
 
Lemmings:

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=6rUer1gSo1c[/ame]
 
Test Drive II: (3D)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=Znjp9YG60A4[/ame][/U]
 
Grand Prix Circuit : (3D)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=CmGUzuSW5PU[/ame]
 
Castle Master 2: (3D)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=9Cb-CQHgfu4[/ame]
 
The Eidolon: (3D)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=ttSiCOi_9Z4[/ame]
 
Elite: (3D)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=FRjaZsVRtgc[/ame]
 
Last Ninja III:

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=fGORGhA6JLA[/ame]
 
Tusker:

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=JS5TTNifPyo[/ame]
 
Mayhem In Monsterland:

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=vADKoSDqhdk[/ame][/U]
 
 
Asterix:

 
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=eyU1E-BYWTA[/ame][/U]
 
 
Gordion Tomb: (sıkıştırma)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=sa0m7tVluXE[/ame]
 
R-Type: (sprite multiplexer)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=BkfhQdW4SRE[/ame]
 
Times Of Lore: (sıkıştırma)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=1L3_ZaYEicQ[/ame]
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: skate - 17.09.2010 15:31:09
olm mesai saatinde koymayın şu videoları, adamın aklı gidiyor. neyse, fuar, az vakit kaldı... ben konsantrasyonumu bozmiim. ;)
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: stranger - 17.09.2010 15:35:43
Top 20 oldu (sıralamasız olarak)  Belki bir anket yapıp en iyi teknik ile yapılmış oyunu seçebiliriz... Fighter Bomber'ı ben Amiga'da oynamıştım. C64 versiyonu olduğunu duymuştum fakat bunla ilgili video bulamadım. The Eidolon mükemmelmiş bu arada...
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: Hydrogen - 18.09.2010 18:54:30
Konuyu çok ilerletmişsiniz. Ancak çok fazla oyun atlanır bu listelerde ki burada da öyle olmuş. Bir kere fizik oyunları falan komple atlanmış:) Ben de bir cok oyunu atlayacagim. Gelecekte yazanlar tamamlar:P
Ayrica farkli gameplay ve genre yaratan oyunlari da es gecmemek gerektigini dusunuyorum.

Stunt Car Racer: Best 3d ve Best Game Physic odullerini zorlar bence. Geof Crammond rulez.

Revs: Grand prix Circuit'den once cikmis bir Geoff Crammond saheseri. Arabayi calistirmayi basarabilirseniz, oyunun cok hizli ve fiziginin cok basarili oldugunu goreceksiniz.

Leaderboard Golf: Bu oyunun fizik engine'i, c64 icin 1984 yilinda yazilmistir. 2003 yilina kadar, bu fizigi temel alan Pc versiyonlari yayinlanmaya devam etmistir. En sonuncusu Links adi altinda X-box icin 2004'de yayinlanmistir.
Tiger woods golf gelene kadar alternatifi yoktu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Links_%28video_game%29

Maniac Mansion: Lucas arts'ın meshur Scumm (script Creation Utility for Maniac Mansion) engine'i ilk c64 icin yazilmistir. Ve c64'un 2 muhtesem ikon adventure'u bu engine'i kullanmistir.
Ayni engine pc'de lucas arts tarafindan, 90'larin ikinci yarisina kadar, efsane bir cok oyunda kullanilmistir. Daha sonra free olmustur. Adventure'larda devrim yaratan bu engine hala kullanilmaktadir.

Project Firestart: Gore grafikleri ile, sadece C64 icin release edilen bir Dynamix klasigi, Dynamix'in de ilk oyunudur.
"Project: Firestart is one of the earliest "cinematic action/adventure" games that successfully bring the thrill of an action movie to the computer screen." Yani iste, yillar sonra, resident evillar falan yapilacak.

Mars Saga: Westwood'un bu ilk oyunu, ilk olarak c64'de release edilmistir. Westwood'un Dune 2'de dibine vurdugu realtime combat hadisesinin, yari turnbase versiyonuna bu oyunda rastlanabilir.

Reach for stars: Ilk versionu c64 icin yazilmis bu oyun, "4X" (eXploration, eXpansion, eXploitation, eXtermination) genre'inin ilk dogru duzgun oyunu sayilabilir (Andromeda conquest'i haric tutarsak)
2000'li yillarda gene devami cikmistir.

Modem wars: Ilk multi-computer online oyun. Modemle oynaniyor. Fog of war, terrain, combat formations gibi turun klasikleri bu oyunda yerini aliyor.

Emilyn Hughes International Soccer: Evet bu oyun da, eger en iyi User Interface dali olsaydi, odulu verecegim oyun olurdu. Futbol oyunu olarak cok sayida yenilik getiren bir oyun olmasinin yaninda (Player isimleri, iki kisi ayni takimda modu vs. ), kucuk bir Geos'u da, tek parca kasede sigdirabilmis, devasa bir oyundur benim gozumde.

Bug bomber: Bu kadar cok hareket eden cismin ayni ekranda, inanilmaz bir aksiyonla, 4 kisi tarafindan oynanabilmesi. Bu oyun beni c64'de en cok sasirtan oyundur. Hala oynamamiz da bunun gostergesi.

Echelon: Cok ozel bir oyun degil ama gene innovative bir ozelligi, expansiona takilan bir cihazla, cikardiginiz ses ile, geminizin silahlarini atesleyebilmeniz. Ne dediginiz onemli degil tabi:) Ve gene ilk versionu c64.

Daha da cok oyun var. Abuk sabuk fizik oyunlari (Su fil falan vardi, buzun ustunde), yeni genre'ler yaratan oyunlar vs.
Airborne Ranger (Stealth action), Pirates (Malum), International Karate (Inanilmaz animasyonlar) vs. Liste boyle gider de gider:)  

Aslinda burada onemli bir olay, ilk versiyonu c64 icin yapilmis oyunlar.  O donemde, ozellikle apple, atari, bbc micro vs. pek cok orjinal is yapilmis. Yukaridaki listede, Revs mesela ilki BBC micro icin yapilmis. Ancak Scumm'in ilk c64 icin codelanmis olmasi, onu daha ozel kilar benim kanaatimce. 2nci sirada, bu isin c64'de yapilmasinin zorlugu falan gelir.

Ancak ilki atari 2600 icin codelanmis bir oyunun, pek tabii c64 icin de sonradan codelanmis olmasi sasirtici olmaz. Burada da oyunun c64 versiyonunun ne kadar inanilmaz olmasi durumu var. Mesela Defender of the Crown, orjinali Amiga icin release edilmistir ama C64 versiyonu cok daha zorlu ve zevklidir. Tabii bu baska bir konu:)
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: endo - 18.09.2010 23:40:07
@Stranger: cok guzel bir liste olmus.
@Hydrogen: cok iyi ornekler ve notlar.
Bir de turunun ilk ornekleri listesi yapabiliriz, tabii bundan emin olmak cok zor olabilir.
Ornegin ben Law Of The West ve The Trap Door oyunlarini cok severim, hele Trap Door muhtesem zevklidir, yillar sonra onun aslinda tv'de yayinlanan bir kukla show olduğunu hayretle öğrenmiştim.
Vice'de %150 hizda oynarsanir super oluyor. Sanırım 64'te bob kullanılan nadir oyunlardandır.
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: skate - 19.09.2010 13:52:15
bu kadar oyun sayılmış, hala benim ismini hatırlayamadığım oyunlar sayılmamış :) onları sayamama nedenim isimlerini unutmuş olmamdı. dedim illa biri sayar diye, ben de "hah, buydu" diye yorumlarım ama henüz tık yok :D
 
edit: ahan da birini buldum
 
E-Motion
[youtube]Qbg5qO7-aPk[/youtube]
Gördüğüm en hayvani bob rutinlerindendir ve cloth efektinde kullanılabilecek kalitede bir vertex linking olayı barındırır.
 
bir de bob diince aklıma Gremlins geldi. Adventure değil de Arcade versiyonu. o da ekoldür.
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: stranger - 19.09.2010 15:21:46
skate benim bildiğim 2 basketbol oyunu var. One on one ve tv sports basketball. Çok oynadığım bir tür değil hatta tv sports u amiga da oynamıştım.
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: gezmen - 19.09.2010 20:42:23
c64 için donanımı zorlamak sayılmasa da kaydadeğer olduğunu düşündüğüm, biraz coding'i de ilgilendiren, müziklerle alakalı olarak aklıma gelen birkaç şeyi not düşeyim hazır böyle bir konu açılmışken.

robocop 3: bu oyunun in-game müzikleri (#4, #5, #6 ve #7 nolu subtune'lar) sadece tek kanal kullanmaktadır ve o kadar başarılıdır ki dikkat edilmedikçe tek kanal olduğu fark edilmemektedir (tabi fark edenler de olabilir :D). böylece sfx için de geriye bomboş 2 kanal kalmıştır. jeroen tel burada iyi iş çıkarmıştır :)

ballblazer: lucas arts'ın lucas film olduğu dönemde yaptığı bu oyun için müzisyen peter langston özel olarak fraktal yapıyı baz alan bir algoritma yazmıştır (ilgilenenler için paper şurada (http://www.langston.com/Papers/amc.pdf)). bu algoritma sayesinde oyun langston'un bestelediği ufak bir lead line'a bağlı kalarak doğaçlama yapmaktadır ve oyun esnasında sürekli değişen bir lead generate etmektedir (bass devamlı sabit). bunun 84 yılında yapıldığını da hesaba katarsak epey inovatif bir yöntem olduğunu söyleyebiliriz.

times of lore: martin galway kodun içine random sayı üreteci gömerek title müziğindeki 6:00'dan sonra başlayan gitar sololarının kendi yazdığı sololar arasından rastgele seçilmesini sağlamış, böylece oyun her açıldığında müzik farklı olmuştur.

lazy jones: her ekranda farklı bir müzik çalıyor ve ekrandan ekrana geçişte bir müzik bitmeden diğer müziğe geçmiyor, ve geçişler kesintisiz. hatta subtune'lardan bir tanesi daha sonra zombie nation isimli grup tarafından kullanılıp hit bir şarkı olmuştur.
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: skate - 20.09.2010 00:05:41
robocop3'ünki muhteşem bir olay. sfx için 1 kanal bırakmak bile oldukça zorken 2 kanal ayırmak çok abartı olmuş. ama ben müzik için 2 kanal kullanılıp, sfx kanalının daha smart kullanılmasının daha mantıklı olduğu kanaatindeyim. yine de eminim belli bir tecrübeden sonra böyle bir yola başvurmuşlardır. jeroen tel'le çalışmaları da ekstra şans elbette ki.
 
ballblazer'daki olayı ilk kez duydum ve çok hoşuma gitti. aynı şeyi PC 4k'larında kullanıyorlar ama ilk örneklerinden birinin c64'de 84 yılında kullanılmış olması süper.
 
times of lore ve lazy jones'daki olaylar nisbeten daha kolay şeyler. sadece müzisyenin belli bir ölçüde tüm alternatif riff/soloları aynı başlangıç-bitişe uygun hazırlaması gerektiği için bu müzisyenler açısından takdire şayan bir olay. kod olarak pek bir zorluğu yok. sadece standart bir player kullanmadıklarını, player kodunun kendilerine ait ya da modifiye olduğunun göstergesi olarak algılanabilir.
 
çoğunuz biliyordur ama yeri geldi self promotion yapayım hemen. ;) glance'in living demosunda chessboard waver üzerinde oynanan satranç oyununda taşlar her yüklemede random olarak sol üst ya da sağ altta çıkıyorlar ve mirrored da olsa aynı oyunu oynuyorlar.
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: einhander - 20.09.2010 01:09:14
Terra cresta bu oyun müziğini martin galway yapmış linkten title müziği dinleye bilirisiniz.Bu bir arcade conversion amiga o zaman yapmamışlar hayret ! neyse bu oyunu c64'te oynarken eğer ateş etmez iseniz üç kanalda müzik çalıyor ve ateş ettiğinizde enstürmanlarda biri aniden kesilior ama iyi kulak ile anlaşılyor.Martin Galway çok iyi işler başarmış...

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=YMPc4hHYMzI&NR=1[/ame]
 (http://www.youtube.com/watch?v=tyyewEqUtAU)
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: skate - 20.09.2010 10:34:41
bu konuda "ne uğraşıcam be" diyen de çoktur. outrun, creatures ve bunlar gibi onlarca oyunda music/sfx seçeneği vardır. birinden biri, yok öyle ikisi bir arada. :) ama tabii bu bahsettiğim oyunların müzikleri de çok güzeldir. hakkını vermişlerdir 3 kanalın.
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: gezmen - 22.09.2010 23:08:38
bu 3 kanal music+sfx olayı commando'da da vardı. bomba fırlatınca vs. müzikteki lead kesiliyordu. hatta oyunu bozuk yapmışlar sanıp ifrit oluyordum her müzik kesildiğinde :D ben o zamanlar ne bileyim c64'ün içinde sid diye yüce bir chip olduğunu, sid'in 3 kanal ses verebildiğini :) eheh
Başlık: Bu Nasıl olur ?
Gönderen: stranger - 23.09.2010 16:34:47
Skate sanırım senin söylediğin basketbol oyunu bu:
 
http://www.c64.com/?type=1&id=1075
 
Kendimi bu oyunu bulmaya adadım gibi bişey oldu bu da değilse biri artık açıklasın şu süper teknikle yazılmış basketbol oyununu yahu  ;) :)