tr-demoscene

genel => tr scener discussion => Konuyu başlatan: nightlord - 02.07.2008 00:38:10

Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: nightlord - 02.07.2008 00:38:10
Selam arkadaşlar
 
Uzunca bir süredir bir problem yumağı içindeyiz. Tr-scene içinde birbiriyle ilişkili ve birbirini besleyen bu problemler;
 
- partilerde veya parti aralarında hiç yeni release çıkmaması
- partilere ziyaretçi veya yarışmacı olarak katılımın çok çok azalması
- forumda aktivitenin çok azalması. Günlük ziyaretçi ve içeriği önemli sohbetlerin süper azalması
 
Eskiden uzunca bir süre, forumda gereksiz yere çok fazla vakit kaybettiğimi yazdıklarımı çoğunluğun zaten okumadığını düşünüyordum. Hatta olan bazı tartışmalar ve niteliksiz kavgalar beni forumdan iyice soğutmuştu. Foruma mesaj yazmaya harcadığım vakti, kod yazmaya veya dergi makalesi yazmaya ayırmanın daha verimli olacağını düşünmüştüm. Bu düşünceler doğrultusunda kendimi yavaş yavaş katıldığım forumlardan geri çektim. Fakat forum dışı üretkenliğimde bir patlama oldu mu? Kesinlikle hayır. Sebeplerine birazdan değineceğim
 
Bir diğer gözlemlediğim olay ben forumları daha ender kontrol ettikçe gördüm ki mesaj sayısında geometrik düşme var. Benim forumda yazıştığım 5-10 kişilik temel bir grup arkadaş da eskiden yazdıkları kadar yazmamaya başladılar. Bunun sebebi de basitti. Çünkü hepimiz yazdığımız mesajlarla birbirimizi tetikliyorduk. Skate bir thread başlatıyor, ben bir cevap veriyorum. Benim cevabımdaki bir konu hakkında Vigo bir yorum yazıyor. Oradan Ragnor o cevap hakkında birşey yazıyor. Hydrogen ona bir ekleme yapıyor vs. Yani içinde 6-7 güzel mesaj olan bir thread bazen katılımcılardan biri eksildiğinde 2-3 mesaja düşebiliyor. Tetikleme mekanizmalarının dinamiği bozuluyor yani.
 
Bu da yavaş yavaş diğerlerinin de foruma katılımlarını çok azaltmasına sebep oluyor. şu an öyle bir noktaya gelmiş durumda ki, örneğin Vigo artık kolay kolay mesaj yazmıyor. Hydrogen ve Wisdom gibi iki tane soyleyecek çok şeyi olan super adam, neredeyse hiç mesaj atmıyor. En çok mesaj yazan ve çoğu threadi başlatan adam olan Skate bile artık çok az mesaj yazıyor. Anesthetic sanırım aylardır foruma girmiyor, Tesla, Decipher birkaç ayda bir giriyorlar sanırım. Raven zaten yok, Demodojo üyeleri son dönemin en aktif scenerları olmalarına karşın artık onlar da kendilerini forumdan geri çekmiş durumda. Endo ve Datura gibi az ama öz mesaj atan arkadaşlar da artık ilişiği kesmiş görünüyor. Ve en kötüsü foruma sonradan katılan ve süper kaliteli yazılar yazabildiğini bildiğim LW3D, Ref, Alcofribas, Ssg ve Coze gibi arkadaşlara boş bir forum bırakmış gibi oluyoruz. Sanki onlara "Gelin arkadaşlar süper muhabbet edelim" deyip onlar geldikten sonra ortadan kaybolmuş gibiyiz.
 
Forumdaki varlığımız ve katılımımız azaldıkça herbirimiz ortamdan daha çok kopuyoruz. Hepimiz forumu kontrol etme sıklığımızı azalttık ve buna karşın her kontrol ettiğimizde gördüğümüz mesaj sayısı azalmaya devam etti.
 
Hep birlikte birbirimizin forum ve scene ile olan bağlarını zayıflatmış oluyoruz yavaş yavaş. Eskiden forumun hareketli olduğu zamanlarda neden mesaj yazıyorduk? Konuşmak istediğim bir konuyu ben foruma yazıyordum çünkü bu forumda o konuda ne düşündüğünü merak ettiğim bir sürü önemli arkadaşım var. Bizler bu şekilde bir arada olmaya ve fikir paylaşmaya devam ediyorduk.
 
Elbetteki forum != scene... Yani biz forumda maksimum aktif olsak da demo üretmesek partilere katılmasak yine başımız belada demektir. Ama aramızdaki iletişim kanalının çökmesi de bir o kadar felaket. Hani forum katılımı düşse ama bunun yerine scenerlar her hafta sonu görüşüp meetingler düzenliyor olsa yine problem yok. O zaman sadece iletişim kanalının şekli değişiyor demek. Ancak şu durumda forum kısa süreli hızlı diyalog kanalı olarak iş görüyor ve bu kanal zayıflar ve yok olursa scenerları bir arada tutan en gündelik bağ yok olmuş oluyor. Scenerlar birbiri ile gündelik olarak konuşmuyor sohbet etmiyor, tartışmıyor demek.
 
Birbiriyle sohbet etmeyen scenerlar neden partide gidip birbiri ile görüşsün. Partiden önceki üç ay forumda diğer gruplara meydan okumayan bir scenerın partide demo yayınlama dürtüsü aynı olur mu?
 
Buradaki diyalog scene'in kalp atışı gibi. Burada hareket varsa tr-scene'in en azından kalbi atıyor demek. Bitkisel hayatta olabilir ama en azından kalbi atıyor demek. Bizler buradaki varlığımızı azaltarak scene'in kalp kaslarında atropiye sebep olduk. Bunda benim de bizzat sorumlu olduğumu düşünüyorum ve bu yüzden herkesten özür diliyorum. Bundan sonraki günlerde çok uzatmadan forum konularında biraz daha geveze olmaya karar verdim (uzatmama bölümünü başarabilecek miyiz bakalım :) ya ben niye kafamdaki şeyleri şöyle insan gibi 5-6 cümlede anlatamıyorum :( ).
 
Ve son olarak buradaki arkadaşlarıma sesleniyorum. (sırasız olarak) Vigo, Skate, Hydrogen, Wisdom, Ragnor, Spaztica, Bakkada, Endo, Datura, Turbo, Drey, Spritus, Anesthetic, Flexi, Decipher, Tesla, Alcofribas, LW3D, Ref, Coze... herkes... Eminim daha unuttuğum bir sürü insan var. Arkadaşlar foruma dönün... Ben hepinizi acayip özledim. Muhabbetimizi yapalım. Konuşalım, tartışalım hatta kavga edelim razıyım. Ama ben buraya 2-3 günde bir gelip 3 yeni mesaj görmekten ve onların da scene ile alakasız olmasından sıkıldım ve artık endişeleniyorum.
 
Artık kendimizi geri çekmeyelim. Ben kendi adıma demo anlamında üretkenliğimin de büyük bir bölümünün bu forumdaki sohbetlerden ve kalp atışından beslendiğini anladım. ışte bu yüzden forumdan uzak durmak benim üretkenliğimi artırmadı. Ve bu yüzden sizler de kendinizi forumdan uzak tuttukça daha çok demo vs üretmeyeceksiniz ve görmeyeceksiniz. Belki ıstanbulda olanlar bunu bu kadar güçlü hissetmiyor ama ıstanbul dışında iken bu forum "scene var" demek oluyor. Buraya Vigonun yazdığı bir mesajı, Skate'in yaptığı abuk bir espriyi, Endo'nun bir cümlelik bir incisini ben on kere okuyorum. Çünkü uzaktan sizlerle olmanın ve scenerlık heyecanını yaşamanın tek yolu bu. Ankara'daki scenerlar'ın da kopmasında bunun etkisi olduğunu düşünüyorum.
 
Kopuk kopuk bir yazı oldu kusura bakmayın. Forumdan uzak kaldığım esnada paslanmışım sanırım. Bir iki güne açılırım ;)
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: spaztica - 02.07.2008 01:08:05
çok güzel dile getirmişsin nightlord... scene is dead, long live friendship demek istiyorum sadece, amiga zamanlarında scene'i soğukluktan geri getiren lafın etkisini ümid ederek. ne plazma, ne forum, ne de scenek bu ortamı canlandırabilir. elbette ölü toprağı serpildi mi, silkinmek kolay olmuyor. şahsen ben, bugün itibarıyla ofis hayatına yine veda ederek daha fazla boş zaman sahibi olacağımdan daha free proje ve eğilimlere vakit ayırabileceğim. elbette parasal kaygılarım olacak; henüz sayısalı kazanmadım. ama gel gör ki, insanları muhabbete zorlamak da olmuyor; serde yoksa konuşmak, istediğin kadar eleştir, bişeye yaramaz.
forumdan ciddi ayrılmalar oldu, evet; sesi çıkmayanlar, konuşmaya çekinen/utanan/sıkılan/üşenenler... hadi konuşmuyorsun bari, product üret, üretiminin namı yürüsün... o da yok, bu da yok...
...
bilmiyorum... ama benim scene'le alakamın eski kurcalama, birşeyler yaratma, birilerine keyifle seyredecekleri birşeyler sunma ile alakalı olduğunu, izleyeni de çok olduğundan daha haz vermesi gibi noktalar olduğunu füşünüyorum. hal böyle olunca, alternatiflerimiz var; iş ortamlarında, çeşitli sosyal ya da kültürel ortamlarda bu egoyu besliyoruz. böyle olunca da egosal haz açlığımızı scene üretimi züerinden yapmamıza pek gerek kalmıyor... yani tokuz anlayacağınız.
...
günümüz, merak etmeyi, kurcalamayı o kadar geri itiyor ki. herşey hazır lop, bilmediğin birşey mi var, aç google'ı, 3-5 tutorial çıkar en azından, oku yap... ama bu keşfetme, deneyerek bulma gibi çabaları öldürüyor. bu, lego kültürüyle şu anki robotek maket kültürü arasındaki fark gibi... legoda kendin yapardın ve bu sana mutluluk verirdi... günümüzdeyse gidiyorsun, tonla para bayılıp 5-10 tane action figure, maket falan alıyorsun... ama değeri alsa lego kadar olamıyor, 2 ayda da sıkılıp kenara atılıyor.
...
scene'i bir sosyal topluluk olarka ele alıp biraz daha özveriyle yaklaşmak gerektiğini hepimiz unutmaya başladık. never ending story'deki gibi hiçliğin o fantastik diyarı ele geçirmesi gibi, scene de benzer bir umursamazlığın, ilgisizliğin kurbanı olmaya başladı...
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: spritus - 02.07.2008 01:09:49
evet nightlord yine çoğumuzun düşünüp, rahatsız olduğu ama dile getirmediği bir konuyu irdelemiş. bu sitemleri sonuna kadar haklı buluyorum ve elimden geleni yapacağıma söz veriyorum. bunu bir görev olduğu için değil, gerçekten beni de rahatsız ettiği için yapmak istiyorum. eline aklına sağlık lordum, tanrı seni eksik etmesin :)
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: scg - 02.07.2008 02:55:04
Ankara scene den Haberler:

Anesthetic :
Bu adam kesinlikle yalan oldu :)  Ya Netflix yarışmaları için kod kasıyo yada paper (akademik) çıkarmak için kasıyo.. Geçenlerde kız arkadaşıyla ingiltereye gitti .. geziyo da yani heh. Forumu takip konusuna gelince: Bence çakallık yapıp gizli gizli takip ediyo forumu :). Sanırım spritus un koda geri dönme zamanı geldi :)

Tesla: 7D8 olursa göremeyeceğimiz elemanlardan. Büyük ihtimal o zamana kadar isveçli bi hatun da bulmuş olur hehe ..

Maxim Kammerer (a.k.a Flexi): Valla ne yaptığını ben bile bilmiyorum ama kod yada müzik dışında herşeyi yapıyodur :)

Ragnor: Ragnooor ??? Aralarında en ümitli olduğum scener.. Ragnor hazırlıyosun bişeyler ???

Ankarada vaziyet böyle...
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: spritus - 02.07.2008 09:50:04
Alıntı yapılan: scg;18319
Anesthetic : Bu adam kesinlikle yalan oldu :) Ya Netflix yarışmaları için kod kasıyo yada paper (akademik) çıkarmak için kasıyo.. Geçenlerde kız arkadaşıyla ingiltereye gitti .. geziyo da yani heh. Forumu takip konusuna gelince: Bence çakallık yapıp gizli gizli takip ediyo forumu :). Sanırım spritus un koda geri dönme zamanı geldi :)

bu tip duyumlarım vardı zaten. napalım. hala decipher, tesla, fleks ve ben varım hala kod olayına el atabilecek. şu an decipher bu işe girişmiş durumda.
 
Alıntı yapılan: scg;18319
Tesla: 7D8 olursa göremeyeceğimiz elemanlardan. Büyük ihtimal o zamana kadar isveçli bi hatun da bulmuş olur hehe ..

tesla, isveçte de programlamadan uzak kalamayacağını hatta oyun programlama üzerine master yapacağını belirtti.
 
Alıntı yapılan: scg;18319
Maxim Kammerer (a.k.a Flexi): Valla ne yaptığını ben bile bilmiyorum ama kod yada müzik dışında herşeyi yapıyodur :)

flexi de hala istekli. geliştirmekte olduğu soundsynth tooldan ve "caret'in ekmeğini çok yedik daha iyisini yapmanın zamanı geldi" demesinden bu sonuca vardım.
 
evet o kadar da karamsar bir tablo yok görüldüğü gibi
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: skate - 02.07.2008 10:46:16
Neden bilmiyorum, şu sıralar scenedeki diyalogsuzluk hoşuma bile gidiyor. Nightlord'un uzaklarda olması özleme/depreşme olayı için bir katalizör oluyor elbette ki. Yani O'nun hislerini anlayabiliyorum. Ancak yıllardır "konuşacağımıza birşeyler yapsak" modunda olan kişilerin hem konuşmayıp hem birşey yapmıyor olması benim için oldukça trajikomik bir durum oluşturuyor.
 
Son zamanlar ben konuşmayı hepten kestim. Evet, arada zevkle bu foruma girip mesaj atıyorum. Ancak biri beni dürtmedikçe kalkıp "şu anda şununla uğraşıyorum, bakın şunu yayınladım" bile demiyorum. Farkettim ki hemen hiç kimse scene'i düzenli olarak takip etmiyor. Nerden mi biliyorum?
 
http://www.pouet.net/prod.php?which=49904
http://www.intro-inferno.com/production.php?id=6078
 
Ben bu ürünü Clash adına Mart ayında yani 3-4 ay önce yayınladım. Gördüğünüz gibi birden fazla ünlü scene sitesine ekledim ürünü. Ragnor grup arkadaşım olduğu ve release edilen her üründen önce birbirimize danıştığımız için haberdardı ürünün yayınlandığından. Spritus ve yakın çevremdeki birkaç arkadaşım daha (Endo, Hydrogen, ...) üründen haberdardı.
 
Hatta hatta bu ürün pouet.tr listesinde de yer alıyor ve bundan sonra eklenen bir meetro ile liste yine gündeme gelmişti. Ama tahmin ediyorum yine fark eden pek olmadı.
 
http://www.pouet.net/lists.php?which=14
 
Peki bizlerden kaç kişi bu üründen haberdar ya da yorum yazma gereğini gördü? Yani ben kalkıp forumda "şu ürünü release ettik" diye bas bas bağırmadıkça kimse farketmiyor bile bir ürünün yayınlandığından. Ama birçok kişi şu anda aramızdan kimsenin scene adına hiçbirşey yapmadığından çok emin.
 
Elbette ki işin normali yayınlanan bir Türk ürününün bu forumda duyurulması. Ancak artık ben bıktım kendi içinde bulunduğum projelerin reklamını yapmaktan. Gönlüm ister ki ben birşey yayınlayayım, hergün scene portallarını takip eden Türkler'e bu sürpriz olsun. Sonra benim haricimde bir kişi "forumda niye duyurulmamış acaba?" diip bu ürünü duyursun. Ama hayal işte benim ki...
 
Konuyu biraz saptırmış olabilirim. Ancak forumdaki mesajlarımın sayısındaki düşüşü açıklayabilecek birşey bu yazdıklarım. Son zamanlarda scene ile alakalı özelden konuştuğum kişiler muhabbet ettiğim arkadaşlarım, wannabe coder/scenerlar ya da birkaç eski ancak günümüzde çok ünlü olmayan yabancı scener. "Muhabbet ettiğim arkadaşlarım" dediğim kişiler asıl scene ile ilgili kontakta kalmak istediğim kişiler ancak onlarla da genellikle hep düz muhabbet ediyoruz. Yani forumun dışında dönen diyaloglar da forumdan çok farklı sayılmaz.
 
Son olarak Nightlord'a bir sorum olacak.
 
Alıntı
Bu düşünceler doğrultusunda kendimi yavaş yavaş katıldığım forumlardan geri çektim. Fakat forum dışı üretkenliğimde bir patlama oldu mu? Kesinlikle hayır. Sebeplerine birazdan değineceğim

demişsin de sebeplere pek değinmemişsin kardeşim :) nedir?
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: murqx - 02.07.2008 14:55:27
Alıntı yapılan: skate;18322
sebeplere pek değinmemişsin kardeşim :) nedir?

Alıntı yapılan: nightlord
Ben kendi adıma demo anlamında üretkenliğimin de büyük bir bölümünün bu forumdaki sohbetlerden ve kalp atışından beslendiğini anladım. ışte bu yüzden forumdan uzak durmak benim üretkenliğimi artırmadı. Ve bu yüzden sizler de kendinizi forumdan uzak tuttukça daha çok demo vs üretmeyeceksiniz ve görmeyeceksiniz

nightlord son paragrafta açıklamış zaten.
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: skate - 02.07.2008 15:51:41
"hiç değinmemişsin" demedim "pek değinmemişsin" dedim.
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: murqx - 02.07.2008 16:01:26
Alıntı yapılan: skate;18326
"hiç değinmemişsin" demedim "pek değinmemişsin" dedim.


peki, ben gözünden kaçtı sandım  :)
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: skate - 02.07.2008 16:12:06
aksine çok dikkatli bir biçimde okudum yazıyı. uzun zamandır foruma atılan en pozitif ve işe yarar mesaj buydu çünkü. bunun için de Nightlord'a teşekkür ediyorum. ancak benim aklıma takılan nokta şu ki forumdaki aktivitemize üretkenliğimizi engelliyor diye ara vermemiz üretkenliğimizin düşük olduğu bir seviyede forumdan uzaklaştığımızı gösterir. bu noktadan sonra üretkenliğimizde değişen birşey yoksa çareyi forumda herkesin yeniden aktif olmasında değil de artık bilgisayarın başına hobi amaçlı oturmakta bulmamız lazım. yoksa kısırdöngüye gireriz.
 
bu yazdıklarım Nightlord'un yazdıklarına karşı fikirler değil. yani forumun ve sceneimizin canlanması lazım. bunun için birilerinin birşeyler yapması lazım ki Nightlord'un mesajı da böyle bir hareket başlatmak amaçlıydı. ancak ben üretkenlik ile forumu pek bağdaştıramıyorum açıkçası. dikkat ederseniz scene'in en canlı yıllarında "en fazla" BBSler vardı. 10-20 senede evrim geçirmediysek oturup doğrudan birşeyler yapmaya başlayabiliriz, başlamalıyız da.
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: vigo - 02.07.2008 16:52:39
bu forumda;

- kaç aktif kullanıcı ( haftada en az 1 kere login olan )
- kaç scener ( grubu olan yada indy takılan )
- kaç scene'e ilgi duyan ( anlasa da anlamasada seven ilgilenen )

var sizce? bunu bi şekilde bilebilirmiyiz?
( adminlere soruyorum )

---------------

sevgili nightlord, seninle aynı fikirdeyim hemen hemen pek çok konuda... ama... bu kadar uğraşı verdiğin plazma mesela... bugüne kadar hiç mail aldınmı okurlardan? yani tanımadığın bilmediğin biri çıkıp bişi sordumu? olumlu / olumsuz eleştiri yaptımı???

ben 2 yıl kadar pc world de yazı yazdım. demoscene ve retroloji... sadece bir kişi reaksiyon yaptı... yani netice boşa giden zaman...


üzülerek şunu görüyorum, ben bişi yapmazsam herşey duruyor... örnek; kıçımdan bi u.u.b.b diye bişi uydurdum. hep dalezy/triad ın "bpm" ( berlin pub meeting ) lerini görüp "aaaah aaah ne güzel yaaa" derdim. ulan dedim, bende uyduriim bişi... aa baktım millet sevdi. baya ciddi katılımlar da oldu... 15-17 kişi yanılmıyorsam totalde geldii de oldu... bundan gaza gelen wisdom "wwm" ( wisdom waffle meeting ) yaptı.. 3-4 tane oldu sanırım... bu da süper bişi idi... hatta son wwm'e turbo bile geldiydi... çeşitli yoğunluklar , iş vs sağlık filan derken ben de wisdom da bi şekilde atladı bu işi. yani aslında atlamak değilde "denk gelmedi" demek lazım...

sonra nooldu? içimizden biri de çıkıp "XXXXX meeting" dedimi?

100 bin kere "ya istanbul dışı bişiler organize edin, partiye gidelim, trenle, sabaha kadar muhabbet filan" ... kimse bişi yaptımı ??? ( aslında parti dışında çok random gelişen spritus meeting oldu askere ziyaretine gidildi şansımı s*kim ben gidemedim... )

7dx ekibi, senelerdir özveri ile parti yapıyor... nooldu son partide? compo bile yapamadık.... release çıkmadı...

seninle beraber büyük gazla ve umutla başladıımız nightshift... nooldu? yalan oldu...

inan bana bi breakpoint, bi x party, bi lcp gibi bi parti olması için istanbulda yada türkiyede, icab ederse dansöz kıyafeti ile taksim meydanında break-dance bile yaparım... ama bu ülke insanından BıR SıK OLMAZ!!! direk net ve bodoslama yazıyorum...

bizim zamanımızda da gruptan arkadaşlarımızın çoğu, "scene" i bi gelip-geçici heves olarak gördü... belli bi dönem için süper, sonra manita olayları, iş güç okul zart zurt şu bu vs.... tısssssssssssssssss....

aynen bende 2-3 sene kadar bi koptum scene'den... sağolsun hydrogen , endo , datura ve skate ile tanışana kadar... tekrar içimde ki ateşi yaktılar... büyük gaz oldu...

scener kimdir? demo izlemeyi seven, computer based müzikleri ve grafikleri seven kişidir... yani bir parti yaptığımız zaman, hiç bişi olmadan, sadece "deus ex machina" yada "living" i 400 kişi dev ekrandan izlemek bile büyük keyiftir... hatta ns06 da, demo compo sonuçları açıklanırken ki heycan, bugüne kadar yaşadığım en güzel heycanlardandır... spritus'un gaza gelip havalara zıplaması... milletin çığlıklarla bağırması, resident'ın rebelse ayarı vermesi.... ne güzel di dimi o an????

umarım tekrar öyle gazlı günler yaşarız...

---------------

@decipher : icons partisi nasıldı? fotolardan gördüğüm kadarıyla küçük bi parti gibi... ama ciddi katılım var sanki? biraz anlatsana??? bi sürü paritye gittin report meport yapmadın... buradaki insanları heveslendiren bişiler anlatman lazım... bunu unutma ...
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: skate - 02.07.2008 17:06:07
@vigo: scene'de grubu olan ya da independent takılan ve son 10-12 yılda birşeyler üretmiş kişilerin sayısı 50 civarı. birkez merak edip saymıştım. bunun dışında bir 20 kadar da birşey üretmemiş olsa da bir grupta yer alan ya da sceneimiz açısından önem teşkil eden kişi var. Yani 70 kişi diyebiliriz. Tek tek saymaya gelince hemen tıkanacağımızı, o kadar kişinin çıkmayacağını düşünüyoruz ama ben saydım, çıkıyor. "Çok aktif" scener ise ne yazık ki bir tane bile yok.
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: Bakkada - 02.07.2008 18:36:36
6-8 Ayda bir buna benzer postlar gormeye alistik desek yeridir.Bi yerlerde gaz bitiyor sonra duayen scenerlar veriyor gazi ve biraz daha ilerliyor gemi ama tasima suyla anca bu kadar yuruyor iste...
 
DipNot:Igneyi kendime cuvaldizi baskasina batirayim , o kadar trajikomiktir ki DemoDojo uyeleri(biri haric olabilir) bu postu ya gec yada hic farketmiyeceklerdir.
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: skate - 02.07.2008 18:43:40
@Bakkada: Haklısın ve insanlar arzu etmedikçe ne yaparsan yap birşeyleri ignore liste alabiliyorlar. Örneğin bizim şirkette teknik servis programına günde birkaç kez girip bakmak gerekiyordu ticket açılmış mı diye. Zaman zaman yoğunluk nedeniyle gün boyu girmediğimiz oluyordu v.s. Dedik her açılan ticket otomatik e-mail atılsın. Bir süre güzel idare ettik ve yöntem işe yaradı. Bir süre sonra baktım diğer mailların yanında kalabalık ediyorlar, rule tanıplayıp onları özel bir folder'a taşıdım. Bir süre sonra ise artık o foldera pek bakmaz oldum.
 
Teknik destek vermek benim iş tanımımda pek yok, aksi halde takip ederdim ticketları ancak yine de takip etmemde fayda var tabii ki. Sonuçta o ticketlar dönüp dolaşıp bana gelebiliyor. Ne yaparsak yapalım bir süre sonra ignore mekanizması devreye giriyor. şimdi foruma girmeyen insanlara haber ulaştırmak için güvercin mekanizması kursak bir süre "aa, ne acayip" diye bu sistem kullanılır, bir süre sonra o güvercinler bir güzel iner miğdeye :)
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: nightlord - 02.07.2008 20:45:00
Valla bugun soyle foruma girip 20 tane yeni mesaj gorunce daha bastan mutlu oldum zaten :)
 
Budur abi... Iste benim ozlemini cektigim fikir teattisi bu. Her konuda ayni fikirde olmayalim, hatta icabinda ful karsi fikirlere sahip olalim ama surdaki muhabbet bi olcude devam etsin. Cevaplarin hepsi icin tesekkurler
 
Skate: abi senin yaptigin release'i kimsenin farketmemesi gercekten eseklik olmus (butun tr-scene'e esek demek gibi olmasin):) Ben zaten normalde partiler haricinde PC releaselerini kolay kolay takip etmiyorum. Ama PC releaselerini gec C64 releaselerini bile dogru duzgun takip etmedigim 4-5 aylik bi donem olmustu. O esnada Shorture/Padua'yi kacirmisim mesela. Yani ulan release yaptik kimse farketmedi bile demekte haklisin. Ama senin de dedigin gibi yine de bu forumda duyurmakta fayda var.
 
Forumdan uzak durmanin scene uretkenligimi artirmadigina dair bu kadar deginmeyi planliyordum. Bunun otesinde baska daha az onemli faktorlerde vardir elbet ama onlar buradakilerle ilgili veya buradakiler icin ilgi cekici degiller :)
 
Vigo: Abim guzel abim. Benim sana diyebilecek hicbirseyim zaten yok. Ben taa 7d5 reportumda demistim :
 
Alıntı
turkiyede scene denen olayin mihenk tasinin vigo ve turbo oldugunu bi kez daha goruyorum. bu iki adamin varliklari oturduklari yerden
yaydiklari pozitif enerji ve bi oturusta 24 stuff bitirebilmeleri biz
ikinci nesil scenerlari guclendiriyor. bu adamlar olmasa turk scene'in
ciddi ciddi yok olacagini dusunuyorum. kalanlar dagilip bazilari yurt
disi gruplara girip aktiviteyi surdurmeye calisirdi. ama turk scene
diyebilecegimiz kendini bu gruba ait hisseden insanlarin olusturdugu
bi guruh olmazdi. bu gercegin farkina varip vigodan bronx stickeri
alip c64'ume yapistiriyorum. onlarin o enerjisi birikimi hep yanimda
olsun, canim sikildigi scene ile ugrasacak gucum kalmadigini
hissettigim zamanlarda o stickera bakip vigoyla turbonun sen
kahkahalarini ve uretme guclerini hatirlamak, guc almak icin. iki
birey koca bi grup icin bu kadar onemli olabilir mi? evet iste boyle
olur. bu yetmiyomus gibi bi de spazticanin deyimiyle "yavru scenerlar"
kazandirmaya devam ediyorlar.

Yani abi sen ne kadar hakli sitem etsen de zamaninin bosa gittigini dusunup uzulsen de aslinda bosa gitmiyor abi. Her binanin bir temeli olmak zorunda. depremler firtinalar binanin dis yuzeyine zarar verebilir, bir duvarini yikabilir, komple catisini ucurabilir. Ama temel saglam olduktan sonra bina yikilmaz ve hep tamir edilebilir. Sen ve Turbo benim icin bu binanin temelisiniz.
 
Butun hersey bok gibi gitse, 10 yil hic release yapilmasa, ben yine endiselenmem sizin orada oldugunuzu bildigim surece. Siz oldugunuz surece butun buhranlari anlatiriz. Ben biliyorum ki su an bu forumda bi 10 15 kisi var bir anda cok hayvani releaseler yapabilecek, ve ben onlardan biriyim (ovunmek gibi algilamayin lutfen). En azindan kendi adima biliyorum ki scene'i sallayacak ve insanlarin "vaay tr-scene yine gucleniyor" demesini saglayacak seyler var benim kudretim dahilinde olan. Ama yine biliyorum ki boyle zorluklara karsi savasacaksam ve bir yerlere butun gucumle yukleneceksem, bir yerlerden de guc almam taban almam lazim. Iste Sen ve Turbo benim icin bu taban, bu guc alinan köksünüz. Bu dinamigi herkes bu kadar analiz etti mi bilmiyorum ama ben buradaki boyle release cikarip butun scene'in gozunu kendi ustune cekebilecek olan herkesin de icin icin bunu bildigini dusunuyorum.
 
Herkes biliyor ki, Siz oradasiniz. Guzel bir urun cikarildiginda kendi yapmiscasina tertemiz bir samimiyetle sevinip bunu herkese gosteren, web de ve bilimum partide bu kisileri ve urunleri surekli promote eden, o urunlerin aldigi iyi tepkilere en icten sevinip gaza gelen, aldiklari kotu tepkilere hepimizden once sinirlenen, ve de yaptigimiz bir urun dunyaya ayari verdigi zaman da yillarin Avrupa ile rekabet kulturunun getirdigi birikimle hepimizden once vigo style hareketi cekip "oooh verdik ayari" diyen :).
 
Bu bahsettigim cok cok ozgun bir durum. Tr scene icinde urunlerine bayildigim, yetenegine hayran oldugum, zekasina guvendigim cok yuksek kaliteli scenerlar var. Hem kendi grubumda hem baska gruplarda. Bu arkadaslara hem cok saygi duyuyorum hem de cok seviyorum. Ancak Vigo ve Turbo ayri bir olay. O ikisini ilk gordugum anda da (7d4) ayri idiler, simdi de oyleler, bundan sonra da oyle olacaklar.
 
Dolayisiyla Vigo abim, Glance gidip X party'nin en iyi demosunu release etse, Resident gidip Breakpoint 2009'da ilk uce girse, Demodojo demosunu tamamlayip Evoke'u kazansa, adim gibi eminim ki o gazla gider oyle bir A1200 demosu patlatirsin ki TBL titrer icabinda. Ama sen o demoyu patlatmasan da, dergilere falan yazi yazmasan da, UUBB duzenlemesen de hicbirsey yapmasan da "olmaya" devam et lutfen abi. Sen istersen hic birsey yapma ama "Vigo" olmaya devam et. Ortamda ol, canin sikildikca Vigo style bize giris, ayari ver, bi silkelenelim kendimize gelelim. Kendimize gelip adam gibi bisey yaptigimizda "hah aferim... yalniz gereksiz taramalardan kacin" de falan. Yeter ki orada ol. Turbo zaten iki uc ayda bir gelir foruma 5 tane yardiran mesaj atar, partilere gelir, butun grafik related compolari kazanir gider. biz onun bi resmini goruruz ilham patlamasi yasariz.
 
Boyleyken boyle abicim. Dolayisiyla benim bu konuyu baslatmama sebep olan endise senin bir tek mesajinla puf diye uctu gitti ben sana oyle soyliyim durumu :)
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: vigo - 02.07.2008 22:41:00
heheheh ulan alem adamsın ya... ben bu gazla aya gider orda wild compo yaparım :) hahaah ... ah ulan ah, bilgim yetse vermezmiyim ayarı tbl'e... gel gör ki daha asm compiler ı bile adam gibi run edemiyorum amiga da... ama kimbilir, belki bi mac os production ı olur, ps3 olur... bişi olur belki... hehehe... yada bi c64 demosu olur... çıkmadık candan umut kesilmez dimi :)
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: spritus - 02.07.2008 22:54:54
abi hakkaten yapsan şöyle esaslı bi release, ortalıktaki bebelere versen ayarı :)
 
Alıntı yapılan: vigo;18341
heheheh ulan alem adamsın ya... ben bu gazla aya gider orda wild compo yaparım :) hahaah ... ah ulan ah, bilgim yetse vermezmiyim ayarı tbl'e... gel gör ki daha asm compiler ı bile adam gibi run edemiyorum amiga da... ama kimbilir, belki bi mac os production ı olur, ps3 olur... bişi olur belki... hehehe... yada bi c64 demosu olur... çıkmadık candan umut kesilmez dimi :)
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: vigo - 02.07.2008 23:18:40
(http://img382.imageshack.us/img382/6412/dsc01509pc8.th.jpg) (http://img382.imageshack.us/my.php?image=dsc01509pc8.jpg)
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: Decipher - 03.07.2008 02:50:07
Vigo: Parti raporlari yalan olmadi, merak etme. Sadece birkac ay bir internete baglanti problemim olmustu, o yuzden pek bisi yapamadim. Malum, sil bastan hayat duzenlemek kastiriyor biraz. Bir ara bir sekilde karlayacagim bisiler, o zaman duyururum.

Ote yandan, Nightlord, ben foruma internete saglam bir baglantigim oldugu gunden itibaren duzenli olarak giriyorum, birkac ayda bir degil yani. Tek problem, bana konusacak tek bir konuyu goster parmaginla, eger mesaj atmamissam bana yaziklar olsun. Ama demeye calistigim, bugune kadar adam gibi oturup coding, effect, hede hodo konusuldu mu ki bu forumda?
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: nightlord - 03.07.2008 03:39:34
Decipher: Benim yazdiklarimi "Decipher niye girmiyosun ulan foruma" diye algilama cunku o anlamda yazmadim :). Herkesin her konuya gorev bilip cevap yazmasina da gerek yok. Benimki bu threadin basligindan da gorulebilecegi uzere bir "gozlem". O gozlem de su ki, bu bir kisir dongu. foruma daha az ugrayip daha az yazdikca, ugranilip hakkinda yazilacak konular da azaliyor ve bunun sonucunda daha da az ugruyor ve daha da az yaziyoruz. Mesaj buydu. Ayrica kisisel bir tarafi da var. Ben kendimi pro aktif olarak forumdan geri cekiyordum. yani eskiden olsa mesaj yazacagim threadler'e bile mesaj yazmiyordum. Boyle yaklasan baskalari da olabilecegini dusundugum icin bu threadi actim ve kendimle ilgili bu yaklasimin birseye yaramadigi gibi forum ambiyansina da zararli olabilecegini soyledim. Sen zaten kendini benim yaptigim gibi bilincli olarak geri tutmuyorsan mesaj yazmaktan, bu durumda ustune alinacak birsey yok.
 
Forumda benim de diledigim kadar cok coding, efekt, hede hodo konusulmuyor. Ama hic konusuldu mu bugune kadar dersen birkac iyi thread var :) Neyse zaten konu bu degil...
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: Bakkada - 03.07.2008 08:43:28
Alıntı yapılan: nightlord;18337
Demodojo demosunu tamamlayip Evoke'u kazansa

DemoDojo product bazinda durdu gibi bisey o yuzden degil evoke NS08 olsa yada 7D8'de kazanabileceginden supheliyim.He grubum gaza gelsin yapsin biseyler sonra da ibne ignator got oldun iste die benle tasak gecsinler :)
 
Burda tek sorun grupta mi hayir ignatorde de ibnetorluk var.... :D
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: spritus - 03.07.2008 09:10:57
"Decipher niye girmiyosun ulan foruma" ahahaha..
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: GnoStiC - 03.07.2008 14:57:10
--- bolum 1 ---
nisan ve mayis aylarinda, malum, her hafta istanbul'a gidip geldim..

ilk haftaki toplantimiz (aka "donut meeting"'de) bir intro cikti.

vigo ve dadaslarin, cuma gunleri ogle yemeginde cevahirde chinese yiyor olmalari sayesinde (vigonun ayagindan rahatsiz oldugu donem haric) neredeyse her cuma kucuk bir meeting yapma sansimiz oldu.. hatta bu meetinglerin birine uyudugu saatlere denk geliyor olmasina ragmen turbo'da geldi :)

turbo ile ise her hafta bulustuk.. gece 12'den gun dogana kadar geyik yapma firsatimiz oldu.. hatta ilerideki gunlerde guzel bir turbo+gnostic production icin planlarimizi hazirladik..

su an elimizde parca parca (allah sizi inandirsin) 3-4 tane production var.. ne zaman toparlariz bilemiyorum.. bazen elinizdeki partlar hazir olsa bile, son haline getirmek yillar alabiliyor (di mi skate? :D)..

--- bolum 2 ---
coding konusunda konusma olmamasi konusunda pek size katilmiyorum.. nedeni ise, bugun aklimda bir soru oldugunda google'a sorup, hemen cevabini alabiliyorum.. tabi eger google yanitlayamiyorsa, forum cozum arayisi icin uygun bir ortam..


--- bolum 3 ---
ns07'de elimdeki partlari ardarda birlestirdigim, party mekaninda duzenleriz diye dusundugum retromax'i yayinladik.. demo'da ornegin resident'e gonderme yapmayi dusundugumuz bir suru cube'un dondugu ekrana, gonderme efekti ve textini bile koyma firsati bulamadan rls ettik onu.. ya da dot sphere'in vigo'ya donustugu partta, diger memberlarda olacakti, ona da firsat olmadi..

peki niye firsat olmadi? cunku bize party'lerde sponsor olan smartbs'in actigi gp2x yarismasina entry yok dediler.. vigo, turbo & ben, "yaw adamlar o kadar sponsor oldu, destek olmak lazim, bir tane gp2x demosu yapalim" dedik ve uykusuz 2 gun sonunda check this out demosu ortaya cikti.. 2 gun araliksiz calismanin sonucu zaten external harddiskim hakki rahmetine kavustu..

demem o ki, istendigi takdirde 1-2 gunde production cikabiliyor (di mi nightlord :D)

biz bronx elemanlari olarak yaslarimiz 30+ olali cok oldu.. gencler, biraz el atin da su tr demoscene'i biraz uyandiralim yahu..
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: vigo - 06.07.2008 12:16:01
zaten en büyük sorun da, gençlerin konuya hiç ilgi göstermemesi... yani hakkaten aklım almıyor, yeni nesil "türk" gençlerinin hiç ilgisini çekmedi scene olayları... hadi scene i geçtim, ekranda yanan dönen şeyler, elektronik müzik filan... hiç merak ve ilgi uyandırmadı... üzücü bişi...
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: spaztica - 06.07.2008 12:51:24
sanırım biraz da mass-media'nın yıkıcı etkisi var; eskiden yapılınca farklı bir şey olduğu için ilgi çekerdi, merak edilirdi. ev bilgisayarlarla oyun dışında birşeyler yapmak matah sayılırdı... ama şimdi heryerden görüntü, ses, ışık bombardımanı oluyor insan... bırak merak etmeyi, insanlar kaçmaya çalışıyor bu bombardımandan... geç 80-erken 90'ların cazip gelen, merak uyandıran unsurları, zaman değişince genel insanlar tarafından bir nostaljik öge olarak hayat müzesine yerleştiler. günümüzde yapılan birçok üretimi anlamıyorum; uğraş yok, sığ, çok moda-demode endeksli... sanırım ortam biraz fazlasıyla maymun iştahlı oldu, herşeyi deniyorlar, ama pek birşeyde de karar kılamıyorlar.
...
ilgi çeken, sanırım insanlara biraz daha nefes aldıran, düşündüren, kendi beynini kullanmaya teşvik eden üretimler. belki sübjektif olabilir; beni sanata çeken şey buydu; pek çok kişiyi film festivallerine çeken de düşünsel açılımlara sebep vermesi...
...
belki farklı üretimleri karıştırarak bir füzyon elde etmek ilginç olabilir; belki de insanı biraz daha düşünmeye itecek üretimler dikkat çekebilir. ama artık 2612461 bob yaptım, 72326 scroller'ı aynı anda kaydırdım, 35723572 kenarlı objeyi döndürüyorum demek çok ilginç olmuyor...

şahsen ben, kurgusuna, sinematografisine, estetik değerine, özgün ifadesi olan işleri görmek isterim... ya da Caret gibi, var olanı farklı bir şekilde yorumlayabilen çalışmalar da çok başarılı..
...
evet... yeni nesil meraksız... hem birikimi olmadığından, hem de scene'in olasılıklar kumsalındaki sadece bir kum tanesi olduğundan... seçenekler bu kadar çok olunca herşey boş gözüküyor. trt tek kanalken herşeyi zevkle izlerdik; bunca kanal çıktıktan sonra haftada 3-4 gün tv izleyemez olduk...
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: skate - 06.07.2008 13:36:44
yine 7243634 kere yaptığımız tartışmaya geri döndük ;)
 
daha önce de söylediğim gibi, bence asıl problem sıfır noktasında olan bir insanın Commodore 64 Programcının El Kitabı'nı açıp basicden 3-5 satır birşeyler yazarak ekranda doğrudan bir sonuç görmesi, commodore balonu demosunu yazıp sonra datalarıyla, ekrandaki hareket animasyonuyla oynaşması gibi bir başlangıç yapmasının yanı sıra günümüz PC'lerinde aynı şeyi yapması arasındaki uçurumdan kaynaklanıyor. şimdi size desem ki ben Commodore 64 balonunu PC'de ekranda aynı şekilde kaydırmak istiyorum, ne yapmam lazım? ışin içine kaç alternatif çizim programı, kaç programlama dili, kaç grafik kütüphanesi girecek siz düşünün. Elbette ki her kafadan da bir ses çıkacak, sıfır noktasındaki arkadaş soruyu sorduktan sonra psikolojik olarak kendini eksilerde hissedecek. Tüm problem bundan ibarettir.

Çözüm önerisi olarak Spritus'un özelleştirilmiş demo platformu fikrine katılıyorum. Bu bir emulasyon da olabilir, Pandora gibi bir konsol da hedef alınabilir. Çok bariz limitleri ve programcılıktan anlamayan birinin step by step dökümanı uygulayarak compile edip çalıştırabileceği örnekleri içeren bir dökümantasyonu olan bir sistem zamanındaki ilgiyi belki geri getirebilir.
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: spaztica - 06.07.2008 14:30:23
sanmıyorum skate, (yeni nesilden) kimse sadece kurcalamak için böyle bir ek alet almaya hevesli olmaz. tonla grafik programı, programlama aracı arasına bir de demo platformu cihazını ekleyeceksin yani...
olay zaten o yığınlar arasında boğulan kişiye kafasını karıştırmadan bir yola sokmak... ama o da günümüzde ancak kişinin kendini dikkatli bir şekilde sansürlemesi, kısıtlamasıyla olabilir sanıyorum. binlerce stream halindeki veri bombardımanına dur demeyi öğrenmeden bu zor gözüküyor. hepimiz, net'i unplug ettiğimizde, kendi kendimizle başbaşa kaldığımızda daha verimli olmuyor muyuz?
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: skate - 06.07.2008 14:37:31
Alıntı yapılan: spaztica;18373
sanmıyorum skate, (yeni nesilden) kimse sadece kurcalamak için böyle bir ek alet almaya hevesli olmaz. tonla grafik programı, programlama aracı arasına bir de demo platformu cihazını ekleyeceksin yani...
Emulasyon ya da Pandora gibi bir cihaz dedim. Spritus'un asıl fikri sınırları belli olan virtual bir cihazın emulatörünü geliştirmekti. Yani bu cihaz dünyadaki scene'e yeni bir cihaz gibi girecek, ancak gerçekte var olmayacak. Tamamen bizler tarafından tasarlanacak ve sınırları belirlenecek. Örneğin hiçbir 3d desteği bulunmayacak ancak Mhz olarak çok gelişmiş 3d sahneleri üretmek için yeterli olacak. v.s. v.s. Bu fikir bence oldukça mantıklı. Tabii ki oturup böyle bir cihazı tasarlamak ve emulatörünü yapmak gibi oldukça ağır bir iş yükü açıkta bekliyor.
Alıntı yapılan: spaztica;18373
olay zaten o yığınlar arasında boğulan kişiye kafasını karıştırmadan bir yola sokmak... ama o da günümüzde ancak kişinin kendini dikkatli bir şekilde sansürlemesi, kısıtlamasıyla olabilir sanıyorum. binlerce stream halindeki veri bombardımanına dur demeyi öğrenmeden bu zor gözüküyor. hepimiz, net'i unplug ettiğimizde, kendi kendimizle başbaşa kaldığımızda daha verimli olmuyor muyuz?
bu kişiden kişiye değişen birşey. internet beni bu güne kadar çok az etkiledi. internet olduğu halde unplugged takılabiliyorum. çünkü hiçbir alert mekanizmasına (e-mail, MSN ve türevleri v.s.) bağımlılığım yok. hepsini kapatıp döküman alemine dalabiliyorum. sanırım benim gibi birçok insan vardır aramızda.
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: spritus - 06.07.2008 19:27:58
şu sanal demo makinesi olayına biraz açıklık getireyim. bildiğiniz gibi günümüzde birçok platform, konfigürasyon, donanım ve os bulunmakta ve hemen hemen tüm bu platformlar için democoding yapılıyor. böyle bir karmaşada adil bir rekabet ortamı bulunmadığı gibi sınırları zorlama, rekorlar, ilk keşfetme gibi kavramlar çok havada kalan şeyler oluyor. c64 scene'ine baktığımız zaman böyle bir durum yok. çünkü 1982'den beri konfigürasyon aynı ve hala bu konfigürasyona demo yapılıyor, yeni şeyler keşfediliyor, rekorlar kırılıyor. bu yüzden c64 scene'i hep kıskanırım. diyeceksiniz ki o halde bu platform c64 olmalı. olabilirdi ama c64'teki sınırlamalar çok ciddi ve donanımla ilgili belirli bir birikim gerekiyor, bunları öğrenmek içinse zaman. ayrıca günümüzdeki şartlar görsel ve işitsel beklentileri belirli çıtanın üzerine çıkarmış durumda (umarım bu sözlerim tartışma yaratmaz). işte günümüze uyarlanmış sabit ama yeterli bir konfigürasyon bu sorunları çözebilirdi. teknoloji çöplüğüne dönmüş günümüz dünyasında bence gayet masum bir istek bu. pandora ilk duyurulduğunda heyecanlanmamın sebebi işte buydu. gerçi gp2x de gayet yeterliydi ama nedense tutulmadı.
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: Decipher - 06.07.2008 20:07:57
bu demo platformu olayi cidden hosuma, gitti hem emulatoru gelistirmesi zevkli olur hem de emulatoru kurcalayacak kisiler icin oldukca zevkli bir girisim olur.
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: skate - 06.07.2008 21:22:59
acele etmeyin, zamanı gelince bu konuyu yeni bir topic'e taşırız.
 
bu arada Spritus, hiç merak etme. ben bir Commodore'cu olarak dediklerinden hiç alınmadığım gibi aynı şeyi destekliyorum. sonuçta bizimki bir aşk. elbette ki hiçbirşey için vazgeçmeyiz. ancak Commodore'un ileri seviye efektler için, özellikle de 3d efektlerin birçoğu için yetersiz kaldığı ortada. sergilenen 3d efektler ise ya yavaş ya da realtime hesaplamalardan oldukça ödün veriyorlar. bu nedenle insanlara gelişmiş ama sınırları net çizilmiş bir demo platformu sunmak ve insanların yeniden sanal da olsa bir cihaza aşık olabilmelerini sağlamak güzel olurdu.
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: Bakkada - 07.07.2008 09:13:37
Bence scene degil Turkiye'nin genel olarak bir sorunu var bu da scene'e yansiyor.Insanlarin %50'sinin gercekten tutku ile baglandigi bir hobisi olduguna inanmiyorum.Herhangi birsey olabilir pul,maket,RC,fishing,cooking ne derseniz deyin.Hobi olarak gercekten baglilik yok.Balik tutmak benim hobim diyor ve o sekilde kaliyor , balik tutma konusunda cesitli bilgileri haberleri toplayan ulan acaba oltayi tersten atsam(tamaman kicimdan uydurdum) degisik bisey olur mu die hesaplayip dusunen ve deneyen cok az insan var.
Geriye kaldi %50 bu kesimin de buyuk bir kismi(icinde ben de varim) sahip oldugu hobisinde kisa sure icerisinde basariya ulasmaya calisiyor.2Ayda ultra guzel demo yapayim , 3ayda flatland BMX'in krali olayim.
Bazi hobilerde de isin icine ucuncu bi faktor giriyor ki o da para.Siz ugrasin didinin cok kusel bir RC Car yapin , veletin biri gelsin parayi bastirip baskasina yaptirsin ve hasirt die sizin arabadan daha ii performans alsin.
 
Bu ucunu birlestirince Turkiye icin hobilere tutunma ve uzerine emek harcama yuzdesi dusuyor.Hobiler zewk olsun die yapilir OK ama bastan sagma , salla pati yapildigi zaman hobinin sahibine dahi cok zewk verecegini dusunmuyorum.
 
Belki once insanlara gercekten hobilerini nasil devam ettirecekleri gudusunu asilamak lazim.Bu kadar bosvermislik ve cok fazla secenek varken yeni nesilin , scene dahil herhangi bir hobiye gercekten bagli olacagini sanmiyorum.(alkol var kari kiz var desen aninda damlarlar orasi ayri :p )
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: spaztica - 07.07.2008 11:24:09
hobi konusunda dediklerine katılıyorum, ama sadece tr içim geçerli bunlar. avrupa'da insanlar gerçekten hobiye önem veriyor, ilgi gösteriyor. bazı hobi dükkanları var, buradaki marks & spencer boyutlarında... ekonomi kötü olunca elbette hobi ilk harcanan alan oluyor.
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: GnoStiC - 07.07.2008 11:32:05
@bakkada:
hobi konusunda dediklerine hem katiliyorum, hem de katilmiyorum..


eger kisinin hobisi, para gerektiren bir hobi ise (RC arabalar gibi) ve paran kisitli ise dediklerin dogru..

ama demoscene gibi bir hobi hardware bazli degil.. c64'de de demo yapabilirsin (10ytl?), amiga'da da (50ytl?), core2duo'da da..
gerekli tek sey software/dokuman olabilir ki, bunlarda internette bolca mevcut.. yani party mekanlarina gidis parasi haric neredeyse hic masrafi yok aslinda :)
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: nightlord - 07.07.2008 11:40:52
Sinirlari sabit olan ve zaman icinde degismeyecek olan yeni bir platformun fiziksel veya sanal olarak kalici olabilecegine inanamiyorum. Teknoloji surekli gelisiyorken birilerinin sabit kalan bir platforma bagli kalmak istemesi cok cok az bir olasilik bana gore. Eski sabit platformlara bagli kalan bir avuc insan zamaninda bu platformlara bagli kalmak zorunda olduklari (paralarinin pc/amiga almaya yetmedigi) donemde o platformda bir suru sey ogrenip calisip ciddi bir bilgi yatirimi yaptiklari icin (ve bu durumda olan kritik sayinin ustunde scener hali hazirda oldugu icin) bugun ve bundan sonra o platformda birseyler uretmeye devam ederler.
 
Yeni bir platform bugun ciksa birileri onunla ilgili optimizasyonun dibine inene kadar ayni fiyata bazen ayni sirketten yeni bir cihaz cikiyor (gp32 den gp2x'e ve oradan pandoraya oldugu gibi). Yani bu cihazlarin hic birisinda C64 scene'inde olan durumun olabilecegini dusunmuyorum. Sanal olsa da durum bence degismez. Birbiriyle yarisip yillarca o sistemde optimizasyonun dibine inecek kadar inatla kurcalayacak kritik sayida adam modern ve "sabit" bir platformda bence malesef toplanamaz.
 
Tabi butun bunlarin disinda sanal bir makine tasarlamak ve implement etmek cok zevkli bir istir. Testing'i biraz zordur ama cok zevkli olacagina eminim. Yani zevk icin yapilabilir ayri konu :)
 
@bakkada: Genel olarak ulkemizdeki hobi sahibi olma eksiligi konusundaki tespitlerine aynen katiliyorum. Bu eksikligi gidermenin yollari uzerine yillardir dusunuyorum. Herhangi bir hobi icin sanirim gereken temel olay yeni insanlarin olaya ekspoze olmalari ve ardindan aralarindan ilgi duyan azinligin ihtiyac duydugu bilgi destek aginin yerinde olmasi. Bunu hep beraber yillardir burada tekrar tekrar konustuk sanirim. O yuzden detaylara bir kez daha girmem gerek yok sanirim. Ama en azindan bu hobide biraz olsun sansliyiz sanirim. Verdigin RC ornegindeki gibi cok fazla ekonomik yuku olan bir olay sayilmaz scenerlik. En azindan eskiden swapperlarin harcadigi paralari harcamaya gerek yok artik :)
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: GnoStiC - 07.07.2008 11:48:53
konu butunlugunu bozmuyor ama aciklama yapma ihtiyaci hissettim;

gp32 = Game Park
gp2x = GamePark Holdings (game park'tan ayrilan bir grubun sirketi)
pandora = Craig, Michael ve Fatih 'den olusan uc kisinin kendi cabasi

Alıntı yapılan: nightlord;18390
Yeni bir platform bugun ciksa birileri onunla ilgili optimizasyonun dibine inene kadar ayni fiyata bazen ayni sirketten yeni bir cihaz cikiyor (gp32 den gp2x'e ve oradan pandoraya oldugu gibi).
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: skate - 07.07.2008 13:37:02
bu Spritus'dan çıkan ve benim benimsediğim fikrin çıkış noktası sürekli gelişen teknolojiyi sınırlamak zaten. bu nedenle "kalıcılık" tartışmasını çok yerinde bulmuyorum. gerekirse bu platformun da zaman içersinde upgraded versiyonları çıkabilir elbette ki. buradaki asıl önemli nokta şu olacak. diyelim ki virtual platform'u mal gibi VP diye kısalttık ve versiyonlandırdık. Demo yarışması kategorileri açıklanıyor.
 
C64 demo yarışması
Amiga demo yarışması
PC demo yarışması
GP2X demo yarışması
Pandora demo yarışması
VP v1.0 demo yarışması
VP v1.2 demo yarışması
VP v2.0 demo yarışması
VP v3.1 demo yarışması
Playstation 1 demo yarışması
Playstation 2 demo yarışması
Playstation 3 demo yarışması
 
Yani yeni versiyonları çıksa da yarışmalar her zaman kendi ünlenmiş ve benimsenmiş milestone versiyonlar üzerinden döndüğü sürece kesin sınırlara sahip bir platformun zevkine varabiliriz. Kaldı ki bu platformun ekran kartı desteğini hiçbir zaman kullanamayacağını düşünürsek bu kadar versiyon atmaya ihtiyaç olacağını da sanmıyorum.
 
"VP bir yarışma platformudur" şeklinde lanse edilecek ve o platformun dökümanlarını okumaya başlayan bir insan amacın yalnızca ve yalnızca o platform üzerinde başkalarından daha üstün birşeyler üretmek olduğunu bilecek. En basit örneği şu şekilde verilebilir. Bizler platformu tasarlayan kişiler olarak maksimum 2089 bob basabileceğiz mesela. Tipin teki kalkıp aynı çözünürlük ve renk sayısında 5124 bob basıp bizi şok edecek. Yıllar sonra bu sayı 10000'lere çıkacak ve "acaba bu platformu tasarlayanlar 10000+ bob basılabileceğini akıllarına getirmişler miydi?" diyecek bu rekoru kıranlar.
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: Bakkada - 07.07.2008 14:43:25
Alıntı yapılan: GnoStiC;18388
@bakkada:
hobi konusunda dediklerine hem katiliyorum, hem de katilmiyorum..
 
 
eger kisinin hobisi, para gerektiren bir hobi ise (RC arabalar gibi) ve paran kisitli ise dediklerin dogru..
 
ama demoscene gibi bir hobi hardware bazli degil.. c64'de de demo yapabilirsin (10ytl?), amiga'da da (50ytl?), core2duo'da da..
gerekli tek sey software/dokuman olabilir ki, bunlarda internette bolca mevcut.. yani party mekanlarina gidis parasi haric neredeyse hic masrafi yok aslinda :)

Yok aslinda ayni seyleri soyluyoruz , RC uc bir ornekti ve gercekten pahaliydi.Benim asil soylemek istedigim yeni neslin ve Turkiye'de bir cok seyden zaten bezdirilmis toplulugun vazgecmek icin cokca gecerli veya gecersiz sebebi var.
Scene icin gerekirse kagit kalem de yeter bkz : TURBO o yuzden scenedeki olay maddi etkenlerden daha cok kisisel etkenlere dayaniyor.Kagit kalemi alan arkadaslarimiz 2ay sonra sıkılıyorlar.Cunku cogu sey artik onlar icin cok kolay.Ulasmak,bulmak,kesfetmek bunlarin cogu onlar icin cok buyuk seyler ifade etmiyor.Onlar hazir toollarla generate etmekten , copy paste'den anliyorlar.2Ay ugrasiyor bakti Turbo'yu gecemiyor(bole de bi ozguven var insanlarda iki ayda DaveMirra gibi surmessem bu BMX'i adam degilim :) ) ondan sonra amaaaaan bosver diyor...
 
Sonuc kaldik mi bizbize :)
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: skate - 07.07.2008 15:14:20
Kağıt kalem de yeter olayına ufak bir ekleme. Turbo'ya sadece kağıt bile yeter. :)

Bkz:
(http://nightshift.untergrund.net/2006/files/duvarda_pixel_turbo_Bronx.jpg)
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: spritus - 07.07.2008 15:24:45
@skate : tam da anlatmak istediğim buydu. eline aklına sağlık.
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: Bakkada - 07.07.2008 16:05:21
Alıntı yapılan: skate;18395
Kağıt kalem de yeter olayına ufak bir ekleme. Turbo'ya sadece kağıt bile yeter. :)
 
Bkz:
(http://nightshift.untergrund.net/2006/files/duvarda_pixel_turbo_Bronx.jpg)

Saymam banane , Turbo bazi kagitlarin uzerini yesil fosforlu kalemle boyadi :)
 
Bknz scene'in olmazsa olmazi bok atip kavga etmek :)
 
DipNot : Turbo ciddiye alma sakin sadece ornek verdim :) eminim kalem olmadan da yaparsin...
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: skate - 07.07.2008 17:11:22
@Bakkada: Bu postu attıktan hemen sonra "keşke atmasaydım" dedin di mi itiraf et :)
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: Decipher - 07.07.2008 19:12:14
Alıntı
Tesla: 7D8 olursa göremeyeceğimiz elemanlardan. Büyük ihtimal o zamana kadar isveçli bi hatun da bulmuş olur hehe ..


buralardaysa kapar kolundan getiririm.

@konu disi:
eger gitmediyse gitmeden once benle bir konussun nordik törkis meeting yapariz :P, sakin da yanina oldukca gerekli miktarlarda para almadan cikmasin valla ac kalir :) isvec finlandiyadan da pahali bir yer.
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: aeymur - 08.07.2008 00:30:24
Sanal demo platformu fikri bana çok heyecan verici geldi. Belki bir gün donanımı da gerçekleştirilir.

ıkinci olarak C64'ün kısıtlamalarınından bahsedilmişken ben de bir fikrimi paylaşmak istiyorum. Bir kaç gün önce Nightlord'un C64'te 3D grafik motoru yazdığını öğrendikten sonra C64'ün karmaşık uygulamlar gerçekleştirmek için veri depolama alanı kısıtlamasının nasıl aşılabileceği üzerine düşünmeye başlamıştım. Mesela Nightlord'un önümüzdeki 5 yıl içinde :) bu motoru kullanarak bir oyun geliştirmeye başladığında 181K'lık D64 imajlarıyla sınırlanmadan geniş, karmaşık haritalar, çok ve çeşitli kaplamalar ve spritelar kullanabilmesi için.

Benim aklıma TPC'ye geriye dönük uyumluluğu bozmadan iki yeni komut eklemek geldi. şimdi diyeceksiniz ki TPC gibi yaygınlaşmamış bir cihaza bağımlı kodlar kullanmayı kim ister. Ancak ben TPC projesini GPL ya da benzeri bir lisans altında açmak üzereyim. Böylece isteyen herkez evinde kendi TPC'sini yapabilecek. Bu şekilde hem projenin çok daha hızlı yaygınlaşmasını hem de projeye aktif olarak katılmak isteyecek başka geliştiriciler sayesinde daha hızlı gelişmesini umuyorum. ış bulup tekrar çalışmaya başladığımdan beri TPC üzerinde çalışmak için eskisi kadar zaman ayıramıyorum ve projenin gelişme hızı çok yavaşladı.

Neyse fikrim şu: B-R ve B-W komutlarına benzer şekilde, atıyorum N-R ve N-W (New-Read ve New-Write'tan türettim.) diye iki yeni komut aldıkları parametrelere göre 171K'dan daha büyük ve bir diske görüntüsü olamaya sıradan dosyaların istenen kısımlarını C64'e sunabilir. Bu 171K'lık D64 imajlarıyla çalışma sınırlamasının aşılmasını sağlar.

Oldukça basit bir çözüm. Ancak komut kanalından bu şekile çalışılırsa veri transferi çok yavaş olan standart IEC protokoluyle gerçekleşir. Bununsa demo yazarları tarafından pek kullanılmadığını artık biliyorum. Sorunu çözmek için cihazın firmware'ine ikinci ve daha hızlı bir protokol gömülebilir. Bunun çin hali hazırdaki Fastloader'lardan birinin kullandığı protokol benimsenebilir. Cihazın iki çalışma modu olur: Normal mod ve yeni protokolün kullanılacağı atıyorum Süper Mod. 3. bir komut bu modlar arası geçiş için eklenir. Bu yeni ve daha hızlı protokolün C64 tarafından tanınabilmesi için gereken fonksiyonlar küçük bir kitaplık halinde kod yazarlarına sunulabilir. Bu şekilde C64'ün hızlı bir şekilde Megabaytlar mertebesindeki büyük dosyalardan, işleyebileceği kadar küçük parçalar halinde okuma ve yazma yapması sağlanabilir.

C64 için sonradan geliştirilen MMC64 ve Ultimate gibi projeler C64'ün sınırlamalarını genişletecek bazı iyileştirmeler içeriyor mu bilmiyorum. C64'ün, MMC kartların geniş depolama alanından daha fazla yararlanmasını sağlayacak yeni komutlar onlar da var mı? Duydunuz mu?

Elbette C64'ün tek kısıtlaması veri depolama kıtlığı değil. Sadece bunu aşmak insanların C64 ile birşeyler yapma arzusunu ne kadar arttırabilir bilmiyorum. Sanırım esas ihtiyaç bir kaç yüz megahertz'lik bir 6510.
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: nightlord - 08.07.2008 02:18:40
@skate & spritus: sanal makine ile ilgili fikri yanlis anlamadigimi dusunuyorum. Genel olarak burada amac "sinirlari sabit bir yarisma platformu" dizayn etmek. Ama benim yorumum bu amacin gerceklesebilmesi icin gereken "sosyal bilesenin" olusamayacagi uzerine idi. Yani sinirlari sabit olan platformu istediginiz kadar "yarisma platformu" olarak lanse edin bence kritik sayida coder'i bu platformu oturup calisip nasil zorlayacagina dair kafa yormaya "uzun vadede" razi edemezsiniz gibi geliyor bana. Tabii yaniliyor olabilirim.
 
Ben C64'de hala kasiyorum cunku C64'te yarismaya deger 10-15 iyi coder var. Bu adamlarin hepsi de uzun yillar sadece C64 sahibi idi. Amiga veya PC alacak durumlari oldugunda zaten yillardir C64 bilgisine yatirim yapmis ve birbirinin yaptiklari ile yarismayi aliskanlik haline getirmislerdi. Bu coderlar aktif olmasa ve ben bir part yaptigimda "lan acaba Oswald'a nasil girecek bu" diye dusunmesem bu isle ugrasmam ihtimalen :)
 
VP'de boyle bir kitle toplanir mi onu bilmiyorum iste. Bana toplanmazmis gibi geliyor ama dedigim gibi yaniliyor olabilirim.
 
PS: Aksi ve yasli bir adama mi donusuyorum acaba :) forumda zirt pirt milletin onerdigi projelere "ona gerek yok", "buna ne gerek var" falan derken buluyorum kendimi :D cik cik cik sana ne be adam! isteyen istedigi projeyi yapsin :D
 
@aeymur: Bahsettigin tarz protokol genislemeleri bildigim kadariyla c64tpc'ye benzeyen diger projelerde de mevcut. ornegin ide64 ve mmc64de hizli modlar var. Ama unutma ki bunlar zaten iec protokolunu kullanmiyor. iec kullanan 64hdd projesi var mesela. onda hizli yukleme modu yok ama host pc'nin harddiskindeki folderlari browse edip d64 imaji degistirme (yani disket degistirme) imkani var. mesela load "../obur_klasor", 8 falan diyerek baska bir klasore gidip orada load "yeni.d64",8 deyip imaji degistirmek mumkun. Bunlari sana fikir vermesi acisindan soyluyorum.
 
Lakin butun bunlarin yaninda C64 scene'de expected hw nasil bir gelisimden gececek onumuzdeki yillarda onu bilemiyorum. Sanirim bir noktada 1541ler azaldikca yeni cihazlar demo compolarda falan beklenen yayginliga belki ulasir. bunun disinda demo coderlari yayginlasmayan bir cihaza kolay kolay kod yazmaz diye dusunuyorum. Mesela kimse kalkip da super cpu kodu yazmiyor. hatta ingilterede adamin biri para toplayip doom challenge yapti. Super CPU'da Doom'un aynisini yapacak adama 1000 pound falan vereceklerdi. Tabi kimse tenezzul etmedi. dunyada bes kiside olan bi cihaza niye program yazalim. Yani bunlari senin fikirlerini baltalamak icin soylemiyorum, ancak demeye calistigim, c64tpcnin gelecegi ile ilgili dusuncelerini uygulamaya koyarken kisa vadede demoscene programcilarindan buyuk bir "cihazi kabullenis ve kullanmaya baslama" bekleme. sen kafana gore uygun gordugun seyleri eklemeye ve ekledigin software'in iyi dizayn edilmis olmasina bak bence.
 
PS: bak yine birisinin bi fikrine vir vir ettim ya allah allah :) bakma abi sen bana...
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: skate - 08.07.2008 04:17:55
@nightlord: şu ana kadar reddettiğin fikirlerin hepsinde gayet haklılık payın var, kendini kötü hissetme :) sonuçta sen bize aksini kabul ettirmek ya da yalnızca anti-tez sunmak için bu fikirleri savunmadığın gibi bizim karşı görüşlerimiz de aynı kaynaktan besleniyor. ayrıca bu çok da faydalı oluyor. örneğin sen "vay be, VP süper fikirmiş" diye destekleseydin ek bir güç hissederdik bu konuda. ama senin süphelerin belki de yıllarımızı boşa harcayacağımız bir projeyi yeniden sorgulamamızı sağlayabilir. elbette ki senin fikirlerin doğrultusunda Spritus'un fikirlerini çöpe atacak ya da bunun tersini yapacak halim yok. kaldı ki ben hala önceki yorumlarımla aynı fikirlerdeyim. ama son zamanlarda süpheci yaklaştığın konuların hiçbirinde olaya aşırı negatif yaklaşmadığını belirtmek için yazdım bu mesajı.
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: Bakkada - 08.07.2008 08:43:54
Alıntı yapılan: skate;18400
@Bakkada: Bu postu attıktan hemen sonra "keşke atmasaydım" dedin di mi itiraf et :)

Yok sonuna dipnot ekledigim icin demedim :) ama dipnot eklemeseydim derdim... :p
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: nightlord - 09.07.2008 00:03:47
Alıntı yapılan: Bakkada;18394
2Ay ugrasiyor bakti Turbo'yu gecemiyor(bole de bi ozguven var insanlarda iki ayda DaveMirra gibi surmessem bu BMX'i adam degilim :) ) ondan sonra amaaaaan bosver diyor...

 
Ya aslinda soylemeyi unuttum, bu da super bi tespit olmus bakkada :) Yarildim okurken. Bu kadar guzel ifade edilir. Zaten ayni sebepten degil mi her oyun yapmaya kalkisan da "Boole Half life, Age of Empires ve Crysis arasi bi oyun yapicam" diye basliyor ise :D
 
Neyse saka bi yana ben yeni nesili elestirmemekten yanayim. Her nesil farkli bir ortamda buyuyor ve farkli/yeni zorluklarla mucadele ediyor. Sonra da buyuyunce kendinden sonraki nesilleri elestirmeye basliyor. Bunlari yeni nesilleri elestiren arkadaslara karsi olsun diye soylemiyorum. Sadece boyle bir dongu galiba hep olacak. Bu dongu ile yasamayi, bilgi ve urun uretmeyi ve transfer edebilmeyi cozmek zorundayiz her halikarda sanirim.
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: Bakkada - 09.07.2008 14:38:49
Alıntı yapılan: nightlord;18414
Ya aslinda soylemeyi unuttum, bu da super bi tespit olmus bakkada :) Yarildim okurken. Bu kadar guzel ifade edilir. Zaten ayni sebepten degil mi her oyun yapmaya kalkisan da "Boole Half life, Age of Empires ve Crysis arasi bi oyun yapicam" diye basliyor ise :D
 
Neyse saka bi yana ben yeni nesili elestirmemekten yanayim. Her nesil farkli bir ortamda buyuyor ve farkli/yeni zorluklarla mucadele ediyor. Sonra da buyuyunce kendinden sonraki nesilleri elestirmeye basliyor. Bunlari yeni nesilleri elestiren arkadaslara karsi olsun diye soylemiyorum. Sadece boyle bir dongu galiba hep olacak. Bu dongu ile yasamayi, bilgi ve urun uretmeyi ve transfer edebilmeyi cozmek zorundayiz her halikarda sanirim.

Ben de kesinlikle yeni nesili elestirmekten hoslanmiyorum ve yapmam da .Ozellikle bizim zamanlarimizda , biz sizin yasinizdayken , bizim zamanimizda bunnar olsaydi cumlelerini kurmamaya calisirim.Ornegin su anki neslin giyim,konusma vb aliskanliklari beni cok da ilgilendirmiyor ve rahatsiz da etmiyor.
Ama elestirdigim bu noktanin sadece scene icin degil Turkiye'nin uretmesi adina buyuk bir sorun olduguna inaniyorum.Bebek adimlariyla baslamaz isek , yavas yavas kendimizi gelistirmezsek , gelismelerimizde kendimizi odullendirmezsek , kesfetmessek Turkiye olarak uretemiyor olacagiz.Scene'e duydugum ilgi disinda bu konu beni Turkiye'nin gelecegi icin de endiselendiriyor.
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: skate - 09.07.2008 23:46:01
Türkiye'nin geleceği için boşuna endişelenmeyin. Yok öyle birşey hahahahaha
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: ref - 04.08.2008 20:24:55
bence yeni nesil eleştirilmeye çok müsait. Tamam belki biz de çok eleştirildik, ama sonuca bakın, dedelerimiz doğru söylemiş, globalwarming, ekonomik düzen, nükleer tehlike, zig-bash... Amaan düttürü dünya deyip kendimizi Chuckie Egg'e, The Hobbit'e, Operation  Stealth'a vermedik mi?

şimdikileri de Starcraft II, Diablo 3 oynuyor diye suçlayamasak da, "aloo uyutuyorlar siziii" diye uyarmak lazım.

Elbette tartışmak sadece yaratıcılığa yöneltir. Başka bir sakıncası yoktur. Ama cahil cahil söylenmek çok kötüdür, beni forumlardan soğutan şey de genelde bu oluyor.

edit:
benim mesaj attığım başlık kuruyor ne yapayım. baksana herkes sus pus. hep "konu bitiren adam" olmaktan ben de nightlord gibi mesaj sayımı baskılıyorum işte :) muhabbeti bölmeyeyim gibi...
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: Hydrogen - 27.10.2008 10:27:21
Forum ne zaman duzelecek? Asiri zor bir hadise mi?
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: odayibasi - 09.11.2008 07:04:45
Yeni nesil eleştirileri üzerine
ılk 98'de PC'nin on düğmesine basmış(off düğmeside aynı gerçi), ilk defa Win98 işletim sistemi kullanmış biri olarak C64, Amiga gibi geçmişten gelen bir sürü kişinin aldığı o zevki anlamamız oldukça zor. Okuduğum yazılardan, 7Dx, nightshift partilerine çok emek verilmiş ama beklenilen karşılığın alınmaması gençlerin bu partilere ilgi duymaması sizlere baya üzmüş sanırsam. Sonuçta güzel bir scene ruhu yakalamış. Bana göre Turbo ve Vigo temelli bu democu ruhu devam etmeli.

Not:
tr-demoscene bir süredir kayıtlıyım ama şu ana kadar forum bozuk olduğu için yazıları okuyup düzgün cevap veremiyordum. Yani oluşturduğunuz altyapı buna uygun olduğu sürece bu ortama katılmak isteyenler artacaktır.

Not:
Nightshift'in devam etmeyeceğini öğrendim. Üzüldüm. Bundan önceki demolara kayıtsız kaldığım içinde kendime de kızdım biraz. Her neyse..

2003 yılında scg ile tanıştığımızda, Scg illa demoscene yapalım demişti. Bende demo'da neymiş , ben oyun yapmak istiyorum 2D oyunlar (Side Scrolling Shoot-em up, Fighting etc...).

Herneyse o dönem Scg'nin ısrarları ile 2004 7D4 katılmıştık, hemen ıstanbuldan bir HP digital fotograf makinesi almıştım. Olimpiyat stadına ulaşmak için baya uğraş verdik. Sonunda ıssız, sanayi ortamında depo gibi bir ortama geldik. Ben burası nasıl biryer burda bilgisayar vs.. ne işi var diye sormuştum kendi kendime. Sonuçta Scg demosu ile yarışmaya katıldı. Bende bu arada Turbo ile tanıştım. Biraz sohbet ettik oyun geliştirme ile ilgili. Bana eskinden bir oyun için yaptığı grafikleri ve bu grafiklerin hiç kullanılmadığından bahsetti. Vigo'nun dinasorus oyunu yaptığını falan filan. ılk XBox DevKit orda gördüm Spastica XBox'ta bir şeyler yapmaya çalışıyordu hatta onunlada oyun hakkında birşeyler konuştuk. Neyse Skate'de vardı sanırsam ama onunla tanışmamıştık. Hydrogen ile Turbo birbirlerinin ürünlerine laf atıyorlardı. Böyle ortamlara bir ürünle giderseniz güzeldir. Aslında bende o scene bir ürün getirmiştim ama eksik vs.. den yayınlamamıştım.

şimdi o ürünü aşağıdaki siteye koydum download edebilirsiniz yine eksik ozamandan beri uğraşılması ama olsun oynanıyor. http://www.skywar.org/wiki/index.php/SkyWar (http://www.skywar.org/wiki/index.php/SkyWar)

Buda demoscene ile ilgilisi yok ama olsun 2004 product'ı..
http://www.skywar.org/wiki/index.php/SWUnderground

Önceden beğenmediğim bu demoscene olgusu, oyun geliştirme olayını hobiye dönüştürmemden itibaren bana daha güzel gözükmeye başladı. Bundan sonra aktif katılımcı olmaya çalışacağım. Aktif bir şeyler yapmaya çalışacağım. Bir sakatlık olmassa 7D8'e sağlam birşeyler yaparak geleceğim.
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: spritus - 10.11.2008 09:30:52
demoscene'in değerini anlaman sevindirici :)
partiye sağlam bir ürünle geleceğini söylemişsin. bu ürün oyun mu olacak demo mu?
 
ayrıca verdiğin linklerden ilki broken, diğeri ise crash ediyor.
 
Alıntı yapılan: odayibasi;19316
Yeni nesil eleştirileri üzerine
ılk 98'de PC'nin on düğmesine basmış(off düğmeside aynı gerçi), ilk defa Win98 işletim sistemi kullanmış biri olarak C64, Amiga gibi geçmişten gelen bir sürü kişinin aldığı o zevki anlamamız oldukça zor. Okuduğum yazılardan, 7Dx, nightshift partilerine çok emek verilmiş ama beklenilen karşılığın alınmaması gençlerin bu partilere ilgi duymaması sizlere baya üzmüş sanırsam. Sonuçta güzel bir scene ruhu yakalamış. Bana göre Turbo ve Vigo temelli bu democu ruhu devam etmeli.
 
Not:
tr-demoscene bir süredir kayıtlıyım ama şu ana kadar forum bozuk olduğu için yazıları okuyup düzgün cevap veremiyordum. Yani oluşturduğunuz altyapı buna uygun olduğu sürece bu ortama katılmak isteyenler artacaktır.
 
Not:
Nightshift'in devam etmeyeceğini öğrendim. Üzüldüm. Bundan önceki demolara kayıtsız kaldığım içinde kendime de kızdım biraz. Her neyse..
 
2003 yılında scg ile tanıştığımızda, Scg illa demoscene yapalım demişti. Bende demo'da neymiş , ben oyun yapmak istiyorum 2D oyunlar (Side Scrolling Shoot-em up, Fighting etc...).
 
Herneyse o dönem Scg'nin ısrarları ile 2004 7D4 katılmıştık, hemen ıstanbuldan bir HP digital fotograf makinesi almıştım. Olimpiyat stadına ulaşmak için baya uğraş verdik. Sonunda ıssız, sanayi ortamında depo gibi bir ortama geldik. Ben burası nasıl biryer burda bilgisayar vs.. ne işi var diye sormuştum kendi kendime. Sonuçta Scg demosu ile yarışmaya katıldı. Bende bu arada Turbo ile tanıştım. Biraz sohbet ettik oyun geliştirme ile ilgili. Bana eskinden bir oyun için yaptığı grafikleri ve bu grafiklerin hiç kullanılmadığından bahsetti. Vigo'nun dinasorus oyunu yaptığını falan filan. ılk XBox DevKit orda gördüm Spastica XBox'ta bir şeyler yapmaya çalışıyordu hatta onunlada oyun hakkında birşeyler konuştuk. Neyse Skate'de vardı sanırsam ama onunla tanışmamıştık. Hydrogen ile Turbo birbirlerinin ürünlerine laf atıyorlardı. Böyle ortamlara bir ürünle giderseniz güzeldir. Aslında bende o scene bir ürün getirmiştim ama eksik vs.. den yayınlamamıştım.
 
şimdi o ürünü aşağıdaki siteye koydum download edebilirsiniz yine eksik ozamandan beri uğraşılması ama olsun oynanıyor. http://www.skywar.org/wiki/index.php/SkyWar (http://www.skywar.org/wiki/index.php/SkyWar)
 
Buda demoscene ile ilgilisi yok ama olsun 2004 product'ı..
http://www.skywar.org/wiki/index.php/SWUnderground
 
Önceden beğenmediğim bu demoscene olgusu, oyun geliştirme olayını hobiye dönüştürmemden itibaren bana daha güzel gözükmeye başladı. Bundan sonra aktif katılımcı olmaya çalışacağım. Aktif bir şeyler yapmaya çalışacağım. Bir sakatlık olmassa 7D8'e sağlam birşeyler yaparak geleceğim.
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: odayibasi - 10.11.2008 11:05:09
Oyun olacak.

Linklere tıklayınca erişebiliyorum. Sorunu anlamadım ? Birdaha deneyebilimisin.
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: spritus - 10.11.2008 14:14:11
şu link çalışmıyor:
http://www.skywar.org/wiki/downloads/SWDemo.rar

şu linkteki oyun da çöküyor:
http://www.skywar.org/wiki/downloads/SWUnderground.rar

Alıntı yapılan: odayibasi;19327
Oyun olacak.

Linklere tıklayınca erişebiliyorum. Sorunu anlamadım ? Birdaha deneyebilimisin.
Başlık: gözlem ve çözüm önerisi
Gönderen: odayibasi - 10.11.2008 20:34:40
Haklısın (http://www.tr-demoscene.info/image.php?u=10&dateline=1166698400) (http://www.tr-demoscene.info/member.php?u=10)                                                        spritus (http://www.tr-demoscene.info/member.php?u=10). Linklerle ilgili bir problem varmış. Crash eden exe' de folder'in içerisinde bir exe' daha var o çalışıyor. Herneyse linklerdeki productları update ettim. Sorun çıkmayacağını ümit ediyorum. Ayrıca video görüntülerinide upload ettim..

SWDemo
 
http://vimeo.com/2205899

SWUndeground
  http://vimeo.com/2206080