tr-demoscene

the scene => coding => amiga => Konuyu başlatan: GnoStiC - 13.12.2006 02:02:58

Başlık: muhasebe programi
Gönderen: GnoStiC - 13.12.2006 02:02:58
gp2x icin yazi hazirlarken, arm asm ile ornek ne program yazsak diye dusunurken, on muhasebe programi aklima geldi..
ne bilim cari/stok/kasa/irsaliye/fatura felan.. belki bir depo..

neyse.. sonradan nette assembler ile yazilmis bir muhasebe programinin varligini ararken, nette birkac link buldum ve ozetle assembly ile muhasebe programi yazmanin deliliginden bahsediyordu..

sonra aklima geldi, zamaninda biri oturup amiga icin assembler ile muhasebe programi yazmisti, oyle birsey okudugumdan emindim.. actim amiga dunyasi dergilerini ve 9ncu sayida buldum..

Alıntı
ASTARTE'den IS PROGRAMLARI YAZILIMINA DESTEK
Ilk program, GENEL MUHASEBE
...
68000 Assembly kullanilarak hazirlanan Genel Muhasebe Programinin, bu sebeple oldukca hizli calistigi soyleniyor. Program, Amiga'nin is bilgisayari olarak kullaniminida kolaylastiracak
....

bir tane de foto var. altinda yazan;
Programin yapilmasina onayak olan Remzi BULUT, programi incelerken

not: spaztica, abicim sen zamaninda amma cok oyun oynayip yazi yazmissin yaw :)
Başlık: muhasebe programi
Gönderen: spaztica - 13.12.2006 02:13:48
ehehe, az mı gömdük dergiye yaw. ama o oyunların %98'ini oynamadım, çeviri vs kullandık; bu da biline. hatta bi ara öyle daraldık ki, oyunun 3-5 grafiğine bakıyor (dergide cümbür cemaat) ve ona göre kafadan sallıyorduk bişiiler (genelde basit beceri vs oyunlarında). ya da çözümü vs elde varsa çeşitli kaynaklardan, onu uyarlayarak yazı yapıyorduk.
tabii assembler ve diğer bilgi ağırlıklı yazılar için durum ööle değil. bir kere sıçmıştım, 3d programı açıklarken, abartıyı falza kaçırdım, hierarşiyi anlatırken bununla hücrelerinize kadar ağaç sisteminde tasarım yapabilirsiniz gibisinden bir laf etmiştim, anlatım bozukluğundan anlatmak istediğimi düzgün ifade edememiştim. sonra dergide bayağı gülmüştük konuya da.
Başlık: muhasebe programi
Gönderen: spaztica - 13.12.2006 02:21:27
hatta bir yaz, sırf dergiden kazandığımız paralarla turbo falan bodrum'da tatil yapmıştık; başka kim vardı, ne akılla naaptık hatırlamıyorum bile. hatta bi akşam halikarnas tribi de vardı olayın içinde, orada da neler oldu, ne yapıldı acep. turbo'nun lada ile az kalsın direk başka bir arabayla yakın akraba olacaktık. bir yerde de birilerinin köpekten tırsma oalyı hatırlıyorum, ben elimi kolumu sallayarak giderkene... ama kimdi o, onu hatırlayamıyorum.

harbi bunamaya mı başladım ne?! hemen zihinsel antremanlara odaklanmak icap ediyor.
Başlık: muhasebe programi
Gönderen: GnoStiC - 13.12.2006 02:24:09
amigada hic oyun oynamadim, joystick'im bile yoktu bu yuzden oyunlarin aciklamalarini hic okumazdim..
move'un asm yazilarinin dogrulugunu onaylarim ama :)

biraz once dergilere bakarken gordugum oyun aciklamasi yazan tosun gulle felan gibi isimlerde sizin uydurmaniz o zaman :)
Başlık: muhasebe programi
Gönderen: spaztica - 13.12.2006 02:29:36
ehh bi tabii ki. :P
Başlık: muhasebe programi
Gönderen: nightlord - 13.12.2006 02:34:01
@gnostic: abi neden muhasebe ? yani soole guzelinden demo / oyun yonelik gfx agirlikli programlama ile ilgili biseyler yazmani istesem okuyucu istekleri babinda degerlendirebilir misin  :)
 
@spaz: abi tosun gulle nedir ya ahahaha . hakkaten varsa boole bi arkadas ozur dilyorum tabi de :) guresci olsa cok karizma yaparmis
Başlık: muhasebe programi
Gönderen: spaztica - 13.12.2006 02:40:00
sen o dergiler harbi oturup bi okusan ne yarılırsın ya! hele okur mektupları sallamaları... çok eğlenceliydi, çoook!
Başlık: muhasebe programi
Gönderen: Bakkada - 13.12.2006 09:52:23
O deil de Astarte dedigi sey acaba bizim bir ara devamli gittigimiz hatta uyelik sistemi felan olan Astarte Bilgisayar mi yoksa baska bisey mi?
Başlık: muhasebe programi
Gönderen: ref - 13.12.2006 10:04:38
Alıntı yapılan: GnoStiC
gp2x icin yazi hazirlarken, arm asm ile ornek ne program yazsak diye dusunurken

Neden Asm? Gp2X'e bulaşmayı duşunenler önce sağlam bir toolchain oluşturmak isteyeceklerdir, önce bundan başlasan? En iyi sdk, editör, kütüphaneler ve nerelerden çekilir. Programlamaya başlayana kadar çok iş var çünkü.
Başlık: muhasebe programi
Gönderen: vigo - 13.12.2006 10:27:02
@spaz : ulan aynı odada kalmadıkmı bodrumda? sen grafik okuluna gircem hesabı yanında kaatlar filan.

tosun gülle bendim. hatta bu isim "gülle girsin top çıksın" dan uydurulmuştur.
Başlık: muhasebe programi
Gönderen: GnoStiC - 13.12.2006 13:16:35
@nightlord/ref:
yazi ile ilgili istekleriniz/onerilerinizin hepsi dikkate alinacaktir.. :)
Başlık: muhasebe programi
Gönderen: skate - 13.12.2006 14:12:33
Eğer ön muhasebe programı yazılmasında destek isterseniz ben daha önce yaptığım bir iş olduğu için elimden gelen desteği veririm. Ama pure asm bence gereksiz. Gerçi FPU komutları bayaa bir iş çözüyor normalde ama ne biliim GP2X + Asm bana fazla garip bir ikili geldi. C/C++ yapalım ok derseniz yardımcı olabilirim.
Başlık: muhasebe programi
Gönderen: GnoStiC - 13.12.2006 14:42:52
soyle yapabiliriz, dokuman icinde arm asm'nin guzelliginden bahsederken verdigim orneklerden su ikisinin c64 asm code'u karsiligini yazabilirmisin?
diger makina dillerinde de soyle yazilir gibisinden gostermek acisindan.

Kod: [Seç]
while (i != j) {
    if (i > j) {
        i -= j;
    } else {
        j -= i;
    }
}

Kod: [Seç]
loop   CMP    Ri, Rj      
       SUBGT  Ri, Ri, Rj  
       SUBLT  Rj, Rj, Ri  
       BNE    loop

Kod: [Seç]
   a += (j << 2);

Kod: [Seç]
   ADD Ra, Ra, Rj, LSL #2
Başlık: muhasebe programi
Gönderen: skate - 13.12.2006 14:54:36
Kod: [Seç]
loop   lda Ri
       cmp Rj
       beq out
       lda Ri
       cmp Rj
       bcs lighter
       sec
       sbc Rj
       sta Ri
       jmp loop
lighter
       lda Rj
       sec
       sbc Ri
       sta Rj
       jmp loop
out
Başlık: muhasebe programi
Gönderen: skate - 13.12.2006 14:56:50
Biraz uzun göründüğünü biliyorum ama while () olduğu için başta kontrol yapma olayından dolayı böyle. do...while() daha kısa olurdu.
Başlık: muhasebe programi
Gönderen: skate - 13.12.2006 14:59:05
Kod: [Seç]
a += (j << 2);
bunu unutmuşum
 
Kod: [Seç]
      lda Rj
       asl
       asl
       clc
       adc Ra
       sta Ra
Başlık: muhasebe programi
Gönderen: skate - 13.12.2006 15:05:09
Bu arada Endo bir uyarıda bulundu. Aşağıdaki kodda işaretlenen SEC komutuna gerek yok çünkü carry flag zaten set orda
 
Kod: [Seç]
[LEFT]loop   lda Ri
      cmp Rj
      beq out
      lda Ri
      cmp Rj
      bcs lighter
      [B][COLOR=red]sec[/COLOR][/B]
      sbc Rj
      sta Ri
      jmp loop
lighter
      lda Rj
      sec
      sbc Ri
      sta Rj
      jmp loop
out[/LEFT]

ışaretli satırı uçurabilirsiniz. Kalsa da problem değil, 1 byte uzatır yalnızca :)
Başlık: muhasebe programi
Gönderen: GnoStiC - 13.12.2006 15:24:45
ellerinine (ellerinize) saglik.. yine tahminimden daha kucuk code'lar cikti.. niyeyse daha uzun bisi bekliyordum ve c64'u kucumsedigim icin utandim :)
Başlık: muhasebe programi
Gönderen: skate - 13.12.2006 15:58:28
64'de asm kodları çok uzun olmaz. 256b falan kasılabilir kolayca.
8086'ya göre kod uzunluğu açısından en büyük dezavantajı tek bir komutla (mov) load/store yapılamamasıdır. Bu tür işlemler için lda,sta ldx,stx, ldy,sty gibi iki komut gerekir.
Bir de sonradan eklenen "shr ax,2" gibi birden fazla shiftingi tek komutla halletme özelliği de yok ancak yanlış bilmiyorsam eskiden 8086 standartlarında da bu yoktu sonradan eklendi.
Kıyaslama tabii ki kod uzunluğu açısından. Yoksa MMX, FPU v.s. olayına hiç girmeyelim commodore assemblerında mul, div v.s. bile yok bırakın fsin'i cartı curtu.