tr-demoscene

the scene => graphics => Konuyu başlatan: skate - 24.08.2006 01:12:18

Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: skate - 24.08.2006 01:12:18
Bu nedir be kardeşim. CSDB'ye her iki-üç girişimde bir yeni bir grafikle sarsılıyorum. Çok sağlam işler çıkarmaya başladı 64 grafikerleri. En son beni dumur eden grafik Mirage / Focus'un Legacy Lost'u oldu.
 
http://noname.c64.org/csdb/release/index.php?id=38951 (http://noname.c64.org/csdb/release/index.php?id=38951) (FLI)
 
Son zamanlarda diğer dumur olduğum grafikler.
 
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=38945 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=38945) (2 Ekran Multicolor)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=38787 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=38787) (FLI)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=38744 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=38744) (Hires)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=38418 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=38418) (Multicolor)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=38343 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=38343) (Multicolor)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=38111 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=38111) (Multicolor)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=37784 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=37784) (Hires)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=37677 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=37677) (Multicolor)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=37400 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=37400) (Multicolor)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=36974 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=36974) (Multicolor)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=36694 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=36694) (Hires)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=36657 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=36657) (Hires)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=33298 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=33298) (Multicolor)
 
Arada atladığım onlarca grafik oldu tabii ki buraya linkini eklemediğim. Özellikle Hireslere dikkat. Bilmeyenler için açıklama. Çözünürlük 320x200, her 8x8'lik alan yalnızca bir arkaplan rengi ve bir çizim rengi olmak üzere iki renk alabiliyor.
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: spaztica - 24.08.2006 01:36:21
harbi güzelmiş... benim tuttuklarım; 37784 ve 37400. Focus'un hatunlar da bayağı sağlam, fotoğraftan çalışılmış sanırım...
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: madhead - 24.08.2006 21:35:37
ben hep valsary'nin grafiklerinden etkilenmişimdir, kimseninkine benzemeyen kendine özgü bir pixelleme tarzı var, tanımayanlar csdb'de aratıp baksın derim, kesinlikle değicek.
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: skate - 25.08.2006 00:47:00
Valsary benim de eski favorimdi ancak çok uzun süredir inaktif. Royal Arte'dan bu yana adam akıllı birşeyine rastlamadım.
 
Bakın yine manyak bir grafik yayınladılar HiRes olarak. Dedim ya azıttı bu herifler bu aralar. Deli gibi grafik release ediliyor.
 
http://noname.c64.org/csdb/release/index.php?id=38967 (http://noname.c64.org/csdb/release/index.php?id=38967)
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: vigo - 25.08.2006 11:26:43
c64 de yapılan her işin başımın üzerinde yeri var... saygı ile eğiliyorum ... rezpekte el prezidante!
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: jimqode - 25.08.2006 11:47:36
ben de ozellikle ptoing'in islerini cok begeniyorum. cok ilginc ve cartoony bir tarzi var.
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: skate - 25.08.2006 23:55:09
http://noname.c64.org/csdb/release/index.php?id=38998 (http://noname.c64.org/csdb/release/index.php?id=38998)
 
Gittikçe kendimi RSS gibi hissetmeye başladım :p
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: skate - 19.10.2006 15:35:42
Ahanda Mirage yine patlattı bir grafik.
 
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=41581 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=41581)
 
Duce'a katılıyorum. Herif X'2006ya bunun => http://noname.c64.org/csdb/release/?id=41469 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=41469) yerine yukardaki resimle katılsaydı büyük olasılıkla 1. ya da 2. olurdu. Ayrıca Crimson'ın partide yayınladığı resim için yaptığı "faces faces faces" yorumuna da güzel cevap olmuş bu grafik.
 
Bir de manyak herif parti bittikten 3 gün sonra yayınladı bu grafiği. Ulan dur be, ben hala yol yorgunuyum :) Helal olsun walla, parti gazını almış gitmiş Mirage.
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: skate - 19.12.2006 14:20:57
Grafikerlerin azıtıklıkları devam ediyor. Hemen hemen CSDB'ye yeni eklenen tüm grafikler dikkatimi çekmeyi başardı. 7D6'dan bu yana dikkatimi çeken resimler...
 
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44204 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44204)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44355 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44355)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44441 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44441)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44479 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44479)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44556 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44556)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44593 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44593)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44621 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44621)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44647 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44647)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44654 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44654)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44655 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44655)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44680 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44680)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44768 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44768)
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: Ragnor - 19.12.2006 14:34:26
Hepsi birbirinden güzel. Özellikle son dönemde mermaid'te bir coşma var. Son yayınlanan grafiklerin çoğu ondan. Karitatürize tarzıda, normal çizimleride, bütün çalışmaları birbirinden güzel.
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: skate - 19.12.2006 15:41:00
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44655 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=44655)
 
Bu benim favorim. Özellikle interlace olmayan bir modeda PAL'ın renk karışımlarını bu derece süper kullanmasına hasta oldum. Bizim grafikerler de iyi bilir bu olayı :)
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: vigo - 19.12.2006 15:45:25
mermaid'in acilen bi boyfriend bulup, "girlie" hayatına dönmesi lazım. yoksa durum c64 için süper, kendisi için kötü olacak. teşhisim MOKAR hastalığıdır.
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: nightlord - 19.12.2006 20:24:46
bu arada bilmiyorum biliyor musunuz, bu son zamanlardaki patlamanin en buyuk sorumlusu mirage'in timanthes adli programi. yani bir tool bu kadar uretkenligi costurabiliyor.
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: skate - 20.12.2006 09:07:55
Alıntı yapılan: nightlord
bu arada bilmiyorum biliyor musunuz, bu son zamanlardaki patlamanin en buyuk sorumlusu mirage'in timanthes adli programi. yani bir tool bu kadar uretkenligi costurabiliyor.
belki. ama birçoğu da belirtmiş "project one" ile çizdim "wdpaint" ile çizdim v.s. diye. yalan söylemiyorlarsa tabi :)
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: nightlord - 20.12.2006 20:17:01
heheh hadi ya... vay kahpe vandalism news ben onlarin yalancisiyim valla :)
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: kris - 08.01.2007 02:55:37
hacı senelerce kandırdılar bunlar alemi
yarın akşam savaş ay'ın programında açıklıycaktım ama işte gerçeği burda ifşa ediyorum:

siken edip delaks peyntlen üzerinden geçiyorlar

aha bu da kanıtı

http://fogonazos.blogspot.com/2006/11/famous-painters-copied-photopraphs_06.html (http://fogonazos.blogspot.com/2006/11/famous-painters-copied-photopraphs_06.html)
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: kasa-demo - 09.03.2007 21:15:29
iyi işler var
bir grafik c64 için nasıl hazırlanır bir döküman var mı ortalarda
nerede çizilip nereye nasıl aktarılır gibi teknik konuları anlatan
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: nightlord - 09.03.2007 23:59:56
bkz plazma Hydrogen tutorial
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: kasa-demo - 10.03.2007 11:07:42
dergiye ilerde ben de yardım etmeye çalışırım elimden gelirse
ipucu için teşekkürler
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: impetigo - 12.12.2007 12:47:47
Ortalik kari$ti!

Bu basligin acilmasindan kisa bir sure sonra, ptoing bu grafigi yayinlamis:
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=40151

Bundan 1 hafta sonra Mirage'in yayinladigi bu grafik gerilim yaratmis:
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=40476

Gecenlerde ptoing tesadufen bu grafige rastlayinca olay patlamis:
(http://www.hothaircare.com/short_hair_style_2x1.jpg)

Patlamanin etkisiyle de bunlar yayinlanmis:

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=58066 (dikkat: HiRes)

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=58195
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: skate - 12.12.2007 14:07:17
@impetigo:bilgi için çok saol. ben kaçırmıştım bu muhabbetleri.
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: endo - 12.12.2007 14:24:22
$ok enterasan!
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: ssg - 12.12.2007 22:44:57
bu grafikleri photoshop'ta fixed bir paletle hazirlamak mumkun degil mi? yani buradaki c64'e ozel espri nedir?
 
hires resimlerde anladigim kadariyla text mode graphics + sprites gibi bir espri var galiba o yuzden ona lafim yok ama digerleri sanki x.jpg'yi alip sonra dithering problemlerini elle cozsem olacak gibi hissettiriyor? neyi gozden kaciriyorum? :) mesela bu grafiklerler grafigi gosteren kodu da mi yazmak zorundalar? code magic var mi i$in icinde? mesela grafiker raster hesabi falan da yapmak, sprite saymak zorunda kaliyor mu?
 
milletin yaraticiligina ve cizim/resim yetenegine lafim yok tabi. sadece bu grafikleri c64'e ozel kilan nedir onu merak ediyorum.
 
ssg
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: vigo - 12.12.2007 22:58:18
diğer arkadaşlar benden daha detaylı açıklarlar ama sadece şunu düşün, bir cihaz, 16 rengi var. sabit. kırmızı bitane gibi... keza grafik mod'una göre renk sayın değişken... yani süper kısıtlı imkanlar ile muhteşem grafikler üretiliyor...
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: ssg - 13.12.2007 00:58:26
benim de merak ettigim zaten kisitli renk paleti otesinde bir teknik kisit olup olmadigi. tek aklima gelen interlaced resimlerde titremeyi azaltmak icin ust uste denk du$en renkleri yakin tutmaya cali$mak gibi bir $ey oluyor ama ben zaten bu csdb'de resimlere bakinca bir titreme gormuyorum ona ragmen duzgun gorunuyorlar. yani i$in marifeti pek orada degil gibi.
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: nightlord - 13.12.2007 08:47:28
c64'un grafik modlarinin getirdigi bazi onemli kisitlamalar var. Bunlar genelde bir cursor karesinde kac renk kullanilabilecegi ile ilgili. yani 16 renk serbestce kullanilamiyor. daha ayrintili bilgi icin bkz Hydrogen'in c64 piksel grafik tutoriali. plazma sayi 1'de veya 2.de olacakti. O tutorialde grafik formatlari ve herbirindeki ozgun zorluklar resimli orneklerle anlatilmakta. sadece otuz kupona bu degerli kaynaga sahip olabilirsiniz :)
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: ssg - 13.12.2007 10:20:46
haa supermi$. o bile tek ba$ina hakkaten cok zor bi i$. artik farkli gozle bakarim multicolor grafiklere bundan sonra. (plazma 1'i yukledigimde bende cok hizli mi cali$mi$ti bi$ey olmu$tu okuyamami$tim)
 
peki kodla da grafik olanaklarini geni$letmek mumkun olmuyor mu? ya da bu $ekilde cali$mak tercih edilmiyor da onun yerine belli ba$li modlara (ifli, hires, multicolor gibi, eger sallayip tutturduysam) grafik mi uretiliyor sadece? ilk mesajda dedigim hires ustune sprite olayi gibi.
 
mesela cpc464'te duzgun kod yazarak 720x200x27 renk i$ler cikarmak mumkun oluyor (raster'larda palet/cozunurluk/crtc ayari degi$tirip), oyle kendini yiyip bitiren grafiker var mi?
 
ssg
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: nightlord - 13.12.2007 11:54:30
oyle kendini yiyip bitiren coder var :) soyle ki multicolor ve hires adli iki temel modun otesindeki butun modlar cesitli karmasiklikta code trickleri kullaniyor. ornegin super hires modlar spritelari kullaniyor. fli, afli modlari ile cursor icinde kullanilabilen renk sayisi artiriliyor (raster trickleri ile). ufli, shfli, ve xfli spritelari fli  onune/arkasina ekliyerek daha da fazla renk elde ediyor (ki bu kod olarak hayli zor cunku raster zamani cok azaliyor. fli modu ilk ciktigi 3-4 yil boyunca o modun onunde sprite gostermek mumkun olmamisti. daha sonra bu inanamayacaginiz bazi open loop ve comand reordering teknikleri ile mumkun oldu). Hemen hemen butun modlarin 50 Hz ile switch edilmesi yoluyla da intelace modlari ortaya cikiyor (MCI, IFLI, SHIFLI, IXFLI gibi)
 
Lakin bu isler zaten bir kac coder tarafindan yapilabiliyor. daha sonra bu coder buldugu yeni grafik modunun bir de editorunu kodlayip yayinliyor. Sonra grafikerler bunu kullanarak bu grafikleri yaratiyorlar.
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: skate - 13.12.2007 12:05:06
@ssg: c64'de text modeları saymazsak yalnızca 2 grafik modu var normalde.
 
1) 320x200 tek renk grafik modu : her 8x8'lik alan birbirinden bağımsız 1 arkaplan ve 1 çizim rengi alabilir.
2) 160x200 çoklu renk grafik modu : her 8x8'lik alan bir arkaplan + 3 çizim rengi alabilir.
 
Bunların haricindeki tüm modlar (Interlaced Koala, FLI, AFLI, IFLI, SHIFLI, UFLI, MUFLI v.s.) hepsi programlama ile oluşturulan grafik modları. C64 ilk üretildiğinde böyle birşey yoktu senin anlayacağın. "FLI" ismi geçen tüm modlar ise ince raster zamanlamaları ile oluşturulan modlardır. Hele ki senin bahsettiğin SHIFLI, UFLI, MUFLI gibi spritelardan yararlanan modlar çılgın programcılık hilelerine başvuruyorlar. Elbetteki o modlarda çizim yapmak da ayrı bir başarı.
 
Sen en iyisi Nightlord'un tavsiye ettiği Hydrogen'in Plazma #1'de yayınlanan "c64'de pixel çizim için püf noktaları" isimli makalesiyle Plazma #3'de benim yayınladığım coderlara yönelik "c64 grafik modları" makalelerine bir göz at.
 
not: ben bu postu gönderdiğimde henüz NL'un postunu görmemiştim.
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: impetigo - 13.12.2007 15:10:06
Bir de su sayfalarda ayrintili bilgi var:

http://www.studiostyle.sk/dmagic/gallery/gfxmodes.htm

http://www.naveedkhugiani.com/articles/c64gfxmodes/c64gfxmodes.htm
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: ssg - 13.12.2007 18:48:25
aciklamalar icin hepinize cok te$ekkurler. evet bir coder'in oturup grafik modu framework'u olu$turup grafikerlerin ona i$ cikarmasi daha makul gorundu. buna ragmen 16 renk modda her 8x8'de 16 rengin sadece 4'u gibi kisitlar korkuncmu$.
 
plazma'yi tekrar okuyacagim ama $imdi de bu linkleri yollanan grafiklerin bu modlarda yapildigina pek inanasim gelmiyor :)
 
peki converter'lara denk geldiniz mi hic? ne bileyim jpg->multicolorfalan gibi?
 
ssg
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: Ragnor - 13.12.2007 22:49:23
Var böyle converter'lar. Yanlış hatırlamıyorsam mesela project one 'ın convert özelliği vardı. Pouet'te yada csdb'de tools kısmına bakarak birçok örnek bulabilirsin gibime geliyor.
http://www.resource.cx/projectone/ -> project one linki
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: ssg - 14.12.2007 01:42:21
ma$allah. bu baya i$i kolayla$tiriyor gorunuyor, yani en azindan bir ba$langic noktasi veriyordur. sonucta direkt buradan convert edince dither pattern'larini goren convert edildigini anlar herhalde.
 
ssg
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: ssg - 14.12.2007 10:17:25
yazilari da okudum hydrogen ve skate cok emek harcami$siniz ve cok guzel yazilar olmu$ ellerinize saglik. yalniz plazma'nin kendisini bulmam baya vakit aldi (megerse ba$a www yerine plazma yazmak yetiyormu$ :)).
 
grafik yazilarini da okuduktan sonra c64'te bir urun geli$tirmenin son derece buyuk bir i$kence olduguna karar verdim. :) bu ne ya grafik basmak icin 3 ayri buffer kullanilir mi insaf. zaten cpu yeterince i$kence 3 tane register'la 3 buffer nasil idare edilir nerde bu devlet?
 
ben cpc464'te linear video buffer'a sprite basicam diye alternate register set'e gececek kadar kendimden gecmi$ken bu beni kotu hissettirdi.
 
ssg
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: skate - 14.12.2007 10:43:54
@ssg: inanmazsın bana da PC'nin grafik modları garip geliyor. örneğin bir pixel için 32 bit harcanırmı yaw, günahtır bikerem ;)
 
bildiğim tek birşey var. pixel artistler PC'de de belli bir renk sayısının üstüne çıkmıyorlar ve baştan bir palet oluşturarak çalışmaya başlıyorlar. 64 ya da 96'dan fazla renk kullanan pixel artistler eleştiriliyorlar, hele ki ortaya çıkan grafik mükemmel değilse. "neyine o kadar çok renk kullandın ki?" mantığı var. yani kısacası platform PC de olsa bir nevi eski platformların izinden gitme mantığı var. 64'ün challenging yönü ise paletin 16 renk üzerinden seçiliyor olması. c64'de topu topu
 
3 kırmızı (2 kırmızı + 1 mor)
3 yeşil (2 yeşil + 1 cyan)
3 gri
2 mavi
1 sarı
1 kahverengi
1 turuncu
1 siyah
1 beyaz
 
renk var. Ayrıca 8x8'lik alanlara 4 renk değil 1 arkaplan + 3 renk basılabiliyor ki arkaplan tüm ekranda sabit. Kısacası grafikerlerin işi çok ama çok zor. Ortaya çıkan işler ise çok ama çok güzel. Olay bundan ibaret.
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: skate - 02.03.2009 16:56:29
Teknik olarak eleştirilebilecek yanları var elbette ki ancak Hi-Res modunu bu kadar renkli kullanma konusunda rekor şimdilik bu resim olsa gerek.
 
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=76259
 
Bilmeyenler için (bu başlık altında daha önce de anlatılmış olabilir) her 8x8'lik karakter alanında bir arkaplan ve bir çizim rengi var. Kısacası resmi 8x8 pixellik alanlara böldüğümüzde her parça içersinde maksimum 2 renk kullanılabiliyor. Bu sınırlama ile bu kadar renkli bir resim... ınanılmaz.
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: ssg - 02.03.2009 20:56:02
Yok yapilan isin degeri bu zorluklarda muthis. Ama zor be :) Mesela bu RET grubunun ret logosu da super ayni bakis acisiyla. (8x8'de iki renk kisiti ZX Spectrum'da da var)
Başlık: Son zamanlarda 64 grafikerleri azdı
Gönderen: Hydrogen - 03.03.2009 10:55:17
Gercekten cok harika bir is. Ama benim en favorim asagidaki...

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=58381