İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - nightlord

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 7
31
pc / d3d11 tesselation - unigine heaven
« : 12.11.2009 05:00:44 »
Selam arkadaslar, ucundan biraz benim de icinde yer aldigim, D3D11 da yeni gelen Tesselation Pipeline stagelerini kullanan guzel bir teknoloji demosu
 
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=9F6zSgtRnkE[/ame]
 
Grafik coding ile ilgilenen arkadaslara, bana gore shaderlar'in ilk ortaya ciktigi zamankine yakin buyuklukte bir kalite artisini tetikleyecek olan D3D11 Tesselation olayina simdiden bakmaya baslayin derim :)

32
yabancı partiler / bp 2010'dan haberi olan var mi
« : 08.11.2009 16:17:43 »
Vigo? senin belki kulagina calinmistir. Bi haber var mi, yapiyo mu elemanlar partiyi?
 
veya PC scene'den birileri... kulagina calinan var mi?

33
yine eglencelik birkac soru da benden.
 
Partiler:
- 7d9'da iyi urun(ler) gormeyi bekliyor musunuz?
- Sizce 7d9'a kac kisi gelecek?
- Sizce bir daha Nightshift'in yeni bir ayagi olur mu?
 
PC scene ile ilgili:
- Birsey ogrenmek isteyip de hakkinda kaynak bulamadiginiz oluyor mu
- turkiye'deki pc scene öldü mü?
- sizce plazma gerekli bi yayin mi?
- sizce tr scene portali/forumu/database'i tarzi seyler gerekli mi?
- sizce turk scene'inde kac kisi pc demosu kodlayabilecek kadar C/C++ biliyor?
- sizce turk scene'inde onumuzdeki bes yilda kac tane pc demosu cikar?
 
Genel:
- Sizce onumuzdeki 5 yilda Turkiye'de hic amiga (ocs/ecs/aga) demosu cikar mi? Kac tane cikar?
- Sizce onumuzdeki 5 yilda Turkiye'de hic c64 demosu cikar mi? kac tane cikar?
- Sizce onumuzdeki 5 yilda Turkiye'de hic speccy demosu cikar mi? kac tane cikar?
- Sizce onumuzdeki 5 yilda Turkiye'de hic atari demosu cikar mi? kac tane cikar
- Sizce onumuzdeki 5 yilda Turkiye'de hic amstrad demosu cikar mi? kac tane cikar
 
Hadi bakalim tahminleri gorelim :)

34
Main Forum / bot'lar
« : 12.06.2009 02:55:41 »
son birkac gun icinde sanirim iki uc defa spam mesaj sildim. hele bugun bir kullanici 8 spam mesaj atmis falan. Spaztica, bu foruma bir captcha falan ekleyebilir miyiz acep?
 
sevgiler

35
geyik / ilk kisa hikayem - Gece ve Ruzgar
« : 28.05.2009 03:04:49 »
Selam arkadaslar,
 
Forumla cok alakali degil aslinda ama, geyik bolumune yine de koyayim belki ilgilenen olur.
 
Gece ve Rüzgar

36
web linkleri / C++ sohbetleri
« : 20.05.2009 20:35:55 »
Selamlar,
 
Blogda, firsat buldukca kisa kisa C++ puf noktalari yayinlamaya basladim. Bu forumdaki arkadaslarin isine yarayacagini dusundugum seyler oldukca, bu thread'e yeni bir mesaj ekleyip duyuracagim.
 
C++::Akilli_Isaretciler::Giris

37
web linkleri / Oyun yapimi ve Riskler hakkinda
« : 09.05.2009 01:55:47 »
Selam herkese, genelde blogda yazdigim seyleri burada duyurmuyorum ama bu yazi buradakilerin ilgisini cekebilir diye dusundum:
 
http://nightnetwork.org/?p=52

38
pc / Direct2D: Microsoft'tan yeni hw-accelerated 2d API
« : 04.11.2008 23:41:46 »
http://blogs.technet.com/thomasolsen/archive/2008/10/29/introducing-the-microsoft-direct2d-api.aspx
 
Cok sukur PDC 2008'de duyuruldu ve bu sayede ben de artik calistigim grubun ve projenin adini soyleyebiliyorum. :) kisaca directx takimindayim demekle yetiniyordum bugune kadar

39
demoscene / St + LCP 2008
« : 05.08.2008 00:18:23 »
Hic fena olmayan bir demo compo. 4'u baya ciddi 5 duzgun demo cikmis.
 
http://noname.c64.org/csdb/event/?id=1422
 
benim siralamam
1- super larsson bro's / horizon + instinct
2- pseudocode / noice
3- v3locip3d3 / fairlight
4- tristate / triad
5- datademo / panda
 
seklinde :) Ama ilk 4 demo gercekten birbirine yakin.
 
duzgun ama kisa demolar. Umarim bu adamlarin hepsi ile X 08 demo compo'da gorusuruz

40
scene sitelerinden / commodorefree
« : 02.07.2008 20:49:52 »
Selam arkadaslar,
 
www.commodorefree.com adresinde Ingiltere'den cikan amator bir dergi olan Commodore Free dergisinin son sayisina (20 sayi) bir bakmak isteyebilirsiniz. Cok ilginc birisiyle roportaj yapmislar ;)
 
Ayrica Ahmet Zeki Eymur arkadasimizin C64TPC projesine de genis yer ayrilmis. Ozellikle bazi Turkce menu ve hata uyarilarini, yazar Ingilizce'ye cevirmis. Garip bir mutluluk verdi bana :)
 
http://www.commodorefree.com/magazine/issue20.pdf

41
tr scener discussion / gözlem ve çözüm önerisi
« : 02.07.2008 00:38:10 »
Selam arkadaşlar
 
Uzunca bir süredir bir problem yumağı içindeyiz. Tr-scene içinde birbiriyle ilişkili ve birbirini besleyen bu problemler;
 
- partilerde veya parti aralarında hiç yeni release çıkmaması
- partilere ziyaretçi veya yarışmacı olarak katılımın çok çok azalması
- forumda aktivitenin çok azalması. Günlük ziyaretçi ve içeriği önemli sohbetlerin süper azalması
 
Eskiden uzunca bir süre, forumda gereksiz yere çok fazla vakit kaybettiğimi yazdıklarımı çoğunluğun zaten okumadığını düşünüyordum. Hatta olan bazı tartışmalar ve niteliksiz kavgalar beni forumdan iyice soğutmuştu. Foruma mesaj yazmaya harcadığım vakti, kod yazmaya veya dergi makalesi yazmaya ayırmanın daha verimli olacağını düşünmüştüm. Bu düşünceler doğrultusunda kendimi yavaş yavaş katıldığım forumlardan geri çektim. Fakat forum dışı üretkenliğimde bir patlama oldu mu? Kesinlikle hayır. Sebeplerine birazdan değineceğim
 
Bir diğer gözlemlediğim olay ben forumları daha ender kontrol ettikçe gördüm ki mesaj sayısında geometrik düşme var. Benim forumda yazıştığım 5-10 kişilik temel bir grup arkadaş da eskiden yazdıkları kadar yazmamaya başladılar. Bunun sebebi de basitti. Çünkü hepimiz yazdığımız mesajlarla birbirimizi tetikliyorduk. Skate bir thread başlatıyor, ben bir cevap veriyorum. Benim cevabımdaki bir konu hakkında Vigo bir yorum yazıyor. Oradan Ragnor o cevap hakkında birşey yazıyor. Hydrogen ona bir ekleme yapıyor vs. Yani içinde 6-7 güzel mesaj olan bir thread bazen katılımcılardan biri eksildiğinde 2-3 mesaja düşebiliyor. Tetikleme mekanizmalarının dinamiği bozuluyor yani.
 
Bu da yavaş yavaş diğerlerinin de foruma katılımlarını çok azaltmasına sebep oluyor. şu an öyle bir noktaya gelmiş durumda ki, örneğin Vigo artık kolay kolay mesaj yazmıyor. Hydrogen ve Wisdom gibi iki tane soyleyecek çok şeyi olan super adam, neredeyse hiç mesaj atmıyor. En çok mesaj yazan ve çoğu threadi başlatan adam olan Skate bile artık çok az mesaj yazıyor. Anesthetic sanırım aylardır foruma girmiyor, Tesla, Decipher birkaç ayda bir giriyorlar sanırım. Raven zaten yok, Demodojo üyeleri son dönemin en aktif scenerları olmalarına karşın artık onlar da kendilerini forumdan geri çekmiş durumda. Endo ve Datura gibi az ama öz mesaj atan arkadaşlar da artık ilişiği kesmiş görünüyor. Ve en kötüsü foruma sonradan katılan ve süper kaliteli yazılar yazabildiğini bildiğim LW3D, Ref, Alcofribas, Ssg ve Coze gibi arkadaşlara boş bir forum bırakmış gibi oluyoruz. Sanki onlara "Gelin arkadaşlar süper muhabbet edelim" deyip onlar geldikten sonra ortadan kaybolmuş gibiyiz.
 
Forumdaki varlığımız ve katılımımız azaldıkça herbirimiz ortamdan daha çok kopuyoruz. Hepimiz forumu kontrol etme sıklığımızı azalttık ve buna karşın her kontrol ettiğimizde gördüğümüz mesaj sayısı azalmaya devam etti.
 
Hep birlikte birbirimizin forum ve scene ile olan bağlarını zayıflatmış oluyoruz yavaş yavaş. Eskiden forumun hareketli olduğu zamanlarda neden mesaj yazıyorduk? Konuşmak istediğim bir konuyu ben foruma yazıyordum çünkü bu forumda o konuda ne düşündüğünü merak ettiğim bir sürü önemli arkadaşım var. Bizler bu şekilde bir arada olmaya ve fikir paylaşmaya devam ediyorduk.
 
Elbetteki forum != scene... Yani biz forumda maksimum aktif olsak da demo üretmesek partilere katılmasak yine başımız belada demektir. Ama aramızdaki iletişim kanalının çökmesi de bir o kadar felaket. Hani forum katılımı düşse ama bunun yerine scenerlar her hafta sonu görüşüp meetingler düzenliyor olsa yine problem yok. O zaman sadece iletişim kanalının şekli değişiyor demek. Ancak şu durumda forum kısa süreli hızlı diyalog kanalı olarak iş görüyor ve bu kanal zayıflar ve yok olursa scenerları bir arada tutan en gündelik bağ yok olmuş oluyor. Scenerlar birbiri ile gündelik olarak konuşmuyor sohbet etmiyor, tartışmıyor demek.
 
Birbiriyle sohbet etmeyen scenerlar neden partide gidip birbiri ile görüşsün. Partiden önceki üç ay forumda diğer gruplara meydan okumayan bir scenerın partide demo yayınlama dürtüsü aynı olur mu?
 
Buradaki diyalog scene'in kalp atışı gibi. Burada hareket varsa tr-scene'in en azından kalbi atıyor demek. Bitkisel hayatta olabilir ama en azından kalbi atıyor demek. Bizler buradaki varlığımızı azaltarak scene'in kalp kaslarında atropiye sebep olduk. Bunda benim de bizzat sorumlu olduğumu düşünüyorum ve bu yüzden herkesten özür diliyorum. Bundan sonraki günlerde çok uzatmadan forum konularında biraz daha geveze olmaya karar verdim (uzatmama bölümünü başarabilecek miyiz bakalım :) ya ben niye kafamdaki şeyleri şöyle insan gibi 5-6 cümlede anlatamıyorum :( ).
 
Ve son olarak buradaki arkadaşlarıma sesleniyorum. (sırasız olarak) Vigo, Skate, Hydrogen, Wisdom, Ragnor, Spaztica, Bakkada, Endo, Datura, Turbo, Drey, Spritus, Anesthetic, Flexi, Decipher, Tesla, Alcofribas, LW3D, Ref, Coze... herkes... Eminim daha unuttuğum bir sürü insan var. Arkadaşlar foruma dönün... Ben hepinizi acayip özledim. Muhabbetimizi yapalım. Konuşalım, tartışalım hatta kavga edelim razıyım. Ama ben buraya 2-3 günde bir gelip 3 yeni mesaj görmekten ve onların da scene ile alakasız olmasından sıkıldım ve artık endişeleniyorum.
 
Artık kendimizi geri çekmeyelim. Ben kendi adıma demo anlamında üretkenliğimin de büyük bir bölümünün bu forumdaki sohbetlerden ve kalp atışından beslendiğini anladım. ışte bu yüzden forumdan uzak durmak benim üretkenliğimi artırmadı. Ve bu yüzden sizler de kendinizi forumdan uzak tuttukça daha çok demo vs üretmeyeceksiniz ve görmeyeceksiniz. Belki ıstanbulda olanlar bunu bu kadar güçlü hissetmiyor ama ıstanbul dışında iken bu forum "scene var" demek oluyor. Buraya Vigonun yazdığı bir mesajı, Skate'in yaptığı abuk bir espriyi, Endo'nun bir cümlelik bir incisini ben on kere okuyorum. Çünkü uzaktan sizlerle olmanın ve scenerlık heyecanını yaşamanın tek yolu bu. Ankara'daki scenerlar'ın da kopmasında bunun etkisi olduğunu düşünüyorum.
 
Kopuk kopuk bir yazı oldu kusura bakmayın. Forumdan uzak kaldığım esnada paslanmışım sanırım. Bir iki güne açılırım ;)

42
demoscene / shorture/padua
« : 28.06.2008 02:34:09 »
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=63835
 
Aslinda 3 ay once Forever partisinde yayinlanan bir demo. Genelde forever partisinden iyi demo cikmadigi icin ben kontrol etmemistim. Eseklik etmisim.
 
Padua gayet guzel bir demo cikarmis. LHS, benim onceki yillarda da begenerek izledigim, dunya capinda unu olmayan ama aslinda hic de fena olmayan bir coder. Bu demoda da bugune kadar yaptiklarinin otesinde iyi seyler yapmis. Grafikler yeterince iyi. Muzikleri de cok begendim velhasil bir izlemenizi tavsiye ederim.
 
3d dots partinin basinda tepede 512 dots ifadesini gorunce anlik bir korku/soguk ter deneyimi yasadim. Gitti bizim rekor dedim :) neyse ki part baslayinca gorduk ki 50 fps degil.
 
Ayrica bu demo bende bir sekilde c64 demo ruhu yaratti. Boole bi hosuma gitti yani. Demo release etmeyi ne kadar ozledigimi bir kez daha hatirladim.
 
...
lda GammaTable_r31_theta80,x
adc SphericalTableSelect
sta SphericalLookupHi
lda AlphaTable_r31_theta80,x
sta SphericalLookupLo
lda (SphericalLookupLo),y
sta scr_x0_y0
...
 
;)

43
demoscene / Plazma #5 Çıktı!
« : 16.04.2008 08:19:13 »
Merhabalar,
"Amatör Bilgisayar Kültürü" dergisi Plazma, 5. sayısı ile söz verdiği zamanda, söz verdiği gibi kaliteli ve geniş kapsamlı içeriği ile, http://www.plazma-dergi.org adresinde karşınızda. Büyüyen yazar kadromuzla, sizlere birkez daha, birçok farklı bilgisayar platformunda yazılım, donanım ve sanatsal alanlarda eğitici yazı dizileri, amatör projelerden ve etkinliklerden güncel haberler, ve amatör bilgisayar dünyasının bütün yönlerini irdeleyen fikir yazıları ile, "dolu dolu" bir dergi hazırladık. Hemen web sitesine gidip, dergiyi web arayüzü ile okumaya başlayabileceğiniz gibi, dilerseniz pdf versiyonunu ve yüksek çözünürlüklü kapak grafiğini bastırarak, fiziksel bir dergiye dönüştürebilirsiniz. Yeni sayının tadını çıkarıp kendi amatör projelerinizde hızla ilerlemeniz dileğiyle...
 
Plazma Ekibi
16 Nisan 2008

44
demoscene / Plazma 5 icin geri sayim...
« : 09.04.2008 23:41:44 »
Selam arkadaslar.
 
Plazma dergisinin 5. sayisi yine dolu dolu icerigi ile 15 Nisan gunu soz verdigimiz gibi tam vaktinde cikiyor olacak. Kadrosunu yeni yazar transferleri ile daha da guclendiren dergimiz bu sayida da bir solukta okuyacaginiz zengin bir icerikle geliyor.
 
Boyle onden bir teaser mesaj atayim dedim ;)

45
C=++ / Cepp compiler sunumu videosu
« : 05.04.2008 03:31:15 »
Selam Arkadaslar,
 
http://video.google.com/videoplay?docid=-1025668876440125334&hl=en
 
Bu linkte birkac hafta once MossyCon etkinliginde yaptigim Cepp tanitimini bulabilirsiniz. Videounun ilk 20-25 dakikasi benim yaptigim sunum. Tabii ingilizce ama en azindan Cepp ilk defa Turkiye disinda bir yerde sunulmus oldu.

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 7