İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - nightlord

Sayfa: 1 [2] 3 4 ... 7
16
music / kucuk bir release: Rain Flower/Nightlord
« : 01.09.2010 07:22:31 »
Son günlerde Reason 3.0 kurcalıyordum. şimdilik ortaya çıkan ilk şey bu küçük parça oldu.
 
Rain Flower
 
Her release de gerekli kişilere selam geçmek lazım. Özellikle Drey’in Plazma’daki Reason yazılarına teşekkür borçluyum. Aynı zamanda beni Reason’la ilk tanıştıran şahane müzik adamı Uğur ışgüder’e de kocaman teşekkürler.
 
Başka bir üründe görüşene dek…

17
music / bir reason sorusu daha
« : 31.08.2010 02:47:43 »
sevgili drey basta olmak uzere tum reasonseverlere bir sorum daha olacak:
 
ustune gitari nasi caliyoruz bu meretin. Yani daha dogrusu en iyi yol nedir?
- bi sekil calip wav kaydedip sonra o wav'i nn-xt'ye sample olarak yuklemek
- reasondan parcayi wav export edip sonra cakewalk falan gibi biseyle soloyu ustune eklemek
- vs.
 
ben birinci yolu tercih ederim aslinda. boylece reason parcasininda diger trackleri editlemeye falan devam edebilirim. ama bi forumda boyle sample olarak uzun wav dosyasi caldirinca sync problemleri oldugunu okudum.
 
dreycim, mesela sen machine trilogy'nde falan gitarlari nasil ekledin parcaya. boyle verebilecegin bazi trickler var mi?

18
music / reason 3 sorusu
« : 29.08.2010 10:51:18 »
eski bi midi orkestrasyon calismami (1999) reason 3.0' a aktarip sahane nn-xt seslerinden yararlanmaya calisiyorum. fakat sarkinin icinde tempoyu degistirmenin yolunu bulamadim. yani mesela sarki ilk 16 olcu 100 bpm gidip sonra 120 bpm gitmeli. fakat midiyi import ettigimde tempo change event sizlere omur. ardindan reason icinde de bulamadim. internette de bunun yapilamayacagini soyleyen forum postlari gordum. ama yine de bir drey'e danismadan birakmiyim dedim :)
 
var midir bu isin oluru?

19
demoscene / c64 demo playlist 5, 10, 15
« : 06.08.2010 02:30:38 »
Az once Hydrogenle chatlesirken "sen 5 demo seyretsen hangilerini seyrederdin. ben simdi oturup 10 demo seyretsem hangilerini seyrederdim" derken aklimiza boyle listeler yapip buraya koymak geldi.
 
Uzuun ve derin fikir teattilerinin ardindan ikimiz de 3'er liste yapmaya karar verdik. Bu listelere cok zorlanarak yillarin birikimini akittik :P ayrica demoalarin sirasi da tempoyu dinamik tutacak sekilde dusunuldu falan. iste benim 5 10 15 demoluk playlistlerim :
 
5 demo:
- Dawnfall/Oxyron
- Tower Power/Camelot
- Krestology/Crest
- Royal Arte/Booze
- Snapshot/Glance
 
 
10 demo:
- Soiled Legacy/Resource
- Tsunami/Booze Design
- Comalight12/Oxyron
- Mathematica/Reflex
- Deus Ex Machina/Crest - Oxyron
- Living/Glance
- +H2K/Plush
- Edge of Disgrace/Booze Design
- Dutch Breeze/Blackmail
- Snapshot/Glance
 
 
15 demo:
- Oneder/Oxyron
- Altered States/Taboo
- Cycle/Booze Design
- Royal Arte/Booze
- Living/Glance
- Dutch Breeze/Blackmail
- Comalight12/Oxyron
- Mathematica/Reflex
- Tower Power/Camelot
- Unsound Minds/Byterapers
- Soiled Legacy/Resource
- +H2K/Plush
- Edge of Disgrace/Booze Design
- Deus Ex Machina/Crest - Oxyron
- Snapshot/Glance
 
NOT: Bunlar tamamen subjektif ve o anki ruh halin bagli listelerdir unutmayalim :)

20
geyik / tr-scene'de en acil ve muhim problem
« : 12.07.2010 20:43:30 »
Arkadaslar bildiginiz gibi 7dx partilerine "7dx" diyoruz, cunku 7d2'den 7da'ya kadar geldiler. bundan 6 yil sonra 7e0 partisine sira geldiginde ne yapacagiz.
 
Artik partinin adina 7dx serisi diyebilecek miyiz? Buyuk endise icindeyim
 
Acaba o zaman 7xy demeye bi baslamaliyiz. Yoksa 7d/ex falan mi?
 
Feci cikmazlardayim. Y2k problemi gibi problem

21
pc / kkrunchy exe packer
« : 19.01.2010 03:26:59 »
bilen biliyordur zaten ama ben yeni ogrendim hemen paylasayim
 
64k demolar icin exe packerlar kullaniliyor biliyorsunuz son step olarak. Ben Patterns of Madness'da UPX diye bir packer kullanmistim. Visual studio'dan cikan 170K'lik exe. UPX ile 62K'ya dusmustu.
 
Farbrausch'un kkrunchy adli packer'ini denedim. Ayni dosya 58K'ya dustu. sikistirilmis 4K fark, sikistirilmamis yaklasik 12-15K fark demektir. 12-15K'ya duruma gore 10-20 sinif sigabilir. Cok buyuk fark yani.
 
Yani ben ettim siz etmeyin. kkrunchy kullanin :)

22
demoscene / Insan neden demo yapar
« : 14.01.2010 11:09:31 »
Amacim blog reklami yapmak degil ama surada demo yapma motivasyonunun neler olabilecegine dair kisisel tahminlerimi yazdim. Sizler ne dusunuyorsunuz merak ediyorum. Sizce insan neden demo yapar. Siz neden yapiyorsunuz. Sizi bu konuda itekleyen sey ne?

23
demoscene / Patterns of Madness 64K Full Versiyon
« : 11.01.2010 10:48:25 »
Partide cok cok eksik bir halini gormus oldugunuz Patterns of Madness demosunun bitmis halini az once release ettim. tabii 64K kendisi
 
http://nightnetwork.org/?p=271
http://pouet.net/prod.php?which=54286
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=Rh6-qBmtksA[/ame]
 
Mutluyum, gururluyum :)

24
pc / d2d ile animasyon yazisi
« : 12.12.2009 07:09:10 »
Selam arkadaslar,
 
directx developer blog da bir yazim yayinlandi ve hayli demoscene related bi yazi :)
 
http://blogs.msdn.com/directx/archive/2009/12/12/animated-2d-graphics-for-ui-games-and-demos.aspx

25
demoscene / computer scene #10
« : 05.12.2009 13:46:41 »
ya az once yine computer scene #10'u izledim.
 
ya bu ne muhtesem bi program olmus. koptum gittim.
 
- the korkunc oculer.... anneanne'nin gruptan kicklenisi
- crocket'in olaylara baslayisi
- vigo'nun pouet rant'i
- eski bronx disk cover'lari.
 
izlemediyseniz mutlaka izleyin.
 
http://trsceners.untergrund.net/
 
PS: abi vigo senin mutlaka boyle bi program yapman lazim. yani ne biliyim soyle bi webcam'le (veya iste iphone'la falan olmuyo mu) otur abicim yarim saat konus sonra webcast. Adamin ekran presence'i inanilir gibi degil :)

26
demoscene / is it all about cubes :)
« : 05.12.2009 12:17:10 »
demodojo'nun bu 7d7 introsunu ilk ciktigi zaman fazla inceleme imkanim olmamisti. Hakkaten cok sirin bi intro olmus. Muzik tabii ki cok basarili. genel goruntu de gayet seker. Yapanlarin eline saglik (yapanlar kim? info dosyasi yok)
 
Bir de merak ettigim en sol ve alttaki kup neden eksik?
 
Gizli bi mesaj mi bu :)

27
geyik / mutlu yillar skate ve ragnor
« : 02.12.2009 06:54:25 »
ikinizin yasgununun ayni gune geldigini her sene unutup, sonra da her sene gordugumde yeniden sasiriyorum :)
 
mutlu yeni yaslar arkadaslar

28
7dx / 7d9'a giderken hazirliklar ve planlar
« : 27.11.2009 05:24:11 »
Selam arkadaslar, az once yeni site (muhteseeeeeeeeeeem) fan bolgesinde 7d8 raporlarini okuyup televidyon ekibinin roportajlarini izledim. parti raporlarinda Drey, nasil Chaotique ile senkronize olup gitar getiremediklerinden bahsetmis falan. O yuzden boyle bir thread baslatmaya karar verdim.  Bu threadden herkes diledigi sekilde getirecegi ekipmani soyleyebilir. Ayni sekilde birbirimizden getirmesini istedigimiz seyleri veya aradigimiz/elimizden cikarmak istedigimiz donanimlardan falan bahsedebiliriz.

29
7dx / 7dx Partilerinin Büyüsü
« : 24.11.2009 00:59:27 »
Senenin en güzel günleri yaklaşıyor. Her 7dx partisi beni neden bu kadar heyecanlandırıyor? Bunu cevaplamak zor. En az ürün çıkan 7dx ayaklarında bile süper heyecanlanıyorum. Sanırım biraz hala ilk partim olan 7d4′ün büyüsünden tam kurtulamamış olmanın etkisi var.
 
7d4 benim için pekçok yönden bir dönüm noktasıydı. Ben 2003 yılında, Türkiye’de scene kalmadığını düşünüyordum. O zamanlar CSDB’ye mesaj atmıştım “hiç aktif Türk scener var mı?” diye. Hiç Türk scener’dan cevap gelmemişti. Water’ı yaparken, Türkiye’de C64′e kod yazan son gerzek olduğumu düşünüyordum. Nitekim Pouet’te falan da Amiga veya PC’de hiç Türk ürünü görmüyor, herhangi bir aktif gruba/scenera rastlamıyordum. Herhalde bir zamanlar scene ile uğraşan kişilerin hepsi zaman içinde bırakmış ve başka işlere dalmıştı. Bronx, Clique, Accuracy Crescent ve Ascraeus’un kendi web sitelerine ve CSDB sayfalarına baktım. Son 5-6 yılda update edilen yoktu.
 
Başka bir deyişle, hani şimdi olmasından korktuğumuz, “Türk Scene’inin ölmesi tek bir kişinin bile kalmaması hali var ya”. Ben bir bakıma onu bir yıl yaşadım. Tamamen ölmüş olan bir Türk scene’inin kalıntıları arasında bir yıl geçirdim (o esnads Türk scene’i aslında hiç de ölmemiş ama benim bundan haberim olamadı).
 
Hakikaten çok post-apokaliptik bir deneyimdi diyebilirim. Bir yanımda siber-harabeler diyebileceğimiz Türk gruplarının eski web siteleri, diğer yanda Avrupa’da gayet aktif, iyi demolar çıkaran, partilerde buluşan Avrupalı scenerlar. Water’ı çıkardıktan sonra Civitas’ın üyelik davetini bu yüzden kabul etmiştim.
 
O yalnızlık deneyimini kelimelere dökmek gerçekten zor. 2003 şubatında ısveç’teki Floppy partisinde çıkan demolar üzerine acayip hararetli tartışmalar dönüyor. Ardından Forever partisi Mart’ta ben o gazla Water’ı Forever 2003′e yetiştiriyorum. Tabii öğreniyorum ki meğer Forever ürün açısından gayet dandik bir partiymiş. Tam Floppy ile Breakpoint’in arasında kalıyor, dolayısıyla demo yapan ya Floppy’de ya BP’de yayınlıyor. O yıllardaki asıl baba partilerin Floppy ve LCP olduğunu öğreniyorum (BP henüz tam oturmamış, X ise 2000′den beri yapılmamış). Ben 2004′teki Floppy’ye iyi bir demo yetiştirip gitmeye çalışıyorum. Bu arada birinci silik scene dönemindeki yoldaşım Norvax’ı gazlamaya çalışıyorum ama sonuç yok. Sonra 2004′te bir vize aksaklığı yüzünden son günde havaalanı yolundan dönerek Floppy 2004′ü kaçırıyorum. Mist bu yüzden Forever 2004′te çıkıyor. Orada düdük bir demoya yeniliyor. Bu arada internette nispeten güçlü gruplardan, nispeten negatif yorumlar alıyor Mist. Hayretler içinde kalıyorum
 
Bazı önemli şeyleri farkediyorum o zaman. Avrupa partilerine gitmek zor. Vizeydi uçaktı derken uğraş babam uğraş. Demolar iyileştikçe, iyi adamlar sana karşı daha saldırgan olmaya başlıyor. ve iyi bir adamdan gelen kötü bir yorum çorap söküğü gibi başka leming scenerlarca da tekrarlanmaya başlıyor. Anlıyorum ki sosyal boyuttaki güç dengeleri ve destek önemli. Avrupa scene’indeki kampları tanımaya başlıyorum. Ve bütün bunların karşısında o esnada sıfır müttefikle kendi ülkesindeki tek aktif scener olma halini tadıyorum. Hiiç mi hiç hoş bir duygu değil.
 
Bu esnada iki garip olay oluyor
 
Birgün C64.sk’da bir bakıyorum “C64 Türkiye dergisi 3.sayısı çıktı” diye bir haber. şok içinde bir mutlulukla AmigaTürk sitesine ve Deniz Can çelik ve Hades’e ulaşıyorum.
 
Uzun bir aradan sonra Bronx sitesini gezerken update edildiğini görüyorum. Üüf bir sürü ürün, bir sürü member, hatta bir sürü aktif C64 member gözüküyor. 7d partilerinden haberdar oluyorum. Hemen ürünleri indiriyorum. Malesef aralarında büyük bir demo yok. Ama olsun genelde ufak ürünler de olsa var birşeyler. Sonra oradan tr-demoscene forumunu buluyorum. Az da olsa orada bir avuç scener var ve aktif bazı ürünlerden falan söz ediyorlar.
Hatta Mist’i yaptıktan sonra bronx ve tr-demoscene’e haber veren mesajlar atıyorum. Oradaki bütün scenerlardan feedback geliyor. şahane bir duygu.
ışte tam bu zamanlarda 2004 Nisan’ında 7d4 partisi gerçekleşiyor. Partide olan biteni tekrar anlatmayacağım, merak eden 7dx web sitesinde fan bölgesinden bütün parti raporlarını okuyabilir. Asıl bomba olay bir ton süper adamla karşılaşıyorum, tanışıyorum, eski hikayeler anlatılıyor, ilk defa büyük ekranda bir demo’mu seyrediyorum. ınanılmaz bir heyecan. Süper arkadaşlar kazanıp büyülenmiş bir şekilde eve dönüyorum.
 
Hatta öğreniyorum ki aslında benim kendimi yalnız zannettiğim 2003 yılı ve 2004 başında da aslında ıstanbulda insanlar aktif. 7d2 ve 7d3 düzenlenmiş. Ürünler çıkmış, hepsini bırak Spritus çıkmış yahu. Başka hiçbir şey olmasa Spritus yeter…
 
O büyülü haftasonu hala aklımda bütün netliği ile duruyor. ıkitelli’deki o bina, üst kattaki muhabbet, Turbo’nun ve Hyper’ın Amiga’da pikselleyişi. Cumartesi akşamı yediğim köftenin tadı…
 
Hahah işte olay bu… Cumartesi akşamı yediğim köfte ekmeğin tadı. Daha önce çok bahsetmiştim o akşam yemeğinin süper keyifli oluşundan, 8-10 scener zar zor baya yürüyüp sonunda sıcak yiyecek olarak tek seçenek köfte ekmek satan küçük salaş bir dükkan bulmuştuk. Böyle inanılmaz keyifli bir muhabbet dönüyor, artı acıkmışız ve köfte ekmek yiyoruz. Scene’den bahsedip köfte ekmek yiyoruz yahu… Bundan muhteşem birşey olabilir mi. Benim bir yıldır içinde yalnız yaşadığımı sandığım scene’in tam ortasındayım ve elimde köfte ekmek var. Keyiften ağzım kulaklarıma varmış.
 
Vay be sayın okuyucular. şu yazıyı yazarken resmen yıllardır farketmediğim çok önemli birşeyi farkettim. 7dx serisinin bendeki etkisinin arkasında ikitelli’deki köfte ekmekçi abinin ne büyük payı olduğunu…
 
Canım köfte ekmek çekti şimdi…

30
7dx / Gelsin artik 7d9. Partim geldi benim :)
« : 18.11.2009 00:58:10 »
ey scene ahalisi,
 
cok fonksiyonel degeri olmayan bir thread olacak ama, benim icimde doldu tasti 7d9 sevdasi, bi yere patlamak zorundaydim.
 
Haydi artik gelsin 19 Aralik! 7d9 baslasin muhabbetlerin dibine vuralim, demolar izleyelim, urunler yapalim cosalim da cosalim. Yandim tutustum valla yahu !!!
 
abuk retro aletler gorelim, ilginc hw projelerini duyalim, grafikerlerin muzisyenlerin urunlerini kurcalayalim, coderlarin dedikodusunu yapalim. Yabanci partilere birlikte gitme planlari yapalim. vize olayini zorlastiran konsolosluklara sayip dokelim.
 
turbo vigo hikayelerini dinleyelim, baska scene folklor hikayelerini dinleyelim, eski oyun yapma girisimlerine yarilalim.
 
HOYDA BRE !!!

Sayfa: 1 [2] 3 4 ... 7