tr-demoscene

the scene => coding => c64 => Konuyu başlatan: skate - 18.01.2006 12:11:20

Başlık: c64'de basılabilecek maksimum sprite sayısı
Gönderen: skate - 18.01.2006 12:11:20
Wisdom'la başka bir topic'de başlattığımız tartışmayı o topicin konusunu daha fazla dağıtmamak için buraya taşıyorum. Normalde maksimum 120 sprite basılabilmesi söz konusu iken bir demoda 21 değil de 17 raster satırında bir sprite tekrar ettirmenin yolunun bulunduğunu ve 144 sprite basıldığını hatırlıyordum. Nette araştırırken şöyle de bir mesaj buldum almanca bir forumda.

Linki:
http://www.adventure-treff.de/forum/postin...c5891d5643800a4 (http://www.adventure-treff.de/forum/posting.php?mode=topicreview&t=1573&sid=88fd8371df1bfbc86c5891d5643800a4)

Bu sayfada 144 diye search edecek olursanız bulacağınız metinin ingilizceye çevirisini paste ediyorum aşağıya (Google Language Tools ile çevrilmiştir)

Alıntı
At the C64 I coincidentally always know, in which line this jet straight is. The trick is thus, I indicates my 8 Sprites, and * wait *, until the jet under the Sprites is. Afterwards I indicate further 8 Sprites, again under the raster jet. And so on. In this way I can indicate up to 144 Sprites at the same time (more to fit not on the screen!). This trick is called "Multiplexing", and it functions accurately exactly the same on the Amiga and Gameboy Advance.

Yalan söylüyor da olabilir ama ben de böyle birşey hatırlıyordum. Tesadüf olabilirmi acep, araştırmak lazım. Ben harıl harıl bahsettiğim demoyu arıyorum bu arada :)
Başlık: c64'de basılabilecek maksimum sprite sayısı
Gönderen: skate - 18.01.2006 12:21:52
Haklıymışım :) Yapan da Crossbow. Demo "Krestage - Back 2 the Roots" 1997 demosu. Dediydim 95-97 arası bir demo diye :)

http://www.pouet.net/prod.php?which=9335 (http://www.pouet.net/prod.php?which=9335)

$d017 stretch benzeri bir teknikle spriteları 17 raster satırına düşürüyor ve 144 sprite basıyor. Multiplexer partından önceki scrollü dikkatli okumanızı tavsiye ederim. Yöntemin nasıl fake olmadığını anlatıyor.
Başlık: c64'de basılabilecek maksimum sprite sayısı
Gönderen: GnoStiC - 15.07.2006 11:10:08
ilginc bir demoymus, her parttan once, yeni rekor yazip durdu.. c64 teknik terimlerinden anlamiyorum ama onemli bir demo olsa gerek..

link icin tesekkurler..
Başlık: c64'de basılabilecek maksimum sprite sayısı
Gönderen: skate - 16.07.2006 16:23:23
np
Başlık: c64'de basılabilecek maksimum sprite sayısı
Gönderen: Decipher - 16.07.2006 18:53:52
bildiğim kadarıyla bu demoyla ilgili şöyle bir söylenti de vardı. C64 tasarım ekibinden bir eleman böyle bir şeyin imkansız olabileceğini söyleyip bu arkadaşa gidiyor ve C64'ün gücünün tasarladığından çok daha fazla olduğuna bizzat şahit oluyor. En azından bunun gibibişiydi. Bunun doğru olup olmadığını bilen varsa söylerse sevinirim :) Aramızdan biri ya da yabancı bir başka scener söylemişti bana da eminim.
Başlık: c64'de basılabilecek maksimum sprite sayısı
Gönderen: skate - 17.07.2006 02:37:52
ben böyle birşey duymadım. bu demo her ne kadar donanım kullanımı açısından çok "teknik" bir demo olsa da commodore tarihinde en azından yüz tane daha bu derece teknik demo yayınlanmıştır. ama diyorsan ki bu demoya denk gelmiş bu hikaye, o kadarını bilemiicem.
Başlık: c64'de basılabilecek maksimum sprite sayısı
Gönderen: PE&OAS - 18.07.2006 12:27:16
bu demo değildi eminimde bende okumuştum bir yerlerde vic ii'yi yapan mühendizler 3 boyutlu görüntü yapamazsınız demişler hangi grupsa artık 3 ayda yapmış ellerine vermiş gibi bir hikaye vardı.
Başlık: c64'de basılabilecek maksimum sprite sayısı
Gönderen: skate - 18.07.2006 13:45:53
Gerçi adamlar "3 boyutlu grafik yapamazsınız" demişse bile büyük olasılıkla VIC'in donanımsal olarak böyle birşey desteklemediğini kastetmiş olmalılar. Çünkü bu donanımı tasarlayan adamlar polygon, rotasyon, projeksiyon rutinlerinde yapılabilecek optimizasyonların eminim alasını biliyordur. En fazla yapanı taktir etmişlerdir kanımca. Özellikle 64'de 3d efektlerin yapılabilmesinin donanım yönünden şaşılacak hiçbir noktası yok bence. Tamamen yazılım optimizasyonuyla elde ediliyor 3d efektler (Chorus'un son vektörünü saymazsak). 3d grafiklere kıyasla border açma, $d017 stretch, hardware (bitmap) scrolling, FLI, IFLI, UFLI hede hödö diicek olursan bence asıl bunlara şaşırmış olmalılar.
Başlık: c64'de basılabilecek maksimum sprite sayısı
Gönderen: GnoStiC - 18.07.2006 16:53:17
Unicorn by Chorus (http://www.pouet.net/prod.php?which=24465)
bahsi gecen demo bu mu?

"birde yazilim optimizasyonu ile elde ediliyor, chorus'un son vektorunu saymazsak" dan kastin tam olarak nedir? tartismislar felan ama c64 "demo takdiri" acisindan olay nedir? (uzmanindan ogrenelim)

Alıntı
Originally posted by skate@Jul 18 2006, 01:45 PM
Tamamen yazılım optimizasyonuyla elde ediliyor 3d efektler (Chorus'un son vektörünü saymazsak).
[post=8165]Quoted post[/post]
[/b]
Başlık: c64'de basılabilecek maksimum sprite sayısı
Gönderen: anesthetic - 18.07.2006 23:06:58
hmm konu açılmışken off topic olmayacaksa meraktan soruyorum..

vektörler için animasyon olma sınırı gibi bi şey var mı? nasıl lookup tablelar gerekiyor, filled vektörün tamamı animasyonsa sıkıştırması zor oluyor mu vs.?
Başlık: c64'de basılabilecek maksimum sprite sayısı
Gönderen: skate - 19.07.2006 04:09:14
@gnostic: evet mevzu bahis demo o :)

@anes: 64 kb'da full animasyon vektör biraz zor oluyor. Ancak polygon rutinini legal bir şekilde yazmak kaydıyla elbette ki full animasyon vektör mümkün. Mesela Chorus'un Unicorn demosundaki tek renk 3d cude de Java'dan precalculate edilmiş datalar üzerinden çalışıyor. Ancak o partın özelliği 50 FPS olması. Daha önce 64'de hiç bu kadar hızlı filled vector yapılamamıştı. Yine bir VIC tricki kullanarak yapmayı başardılar.

64'de ortalama olarak filled küpler 10-15 FPS, daha komplex objeler ise 5-10 FPS arasında seyrediyor precalc olmadan. Ancak precalc olmadan lafı yanlış anlaşılmasın, elbette ki birçok lookup table kullanılıyor çeşitli aritmetik işlemler için.

Not: Filled vector partlarında 64'e özel çok büyük trickler yoktur (birçok sabit ve parametreyi 2'nin katları şeklinde seçmenin haricinde). Kısacası bütün iş diğer platformlarda uygulanan formül ve yöntemlerin aynısını akıllıca bir şekilde uygulamaktan ibarettir. Ancak bu çok yakında değişecek gibi gözüküyor :)
Başlık: c64'de basılabilecek maksimum sprite sayısı
Gönderen: nightlord - 19.07.2006 09:08:39
vector partlarda yaptiginiz kod bir objeyi x, y, ve z eksenlerinin etrafinda (kabul edilen bir precision da mesela pi/64 radyanlik steplerle) her acida cizebiliyorsa real-time'dir. hatta bu yuzden eski demolarda real-time testi olarak bu uc acinin degisme hizlari izleyici tarafindan interaktif olarak degistirilebilirdi. boylece partin realtime oldugu ispatlanmis olurdu.

bunu yapmak icin gereken islemlerde hayvanlar gibi algoritmik optimizasyon yapilabilir. look up table'larin hangi fonksiyonlari replace edecegi ve bellekte nasil dizilecekleri hayli hassas konulardir ve performansa cok ciddi etki edebilir.

ama ne yapilirsa yapilsin bugune kadar gordugum butun sistemlerde poligon rutini bottleneck olmustur.

c64te vektor animasyon denince genelde kastedilen genel bir poligon rutini yazdiginiz ve poligon koselerinin yaptigi hareketleri tablolardan okuttugunuzdur. yani animasyon kareleri kaydedilmez.
Başlık: c64'de basılabilecek maksimum sprite sayısı
Gönderen: scg - 19.07.2006 10:25:07
Alıntı
skate
...Ancak bu çok yakında değişecek gibi gözüküyor :)

Hımm , ne demek oluyor şimdi bu ? hehe ..

Neyse 10 gün sonra görürüz herhalde , isveç te bol şanslar..
Başlık: c64'de basılabilecek maksimum sprite sayısı
Gönderen: vigo - 19.07.2006 11:09:10
millet, harpiden lcp'ye gidiyormusunuz? kimler kesin gidiyor?
Başlık: c64'de basılabilecek maksimum sprite sayısı
Gönderen: nightlord - 19.07.2006 12:20:35
ben gidiyorum (vize yetistirse)
Başlık: c64'de basılabilecek maksimum sprite sayısı
Gönderen: nightlord - 19.07.2006 12:21:42
Alıntı
Originally posted by scg@Jul 19 2006, 09:25 AM
Alıntı
skate
...Ancak bu çok yakında değişecek gibi gözüküyor :)

Hımm , ne demek oluyor şimdi bu ? hehe ..

Neyse 10 gün sonra görürüz herhalde , isveç te bol şanslar..
[post=8172]Quoted post[/post]
[/b]

ben diyeyim 10 gun siz deyin on hafta (veya onuncu ay)

kisaca 10 vakte kadar diyelim :)
Başlık: c64'de basılabilecek maksimum sprite sayısı
Gönderen: skate - 19.07.2006 13:33:28
Ben X Party'e gidiyorum. LCP'yi iptal ettim. Bizden (Glance) bir tek Nightlord gidecek gibi gözüküyor.

@scg: "Ancak bu çok yakında değişecek gibi gözüküyor" yorumum Chorus'un son efektinde kullandığı tekniğe göndermeydi. Benim bu tür bir efekt hazırlığım yok şimdilik.
Başlık: c64'de basılabilecek maksimum sprite sayısı
Gönderen: vigo - 19.07.2006 13:59:18
ya bu sweden konsolosluunun sitesi filan varmı?
vize için ne lazım?
mini bi info reca etsek?
ayrıca uçağı nerden ayırttın? thy mi? how much? hangi tarihler...
belki bende gelirim
Başlık: c64'de basılabilecek maksimum sprite sayısı
Gönderen: Hydrogen - 19.07.2006 14:44:13
Ben de Bfp'ye gidecek gibi hazirlik yapmis olsam da gidemiyorum. Ama X'i kaçırırsam kendimi affetmem. Tüm zamanların en büyük c64 partilerinden biri olacak.
Vigo bilet 700 milyona bulmustum en ekonomik olarak.(Gidis donus)
O ucaklarda yer yoktur belki ancak fikir verir.

Swiss 344.28 Euro (Tüm vergiler dahil) 702 milyon

27 Temmuz persembe saat 17:10 ıstanbul
27 Temmuz persembe Saat 21:55 Kopenhag

30 Temmuz Pazar 20:05 Kopenhag
31 Temmuz Pazartesi Saat 02:20 ıstanbul

Austurya gidiş Swiss donus 343.69 Euro (Tüm vergiler dahil)
701 milyon

28 Temmuz Saat 17:25 ıstanbul
28 Temmuz Saat 21:25 Kopenhag

30 Temmuz Saat 20:05 Kopenhag
21 Temmuz Saat 02:20 ıstanbul

Fiyatları bookinturkeyden almistim. Ama X'e kesin gel.