tr-demoscene

the scene => demoscene => Konuyu başlatan: spritus - 04.04.2010 19:57:32

Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: spritus - 04.04.2010 19:57:32
evet beyler, ne demoydu ama değil mi? :)
 
uzun yıllardır bizden böyle bir iş çıkmamıştı ve sanırım uzun süre de çıkmayacak. gerçekten muhteşem bir görsel ve işitsel şölen oldu. burda pc başında izlerken tüylerim diken diken hissettim. izleyiciler her part için ayrı ayrı çığlık attılar.
 
teşekkürler glance bu hisleri yaşattığınız için. datura, endo, hydrogen, nightlord, norvax ve skate. her birinizi ayrı ayrı kutluyorum.
 
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=90336
http://pouet.net/prod.php?which=54562
(edit: link eklendi (nightlord) )
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: devreci - 04.04.2010 19:59:57
killer . .
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: spaztica - 04.04.2010 22:01:23
taş olmuş, taş... valla sevindim, tarihe kaydı geçen bir demo olmuş gerçekten. sonda vigo'ya dedication ve son bp release'i oluşu ayrı bir değer katmış bu demoya.. emeği geçen tüm arkadaşların eline, gzözüne, beynine sağlık...
glance... silent & smashing...
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: joker_ - 05.04.2010 09:32:07
tarif edecek,söyleyecek bir söz bulmakta zorlanıyorum,sadece şu kadar söyleyebilirim,sevinçten içim içime sığmıyor, çok sağlam olmuş hepinizin ellerine sağlık bize bu sevinci yaşattığınız için çok teşekkürler. ;)
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: skate - 05.04.2010 14:55:41
...ve mutlu son :)
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: Ragnor - 05.04.2010 15:16:11
Tebrik ediyorum. Demoyu şimdilik sadece yutub'tan izleyebildim ama süper olmuş, tek kelimeyle muhteşem! Kesinlikle hak ettiniz ve bu kadar beklememize değdi. GLANCE RULES!
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: coze - 05.04.2010 15:17:46
helal olsun :) ne denir ki baska ? :)

odul torenini capture eden oldu mu ? ben kacirdim :(
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: stranger - 05.04.2010 15:18:11
Snapshot'u işyerinde daha 2 kez izleyebildim. Aklımda yer eden bölümlerini ve ilk izlenimlerimi yazmak istedim. Çünkü bu büyük bir iş olmuş çok iyi demo vs. ile geçiştirilecek bir olay değil :) Ben kısa da olsa diğer arkadaşların da demo hakkında yorumlarını okumak isterim.
 
Neyse demoya geçersek ilk olarak söylemeliyim ki, Herşey bir yana bu demonun müzikleri bir yana diyorum. Sadece ilk part'ın müziği bana göre o part'a biraz iyi kaçmamış gibi gelsede sonrasında müzikler o kadar şahane ve demoya uyumlu ki insan dinlemekten ve seyretmekten bıkmıyor. (Tabii daha 2 kez dinlememin bu yorumda etkisi varmıdır bilemem ,)))
 
Müziklerden bahsetmişken disk değiştirme bölümündeki müzik favorim diyebilirim.
 
Girişteki Mono Surround esprisi ile demo güzel başlıyor. Giriş kısmı Glance'in Living de olduğu gibi iyi becerdiği kısımlardan biri olma özelliğini halen koruyor. Yine güzel bir giriş ve hoş bir kaykay animasyonu ile olaya giriyorlar.
 
Dalga efekti ve ıstanbul manzarasının filme alınması yine akılda kalan güzel bölümlerinden. Daha sonraki vector loop mu desem :) nasıl tanımlasam işte o part benim en beğendğim partlardan bir tanesi. Ekrana bir tane nokta çizdirmek için nelerin yapıldığını bilen her bir kişi için o part'ı izlemek bence ayrı bir zevk oluyordur.
 
Disk değiştirme ekranının grafiği ve müziğiyle kalbimizde herzaman ayrı bir yeri olacağını belirterek diğer partlara da biraz girmek istiyorum ,)
 
Ayrı bir orjinal fikir olan greetz partı için söylenecek  fazla birşey yok bence dizayn olarak çok dikkat çekici. Güzel bir fikir ve uyum...
 
Dünya rekoru olan vektör partı yorumlara göre en çok beğenilen part olmuş, sonuçta c64 ekranında smooth ve yüksek çözünürlükte cube vb. şekiller dönüyor... zaman zaman kişisel olarak kübe karşı bir fetişim olduğunu hissediyorum. Küplü introları beğeniyorum, kübün her çeşidini seviyorum... bilemiyorum :)) Bunu da sevdim sonuçta...
 
Kelebek kız resmi ve müziği yine demodan ilk etapta hafızamda kalan ve beğendiğim kısımları. Ve son olarak son part ta demonun vurucu kısımlarından. Yine effect in müzikle uyumu için bayağı bir uğraş verildiği ve bunda başarılı olunduğu gözüküyor.
 
Snapshot'ta ilk gözüme çarpan hassasiyet demo ile müziklerin uyumu.
Sonuç olarak Glance dünya çapında ses getiren bir işe daha imza attı. Herkese tebrikler. Partların creditlerini tam olarak inceledikten sonra ve Glance yorgunluk atıp demo hakkında bize daha teknik bilgiler verdikten sonra demoyu daha detaylı inceleme fırsatımız olur diye düşünüyorum..
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: ssg - 05.04.2010 15:22:41
demoya diyecek tek laf yok. sahnedeki coskunuz da superdi. ofiste fatalica'yla izleyip gurur dolduk alkis tuttuk :)

bu beyaz cercevelerin cizim animasyonlarinin yavas olmasi ozellikle orada precalc yapilmasindan dolayi gibi geldi bana hakli miyim yoksa bilerek yavas mi tutuldu?
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: skate - 05.04.2010 15:37:42
@ssg: precalc'dan ziyade yükleme ve depacking işlemleri diyebiliriz. efektlerin çoğu aşırı hafıza kapladığı ve cpu'nun tamamına yakınını kullandığı için hep ara geçişler tasarlamak durumunda kaldık. yani arada bazı partların hızı ve nisbeten basit kalışı bu yüzden.
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: ssg - 05.04.2010 17:59:08
tamam onu demek istemistim aslinda. yani alet orada bos durmuyo. iste sahane coding dedigin boyle olur :)
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: spaztica - 05.04.2010 20:47:09
tr'den böyle güzel ve manalı bir release ile breakpoint'e damganızı vurmanızdan çok gurur duyduk... teşekkürler, emeğinize...
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: puNky - 05.04.2010 22:05:15
türkiye - çek cumhuriyeti maçındaki kadar heyecanlandım yeminle :D ellerinize kollarınıza sağlık!
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: jamais - 05.04.2010 22:22:38
Tebrik ediyorum sayenizde gurur doluyum. ızlediğim en iyi demolardan biri kesinlikle. Glance rulez!
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: hades - 05.04.2010 23:29:29
Emeği geçen herkese teşekkürler. Elinize, beyninize sağlık.
Dün download ettiğim halde henüz biraz önce bakabildim.
Müzik kulağım olmamasına rağmen müzikleri beğendim.
Küplü bölümde müziğin ritmine göre ekrandaki objenin 2-3 kez aynı hareketi yapması oldukça hoş olmuş.
ıstanbul siluetinin objektifte animasyonlu bir şekilde gösterilmesi ekstra + puan.
Greetings bölümündeki robotik kolun kareli kağıda çizilip sonradan animasyonlu bir şekilde yazıları yazması oldukça değişik bir fikir olmuş.

Sonuçta BP2010'da birinci olan bir demo var karşımızda. Benden çok çok daha iyi bir şekilde yorumlayanlar çıkacaktır.
Tekrardan elinize sağlık ve teşekkürler.
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: yatuyu - 06.04.2010 00:34:00
(http://i40.tinypic.com/202sev.png)
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: stranger - 06.04.2010 13:39:38
Sid dosyalarını Csdb'de yayınlasanıza kardeşim :) Hatta abartıp soundtrack'ini çıkarın bu demonun bir muzik disk olarak...
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: skate - 06.04.2010 14:25:55
@stranger: orjinal planda bir noter ve noterın içinde 4 ayrı soundtrack'in dinlenebilmesi planlanmıştı hatta bu konuda çalışmalara da başlanmıştı. ancak son günlerde tüm grafikerlerimiz oldukça yoğun olduğu için noter'a bir tasarım yapılamadı ve soundtrack olayı da onunla karambole gitti. sizler coder adamlarsınız, müziklerin hepsi $0800'de (maksimum $2000'e kadar). araklayın, sid'e çevirin, olsun bitsin ;) şaka bir yana bu dediğin gibi şeyler yapılacaktır ilerleyen günlerde. şu anda Glance memberları çok yorgun, daha bu sabaha karşı ıstanbul'a döndüler.
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: Norvax - 06.04.2010 15:57:44
Merhabalar, Dun gece 2:30- 3:00 civarında istanbul'a vardik. Ve inanın halen deli gibi yorgunuz. Kendimize gelmeye calisiyoruz. En kısa surede, SID'ler, not dosyası ve bizim yorumlarımızı (aklımız basimiza geldigi an) yazacagiz. Simdilik tek diyebilecegim sey destekleyen, demoyu izlerken seven herkese tesekkurler.. Begendiginize cok sevindim.
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: spritus - 07.04.2010 15:56:33
Demoyu defalarca izledim ve ne yalan söyleyeyim çok az demoyu bu kadar zevk alarak izlemişimdir. Her yönüyle izleyicisini kendine bağlıyor diyerek, sanırım abartmış olmam. 2 yıla yakın bir süredir bu demoyu beklemiştik. Beklediğimize de değdi doğrusu. Beklentilerimizi de fazlasıyla karşılıyor. Glance'in acımasız üyeleri, kod bakımından, müzik ve grafikler bakımından üst seviyede kaliteli bir çalışma ile karşı karşıya getirdi bizi :) Bu demo c64'teki sayılı çalışmaların arasına girmiş bir Türk yapımıdır artık. Ayrıca bu demo c64 scene'inde yeni bir rekabet kıvılcımıdır. Ve ayrıca Booze, Fairlight, Resource gibi diğer sağlam gruplara gözdağıdır. Glance zaten sağlam bir gruptu bunu söylemeye gerek yok :) Gelelim ayrıntılara :

(http://www.vsm.gov.tr/files/spritus/image001.jpg)


Snaphot, dev speakerların bulunduğu bir grafik ile "mono-surround" şeklinde eğlenceli bir giriş yapıyor. Ben ilk izleyişte bir an görüntüye aldanarak sesin sol ve sağ speakerlar arasında gelip gideceğini sanmıştım :D Herneyse, demo şık bir logo eşliğinde hydrogen'e ait olduğu bariz olan gazlayıcı bir müzikle başlıyor. Daha sonra  tempoyu biraz değiştirerek credits partına geçiyor. Genelde creditler demonun tamamına göre zayıf olur ama burda üstünde özellikle grafik açısından bir hayli çalışılmış bir part görüyoruz. Renk seçimleri ve çizimler gayet şık ve ekranı dolduruyor. Coding açısından Endo'nun katkıları kendini hemen belli ediyor. Bundan sonra Glance tayfası "No Plot No Foreplay" diyerek direk konuya girmek istediklerini belirtiyolar :) Bir an önce izleyicileri şaşırtmak ve hayran bırakmak istiyorlar anlaşılan.

(http://www.vsm.gov.tr/files/spritus/image002.jpg)


Göz alıcı bir tasarıma sahip olan bir screen ile demonun ismi ilan ediliyor. Tabi uçarak gelen kaykay'ı da unutmamak lazım. Arka planda Living'e küçük bir gönderme gözden kaçmaması gereken ayrıntılardan biri. Snapshot, ismiyle de uygun olarak film şeridi teması üzerine konulmuş. Konsept açısından güzel ve orjinal bir fikir. Duygu değiştiren müzik eşliğinde bu bölüm sona eriyor ve artık gösteri zamanı :)

(http://www.vsm.gov.tr/files/spritus/image003.jpg)


Son zamanlarda birçok sağlam demoda da sıkça kullanılan dama tahtası üzerinde floor efekti ile devam ediyoruz. Söz konusu demolardaki floor tek yönlü statik bir şekilde yüzeyde gezinirken, Snapshot bununla yetinmeyip her yöne geziniyor, sonra yetmedi dercesine amuda kalkıyor taklalar atıyor :) Üstelik çok renkli texture üstünde yapıyor bunu. Efekt gayet hızlı ve yumuşak. Kesinlikle bu demoda bulunması gereken bir part. Bunu hcl, crossbow yapmadıysa kim yapmıştır diye sorsalardı nightlord yapmıştır derdim :)

(http://www.vsm.gov.tr/files/spritus/image004.jpg)


Demo, multicolor modunda çizilmiş harika bir grafik ile devam ediyor. ımza yok ama datura tarafından çizildiğini tahmin ediyorum. Çok nefis bir grafik, gerçekten hoşuma gitti. Renk seçimleri ve taramalar gayet güzel. Zaten içinde mantar, börtü böcek olan sevimli grafikler hep hoşuma gitmiştir :)

(http://www.vsm.gov.tr/files/spritus/image005.jpg)


Aha işte öldürücü bir darbe daha. Grafiğe mi bakayım, yansıma efektindeki yumuşaklığa mı bakayım, yoksa senkronize olarak süper bir geçişle izleyiciyi mest eden müziğe mi şaşırıp kalıyorum bu partta. Bol renkli bir grafiğin hemen ardından grayscale bir grafikle bu efektin sunulması şahane olmuş.  Bu part'ın skate tarafından kodlandığını biliyorum. Aklıma birlikte yaptığımız "lighthouse dream" isimli küçük demo geldi. Pc'de bunu kodlamak kolay, c64 asm'de ise ustalık ister. Üstelik bu kadar temiz bir şekilde yapmak daha fazlasını ister.

(http://www.vsm.gov.tr/files/spritus/image006.jpg)


Lake efektinin bulunduğu screen zekice dondurulup harika bir geçişten sonra "filming istanbul" partına geçiyoruz. Yine orjinal bir tasarım yine mükemmel bir part. Her kim düşündüyse kutluyorum. Kod olarak çok efor sarferilmemişse bile seyir açısından gayet güzel olan bu bölüm yine müzikle senkronize ilerliyor.

(http://www.vsm.gov.tr/files/spritus/image007.jpg)


Snapshot logosu oluşturan dijital göstergeli küçük bir geçişten sonra demonun taşıyıcı partlarından birine daha geçiyoruz. Bu partı dikey olarak ilerleyen raycasting efektine benzetebiliriz. Living'te de benzer bir part vardı ama burdaki çok daha hızlı ve daha iyi (tabi living'tekinde textured olduğunu unutmamak lazım). Hiç tekleme veya rahatsız eden bir unsur yok, efekt gayet akıcı ve yumuşak, müzik çok uyumlu ve izleyiciyi coşturuyor. Burda işlemin vektörle mi yoksa klasik raycasting ile mi yapıldığını merak ediyorum doğrusu. Her iki şekilde de muhteşem bir efekt.

(http://www.vsm.gov.tr/files/spritus/image008.jpg)


Demomuza beyaz çizgilerin oluşturduğu bir kutu içine oluşturulan tatlı bir efektler devam ediyoruz. Bu efekt bana winamp'in avs plug'ini ile oluşturulan görselleri anımsattı. Böyle birşeyi daha önce hiçbir c64 demosunda görmemiştim. Aklımın hep bir kenarında yapmayı tasarladığım pc demosunda bulunmasını istediğim efektlerden biriydi bu ama atamayana atarlar işte :) Artık böyle birşey yapmaya kalksam "olm glance yaptı bunu hem de c64'te" diyecekler :) Neyse kişisel endişelerimi bir tarafa bırakıp demoya döneyim. Müzik yine bilinçliymiş gibi görüntüyle senkronize şekilde çalıyor, efektin kalp atışına uyum sağlıyor.

(http://www.vsm.gov.tr/files/spritus/image009.jpg)


Bu noktaya kadar bizi sürükleyen müzik artık bitiyor, başka bir melodi eşliğinde ekrana dev bir kadın grafiği geliyor ve dikey yönde scroll etmeye başlıyor. Bu part ayrıca disketin b yüzünün de habercisi. Kadının elinde bulunan emektar 5.25" disket, hoş düşünülmüş. Bu grafik de demonun genelinde bulunanlar gibi multicolor modunda çizilmiş (multicolor ve diğer c64 grafik modları için bkz. plazma diskmag #2 hydrogen'in yazısı). Multicolor modu benim en sevdiğim c64 grafik modu, bu yüzden bu durumdan pek şikayetçi değilim :) Grafik hydrogen'in elinden çıkmış bir eser. Bu boyutta bir çizim için gerçekten sağlam bir iş olmuş. Demonun heryerindeki ayrıntıcılığı ve özeni bu bölümde de görüyoruz, takdir edip disketimizin b yüzünü takıyoruz :)
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: spritus - 07.04.2010 15:59:03
(http://www.vsm.gov.tr/files/spritus/image010.jpg)


şimdi ekranımıza CAD programlarındaki gibi gridler beliriyor ve siyah üzerine gri yeşil çizgilerle bir robot kolunun projesi çiziliyor. Robot kolu gerçeğe dönüşüyor ve ekrana yazdığı grup isimlerinden bu bölümün greetings partı olduğunu anlıyoruz. ışte orjinal bir fikir daha. Fikirden öte çok iyi kodlanmış sağlam bir part. Robot kolunun her harfi geçiştirme olmayan ince bir şekilde çizişine dikkat edin. Ayrıca silme hareketi de çok sevimli olmuş. Bu bölümde müziğin tarzının da değiştiğini farkediyorum. Sanırım orkestranın başına nightlord geçiyor :) Bu partta sanırım birçok scener kendi gruplarının adını görmeyi istemiştir. Bakın bizimki de var hehehe...

(http://www.vsm.gov.tr/files/spritus/image011.jpg)


Ve işte kritik partlardan birine geliyoruz. Ama önce izleyicinin ara bir bölümle hazır olması isteniyor. Çünkü sırada bir dünya rekoru var. Bu ara bölümde bilgilendirme yazısının üstünde odaklanmaya çalışan bir imleç görüyoruz. Odaklanılan bölüm netleşirken diğer bölümler bulanıklaşıyor. Daha sonra sağ üst köşede beliren WR imi ile beraber hires multicolor modunda 140x140 alan içinde 50 fps dönen 3d objeler gösterilmeye başlıyor. Bu bölüm diğer gruplara gerçekten gözdağı veren, düelloya davet eden teknik partlardan biri. Objelerin ekranda dönüşü çok yumuşak ve hızlı. Zaten bunu söylemeye gerek yok çünkü 50 fps :). Norvax'i bir kez daha tebrik ediyoruz ve sonraki parta bakıyoruz.

(http://www.vsm.gov.tr/files/spritus/image012.jpg)


Karışımızda bu sefer bir FLI grafik. ışte benim hoşlandığım şeylerden biri. Borderlar hariç ekranın tamamını kaplıyor ve muhteşem bir çizim. Eminim Datura 7D9'daki grafik compo esnasında bıyıkaltından pis pis gülmüştür :) Renklerin kullanımı şahane. Kanatlara özellikle bayıldım. Bunun da ötesinde bu grafiğe savaş ilan ediyorum, daha iyisini ben çizmeliyim :D

(http://www.vsm.gov.tr/files/spritus/image013.jpg)


şahane bir grafikten sonra beni ihya eden başka bir sanatsal part ile devam ediyoruz demoya. Glance logosunun da bulunduğu güzel bir grafiğin içinde textured bir küre dönmeye başlıyor. Gerçekten gözleri okşayan bir bölümdeyiz. Müzik de kulaklarımızı okşuyor tabi. Bu part benim tarzıma çok uygun. Güzel bir grafik eşliğinde gösterilen efektler bana nedense çekici geliyor. Ve bu part da bunun güzel bir örneği.

(http://www.vsm.gov.tr/files/spritus/image014.jpg)


Hmm... Tanıdık bi görüntü geldi. The Black Lotus'un ünlü Ocean Machine (http://www.pouet.net/prod.php?which=16337) demosundaki, uyurken birden gözlerini açıp yüreğimizi ağzımıza getiren gotik suratlı kadın değil mi bu? Nightlord'un bu demoya özel bir ilgisi var galiba :) Hatırlarsanız 7D8'deki sessiz demo yarışmasında bu demoyu taa amerika'dan birkaç saniye içerisinde doğru tahmin etmişti. Neyse, bize TBL'a ait bir efektin c64'de ne kadar güzel görüneceğini anlatıyor. Bir bakalım neymiş bu :)

(http://www.vsm.gov.tr/files/spritus/image015.jpg)


Voooouuv... Tek kelimeyle şahane. O beklediğimiz ölümcül vuruş geldi işte. Sanatsal açıdan, teknik açıdan ve her açıdan dört dörtlük bir part. Daha başka ne denebilirki. TBL'nin demosunu (Silkcut (http://www.pouet.net/prod.php?which=12034)) izleyip bu partı hatırlayanlar Snaphot versiyonunun ne kadar başarılı olduğunu hemen kavrayacaklardır. Tünelde ilerlerken aynı anda rotation yapıyoruz. Ekranda hatırı sayılır bir bölümü kaplıyor ve ful textured. Hızı da gayet iyi. C64'te bu tip efektleri görmeye alışık değilim. Benzerleri de çoğunlukla fake triklerle yapılmaya çalışılıyor. Ama burda öyle birşey yok. Uzun yıllar hatırlanacak bir kodlama örneği.

(http://www.vsm.gov.tr/files/spritus/image016.jpg)


Demonun heryerindeki mükemmeliği son partta da görmeye devam ediyoruz. Yukarı doğru akan film şeridiyle demodan görüntüleri bir kez daha izlerken kredileri de yeniden hatırlatıyor Glance üyeleri. Bu arada her eklenen yeni görüntü ile uzaklaşma efektini de zevkle izliyoruz. Yine c64'te görmeye alışık olmadığımız bir çalışma.

Türk scene'i olarak herşeyiyle orjinal ve başyapıt olmaya aday bir demoya sahibiz artık. Bunu bize kazandırdığı için Glance'e bir kez daha teşekkürler. Umarım en az bunun kadar sağlam bir demo daha çıkarırlar. Çünkü c64 scene'i de artık böyle bir beklentiye girdi, bundan eminim.
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: stranger - 07.04.2010 22:13:48
gerçekten çok iyi bir inceleme olmuş eline sağlık spritus.
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: spritus - 08.04.2010 09:05:06
Alıntı yapılan: stranger;22830
gerçekten çok iyi bir inceleme olmuş eline sağlık spritus.


teşekkürler :)

Aslında c64 mimarisi hakkında çok bilgili olmadığım için teknik açıdan yüzeysel bir inceleme oldu. Bu konuda daha bilgili arkadaşların da fikir belirtmesi iyi olur.
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: Norvax - 08.04.2010 11:01:41
Spiritus, cok cok tesekkurler. Cok guzel bir yazı olmus ve cok ugrasmissin hazirlarken. Okurken keyiften kudurdum. :)  Ellerine saglik
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: spritus - 08.04.2010 11:23:53
vigo'nun tabiriyle "afiyet bal şeker olsun" :D

Alıntı yapılan: Norvax;22832
Spiritus, cok cok tesekkurler. Cok guzel bir yazı olmus ve cok ugrasmissin hazirlarken. Okurken keyiften kudurdum. :)  Ellerine saglik
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: datura - 08.04.2010 17:06:52
Spritus ilk review'ı yazarak bize de dönüp dönüp okuyacak bir materyal vermiş oldu, sağolsun, eline sağlık:) Ayrıca grafiğime savaş açmaya gerek yoktu:p sen zaten daha iyilerini de yapıyorsun kardeşim:)

Burada güzel sözler ifade eden, beğenisini belirten bizleri tebrik eden bütün dostlara teşekkür ederim. Geçen sene bir söz vermiştik, bu demo o zaman çıkmadı ama bu çıkmayacak demek değil, mutlaka çıkacak ve hedef 1.lik demiştik. Yüzümüz kara çıkmadı en çok buna sevindim.

Ayrıca insanlar demo izlemezse demo yapılmaz, kimse emeğinin  boşa gitmesini istemez. O nedenle demo izleyin izlettirin ki biz de demo yapmaya devam edelim:)

Bu arada izleyip beğenmekle kalmayın lütfen review yazın, bu bizler için gerçekten çok önemli, sadece övmek zorunda da değil kimse:rolleyes: mantıklı değerlendirmelere, eleştirilere de her zaman ihtiyaç var.

Teşekkürler

Edit: Stranger'ın güzel değerlendirmesini atlamışım, aslında ilk onu okumuştum önceki gün :) Çok teşekkür ederiz kardeşim, güzel düşüncelerini paylaştığın için
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: nightlord - 09.04.2010 20:51:02
destek icin cok cok tesekkurler arkadaslar. Ben de iki gun once eve vardim ve daha jetlag'den yeni kurtuluyorum. o zamandan beridir de not dosyasini hazirlamakla ugrasiyoruz.
 
stranger ve spritus: size ayrica tesekkurler. birilerinin demoyu izleyip dusunduklerini kaleme almasi bizim icin super heyecanli.
 
bu demo bitti. simdi napicaz bilmiyorum
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: spritus - 09.04.2010 23:28:33
Alıntı yapılan: datura;22835
Ayrıca grafiğime savaş açmaya gerek yoktu:p sen zaten daha iyilerini de yapıyorsun kardeşim:)


Kabul edeyim daha böylesine yaklaşmadım bile. Bırak onu, denedim fli / ifli çizmeyi beceremedim.

@Nightlord : şimdi daha iyisi için plan yapacaksınız tabiki :) Bu demo için çok sancılar çekildi biliyorum. Ama zaten mükemmel bir eser başka nasıl ortaya çıkar ki? Hele bi dinlenin kendinize gelin, toparlanın :D
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: skate - 09.04.2010 23:36:15
@Spritus: "şimdi daha iyisi için plan yapacaksınız tabiki"ye tamamen katılıyorum. Glance geri adım atacak bir grup değil. "Hele bi dinlenin kendinize gelin, toparlanın"a katılmıyorum, X Party'e az kaldı ;)
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: nightlord - 10.04.2010 00:52:06
evet Hydrogen bi ara, "demodan sonra gunesli bi sahile gidip malibularimizi yudumlayalim bi sure" falan demisti :) su an bedenen olmasa da ruhen hepimiz gunesli bi sahilde malibu yudumluyoruz :P
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: anesthetic - 12.04.2010 01:41:46
Demoyu sonunda izleme fırsatı buldum. Kısaca izlenimlerimi paylaşacağım:






Voooaahhoooouğğaaahhavv!!!!



Bu kadar beklediğimize gerçekten sonuna kadar değmiş. Grafikler, efektler ne denebilir bilmiyorum? Ve soundtrack? Kulağımda çalıp duruyor. Checkerboard, su, Filming ıstanbul, kaleidoskop, credits, 3d... Hangi part favorim onu bile seçemiyorum.

şimdiye kadar, Caret ve diğerleri dahil, en fazla tekrar tekrar açıp açıp izlediğim demo Living'di. "şimdi bak burayı yazan Bilgem de bizim bölümdeymiş bi zamanlar.", "Kürşat'ın bi de Pentagram coverını dinleteyim ben sana." şeklinde eşe dosta seyrettirilecek demo artık Snapshot olabilir :)

Breakpoint'ten birincilikle dönmenizi apayrı tebrik ediyorum :) Snapshot benim için şahane bir motivasyon kaynağı oldu. Çok teşekkür ediyorum tüm Glance elemanlarına. Darısı müzmin inaktif biz pc scenerların başına.
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: anesthetic - 12.04.2010 01:47:42
Demoyu sonunda izleme fırsatı buldum. Kısaca izlenimlerimi paylaşacağım:






Voooaahhoooouğğaaahhavv!!!!



Bu kadar beklediğimize gerçekten sonuna kadar değmiş. Grafikler, efektler ne denebilir bilmiyorum? Ve soundtrack? Kulağımda çalıp duruyor. Checkerboard, su, Filming ıstanbul, kaleidoskop, credits, 3d... Hangi part favorim onu bile seçemiyorum.

şimdiye kadar, Caret ve diğerleri dahil, en fazla tekrar tekrar açıp açıp izlediğim demo Living'di. "şimdi bak burayı yazan Bilgem de bizim bölümdeymiş bi zamanlar.", "Kürşat'ın bi de Pentagram coverını dinleteyim ben sana." şeklinde eşe dosta seyrettirilecek demo artık Snapshot olabilir :)

Breakpoint'ten birincilikle dönmenizi apayrı tebrik ediyorum :) Snapshot benim için şahane bir motivasyon kaynağı oldu. Çok teşekkür ediyorum tüm Glance elemanlarına. Darısı müzmin inaktif biz pc scenerların başına.
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: Hydrogen - 12.04.2010 09:48:21
Spritus: Screenshotlarla, part part ne guzel review yazmissin ellerine saglik:)
 
Stranger: Ilk kapsamli review. Ellerine saglik...
 
Anes: Cok guzel yazmissin, mis gibi review:). Bir de sizi gaza getirdiyse iyi demo olmali. Sizi gaza getirmek atomu parcalamaktan zor ehehe :P
 
Ssg: Sozlukte ne guzel ve huzunlu bir paragraf yazmissin:)
 
Ref: Kendi sitendeki detayli review cok guzel. Ellerine saglik.
 
Coze, Devreci, Hades, Jamais, Joker, Punky, Ragnor, Spaz, Ssg, Tesla, Yatuyu hepinize guzel sozleriniz icin tesekkur ederim.
 
Bunlari okuyunca gidiyor yorgunlugunuz...
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: spritus - 12.04.2010 12:55:36
ref'in review'ına nerden bakıcaz? url lütfen
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: Norvax - 12.04.2010 12:59:21
Burdan: http://arda.veanewmedia.com/blog/item/237
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: spritus - 12.04.2010 15:40:17
Alıntı yapılan: Norvax;22847
Burdan: http://arda.veanewmedia.com/blog/item/237


teşekkürler :)
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: paradox - 15.04.2010 23:39:55
Bende coze upload etmiş saolsun ordan izledim demoları..sonra emulatörden izledim ayrıca..

Oldukça etkilendim ve partları çok beğendim..En çok beğendiğim bölümde robot kolunun yazı yazması oldu:)

Bütün emeği geçen arkadaşları tebrik ederim..
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: devreci - 17.04.2010 22:58:09
buna on basar   http://www.pouet.net/prod.php?which=51983

commodere 64 de
eğer en iyi demo bu ise , söyliyim snapshot dünyada yapılmış en iyi demodur ;)
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: skate - 18.04.2010 01:48:33
@devreci: Edge of Disgrace ve Snapshot farklı açılardan birbirlerine üstünlük sağlayabilirler ve benim favori c64 demom da Edge of Disgrace değildir. ancak "elli saat bi sin tablosu" şeklinde değerlendirilebilecek kadar basit bir demo değil EoD. Edge of Disgrace'de gördüğün efektlerin hemen hepsi dünya rekoru ya da Commodore platformu için bir ilktir. Ayrıca favori demom değildir dedim ancak transition yani partları arası geçişler konusunda favori demomdur EoD. HCL hayvan bir coderdır ve adamın o demoda kırdığı rekorlardan bazıları zaten ünvanı kendisinde olan rekorlardır. Kısacası Commodore 64 ya da diğer sınırlarını bilmediğin platformlardaki ürünler hakkında bu örnekte olduğu gibi iyi niyetli ya da milliyetçilik duyguları ön planda da olsa peşin hükümlü yorum yapmamanı öneririm.
 
Durumu şu şekilde anlatabilirim sana aslında. Bir plazma efekti kodla PC'de, kodlayabileceğin en hızlı plazma olsun bu. 150000-250000 FPS civarlarında bir plazma kodlayabilir misin? Ama C64 ve PC arasındaki aslında daha da vahim olan hız farkını (multicore v.s.ye hiç değinmiyorum bile) 3000-5000 kat kabul efecek olursak sadece Mhz üzerinden yürüyerek, c64'deki 50 FPS tam ekran bir plazma efektini senin PC'de 150000-250000 FPS hızında kodlayabilmen lazım. Dene bakalım ne kadar yaklaşacaksın.
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: devreci - 18.04.2010 11:40:36
@skate:
mesela ben partiye gelsem demolara puan vereceğim zaman, siktir git la sen daha bunun sınırlarını bilmiyorsun, puan veremessin mi diyeceksin  :D

hata bende , diskleri attach etmeme rağmen son  diski izleyemedim . bugün baktım son diskte küpden 16 köseli
online şekiller oluşturmuş daha birçok süper sahne varmış izleyemedim bunları gerçekten hakediyormuş beğenilmeyi sorry :o

aslında pc de hız sorunu yaşanıyor dos'da hemde 128kb ram kullanılabiyor yani sen hiç anlamıyorsun diyemessin.
ama ben yavaşlık konusuna takılmıyorum çünkü pc 128b spongy adlı demo var inanılmaz
yavaş çalışmasına rağman kimse buna kötü demiyor çünkü sahne güzel .
mesela 1 milyar fpsde çalışan plazma yapsak bunu kimse iplemez çok yavaş çalışan bi fractalı
bin kat daha hızlandırsak eğer sahne iyi değilse bunu kimse sallamaz. benim düşüncem tabi

millyetcilik duygularıile söylemiyorun snapshot ta en sondaki tunel,su yansıması,küp,küre,labirent
hem hız hemde görüntü açısından harika mesela pc-msdosda yazılsa kolay  kolay yapılacak şeyler değil.
şu tüneli pc dos da yapsan ciddi ciddi hız problemi yaşarsın
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: skate - 18.04.2010 17:07:38
@devreci: partilerde isteyen istediği kritere göre oy kullanır. genellikle kalabalık bir ortam olduğu için farklı görüşteki kişiler birbirini üç aşağı beş yukarı dengeler. yani sınırlarını bilmediğin bir platforma da oy kullanabilirsin elbette ki, ben de şahsen hakkında çok şey bilmediğim platformlara varsayımlar üzerinden oy verdim bu güne kadar zaman zaman.
 
EoD ile ilgili söylediğim şunu ifade ediyordu. Sen bir plazma efekti görünce doğal olarak etkilenmeyebilirsin. Hatta demonun en çok eleştirilen yanı bir sürü plazma efekti ve zoomer içermesi. Ama her birinin birbirinden farklı özellikleri var. Örneğin birinde fullscreen plazma gösterirken üzerinde bir de sprite zoomer var. Sonra sprite zoomer gidiyor, yerine side borderları da kaplayan bir plazma geliyor. Ancak B yüzüne geçtiğimizde bir tane daha plazma görüyoruz. Bu plazma sadece iç ekranda ama bu defa da sinusleri dinamik olarak değişiyor (ki bunu 50 FPS'de yapmak gerçekten çok zor). Bunların hepsi aynı trickler üzerinden yapılmış efektler. Daha önceki muadillerini bilmeden ya da yapmayı denemeden çok büyük bir anlam ifade etmeyebilirler. Ama bil ki her birinin kendi çapında bir "OHA!" durumu var aslında. Commodore 64'de 13h mode gibi her pixel bir byte'a denk gelip byte değeri 256'lık bir plaletin renklerini ifade etmiyor. Bunun bazı noktalarda avantajı da var dezavantajı da. 320x200 için 64000 yerine 8000 byte ile uğraşarak grafik çizebiliyoruz ancak bitwise operationlar devreye giriyor. Yani C64 ile PC'yi kıyaslamak aslında hiç mantıklı değil. Benim anlatmaya çalıştığım plazma efekti denince.
 
Kod: [Seç]
[FONT=Courier New][COLOR=#990000]    while(!done())
    {
        time = getTime() / 50.0;
        for(int x = 0; x < w; x++)
        for(int y = 0; y < h; y++)
        {
            double value = sin(dist(x + time, y, 128.0, 128.0) / 8.0)
                         + sin(dist(x, y, 64.0, 64.0) / 8.0)
                         + sin(dist(x, y + time / 7, 192.0, 64) / 7.0)
                         + sin(dist(x, y, 192.0, 100.0) / 8.0);
            int color = int((4 + value)) * 32;
            pset(x, y, ColorRGB(color, color * 2, 255 - color));
        }    
        redraw();
    }[/COLOR][/FONT]

Aklına böyle birşey getirmemen gerektiği. Bunu c64'de yaparsak güzel güzel "render eden" bir plazmamız olur :)
 
Bu şekilde değerlendirmen gerektiğini vurgulamak istemiştim.
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: spritus - 18.04.2010 17:35:12
Alıntı yapılan: skate;22865
Commodore 64'de 13h mode gibi her pixel bir byte'a denk gelip byte değeri 256'lık bir plaletin renklerini ifade etmiyor. Bunun bazı noktalarda avantajı da var dezavantajı da. 320x200 için 64000 yerine 8000 byte ile uğraşarak grafik çizebiliyoruz ancak bitwise operationlar devreye giriyor.


skate'in belirtmediği başka istisnalar da var. c64'teki grafik modlarında tuhaf kısıtlamalar var. örneğin multicolor modunda 4x4 alan içerisinde 4'ten fazla renk kullanamıyorsun ki hi-res modunda bu sınırlama çok daha katı. ayrıca iç ekran ile border'a pixel basmak farklı yöntemlerle yapılıyor. normalde border'a herhangi birşey çizilememesi gerekiyor. çünkü c64'ü tasarlayan abiler border'ı sağ-sol-alt ve üstten kayıp gelen sprite'ları gizlemek için düşünmüş.
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: skate - 18.04.2010 20:27:09
ufak bir iki düzeltme. 4x4 değil 8x8 olacak o 4'den fazla renk kullanılamayan alan. ayrıca 4 renkten biri de sabit arkaplan rengi. yani 3 renk de diyebiliriz bir bakıma.
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: devreci - 18.04.2010 21:05:53
aslında aynı şey msdos da var. 640X480 ekran modunda var çünkü a000h adresi en fazla 64k alıyor. bayt olarak gönderilen değere göre anlayamadığım şekilde iki üç pixel koyabliyor renk olayıda garip. aynı zamanda a000 adresinde irq kesme isteği ile ulaşıyor cpu buda max 14mhz dir yani ekrana 60000 bayt göndereceksek en hızlı 200 fps de yapabliriz
yani 256b demolarda a000 adresini free ram olarak kullanırsak çok yavaş olur
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: spritus - 18.04.2010 21:20:05
Alıntı yapılan: devreci;22868
aslında aynı şey msdos da var. 640X480 ekran modunda var çünkü a000h adresi en fazla 64k alıyor. bayt olarak gönderilen değere göre anlayamadığım şekilde iki üç pixel koyabliyor renk olayıda garip. aynı zamanda a000 adresinde irq kesme isteği ile ulaşıyor cpu buda max 14mhz dir yani ekrana 60000 bayt göndereceksek en hızlı 200 fps de yapabliriz
yani 256b demolarda a000 adresini free ram olarak kullanırsak çok yavaş olur


bahsettiğin 640x480x16 renk ekran modu nerdeyse hiç kullanılmıyor. ben o modu kullanan bir demo ile hiç karşılaşmadım. kaldı ki bunu yapmak isteyen de vesa kullanırdı. pc'de seçenek çok :)

bu arada c64'teki çoğu ekran modunun scener'lar tarafından icat edildiğini biliyor muydun? ;)

bir örnek:
http://noname.c64.org/csdb/release/index.php?id=81153
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: devreci - 18.04.2010 21:34:14
Alıntı yapılan: spritus;22870
bahsettiğin 640x480x16 renk ekran modu nerdeyse hiç kullanılmıyor. ben o modu kullanan bir demo ile hiç karşılaşmadım. kaldı ki bunu yapmak isteyen de vesa kullanırdı. pc'de seçenek çok :)

bu arada c64'teki çoğu ekran modunun scener'lar tarafından icat edildiğini biliyor muydun? ;)

bir örnek:
http://noname.c64.org/csdb/release/index.php?id=81153



çok yüksek çözünürlüklü vay 640*400 heralde
o zaman anladığım kadarıyla c64 ün herhangi bir grafik bölümü yok galiba direk işlemciden alıp  ekrana sürüyor , yoksa nasıl olsun

mesela mcu larda böyle yapılıyor
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: spritus - 18.04.2010 21:52:08
Alıntı yapılan: devreci;22871
çok yüksek çözünürlüklü vay 640*400 heralde
o zaman anladığım kadarıyla c64 ün herhangi bir grafik bölümü yok galiba direk işlemciden alıp  ekrana sürüyor , yoksa nasıl olsun

mesela mcu larda böyle yapılıyor


bu soruya skate cevap verse daha iyi olur :D

ama bir düşünsene yeni bir donanım yok, 1982'de çıkan ilk c64 ile aynı donanım ama hala yeni yeni keşifler yapılabiliyor. "nasıl bi alettir bu?" diye sormaktan alamıyoruz kendimizi.
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: skate - 19.04.2010 01:04:40
yoo bildiğin 320x200. ancak c64 normalde çok renkli modda 160x200 çözünürlük sağladığı için 320x200 gayet güzel duruyor. 640x400 de yapıldı 64'de ancak tek renk, interlaced ve 25 FPS hızında çapraza scroll ediyor olmak koşuluyla. ;)
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: nightlord - 19.04.2010 06:54:02
Arkadaslar az once ultra detayli bir not dosyasini (daha cok note diskmag'i diyebiliriz) csdb'ye upload ettim. Snapshot'in yapilisi ile ilgili detayli teknik ve tarihsel background bilgi iceriyor. mutlaka goz atin.
 
@devreci: Glance icinde bunu dusunen tek kisi benim ama ben de sahsen Snapshot'i, EOD'den birazcik daha iyi buluyorum :)
 
Ancak Skate hakli EOD cok cok cok iyi bir demo ve C64 scene'in buyuk bolumu icin hala da bir nolu demo olacaktir. Aslinda EOD ve Snapshot kullandiklari efekt tarzlari, grafikler ve muzik acisindan cok cok farkli stillere sahip iki demo ve kiyaslanmalari bu bakimdan zor.
 
Her iki demo da bastan asagi world firstler ve world recordlarla donatilmis. Bir kisinin bu ikisinden hangisini daha cok begenecegi, bu noktada daha cok hangi tarz efekt, grafik, ve muziklerden hoslanacagi ile alakali oluyor. Ben sahsen,
- orjinal fotorealistik piksel grafikleri, fazla kontrast renkli insan yuzu resimlerine
- progressive rock'i, tekno / pop' a
 
tercih ettigim icin mesela gfx ve muzik olarak bizim demoyu daha cok seviyorum. Kod olarak iki demoyu da cok cok iyi goruyorum. eod'nin plazma ve zoomer varyasyonlari beni biraz itiyor demodan, ancak Skate'in de dedigi gibi linking'inin kusursuzlugu (bizimkinden biraz daha temiz bence, ama bizim de daha cok custom part gecislerimiz var) ve herseyin tek coder'in elinden cikmis olmasi (biz 4 coderdik) son derece carpici olaylar, yani bence de EOD 10 uzerinden 10'luk bi demo. Ama Snapshot'i birazcik daha cok seviyorum :) bunu duygusal sebepleri de olabilir tabi :P
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: spritus - 02.11.2010 00:39:45
ref/crescent'in review'ını da daha erişebilir olması açısından kendisinin izniyle buraya pasteliyorum:
(http://arda.kisafilm.org 'tan alıntıdır.)

(http://arda.kisafilm.org/fish/glance1.jpg)


Breakpoint’in 8 yıl devam ettikten sonra sona ermiş olması scene’de büyük bir boşluk yaratmış olsa da, verilen tüm mesajlar önümüzdeki yıl paskalya’da büyük bir demoparty olacağı yönündeydi. Scamp (organizatör), kapanışta bağıra bağıra, “paskalyada kimse evinde oturmayacak!” diye izleyicilerden söz alırken, farbraush demosunun sonunda “breakpoint’in bitmesi sorun değil, easter parti geleneği sürecektir” diyordu. Ki biliyoruz ki Farbie ile Breakpoint göbekten birbirlerine bağlılar. Bayrağı şimdiden devretmiş olmalarını umuyorum.

Konuyu fazla dağıtmadan Breakpoint’e damgasını vuran arkadaşlarımızı kutlamak istiyorum, Nightlord, Hydrogen, Endo, Norvax, Datura ve Sk8, C64 demo kategorisinde disketin iki yüzünü de kaplayan, 16 dakikalık bir demo ile katıldılar. Bu demo üzerinde yaklaşık 3 yıldır çalışıyorlardı. Bu çalışmalarının karşılığı Breakpoint birinciliği oldu. Demo’nun içeriğini detayıyla incelemek istiyordum, kısmet bu güneymiş.

SNAPSHOT (GLANCE)

(http://arda.kisafilm.org/fish/glance00.png)


“No Plot, No Foreplay” mottosuyla açılışı yapan demo, tıpkı söylediği gibi, salt porno. Konu yok, ön sevişme yok, direk olarak yakın plan giriş çıkış gösteriliyor. Çoğu zaman gösterilen efektin ne kadar büyük uğraşlarla yapıldığı ve dahiyane olduğunu çözdüğünüzde heyecanlanırsınız. ışte bu gibi durumlara “Coder Porn” yani “Programcı Pornosu” deniyor. Ortalıkta memeler, popolar olmasa da, benzer bir keyif yaşadığınız için. Snapshot, bu bağlamda sürekli porno sunuyor. Glance, demodaki tüm efektleri çok iyi cilalamış. Tüm bölümlerin sürelerine ve ilerleyişine çok dikkat ettiklerini çok iyi bildiğim için tüm demonun genelde ritminin düşük olmasının bir sanatsal tercih olduğunu söyleyebiliriz. Ben kendi adıma demoyu daha hızlı kesmelerle hızlandırılmayı tercih ederdim, Glance ise, demosunda bunu bir korku filmi kurgusu edasıyla, izleyiciyi önce yatıştırıp, peşine efekt ile saldırmayı seçmiş.

şimdi tek tek bölümlere bakmak istiyorum, bu incelemeyi yazarken Glance’e arkadaş kayırması yapmayacağım, artık son derece profesonel olduklarını gösterdiler, direk en büyüklerle karşılaştıracağım, topal oldukları yerde de söyleyeceğim:

1.Mono surround: gfx datura, code skate, sfx hydrogen (20 Saniye)

Doğrusu ilk izlediğimde değişik frekanslarda sesin farklı yönlerden geliyormuş gibi algılanmasını exploit ettiğini düşünmüştüm, ama bende böyle bir etki oluşmadı. Sid’ işlemcisinin bu kadar yüksek frekanslara ulaşmasını da beklemiyorum. Sanırım bu kısım sadece bir espriden ibaret. ıçerideki uçlarında üç tane küre olan garip şekil aslında demonun ilerleyen dakilalarında karşımıza bolca çıkacak 3d efektlerin habercisi. Bu bölümde bir mucize yok, ondan devam edelim.

2.Yapanlar : gfx hydrogen, code endo/norvax (50 Saniye)

Peşine durgun tam ekran grafiklerden oluşan sunum geliyor. Kod’da Nightlord, Norvax, Endo, Skate, Grafikte Datura ve Hydrogen, Müzikte yine Hydrogen ve Nightlord’u görüyoruz. Demo yavaş bir başlangıç yapıyor, müzik de tekrarlarla harekete geçmeye hazırlanıyor. Bu bölümde çalmaya başlayan müziğin adı “gun slinger” yani “Silahşör”. Müziği Hydrogen yapmış. Doğrusu demodaki tüm müzikler dilime dolandı, hafta boyunca evde beeper gibi gezdim. Bu arada “Konu yok, ön sevişme yok” metni yavaşça beliriyor.

3.Snapshot açılış/kaykay: code endo, gfx hydrogen (26 sn)

Müzik iddialı başlıyor ve aniden hızlanıyor, fakat müzikteki bu hızlanma görüntüde kendini gösteremiyor. Fotografı iyice incelememiz için bolca süre bırakılmış. Bu bölümün ilk 10 saniyesi durağan. Başında küçük bir animasyon var, demoscene’in oluştuğu yılların sembolü bir kaykay dönerek ekrana yaklaşıyor. 80′lerde çocuk olup da skateboard’u olmayan azdır. Bu arada altta kalmış bir fotografta Glance’in 2005 yılında yaptığı “Living” isimli demo’ya bir gönderme yapılıyor. Bu kısmın görsel olarak çok statik olmasını bundan sonra gelecek öldürücü efektin hesaplanmasına bağlıyorum.

(http://arda.kisafilm.org/fish/glance04.png)


4.3d trailblazer (3d damalı yüzey): code: nightlord (51 saniye)

Trailblazer 1986′da çıkmış bir oyun, damalı yüzeyli, ufka uzanan bir yol üzerinde zıplayan topu kontrol ediyorsunuz. ısmini burdan almış olan bu efekt, demolarda sıkça görülür. Genellikle sağa sola ve ileri geri hareket eder. Fakar nightlord burada açı değiştiren, perspektifli bir trailblazer yazmış. Bu part bana demonun sonunda görülecek TBL tünel’inin primitif hali gibi geliyor. Burada bir geridönüşüm yapılmış olabilir mi acaba Nightlord’a sormak gerek. C64 platformuna benim gibi yabancı olan birsürü kişi bu efektin değerini bilemedi. Ben de ilk izlediğimde pek anlamamıştım yapılan işi. Birçok izleyiciye göre, chunky denilen büyük pixellerden oluşuyor, bu sebepten renkler de ciddi bir bantlaşma oluyor, bayağı bir düşük çözünürlük. Renkler de klasik commodore kahverengisi. Fakat dikkatli düşününce bu c64′de yapılan ilk 3d trailblazer üstelik hızlı çalışıyor. Süresi biraz uzun, fakat bu efektlerin precalc (önceden çizdirilmiş animasyon) olmadığını göstermek için biraz ekranda tutmak gerekiyor, bu sebepten bu uzunluk kabul edilebilir.

5.Salyangoz: gfx: Datura (25 saniye)

Arada bir mantar üzerinde duran bir salyangoz grafiği çıkıyor. Fantastik bir mekan, mantar, salyangoz ve gezegenler arası uçuş… Birileri amsterdam’a fazla gidiyor herhalde :)

6.Göl: gfx hydrogen, code skate (15 saniye)

ızlerken alkışın ilk koptuğu bölüm buydu. Yiğidi öldür hakkını ver demişler, skate burda çok temiz bir iş çıkarmış. Efektin girişten itibaren çalışıyor olması da dikkate değer. Çoğu zaman kaydırma işlemi bittikten sonra çalışır bu tür efektler ama daha ekranın dışından gelirken yansıma efekti hesaplanmaya başlanıyor. Bu efekt de oldskool demolarda sıkça görülen bir efekttir ama bir 8bit’te bu kadar akıcı olması alkışlanacak bir durum. Grafik Hydrogen’in elinden çıkmış, 4 renkten oluşuyor. Köşede duran film kamerası ile “snapshot” konseptine dönüş yapılıyor.

7.Filming Istanbul: code skate (20 saniye)

Önceki efekt negatif bir filme dönüşüp ekranın üstünten akıp gidiyor. Peşine bir dürbünlü tüfeğin görüntüsü geliyor. ıstanbul’un ünlü silüetini görüyoruz. Burada garip bir efekt var, isim veremeyeceğim. Ama dikine resize ediliyor pixeller. Arada “filming istanbul” yazılmış, istanbul’un “i” si Türkçe bırakılmış. Buradaki metin, demoda bir efektle beraber görülen tek metin.

8.Snapshot (26 saniye)

Bu kısım bir sonraki efekte hazırlık için gerekli yüklemelerin yapıldığı bölüm. Fotograf makinelerinde kullanılan elektronik yazı ile “Snapshot” metni oluşturulmuş.

9.Dikey wolf3d: code skate (20 saniye)

3d bir ortamda dikey olarak gezinmenin gösterildiği kısım bu demonun en önemli iki efektinden birisi. Bu bölüm bence Edge of Disgrace’in iç içe dikey dönen küplerine meydan okuma olmuş. Efekt tam ekran, çok hızlı, 3d gibi görünüyor ama bu dikine yapılan 3d’nin c64′ün yatkın olduğu bir trick olduğunu düşünüyorum. Raster efektleri ile bir ilgisi var mı bilmiyorum. Bu tekniği bundan sonra da birçok demoda göreceğimizi sanıyorum. Newschool’un göz bebeği olan gerçek 3d’ye yaklaşma isteği modern democuları cezbediyor. Sonuç olarak çok başarılı, etkili, demonun omurgasının bir parçası bir bölüm.

10. Turbulance: code nightlord (44 Saniye)

3d’nin peşine hemen 2D bir efekt konmuş. Simetrik 4 parçadan oluşuyor, zx spectrumda düşük çözünürlükte sıkça görülen bir efekttir, c64′de ilk defa yapılıyor. Üstelik çok hızlı çalışıyor ve çözünürlüğü de güzel. Fakat süresi biraz uzun tutulmuş. Aşağıda Nightlord’un turbulance’ı ve hemen altında zx spectrumda tryptomine dream’dan benzer bir efektten görüntü var.

(http://arda.kisafilm.org/fish/glance02.png)

(http://arda.kisafilm.org/fish/tryptomine.png)
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: spritus - 02.11.2010 00:40:15
11.Turn Disk: Gfx:Hydrogen

Demonun ilk yüzünün bittiğini ve disketi çevirmemizi söyleyen bir grafik. ıki ekran büyüklüğünde yukarı aşağı kaydırılıyor. Ayrıca burda müzik değişiyor, “Storm” (Fırtına) isimli parça yine Hydrogen tarafından yapılmış. Buradaki müziği dinlemeye devam ederseniz ikinci yüzde kullanılan enstrümanlara çok yakın sesler duyacaksınız. Bu müziği de breakpoint’de hiç dinleyemedik, ama evde keyfini bolca çıkardım.

(http://arda.kisafilm.org/fish/glance7.png)


B YÜZÜ
ıkinci yüz Nightlord’un “tears from a blind eye” (kör gözün yaşları) müziği eşliğinde yavaş yavaş başlıyor. Müzik yaklaşık 6 dakika. B yüzü ilk yüze göre daha derli toplu ve ritmi A yüzünden birazcık daha yüksek.

12. selamlar: code skate, gfx hydrogen (1:25 dak.)

Yine ilk defa bir c64 demosunda gerçek zamanlı ters kinematik kullanılmış. Kemik yapısı basit olduğu için etkisi hissedilmiyor ama ters kinematik’e greetz bölümünde yer verdiklerine göre bunun sonraki demolarda devamı gelebilir. Bu kadar hesaba girişmişken bunu bir hayvanat animasyonuna çevirebilirlermiydi diye merak ettim bir taraftan. Buradaki selamlar arasında benim anladığım kadarıyla dört türk grubuna yer verilmiş, Crescent, Bronx, Ascereus ve Resident. Kısaltmalardan çıkaramadıklarım da olabilir. Bir crescent üyesi olarak selamı alıyorum ve en kısa zamanda iade etmeyi umuyorum :)

13. Focus (vector announcement): code norvax, gfx hydrogen (40 saniye)
Bu bölümde ise bir sonraki bölümün reklamı yapılıyor.

(http://arda.kisafilm.org/fish/glance31.png)


14. vector küp: code norvax (45 saniye)

Yine bir ilk, norvax bu tür kodu ilk defa yazıyor olmasına karşın yüksek çözünürlükte 50 kare hızda boyama yapabilen bir küp döndürme efekti yazmış. Bu bölüm benim en sevdiğim bölümlerden. Herşeyin başında c64 gibi görünmüyor :D Amiga gibi. Ayrıca solid 3d’ye özel bir düşkünlüğüm var, texture işlerini pek sevmiyorum. Temiz bir bölüm olmuş.

15.Kelebek: Fli gfx: datura (25 saniye)

Bir kelebek grafiği, kanatları incelerseniz ince işçiliği görebiliyorsunuz.

16.Gezegen: code nightlord, gfx datura (35 saniye)

Bir başla ilk, 3 eksenli dönen, kaplamalı küre. Burda gözüm kürenin gölgesini arayıp duruyor. Aslında polar efektine benziyor. Hani bir resmin üzerinde gezinen büyüteç efekti vardır ya, bu büyüteci merkezde tutup alttaki resmi evirip çevirir gibi birşey.

17.Fotograf kareleri:

Burada The Black Lotus’un Ocean Machine, silkcut ve Starstruck’dan alınma kadın, robot örümcek ve tünel grafikleri gösteriliyor ve bir sonra gelecek bölümün tanıtımı yapılıyor.

(http://arda.kisafilm.org/fish/poyglance1.jpg)
Gerçek bir demo düşkünü Poyraz, “Snapshot”u her seferinde ilgiyle izliyor.


18.Serbest kamera tünel (TBL efekti): code nightlord, gfx hydrogen ve datura (1:05)

Yine c64′de bir ilk, bol renkli bir tünel efekti. Bu kısım demonun en vurucu kısmı, müzikle birlikte girişi de çıkışı da güzel olmuş. Diğer bölümler de müzikle bu kadar uyumlu olabilseydi keşke. Tünel konusunda trailblazer benzerlerinde kalmış bir bilgisayarın, aniden çok kaliteli bir tünel efektine sahip olması yine nightlord sayesinde olmuş. Bu tünel efekti spectrumda birkaç kere denendi, fakat hiçbiri bu kadar hızlı ve renkli olmamıştı. Yanlız bu efektin etrafında garip bir grafik var. Demodaki grafiklerin tamamı için söyleyecek birşeyim var aslında. Bu konuya daha sonra döneceğim.

19.Gözler:

“Glance” grubunun imzası “gözler” ayrılmadna önce son bir kere izleyiciye göz gezdiriyor.

20.Pil bitme: gfx hydrogen

Kameramızın pili bitiyor artık fotograf çekemeceğiz. Kapanma vakti geldi.

21. Kapanış (the end): code skate, gfx+dizayn hydrogen

Son efekte geçmeden önce arada bu demoyu Vigo’ya atfetikleri yazısını görüyoruz. Bir ay önce cümlemize fisting yapmak isteyen vigo biraz sakinleşir umarım :) Bu mesajın sonrasında bence demodaki en güzel efektlerden biri geliyor. Sürekli zoom-out yapılarak demo boyunca geçen tüm efektlere bir bakış atılıyor. Film karesinde her efekti fotograflamış oldukları gösteriliyor. Bence bu bölüm güme gidiyor, pekala demonun içine kaydırılabilirdi. Ama Edge of disgrace’de daha önce yapıldığı için sona atılmış olabilir. Ha bir de unutmadan, burada çalan müzik bence bu demodaki en güzel müzik. Müziğin adı “Big Fucker” ve yine Hydrogen tarafından bestelenmiş bir harika.

SON

Bu demo hakkında genel olarak söyleyebileceğim bir kaç eleştiri var. Birincisi süre: Demo yaklaşık 15 dakika. Bu uzunluğı sağlam efektlerle doldurmaya çalışsalar da Snapshot düşük ritimli geliyor. ıkincisi pixel art: Demodaki efektlerin neredeyse tamamı newschool. 3dler, vektörler vs. Yani eski scrollar, checkerboardlar, sprite top rekoru falan yok. Fakat grafiklerin neredeyse tamamı (turn-it hariç) bayağı bir oldskool, hatta medieval :) Hydrogen ve datura’nın daha auteur bir yaklaşım sergileyip modern demolardaki yüksek kontrastlı yeni boyama tekniklerini kullanmaları daha iyi otururdu. Grafikler çok güzel, çok ince işlenmiş ama konsepte oturmamışlar. Bir şey daha, birdahaki sefere demo bittiğinde bitirin :) Demo bitti dedik, glance gözleri çıktı, yine bitti dedik pil bitti çıktı, hah bu sefer bitti dedik yetmedi yeni bir müzik başladı efekt girdi. Elbette ne dersek diyelim snapshot breakpoint birincisi, onaylanmaya ihtiyacı olmayan bir demodur.

Bu başarının devamı olmasını umuyorum, scene dediğimiz şey çok nankör, eğer bu başarıyı tekrarlamazlarsa yine unutulacaklar. “Snapshot” Glance’in ikinci demosu, ilki “Living” 2005 yılında çıkmıştı. şidi arayı kapatıp seneye easter’a bir demo yetiştirmeliler bence. Her seferinde bir bomba patlatmalarına gerek yok, bazen aktif olduğunu göstermek için daha az teknik, daha çok artistik bakışa sahip göreli olarak kolay demolar yapabilirler.

Snapshot, Türkiye’nin çıkardığı en iyi c64 demosu. Glance ekibini gönülden kutluyorum.

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=Z8trliwndrU&feature=player_embedded[/ame]
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=PEmf4FBakBE&feature=player_embedded[/ame]

Download (Csdb):
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=90336

Download (Pouet):
http://www.pouet.net/prod.php?which=54562

Türkiyeden yorumlar (tr-demoscene):
http://tr-demoscene.info/showthread.php?t=3190&page=3

Gance Web Sitesi:
http://www.glance.ws/

Breakpoint 2010 Sonuçları:
http://breakpoint.untergrund.net/results.php
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: skate - 05.11.2010 01:24:59
Lobi faaliyetlerine girişiim biraz ;)
 
http://www.cactus.jawnet.pl/attitude/?action=voter
 
Vote for Glance! :)
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: ssg - 09.11.2010 14:19:21
ref'in review'unu cok begendim. boyle demo review'lari okumak istiyor insan.
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: nightlord - 24.04.2011 09:53:40
http://awards.scene.org/awards.php?year=2010&cat=12
 
Gururluyuz :)
 
PS: Public choice'ta da 10 demo arasindan 3. siraya yerlesmemizi saglayan butun oy veren arkadaslara cok cok cok cok cok tesekkurler
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: ssg - 25.04.2011 00:31:01
well deserved!
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: anesthetic - 25.04.2011 00:35:13
Tebrikler gençler. Aman gaz kesmeyin!
Başlık: Snapshot by Glance
Gönderen: paradox - 25.04.2011 20:34:35
tebrikler...
scene.org'da da 1. olmuş heralde demo..