tr-demoscene

the scene => coding => Konuyu başlatan: spritus - 26.05.2004 22:46:19

Başlık: Realtime Antialiasing
Gönderen: spritus - 26.05.2004 22:46:19
skate bu tekniği anlatacaktın. hadi bakalım :)
Başlık: Realtime Antialiasing
Gönderen: skate - 27.05.2004 00:48:23
hay düşük çenem! ben ne anlarım anti-aliasingden.... oversampling anlatsam olmazmı :P

benim sana partyde anlattığım olay biraz edge finding gibi birşeydi aslında. sen yine bildiğin blur algoritmalarını kullanabilirsin ancak bunu tüm ekrana uygulaman gerekmiyor. ister vertical ister horizantal scan yapıyorsun. duruma göre birbirine +x yakınlıktaki değerleri de match ettirebilirsin. her bir renk ya da ton değişimi gördüğün pixeli bir arrayde tutuyorsun. en son yalnızca bu pixellere blur ya da benzeri bir algoritma uyguluyorsun. standart (a+b+c+d) / 4 - 1 gayet ideal. hatta hatta -1'e gerek yok :)

Peki antialiasing blura çok mu benzer? Aksine hiç blurlu bir görüntü oluşturmaz, yalnızca kırıklıkları yok eder ve şekli netleştirir.

Gelelim yöntemlere. Supersampling var ki realtime için hiç ideal değildir ama çok kaliteli sonuç verir.

Stochastic Sampling var. Algoritmasını burada bulabilirsin:

http://www.cs.wpi.edu/~matt/courses/cs563/...ng/stochas.html (http://www.cs.wpi.edu/~matt/courses/cs563/talks/antialiasing/stochas.html)

Adaptive Sampling ise ray-trace mantığından geliyor. Bunu da deneyebilirsin.

http://www.cs.wpi.edu/~matt/courses/cs563/...g/adaptive.html (http://www.cs.wpi.edu/~matt/courses/cs563/talks/antialiasing/adaptive.html)

Bookmarklarımda yalnızca bu sayfa vardı. Demekki iyi anlatıyormuş :) Bu arada anti-aliasing'i iyi kullanmak istiyorsan hafızada geniş bir alanda oluşturduğun efekti scale ederek (küçülterek) ekranda göster. O zaman sonuç iyi olur. Ancak hatırlatırım, çok hızlı olmayacaktır. Sen bence benim ilk anlattığım edge findingi kullan.
Başlık: Realtime Antialiasing
Gönderen: spaztica - 27.05.2004 18:33:54
edge finding kokusu mu alıyom burda? hmm snıff snıff... galiba biri ööle bişii yemiş. bize de bize de...

ayrıca dökül bakiim şu bookmark'larını skate efendiii... kirli çıkısın belli; sende ne linkler vardır şimdiii... :P
Başlık: Realtime Antialiasing
Gönderen: skate - 28.05.2004 21:44:13
ister inanın ister inanmayın bookmarklarımın hepsi uçtu. bir ara süper durumdaydı ama OS re-install v.s. derken hepsi uçtu gitti. ben 1996-2000 arasında köpek gibi döküman okudum, birçok efekt 3d algoritmaları v.s. öğrendim... ve onlarla da kaldım :( naapalım iş güç v.s. derken şimdi aptal SQL optimizasyonları .NET v.s. gereksiz zımbırtılarla uğraşmaktan vakit kalmıyor demo coding tutorialları okumaya.

ancak ben mi çok kolay buluyorum bilmiyorum ama hangi efekti codelamak istediysem bugüne kadar search ettiğim gibi de çok güzel tutoriallar buldum. öyle ki ilk kez codeladığım bazı efektleri (fire mesela) codelamam 10-15 dk aldı. herhalde ben şanslıyım dökümana denk gelme olayında. yoksa kaynak google başka birşey diil :)