İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - wizofwor

Sayfa: 1 ... 3 4 [5] 6
61
hardware / Mega Drive nasıl bu kadar hızlı olabildi?
« : 14.01.2011 20:00:42 »
Pek birşey bulamadım ama genelde VDP'den işlemci olarak bahsediliyor. Sprite çevirme özelliği varmış onu öğrendim. Muhtemelen bazı işleri CPU'dan bağımsız yapma yeteneği de var.

62
hardware / Mega Drive nasıl bu kadar hızlı olabildi?
« : 14.01.2011 16:05:33 »
@skate: Ben wizofwar'dan wiz'e kadar çok çeşitli varyasyonlara alışığım aslında :p

Benim hatırladığım Soccer Kid'de de bayağı bir yardırabiliyorduk. Hatta, bir taraftan yardıra yardıra koşarken diğer taraftan isabetli şutlarla ortalığı birbirine katıyorduk hatta. Bu durumda birinci soruyu geçmiş oluyoruz yani yapılabilirdi.

Peki ikinci soru? Hiç bir custom chip'i olmayan bir makina da aynı şeyler yapılabiliyorsa Amiga'daki custom chiplerin kolay kodlama dışında hız anlamında hiç bir faydası olmuyor mu bize? Ben şu VDP chipine biraz çalışayım. Belki copper, biliter tarzı üniteler chipin kendi içinde vardır da rahat ederim :)

63
hardware / Mega Drive nasıl bu kadar hızlı olabildi?
« : 14.01.2011 09:41:13 »
Scate'in C64 Sonic hakkında yazdıklarını okuduktan sonra (C64 Sonic başlığı)  Mega Drive donanımını merak ettim ve biraz araştırdım.

Sonic bildiğiniz gibi SEGA'nın kendi yazılım geliştirme ekibi tarafından yeni makinanın (Mega Drive) hızını göstermek için kodlanmış bir oyun. Bunu da çok iyi yaptı. O dönemde Nintendo olsun, Amiga olsun rakip platformlarda bir benzeri yok.

Bu hızı sağlamak için Mega Drive'da özel ne vardı? Ben bu sorunun cevabını bulamadım. 7.67MHz 68000, 3.58 MHz Z80 (Ses ve Master Sistem oyunları için), 64K work RAM (68000), 64K video RAM, 8K work RAM (Z80), 1K license ROM, Ses için Yamaha YM2612 ve TI SN76489, Video için TI TMS9918 tabanlı VDP çipi.

VDP'nin özellikleri ise 3 backplane kullanması ve 80 sprite basabilmesi. Başka bir numarası yok.

Amiga'dan bildiğimiz blitter, copper vs. özelliklerin hiç birisi yok. Bu durumda Mega Drive'ın hızı nerden geliyor? Burdan iki tane soru çıkıyor.

1) O zaman biri çıkıp kassa Sonic'in bire bir kopyasını Amiga'da kodlayabilir miydi? 64'deki Mario-Giana olayının bir benzeri yapılabilir miydi?

2) Benzer kalitede oyunları çalıştırabilen bir konsol hiç bir custom çip kullanmadan yapılabiliyorsa. Hi-toro'cu abilerimiz boşuna mı kastılar bu kadar. Ses hesapları için bir Z80 atıp, başka hiç bir custom dizayn yapmadanda olayı halledebilirler miydi?

3) Yoksa kaçırdığım birşeyler mi var?

64
c64 / c64 sonic title grafik ve müzik
« : 13.01.2011 23:37:12 »
Skate'in önerisini dikkate alırsan eğer, borderları da siyah yaptığını farzedersek alttan ve üstten 2 şer karakter yüksekliğinde bir alanı siyah'a boyayabilisin bence. Üst kısmı sprite'la  doldurmana da gerek kalmamış olur böylece. Veya Giana sisterdaki gibi puan timer vs. bilgiler yazabilirsin o bölgede.

65
demoscene / Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
« : 10.01.2011 08:46:52 »
Bende "Turn Disk and press space" kısmından sonra B side'ı yüklüyor, müzik başlıyor ama görüntü gelmiyordu. Öğle arasında tekrar bakacağım.

Alıntı yapılan: Hydrogen;26692
File icerisindeki Attach disk image'den, 1nci disketi sec ve attach etmeden, asagida beliren disket iceriginden wildfire isimli dosyaya cift tikla. Ardindan "Turn Disk and press space" ekrani gelecek. Attach disk image'den 2nci disketi secerek attach et. Ve space'e bas. Enjoy.

66
demoscene / Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
« : 09.01.2011 17:24:27 »
Wildfire Vice'da çalışmıyor mu? Yoksa bana mı bir gıcıklığı var? Siyah ekranda müzik çalıyor sadece.

67
7dx / 7dx haber ağı
« : 03.01.2011 23:00:01 »
Facebook'tan enteresan bir hata aldım:
Alıntı
Event Unavailable
We're sorry, this Event isn't working right now. Please try again later.

68
graphics / Multicolor'da sıkıştım.
« : 03.01.2011 08:21:59 »
Sağol. Herşeyin bir püf noktası var demekki. VICE'da autostart disk image yaptığım için d64'ün içine hiç bakmamıştım bile.

69
graphics / Multicolor'da sıkıştım.
« : 03.01.2011 00:31:02 »
ışte ben bu programda cursoru hareket ettirmeyi başaramadım :( şu 1351 numarasını denemek lazım demekki.

70
graphics / Multicolor'da sıkıştım.
« : 02.01.2011 23:21:57 »
Koala formatında background rengi dosyanın son byte'ıne yazılıyormuş. Geçici çözüm olarak  dosyayı hex editörle açıp son byte'ını değiştirdim.

şu dx64editör'ü bir deneyeyim bakayım yapabilecek miyim?

71
graphics / Multicolor'da sıkıştım.
« : 02.01.2011 22:20:09 »
VICE'da biraz pixel çalışmak için Art Studio ve Amica Paint indirdim. Birincisini joystick'i bir türlü ayarlayamadığım için ikincisini de menülerini anlayamadığım için  çalıştıramadım. :(  

csdb'den multicolor diye program indirdim. Bu program windows altında HiRes resim yapmanıza izin veriyor ve çalışmanızı koala formatında kaydedebiliyorsunuz. Bir süre çalıştıktan sonra programın background rengini değiştiremediğini farkettim. Background rengi fix siyah. OxPaint diye ikinci bir program indirmiştim. Bu programla koala formatlı resmi açıp background rengini değiştirebiliyoruz ama bu sefer geri kaydedemiyoruz. Sadece kendi formatında kaydediyor. Timantes'i denedim. O koala formatını hiç açmıyor.

Bu dosyayı VICE'a atıp Art Studio veya Koala ile editleyemez miyim? Resmen Multicolor'un içinde sıkıştım kaldım? :(

72
music / Goat Tracker ile SID music yapma kursu
« : 02.01.2011 11:35:39 »
Hocam çok hızlısın :)

73
web linkleri / C64 Kasasında PC
« : 31.12.2010 09:17:53 »
He he. Commodoreusa'ın sitesindeki görsellerin ve iki satır yazının altını doldurup haber yapmışlar. Atom işlemcili, Workbench 5 işletim sistemli yeni Commodore. Hem Windows programlarını hem de Commodore programlarını çalıştırabiliyor. Bence Vapourware.

74
7dx / 7dx 2010: Parti Sonrası
« : 31.12.2010 00:36:04 »
Moldibi kardeşlerin seminerini kaçırmış biri olarak soruyorum. Seminer videoları var mı elinizde? Onlar da upload edilecek mi?

75
geyik / Joker'e öneriler
« : 30.12.2010 14:25:30 »
Başlık Joker_'e tavsiyeler ama biraz araya gireyim. VICE'da kodlasak olmaz mı? PC'ye atma işini nasıl yapıyoruz? XE1541 ile mi?

Sayfa: 1 ... 3 4 [5] 6