tr-demoscene

the scene => gruplar => resident => Konuyu başlatan: eirik - 07.10.2005 21:42:45

Başlık: nerede hareket orada bereket
Gönderen: eirik - 07.10.2005 21:42:45
oncelikle genel olarak grup uyelerine seslerniyorum, son kac aydir olan postlarI listemelmyior bu forum normalde? ben bi tikladIm ki ne goreyim hic bir post yok, blogger da da herkes susuyor nedir bu i$ hacIm soruyorum ?

neyse kIsa keseyim, icimizden bi kac ki$inin haberi de oldugu x86 assembly dokumanI daha demin bitti , dokumanIn sonuna ornek kodlar yada araya bi kac konu daha ekleyebilirim belki bi iki bolum ama $imdilik bu i$e ara vermsk istiyorum. bununla birlikte dokumanI bizim sayfada bi yere koysak insanlar download etse okusa incelese belki bi i$e yarar diyorum, yani ben haber veriyorum ilgilenen olmazsa bireysel olarak dagitacam.
Başlık: nerede hareket orada bereket
Gönderen: spaztica - 07.10.2005 22:49:55
ilgilenen olmaz mı?!!! aksine... şu anki gazla zaten hem bu sitenin yeni halinde, hem de yakında çıkarmayı düşündüğümüzx diskmag'de olması güzel olacaktır böyle bir yazının.
eski entry'lere de siteden ulaşabiliyorsun aslında, sadece altta bir pulldownda daha eskilerine de ulaş'ı seçmen gerek.
Başlık: nerede hareket orada bereket
Gönderen: skate - 08.10.2005 01:13:13
ilgilenen olur tabii ki. örneğin ben. özellikle MMX ile gelen integer alt yapılı yeni ASM komutlarını ve PIV ile gelen float da destekleyen komutları çok merak ediyorum. Ne demek ASM komutunun float desteklemesi hep düşünmüşümdür :) Umarım bu dökümanı bitirdikten sonra (yanı ben okumayı bitirdikten sonra hehe) bu bahsettiğim advanced konulara da dalarsın sonraki tutoriallarında. x86 ASM'yi hiçbir zaman sevemedim. belki de hiçbir zaman adam akıllı öğrenemediğim için sevemedim. dökümanlarını takip edicem.
Başlık: nerede hareket orada bereket
Gönderen: Bakkada - 08.10.2005 14:16:01
Dokumani nerden indirebiliris???
Başlık: nerede hareket orada bereket
Gönderen: anesthetic - 08.10.2005 21:21:18
Hacım. Ben de yakın zamanda ASM'ye başlamayı düşünüyodum. Senin kaynaktan giderim artık.

Grupta herkes bi şeylerle uğraşıyo sanırım. Bi Flexi insanı her gün yatıyo iki tane ders aldığı için, (paso uyuyomuş diyolar). Benim de perşembeye staj raporu vermem lazım. 5 dakika önce 'Introduction' diye başlık atıp Word'e baktım mal mal. Sonra sıkılıp foruma girdim.

Bi de haftaya C++ ile bi ödev vermem lazım. C++'a başladım bu yaştan sonra (ehehe). using namespace std yazdım bakalım, ne olduğunu çözecez inşallah.

Blog postu gibi oldu bu da ya neyse.
Başlık: nerede hareket orada bereket
Gönderen: skate - 08.10.2005 22:13:25
Alıntı
Originally posted by anesthetic@Oct 8 2005, 08:21 PM
Hacım. Ben de yakın zamanda ASM'ye başlamayı düşünüyodum. Senin kaynaktan giderim artık.

Grupta herkes bi şeylerle uğraşıyo sanırım. Bi Flexi insanı her gün yatıyo iki tane ders aldığı için, (paso uyuyomuş diyolar). Benim de perşembeye staj raporu vermem lazım. 5 dakika önce 'Introduction' diye başlık atıp Word'e baktım mal mal. Sonra sıkılıp foruma girdim.

Bi de haftaya C++ ile bi ödev vermem lazım. C++'a başladım bu yaştan sonra (ehehe). using namespace std yazdım bakalım, ne olduğunu çözecez inşallah.

Blog postu gibi oldu bu da ya neyse.
[post=2236]Quoted post[/post]
[/b]

ANSI C rulez ama class mlass fena olmuyor öbürü de. Bak sana bir örnek yazayım

class mlass
{
   public:
   mlass();
   ~mlass();
   int getMlass();
   void setMlass(int mll);
   private:
   int mlss;
}

void mlass::mlass()
{
   sıkıldım lam naapıom ben böyle;
}

class mlass diince gaza geldim :P
Başlık: nerede hareket orada bereket
Gönderen: anesthetic - 09.10.2005 00:35:23
:: lar privatelar filan ispanyolca gibi geliyo (ispanyolca bilmiyorum tabi :) ) yakında anlaşıcaz sanırım cpp kullanan tutoriallarla filan.

(Bu namespaceleri biliyom yahu ben (adını bilmiyodum, geriden takip ediyoz terminolojiyi). using o anda hangi namespacei kullandığını söyleyen preprocessor komutu. std de bi yerlerde tanımlı bi namespace olmalı. O kadar da zor değilmiş, şimdi cin cout nedir neden bit shift (>>, <<) yapıyoruz onlar var sırada. Bit shift değil galiba onlar ehehehe.)
Başlık: nerede hareket orada bereket
Gönderen: spritus - 09.10.2005 00:37:20
@anesthetic : senin bana o-gl programming ve 3d cam rotating için matris dönüşümleriyle ilgili bir tutor sözün vardı. şimdi ona curved pathing'i de ekleyip yeniden talep ediyorum :)

bu arada aura2'de çizim ile ilgili tutorlar yapmayı düşünüyorum, yalnız bunu dergiye mi saklayayım yoksa burda mı yayınlayayım karar veremedim. kararı siz hayranlarıma bırakıyorum ehehehe
Başlık: nerede hareket orada bereket
Gönderen: anesthetic - 09.10.2005 00:47:30
Kamera tutorialı yazıcaktım işte. Başlamışken damardan giriyim dedim. O geometri tutorialının sonunda kamerayı anlatıcam. Eğer baştan takip edilip anlaşılırsa zaten kamera konusuna gelmeden mantık anlaşılır diye düşünüyorum. Gerçi son yazı (kartezyen) çok gudik oldu. Neyse ki onun konusu çok ağır değildi. Bi sonraki yazı için sakin kafa bekliyorum, o zaman daha anlaşılır oluyor.

OpenGl için de glutlu mu gireyim glutsuz mu diye düşünüyorum. "Glutlu gir noolcak." burada verilecek en güzel cevap belki ama bi de glut öğrenmem gerekecek ehehe. Neyse o çok ahım şahım bi şey değil nasılsa. Glutlu girerim, sonra windozda glutsuz açmayı anlatırım. Aslında en mantıklısı opengli biraz ertelemek, biraz daha alışıncaya kadar.

Pathler için de kısa bi spline yazısı yazarım geometriden sonra.

Yazını bence hem burda yayınla hem dergide olsun. Benim fikrim tabi bu.
Başlık: nerede hareket orada bereket
Gönderen: spritus - 09.10.2005 00:57:25
Alıntı
Originally posted by anesthetic@Oct 9 2005, 12:47 AM
Kamera tutorialı yazıcaktım işte. Başlamışken damardan giriyim dedim. O geometri tutorialının sonunda kamerayı anlatıcam. Eğer baştan takip edilip anlaşılırsa zaten kamera konusuna gelmeden mantık anlaşılır diye düşünüyorum. Gerçi son yazı (kartezyen) çok gudik oldu. Neyse ki onun konusu çok ağır değildi. Bi sonraki yazı için sakin kafa bekliyorum, o zaman daha anlaşılır oluyor.

OpenGl için de glutlu mu gireyim glutsuz mu diye düşünüyorum. "Glutlu gir noolcak." burada verilecek en güzel cevap belki ama bi de glut öğrenmem gerekecek ehehe. Neyse o çok ahım şahım bi şey değil nasılsa. Glutlu girerim, sonra windozda glutsuz açmayı anlatırım. Aslında en mantıklısı opengli biraz ertelemek, biraz daha alışıncaya kadar.

Pathler için de kısa bi spline yazısı yazarım geometriden sonra.

Yazını bence hem burda yayınla hem dergide olsun. Benim fikrim tabi bu.
[post=2250]Quoted post[/post]
[/b]

ok. ben geometri yazından başlayayım öyleyse (salyangoz yapmak öyle basit birşey değil ha :)). o-gl'yi de en iyi bildiğin şekliyle yani glutsuz anlatman daha iyi olur kanaatindeyim.
Başlık: nerede hareket orada bereket
Gönderen: skate - 09.10.2005 03:20:25
Estetik demo efektleri içimizi açsın,
İnsanlar bilgiden değil cehaletten kaçsın,
Tüm yurdum tutoriallarla dolsun taşsın,
Bre tavşan, sen kaplumbağadan bile yavaşsın...

diyesim geldi birden Türkçe tutorial zenginliğini görünce :P
Başlık: nerede hareket orada bereket
Gönderen: eirik - 09.10.2005 09:37:10
spritus: ilk post u okudun mu, sitede (resident.tr-demoscene.info) yer verecek misin ? cevap bekliyorum



schnee.com (128b)

db 0B8h,013h,000h,0CDh,010h,0BFh,07Ah,001h,0E5h,040h,02Eh,0F7h,026h
db 078h,001h,040h,02Eh,0A3h,078h,001h,0ABh,0E2h,0F1h,08Ch,0DDh,0BAh
db 000h,0A0h,0E8h,046h,000h,052h,0BAh,0DAh,003h,0ECh,0A8h,008h,075h
db 0FBh,0ECh,0A8h,008h,074h,0FBh,05Ah,0E8h,034h,000h,0B9h,080h,000h
db 052h,0BFh,07Ah,001h,0E5h,040h,02Eh,0F7h,026h,078h,001h,048h,02Eh
db 0A3h,078h,001h,033h,0D2h,0BBh,003h,000h,0F7h,0F3h,08Bh,0C2h,098h
db 005h,03Fh,001h,001h,005h,047h,047h,0E2h,0E1h,05Ah,0E4h,060h,0FEh
db 0C8h,075h,0BEh,0B8h,003h,000h,0CDh,010h,0CDh,020h,0B9h,080h,000h
db 0BEh,07Ah,001h,0ADh,08Bh,0D8h,08Eh,0DAh,080h,037h,00Fh,08Eh,0DDh
db 0E2h,0F4h,0C3h,067h,045h,000h,000h,000h,000h,000h,000h


saat3.com (256b)

db 0B0h,012h,0CDh,010h,0BFh,0EAh,002h,0B0h,004h,0B1h,03Ch,02Bh,0F8h
db 089h,00Eh,0EAh,002h,0D9h,0EBh,0DEh,00Eh,0EAh,002h,0DEh,036h,0F8h
db 001h,0D9h,0FBh,0D9h,0E0h,0DEh,00Eh,0F6h,001h,0DFh,05Dh,002h,0DEh
db 00Eh,0F6h,001h,0DFh,01Dh,0E2h,0DDh,0BAh,070h,000h,0B0h,004h,0EEh
db 042h,0ECh,0E8h,055h,000h,080h,0FBh,00Ch,07Ch,003h,080h,0EBh,00Ch
db 08Bh,0C3h,0C1h,0E3h,002h,003h,0D8h,089h,01Eh,000h,003h,0B0h,001h
db 0E8h,04Eh,000h,04Ah,0B0h,002h,0EEh,042h,0ECh,0E8h,034h,000h,089h
db 01Eh,002h,003h,0B0h,002h,0E8h,03Ch,000h,04Ah,033h,0C0h,0EEh,042h
db 0ECh,0E8h,022h,000h,089h,01Eh,004h,003h,0B0h,003h,0E8h,02Ah,000h
db 033h,0C0h,08Bh,01Eh,000h,003h,0E8h,021h,000h,08Bh,01Eh,002h,003h
db 0E8h,01Ah,000h,08Bh,01Eh,004h,003h,0E8h,013h,000h,0EBh,0A0h,050h
db 0C1h,0E8h,004h,08Bh,0D8h,0C1h,0E0h,002h,0D1h,0E3h,003h,0C3h,05Bh
db 02Bh,0D8h,0C3h,0C1h,0E3h,002h,003h,0DFh,0DFh,007h,0DEh,036h,0F2h
db 001h,0DDh,01Eh,0F0h,002h,0DFh,047h,002h,0DEh,036h,0F2h,001h,0DDh
db 01Eh,0F8h,002h,0DFh,006h,0F4h,001h,0DFh,006h,0F0h,001h,0B1h,0FFh
db 050h,052h,051h,0DCh,006h,0F0h,002h,0DFh,016h,0ECh,002h,0D9h,0C9h
db 0DCh,006h,0F8h,002h,0DFh,016h,0EEh,002h,0D9h,0C9h,08Bh,016h,0EEh
db 002h,08Bh,00Eh,0ECh,002h,033h,0DBh,0B4h,00Ch,0CDh,010h,059h,0E2h
db 0DAh,05Ah,058h,0DBh,0E3h,0C3h,040h,001h,0FFh,000h,0F0h,000h,0C8h
db 000h,01Eh,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h


bunlar da dun tamamlanan iki efekt.. merak edip bakarsanIz, saat neden titriyor diye sormayIn ba$ka birisi daha iyisini yapana kadar oyle.
Başlık: nerede hareket orada bereket
Gönderen: anesthetic - 09.10.2005 12:42:07
Alıntı
Originally posted by eirik@Oct 9 2005, 06:37 AM
bunlar da dun tamamlanan iki efekt.. merak edip bakarsanIz, saat neden titriyor diye sormayIn ba$ka birisi daha iyisini yapana kadar oyle.

Saat neden titriyor diye soramadığımıza göre... karların arkasındaki izleri nasıl yapıyorsun? :P Neyse sormadım.
Başlık: nerede hareket orada bereket
Gönderen: eirik - 09.10.2005 14:59:26
:) karlarIn arkasInda izler mi var ? olmamasI lazim, yan etki olarak oyle bi$ii olabilir mi diye du$undum ama mantikli gelmiyor. benim monitorum bozuk biraz belki ondan goremiyorum dicem ama olamaz. bi acIkLamasI nokta hemen yanIp sondugu icin onu bi sure orada duruyormu$ gibi gorebilirsin goz yanligisi olarak. eger iz bIraktigina eminsen o zaman ba$ka makinada da inceleyecem, cok ilginc bi efekt olmu$ olacak cunku ama dedigim gibi goz yanilgisi oldugunu saniyorum. diger yandan arkasInda iz bIrakmasInI istesem onu da yapmak gayet kolay hatta ders cali$maktan cok bayarsam belki oyle bi$ii yazarIm yada bu kodu degi$tirebilirim nasI gorudugune bakmak icin
Başlık: nerede hareket orada bereket
Gönderen: anesthetic - 09.10.2005 15:20:33
ehehe Vestel monitörle gayet hoş gözüküyor. :) Orada boşta 6 bayt görüyorum onları kullanarak yap o efekti, hatta mesela altta biriksinler üstüste yığılıp bence. 256bya çıkarıp boyu rüzgar filan da eklenebilir.
Başlık: nerede hareket orada bereket
Gönderen: spritus - 09.10.2005 15:22:20
Alıntı
Originally posted by eirik@Oct 9 2005, 09:37 AM
spritus: ilk post u okudun mu, sitede (resident.tr-demoscene.info) yer verecek misin ? cevap bekliyorum

@erik : tamam siteye koyarız. ama taksim'de karşılaştığımızda da söylemiştim. tutorları bu siteye de koyabilirsin. mesela anes öyle yaptı. forum ortamında mesaj kalabalığının içinden okumak güç olabiliyor. bu yüzden sitede package olarak bulunduruz. sen malları spritusrdt{at}yahoo com' a gönder.
Başlık: nerede hareket orada bereket
Gönderen: skate - 09.10.2005 17:42:13
@erik: 128 byte da 256 byte da güzel olmuş. Saati 12h modeda yapmışız galiba... 13h'da yapsan 1-2 byte kazanmaz mısın? Bir de 12h'da da vertaical retrace aynı şekilde mi yapılıyor? Ben PC modeları konusunda epeyce cahil sayılırım. DirectX'i bile genellikle 320x200 kullanan bir adamım, o derece :)
Başlık: nerede hareket orada bereket
Gönderen: eirik - 09.10.2005 18:01:16
acIkcasI ben de cok emin degilim, $imdi sen oyle deyince icime bi kurt du$tu. saatin mod13 versiyonu C de yazdIm partide hydrogene gostermi$tim, ve o titremesiz cali$iyor ama ba$ka sorunu var. sorunu vertical retrace e gerek kalmadan sadece saniye degi$tiginde cizimi yaptirarak halledecem, surekli aynI cizimi tekrarlamanIn mantik olarak salakca oldugunu kabul ediyorum ancak $u sIrada bi$iiler yazmaya zaman yok.

assembly dokumanI konusunda gelince, oncelikle daha tam olarak internete koyulmadan genele haber verip insanlarI beklettigim icin kimse kusura bakmasIn, $u an dokuman spritus da ve onun grubun anasayfasIna koymasInI bekliyorum. bu durum gercekle$tiginde kendisi elbet bi $ekilde bunu duyuracaktir. diger yandan acIkcasI en iyisini yapamadIgImi du$undugumden insanlarI bekletip beklentilerini yukseltmek ho$uma gitmiyor. bi kac bi$ii daha dicem ama artik dokuman online olduktan sonra