tr-demoscene

the scene => partiler, toplantılar, etkinlikler => 7dx => Konuyu başlatan: skate - 25.02.2010 22:36:48

Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: skate - 25.02.2010 22:36:48
Arkadaşlar, sonra "zamanımız azdı, işlerimiz yoğundu" olmasın diye hatırlatma yapmak istiyorum, 7DA partisi son yıllarda alışılageldiği üzere aksi bir açıklama yapılmadığı, daha doğrusu değişen bir durum olmadığı sürece Aralık 2010'da Boğaziçi Üniversitesi'nde yapılacaktır. Sizler şimdiden startı verin ürünlerinize, detaylar yakında gelecek.
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: spritus - 25.02.2010 23:12:34
sonra vay efendim ben duymadım vay efendim ben bilmedim diyenin vay haline :D
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: yatuyu - 26.02.2010 00:21:43
devamli cay-kahve ozledim valla ;)
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: Ragnor - 26.02.2010 10:37:27
Bu sene sınavda patlamaz artık.
*back to coding*
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: Hydrogen - 26.02.2010 14:26:02
Guzel haber.
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: devreci - 26.02.2010 17:58:01
nightshift yapılmıyormu daha

elimde 256bler var bir yıl sabredemiyecem :)
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: spaztica - 26.02.2010 19:17:29
2 gün (haftasonu) kullanabileceğimiz tam teşekküllü mekan var, altyapı*da var, ama orga yok buna el atacak...
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: skate - 26.02.2010 22:53:40
@devreci: benim hep aklımda bir proje vardır, partilerde diğer scenerlarla da zaman zaman geyiğini yaptık. şöyle en babasından 14 tane 256 bytelık intro kodluyorsun. aynen senin yaptığın gibi oldschool dos olarak. toplam 3.5k ediyor yani. kalan 512 byte'ı da linking ve diğer bazı şeyler için kullanıyorsun. tabii bu arada bazı efektler ortak tablo, ortak sub routine falan da kullanabilirler. yani "rahat rahat" 4k'ya sığan eşşek gibi bir product oluyor. alışıldık compression olayları olmayan ve dos tabanlı multipart bir 4k elde ediyoruz. madem "şimdiden elimde 256 bytelar var" diyorsun, önünde 9 ay var. senden tarihi 4k'yı bekliyoruz. :D
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: Ragnor - 27.02.2010 00:54:55
Zaten Clash öyle devam etseydi sonunda 4k intro collection çıkaracaktın abi sende :)
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: skate - 27.02.2010 07:07:05
256 byteların değeri yeterince anlaşılmadığı için bıraktım 256 byte kodlamayı. 7DA'ya full size bir PC demosuyla katılma planım var, duyurulur.
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: devreci - 27.02.2010 15:16:22
bişeye yaramayan dandini demoları değerlendirmek için süper fikir :)  bide şöyle
ara geçişlerde cam kırılması veya flash patlaması gibi efect yapılırsa hayran  bırakır . ama 2k yapmak lazım çünkü 4k da elevated gibi demoların yanında bizim demomuz gaz sızıntısı gibi kalır :D

bence 256 bytı bırakma ,winde demo yapmak çok zor iyi grafik, ses , lazım bence o kadar emeğe oyun yapmak daha mantıklı az kişiyle ne kadar iyi yaparsan yap 256b tube yi geçemeyeceksin en iyisi kaliteli 256 b demo winde ise oyun yapaarsan emeklerin boşa gitmez
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: Hydrogen - 28.02.2010 10:05:57
Basladigin kac tane oyunu hakki ile bitirdin? Ve bu oyunlari kac kisi oynadi-oynuyor?
 
Bu iki sorunun cevaplari seni tatmin etmiyorsa, demo yapmak cok daha mantikli emeklerinin bosa gitmemesi acisindan.
 
Iyi bir demo yapmakla (min 3 kisi, 6 ay), ortalama bir oyun yapmak (min 10 kisi X yil) arasinda oldukca buyuk bir fark mevcut.
 
Her neyse bu konu ile ilgili, Nightlord'un uzun uzun yazilari vardi.
 
Ha ben oyun yapamadigim icin mi demo yapiyorum? Hayir, demo yapmak-yapmaya gayret etmek, iyi demolari izlemekten keyif almak, onlari izlerken kendi verebilecegin karsiligi dusunmek ayri bir tutkudur. Aldigin zevk cok baskadir. Demo yapmak oyun yapmanin alternetifi degildir zaten.
Sadece Pc'de visual codingle ilgilenenler icin demo yapmak, oyun yapmaya gore daha mantikli bir secim olabilir.
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: paradox - 21.03.2010 21:50:11
Bende ne zamandır kod kasmıyordum..Bugün başladım..
Yine oyun yapacağım ama kaçmayınn:D
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: spritus - 21.03.2010 23:31:00
@paradox : belki daha önce söylendi ama sen iyi bir tasarımcı tarafından yönlendirilirsen gerçekten güzel demolar ortaya çıkarırsın. yaptığın demolardaki efektler çok güzel, sağlam görseller ama efektleri dümdüz ardarda gösterince güzel demolar çıkmıyor ortaya. umarım öyle birini bulursun veya kendini bu konuda geliştirirsin. sana tavsiyem yapılmış sağlam demoları izlemendir. özellikle tbl'nin demoları bu konuda mükemmel.
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: paradox - 22.03.2010 00:48:51
bu sefer yeni bi sayfa açtım..(main.cpp:D)..
Yani baştan savma olmuyacak kaliteli bi demo yapmayı düşünüyorum ve bu sefer bikaç kişiye danışıcam benim göremediğim eksileri gidermek için..
Ama önce oyun yazıcam..ınsanı rahatlatıyor çünkü..Demo yapmak ise yoruyor:S
Herkese şimdiden kolay gelsin.Bu sene ürün yapanlar gene yapar umarım.
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: skate - 22.03.2010 01:40:55
paradox'un tesbiti çok doğru arkadaşlar. ancak bu olay açıklanması biraz güç bir durum. çünkü teknik yönden bir demo ve bir oyunun yapımı incelendiği zaman oyun birçok açıdan daha zordur. en temel neden ise oyunda sabit bir akış olmaması, oyuncunun davranışlarına göre hesaplanması gereken birçok detay oluşudur. buna eklenebilecek onlarca yüzlerce şey var elbette ki. örneğin benim bazı demo efektlerinde kullandığım trickler interaktiviteye hiç izin vermez. ya da bir biçimde bir bug çıktığı zaman, mesela 3 boyutlu bir obje dönerken arada 1-2 framelik göze batan bir bug çıktığında bu bugı çözmek yerine dönüşte ufak değişiklikler yaparak bugı gizlemek mümkündür. kısacası kod olarak tam mükemmele ulaşmadan da izleyiciye mükemmel görüntü sunabilirsiniz demolarda. bir oyunda ise demoya göre çok daha kusursuz rutinlerle çalışmak gerekir. aksi halde kalan buglar eninde sonunda oyuncular tarafından gözlemlenecektir.
 
bu gerçek ortada olduğu halde paradox'a tamamen katılıyorum. ben de "dinlenmek" için oyun programlayabiliyorum. GGJ'de 2 gün uykusuz oyun yapmak beni dinlendirdi desem saçma gelebilir sizlere ama işin aslı öyle. demo kodlama ise benim asıl sevdiğim iş, oyun programlamaya göre benim açımdan çok daha değerli bir iş. gel gör ki ben de oyun programlamaya göre çok daha fazla yoruluyorum. bunun sebebini anlamak da beni epey zorluyor. ancak sanırım bunun en büyük nedeni şu. siz bir oyun yaparken mükemmele erişmemiş olsanız bile oyunun oynanışının zevkli olması, kaliteli müzikler, ses efektleri, grafikler, hatta hatta sadece "çok orjinal bir fikir" bile o oyunu kurtarabilir. Türkiye'de amatör olarak geliştirilmiş oyunların birçoğundan capture alacak olsak aslında çok da muhteşem bir görüntü çıkmıyor ortaya biliyorsunuz.
 
gelelim demoya. demoda siz o anda ne yarattıysanız izleyicinin aynısını göreceğinin, duyacağının bilincinde oluyorsunuz. yani yaptığınız şey sizi etkilemiyorsa izleyicileri etkilemesi de epey güç. "izleyiciyi şu etkiler" diye aklınıza gelen efektler de artık 2010'a gelmiş olduğumuz ve çıta epey bir yükselmiş olduğu için sınırları zorlayan şeyler oluyor genellikle. eski platformlarda bu çoğunlukla "daha önce bu platformda yapılmamış bir efekt olsun", "hiç böylesini görmemiş olsunlar" ya da "dünya rekorunu patlatmalıyım" şeklinde gelişiyor. PC gibi modern platformlarda ise yine ekran kartının sınırlarını zorlayıp, matematik ve fiziğin tüm nimetlerinden yayarlanmak ve de bunun yanında muhteşem bir senkronizasyon, görsellik sunmak ön plana çıkıyor. bu noktada fikirler "haydi tüm dünyayı parça pinçik edelim"den, "şöyle sağlam bir atom bombası patlatiim demonun sonunda, herşey sulara gömülsün"e kadar gidebiliyor.
 
yani teoride oyun programlama demo programlamadan daha zor ve yorucu olmalı. zaten işi ticari ve üst seviye olarak yaptığınız zaman öyle olduğu da bir gerçektir. ancak demo zaten hiçbir zaman "profesyonel" olarak yapılamayacak bir iştir. yapanların hepsi profesyonel bile olsa ortaya çıkan iş bir scene ürünüyse amatör ruh taşımaktadır. bu nedenle demoları "keyif için geliştirilen oyunlar" ile kıyaslayacak olduğumuzda ilginç bir biçimde demo programlama daha yorucu bir iştir.
 
bir diğer kriter de şu. açıkça görülüyor ki paradox oyun programlamayı daha çok seviyor ve benim favorim ise açık ara farkla demo programlama. ama ikimiz de demo programlamayı daha yorucu buluyoruz. yani sanırım "herkese sevdiği iş daha az yorucu geliyor" ile açıklanamayacak bir durum bu.
 
yeni topic mi açsak dedim ama 7DA'ya daha uzun bir süre olduğuna göre burada tartışabiliriz :)
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: Ragnor - 22.03.2010 11:39:44
Bende alakalı bir konuya değineyim. Yukarıda Spritus'ta Paradox'a tavsiye olarak bir tasarımcı bulmasını söylemiş. Çokta doğru söylemiş. Çok az programcı işin sanat yönünde de yeteneklidir, hepimiz Nightlord gibi olamıyoruz ki hem kodlayıp hem çizip bide üstüne müziğini besteleyelim one-man army olalım :). Bize işin sanat, tasarım yönlerinden anlayan, yapacağımız demoya ruh katacak tasarımcılar lazım. Kendi adıma çok iyi bir programcı değilim. Sadece yazacağım kodun ayakta tutabileceği demolar yazabilecek kadar iyi  değilim. ıyi bir tasarımcı ile ortak birşeyler yapabilsem, onunda yönlendirmesi ile kat kat daha güzel demolar ortaya çıkarabileceğimden eminim.

Ama işte aramızda eğer varsalar bile bu tasarımcı arkadaşlar sessiz kalmakta. Yahu Spritus bile git tasarımcı bul diyor, abi gel beraber birşeyler yapalım desenize onun yerine? Bu örnekte aslında Spritus pek iyi durmadı, oda hem kod yazıp hem çizebilen adamlardan. Neyse, belkide öyle olmak lazım bilemiyorum. Siz ne diyorsunuz?

Aklıma gelmişken şunu da ekleyeyim. 7DA için bir çalışmaya başlamadım ve tek başıma bir demo çalışmasına girmeyide düşünmüyorum. Kendi adıma asıl ilgilendiğim alan oyun yapımı ve son birkaç yıldır o alana vermem gereken emeği veremedim. Ha, ben demo yapmayınca yer yerinden oynamayacak. Zaten kimseye bir tepki olarak yazmıyorum bunu. Sadece bir demo için harcayacağım vakti oyun yapımına ayırırım ve ortaya çok çok daha iyi bir oyun çıkar o zamanda ortaya çıkaracağım bir demodan.
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: spritus - 22.03.2010 11:56:58
ragnorum haklısın da paradox zaten infect ismiyle demodojo grubunda yer alıyor. rakip gruptan biri olarak ona böyle bir teklifte bulunmam etik olmaz. "demodojo hani nerede?" diyebilirsin belki. orası o grubun üyelerini ilgilendirir. yarın birgün birinin çıkıp da bizim coder'ı ayarttın demesini hiç mi hiç istemem. zaten rekabet açısından da iyi bir fikir değil :P
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: skate - 22.03.2010 12:22:48
@spritus: tabii senin demodojo'nun dağıldığından haberin yok. :D :D :D
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: spritus - 22.03.2010 12:51:32
hmmm.. ben daha çok inaktif olduğunu düşünmüştüm
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: skate - 22.03.2010 13:24:07
dağılmayan adam buraya yazar "dağılmadık" diye. bakkada, official açıklama bekliyoruz. bak, elemanlarınıza göz dikilmeye başlandı. :p
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: drey - 22.03.2010 13:48:07
Grup dağılmasının tam karşılığı nedir bilemem ama şunu net bir şekilde söyleyebilirim: Drey, Chaotique ve Oxzy artık Demodojo üyesi değiller. Bakkada'nın da bu durumdan haberi var.
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: skate - 22.03.2010 15:44:51
http://twitter.com/7dxparty
 
official site açılana kadar gelişmeleri buradan takip edebilirsiniz.
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: Decipher - 22.03.2010 20:53:26
Director arayanlar icin soyle bir onerim var: Turkiye'de Demoscene'de yaptiklarimizi realtime olarak yapmayan ancak yine de benzer workler cikartan bir suru insan mevcut. Bunlardan bir grubu da tum Silo-1 ekibi. Kendi Vimeo hesaplari burada (http://vimeo.com/silo1). Iletisime gecip Demoscene'in ne oldugundan bahsederseniz eminim ilgileneceklerdir, ve tabii ki bu artistic ve director fundamentalli kisilere sizler de coder olarak framework saglayabilirsiniz.

Okay Turkceyi yeterince katlettim susuyorum simdi, ama bu yani boyle mumkun, or something like that. You got it…
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: spritus - 23.03.2010 22:27:57
bu silo güzel bi olaymış.
göksel noluyoz? :D
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: Decipher - 24.03.2010 11:21:16
Bizim (Resident) bir sey oldugumuz yok bari branch edin ve siz olun :).
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: yatuyu - 06.09.2010 23:59:09
Alıntı yapılan: skate;22726
http://twitter.com/7dxparty
 
official site açılana kadar gelişmeleri buradan takip edebilirsiniz.


bu account unutuldu mu yoksa gelisme falan mi yok?
Başlık: 7DA ile ilgili hatırlatma
Gönderen: skate - 07.09.2010 09:42:18
gelişme tabii ki var ama o account web sitesi açıldıktan sonrası için. şu anda compec ile görüşüyoruz bazı detayları belirlemek için. belki yer değişikliği söz konusu olabilir (yine boğaziçi ama farklı kampüs). bunlar belirlenmeden "belki şu olabilir..." gibi haberler geçmek istemediğim için birşeyler yazmıyorum. site açıldıktan sonra tweetler geçicem.