İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - eirik

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 21
31
nightshift / Raven::Nothing
« : 09.03.2006 21:26:10 »
madem konu acILdI uzunca bi yorum yapacam (her zamanki gibi)

acIkcasI benim acImdan 2000den beri turkiyede hatta dunya capInda bi pc grubudur raven. (dunya capInda adI duyulmu$ muydu hatirlamiyorum 2000 de ama dunya capInda yarI$acak demo larI vardI bence)

neyse demo olarak nothing bence cok ustun bir demoydu, ben kusur bulacak bi taraf bulamiyorum. muzigin raven'a ait olmamasI hatta ticari bir muzik olmasI ele$tirilmi$, benim goru$lerimi buyuk ihtimalle eski hardcore scener lar dogru bulmayacaklardir ama benim acImdan demoya uygun oldugu surece hicbir sorun yok. nedenini bilmiyorum ama ben muzigi acIkcasI hic yadirgamadim, tamam mod yada benzeri degildi, bi tracker dan cIkma olmadIgI belliydi ama gayet demo muzigi konseptine ve ruhuna uyuyordu bence hatta ben astral projection yazdiginda cok $a$IrdIm. ustelik iki sene once astral projection In bi klibini izleyip oradaki demo tarzI efektleri gorunce hayret etmi$tim ve demoyu ikinci defa dev ekranda izlerken de akLIma gelen eger bu demoyu astral projection gorseydi eminim ki klip olarak kullanabilirdi :) bugun akLImdan gecen eger benim muzigim elimde olmasa muziklerini kullanacagIm iki gruptan biri astral projection digeri de rammstein olurdu sanIrIm.

muzisyen konusuna gelirsek bildigim kadariyla raven kuruldugundan beri 2 ki$iden olu$uyordu ve ghostrider ile poison sivastan (yanilmiyorum dimi) beri yakIn arkada$lardI, oyle ki hala ne durumdalar bilmiyorum ama bi ara aynI evi payla$Iyorlardi. neyse diyecegim $udur ki bence bir demo grubunda muhte$em i$ler ba$aran elemanlarIn olmasI haricinde elemanlarIn koordineli bir $ekilde cali$abilmeleri ve cok fazla ortak konuda anla$abilmeleri de bi o kadar onemlidir. (nasIL ki dunya karmasInIn koordinasyonu, takIm oyuncularInIn birbirleriyle anla$malarI yeterli duzeyde olmadigindan, cok da kuvvetli olmayan bi takIm kar$IsInda kaybetmesi gibi) raven bence iki ki$iyle gayet mukemmel bir $ekilde bu koordinasyonu saglamI$ (daha once muzisyenleri yoktu diye biliyorum yanILIyor olabilirim) oldugundan diger gruplara bir ustunluk saglamI$ olarak kabul edilebilir. (bu konuda diger bir ornek de summoning grubunun davulcusuz, drum machine ile gayet guzel grubu goturebilmeleridir konuyla alakasIz olarak). benim fikrim bugun raven bi muzisyen arayI$Inda kar$ILa$acaklarI zorluk bir ki$iyi bulmak degil kendilerine tam olarak uyum saglayabilecek bir muzisyeni bulabilmektir gibi geliyor. tabi raven muzisyen almasIn muzisyensiz cali$sin demiyorum ama sanki ba$ka bir muzisyenle demodaki konsept butunlugu dagILacak gibi geliyor. tabi ba$tan sona yanILIyor da olabilirim, diger yandan bence akLI ba$Inda bi scene muzisyeni icin raven in muzisyeni olmak kucumsenecek bi$ii degil.

sosyallik konusuna gelince, raven ile ilk tanI$mam kondor zamanlarInda oldu (kondoru bilenler biliyordur). poi ile daha once yuzyuze daha onceki partilerden birinde goru$mu$tuk ama ghostrider ile 2 kere yuzyuze tanI$tIk yanilmiyorsam (biri king fisherin dogum gununde. gerci ben daha once tanI$tIgImIzI sooledigimde ben unutuyorum, ram den cali$iyorum dedigi icin daha sonra kar$ILa$mada zor durumda bIrakmamak icin hatirlatmak istemedim). benim hatirladigim kadariyla raven surekli o kadar sosyal degildi, ayrica raven In demosuyla olu$an buyuyu yok etmemek icin bizzat gidip kendileriyle konu$mamayI kendim sectim :) (evet o demo insan yapIsI olamaz :) )

son olarak hep pozitif degil ya bi tane de negatif bi ele$tiri; acIk konu$mak gerekirse 7d5 te yanilmiyorsam raven in demosunda butun gruplarI sayIp resident e greet gecmemesine icerlemi$tim. nothing i izlerken dibim du$tugu kadar, selamlama kIsmInda icimden resident i goremezsem her ne kadar 10 luk demoysa da 1 vericem diye gecirmi$tim. (bu arada hatirlattILar 7d5 te sanIrIm text dosyasI icinde greet de resident geciyormu$, demoda yazilmamI$)

ha nedir bu karde$im sendeki raven deliligi derseniz, buyuk ihtimalle kar$Ima scene de cIkan ilk grup olmasI, demo efektlerinin nasIL yapildigini ilk defa poi nin tutor'larIndan ogrenmem ve o sIralar 16 ya$larInda olmamdan oturu olabilir bilmiyorum.

32
nightshift / nightshift reportz
« : 09.03.2006 06:01:52 »
ya ben buraya kendi raporumu ekledim diye hatirliyorum ama $imdi goremedim, eger yanli$ hatirliyorsam benim raporum eksikse haber edin de tekrardan yolliyim

33
nightshift / Spread edilecek party reportlar
« : 08.03.2006 21:47:31 »
parti raporum ektedir.
eger sorun olursa turkce karakterlere uygun olarak yazIp tekrar yollayabilirim ama basit karakter degi$tirme fonksiyonu ile duzeltilebilir bana gore.

[attachmentid=88]

34
çeşitli / multitasking
« : 02.03.2006 23:19:52 »
config.sys icinde [menu] ve [menuitem] ba$LIkLarInI kullanarak DOS altinda donanIm profilleri olu$turulabilir. :) hatirlamlaniyorum $imdi parametresiydi bilmemnesiydi ama yapiliyordu. ornegin win98 ba$langic disketinde "cd rom destegini yukle" / "cd rom destegini yukleme" / "yardImI goruntule" seceneklerinin cIkarILmasI gibi.

35
çeşitli / multitasking
« : 01.03.2006 20:02:13 »
@skate: evet oyle. ornegin ayIptir soolemesi, eski model makinalarda linux da disketle bi$iiler yaparken yava$lama daha azdI. yeni makinalarda ise gozle gorunur bi yava$lama olmuyor

@vigo: benim anlamadigim, formatlarken aynI anda disketin icine bakmanIn ne gibi bi faydasi oldugu ;)

36
çeşitli / multitasking
« : 28.02.2006 19:55:37 »
1- eski model disket denetleyicileri anakarta dahil olmadan once isa'ydi ve dahil edildikten sonra da cogunlukla baglanti isa olarak kaldi. isa, ram ile aynI address bus'I , aynI system bus'i ve data bus u kullandigindan i$lemci isa ya bir$eyler yolladiginda aynI anda ram e eri$emez, ustelik bir de isa dan gelecek cevabI beklerse i$ler bir hayli gecikir. bu cevap bir de isa uzerinden bagLI bir disket surucudense ohoo...

2- bildigim kadariyla win9x disketlere eri$mek icin hala eski model 16bitlik suruculeri kullanmaktaydi. bu da ayrica bir bekleme katmaktaydi.

bugunse disket suruculer varsa bile artik IDE denetleyiciler PCI olarak kullanILiyor, PCI da i$lemci yola bi$ii yazdIktan sonra beklemesine gerek yoktur. 32bitlik suruculer de devreye girdiginde bugun modern bi anakartla winnt lerde disket formatlarken bekleme ya$anmaz.

37
nightshift / Besiktas-NighShift Kalkiyor 1-2
« : 28.02.2006 07:55:09 »
kesin bi soz veremem , ben ankarara tayfasIyla gelecem ama yuk durumu, ki$i sayIsI uygun olursa be$ikta$tan gelebiliriz :) $u an ankara tayfasInIn (ve bilecigi de unutmayalim :) ) kac ki$i ve ne kadar yukle gelecegini bilmiyorum. sanIrIm bizim her$eyimiz o gun belli olur.

38
çeşitli / multitasking
« : 27.02.2006 19:07:54 »
genel anlamda bir performans icin 2 tane 1ghz i$lemci yerine bir tane 2ghz i$lemci daha yuksek performans verir. genel anlamda derken ornegin windows kerneli cali$irken ardarda aynI mikroi$lemci birimini ilgilendiren (ozellikle FPU) komutlar cali$tirmaya ihtiyacI yoktur ama ozel amacLI bir program cok fazla i$lem olan bi hesap yaparken aynI i$lem birimini ilgilendiren komutlari ardarda kullanmasI gerekiyorsa i$lerin payla$tirilmasI daha iyi olur. tabi burada ornegin birinci i$lemcinin bir komutu i$leyip sonucu bellege yazdIktan sonra ikinci i$lemcinin o sonucla bi$iiler yapmasI durumu olabilir, bu neden 2x1 in tek bi 2ghz den yava$ olmasInIn nedenidir. ne kadar optimize edilirse edilsin ben 2x1 ghz nin 2 ghz den her zaman yava$ olacagIni du$unuyorum. yalniz bilmiyorum hatirlayanlar olacak mI, bi tarihte elemanIn biri en az p2 zamanlarInda coplukten 486larI toplayIp 100bilmemkac tanesiyle bir superbilgisayar yapmi$ti ve o makina benchmarklarda zamanIn IBM mainframelerini sollamI$tI.

@bakkada: dedigin; programIn birden cok i$lemci icin yaziLmasI eger araya programIn ozel olarak birden fazla cpu yu kullanmasI icin kodlar eklenmesiyse, gercek anlamda multitasking/multithreading i$letim sistemlerinde (ve donanIm destegi altinda) boyle fazladan kod olmasIna gerek yoktur, ancak derleme esnasinda optimizasyon yapilabilir. (ki adobe photoshop sanirim, acili$ta birden fazla cpu algilarsa ona gore ayarliyordu i$lemlerini derlemeye gerek kalmiyordu (fakat linux da programlar makinaya gore derlendiklerinden zaten boyle bir sorun yoktur)). demek istedigim win98 altinda saglam bi sistem kodlamasI ile multithread kullanabilirsin ama eger win98 kendinden multithread olsaydI zaten buna gerek kalmazdi.

39
çeşitli / multitasking
« : 26.02.2006 19:35:10 »
oncelikle kavram karma$asI olmasIn:
multitasking : birden fazla programIn cali$tirilabilmesi
multithreading : birden fazla cpu lu sistemlerde gorevlerin dagitilmasi

windows9x ornegin multitaskingdir ama multithreading degildir, isterseniz 16 i$lemcili super bilgisayarInIz olsun win9x sadece 1 i$lemci kullanabilir. winnt ise hem multitasking hem de multithreading dir. bu i$lerde onemli olan cpu yapisidir aynI zamanda. ornegin 80386lar yapIsI dolayIsIyla bugun kullandigimiz multitaskinge gore yapilmi$tir. 286larda kIsItLi bi multitasking yapIsI vardir ancak 8086larda multitasking gercek anlamda imkansizdir. (yine de eger bi i$letim sistemi yazIp kodlarI da i$letim sistemine gore ozelle$tirirseniz kullanIcIyI oyle olduguna inandirabilirsiniz o ayri)

$u an icin pc de multitasking de multithreading de mumkundur.

amigada multitasking olayInI donanimsal ve i$letim sistemi bazInda bilmemekle birlikte DMA kullanImI multitasking sayILmaz. DMA yalnizca, cpu ya $u bellek adresinden bytelarI al $u porta ta$I, yada $u porttan $u adrese ta$i demek yerine bunu DMA denetleyicisine soyleyip i$leri ona bIrakarak CPu yu rahatlatmaktir. ornegin DOS aLtInda DMA kullanabilirken multitasking yapilamamaktadir.

vigo : her i$i ayri bir cipin yapmasI ile multitasking arasInda baglantI olmamasI gerekir. pc de speaker'dan ses cIkaran PIT isimli denetleyicidir, kesmeler icin PIC adI verilen ba$ka bi denetleyici bulunur ama bunlarla ses cIkartmak yada $u kesme olu$ursa $oyle yap demekten fazlasI yapilamaz, cpu uzerindeki gorevleri o ciplere dagitamaz ama cipler programlanabilirler. eger amiga gercek anlamda multithreading ise mikroi$lemcisinin oncelikle buna izin vermesi gerekir , ki eger yanilmiyorsam motorola bugunku 386 anlamInda bir multitasking e izin veren CPU olarak 65000 i uretmi$ti. (amiganIn i$lemcisi bu mudur bilmiyorum i$te)

GPU'lar her ne kadar kIsmi anlamda shader adI verilen yontemle i$ yukunu dagitiyor gibi gorunse de, bu da yine gercek anlamda bir multithreading denemez cunku programIn ozel olarak bu mantikla yazilmi$ olmasI gerekir. gercek anlamda multithreading butun i$leri i$letim sistemine bIrakmasi gerekir. ote yandan PC ler 386lardan sonra gercek anlamda multitaskingdir cunku tek i$lemcili sistemlerde i$ yukunu sIrayla mikroi$lemciye gondererek cali$tirmaktan ba$ka bi olasILIk bulunmaz. eminim ki skate in dedigi gibi amiga'da da bir programla faktoryel hesaplarken ba$ka bir programla bir datanIn $ifresini cozmeye cali$irken bu $ekilde ikisi arasInda hIzLa gidip geliyor olmasI gerekir.

40
nightshift / Nightshift için geri sayım ve heyecan
« : 24.02.2006 20:53:41 »
yarIn ben orada olmaya cali$acam.

41
demoscene / Plazma #2
« : 24.02.2006 20:50:20 »
clique deyince akLIma geldi, detay tr'ye donmu$.

42
çeşitli / Win 3.1 Araniyor
« : 23.02.2006 20:01:56 »
o bende de var da aynI cd de i$te :)
o cd de neler vardI ya , audigalaxy ve napster in yarIm kalan dosyalarI indirmeye devam edebildigi bi surumu daha vardi.

43
çeşitli / Win 3.1 Araniyor
« : 22.02.2006 22:55:49 »
ya abi $oyle bi durum oldu, CD bozulmu$ ve dogur durust okumuyor.. windowsu daha yeni kurdum ustune bi kac program kurduktan sonra CD yi kurtarmaya cali$acam ama vakit gececek. sen ba$ka birilerinden ara bulamazsan tekrar haberle$iriz. kusura bakma bilmiyordum cd nin durumunu

44
nightshift / Nightshift için geri sayım ve heyecan
« : 22.02.2006 22:48:22 »
cuma gunu 17de dersim bitiyor, daha programI incelemedim ama ctsi katILmayI planliyorum

45
çeşitli / Win 3.1 Araniyor
« : 21.02.2006 18:25:40 »
dur ben yollarIm , 7 disket 4 kurulum + 3 surucu

o degil de ilanlara yazsaydIn ya bunu :)

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 21