tr-demoscene

the scene => coding => pc => Konuyu başlatan: chenmy1 - 22.07.2007 17:20:22

Başlık: OpenGL hatalari
Gönderen: chenmy1 - 22.07.2007 17:20:22
Selam,
intro hazirlamak icin 2 tane ana kodum vardi. 1.Opengl 2.D3d ama bufferlarda bir problem oluyordu nedenini anlamiyordum her iki base code dada aynisi oluyordu.
 
pencere kodumdan süphelenmeye basladim fakat ondan olmadigini anladim daha sonra opengl.org u didik didik ettim cunku framebufferdan suphelenmeye basladim.
 
Double buffer acmama ragmen flicker tarzi bisi vardi.Daha sonra opengl hatalarinin nasil alinacagini ogreten bir site buldum ve bunu denedim ve sonuc :
 
(http://img166.imageshack.us/img166/5986/hatadt7.jpg)
 
 
 
evet sonunda hatayi buldum fakat bu hata ne demek istiyor bilen var mi?
Başlık: OpenGL hatalari
Gönderen: Decipher - 22.07.2007 18:19:42
OpenGL fonksiyonlarından birine hatalı bir parametre geçersen GL_INVALID_ENUM hatası oluşturulur, senin durumunda ise geçtiğin parametre fonksiyonun kabul edebilecekleri dışında bir değer.

Bu gibi hataların en büyük sebebi GL_LINE (wireframe rendering için) yerine GL_LINES (primitive türü) gibi benzer isimli flaglerin karıştırılmasıdır. Aynı zamanda fonksiyonlara geçtiğin parametrelerin sıralamasını fonksiyon tanımlarına bakarak da tekrar kontrol etmeni öneririm zira, iki tane enum (integer) değer alabilecek bir fonksiyonda parametrelerin sırasını karıştırmış da olabilirsin.

Kolay gelsin.
Başlık: OpenGL hatalari
Gönderen: chenmy1 - 22.07.2007 18:36:07
ok tnx. kodu bastan sona bir inceliycem.
 
@konudisi : function 07 nin sitesinde release var demissin merak ettim hangi bolumde katilcaksin veya siniz . ben 4kb hazirliyorum bilmiyorum bitirebilirmiyim ama bitirrirsem 1 tane release gondericem s!P ile :)
Başlık: OpenGL hatalari
Gönderen: Decipher - 22.07.2007 18:48:17
şu an resident görünürde bir şeyle katılmıyor, ama youth uprising, 2 prod'la orda olacak burası kesin.

1'i oyun öteki sürpriz olsun :)