Originally posted by skate@Apr 20 2006, 08:15 AM
Hemen ikinci bir soru soriim. Facelerin normallerini terse çevirsem objenin içindeyken onu görüp, dışındayken görememiş mi olurum? Normallerle oynaşırken garip şeyler oldu çünkü. Bazı ploygonları hiç göremez hale geldim v.s.
Amacım bir bakıma içinde olduğum kürenin iç yüzeyini görebilmek aslında. Daha önce bunu 3DSMax'de hazırladığım kalınlığı olan bir yarım küreyle yapıyordum, şimdi koda dökesim geldi :)
[post=7132]Quoted post[/post]
[/b]
Yuzey sadece normallerin baktigi yonde gorunur olur. Yani tahminin dogru. Isik kaynagindan gelen isin, normale gore simetriginden geri doner. Ayni lisede ogrendigimiz duzlem ayni gibi dusunebilirsin.
Originally posted by Hydrogen@Apr 20 2006, 09:26 AM
Kalinligi olan yarim kureyi pek anlayamadim. iglo gibi bir sekil mi kastettigin? Yani ici bos bir yarim kure.
Eger oyle ise normallerini ters cevirmek kurenin kalinliginin icinde gezmeye yarayacaktir. Meraktan sordum.
[post=7134]Quoted post[/post]
[/b]
Kalınlığı olan yarım küreyi portakalı ikiye kesip içini yemişsin gibi düşünebilirsin :) Yani doğru anlamışsın. Ancak benim normallerini terse çevirmekten bahsettiğim şey standart bir küreydi. Yani kalınlığı olmayan ve normalde dışını görüp, içine girdiğimizde iç yüzeyini göremediğimiz bir küre. Kalınlığı olan bir objenin normallerini terse çevirmekten bahsetmedim yani.