tr-demoscene

the scene => graphics => Konuyu başlatan: chenmy1 - 12.03.2006 03:50:22

Başlık: Yanlis doku kullanimi ve grafiker eksikligi :S
Gönderen: chenmy1 - 12.03.2006 03:50:22
Robotika bittiginde hayli guzel gorunuyodu gozume diger demolarima gore ... daha sonra partideki zephia sayesinde fark ettimki grafikleri yanlis kullanmis hatta yapamamisiz tabi bunda 2d grafikeriimizin yeni baslamis olmasi buyuk etkendi.

Bugun oylesine dokularla oynarken demodaki dokulari degistirmek aklima geldi ve elde ettigim sonuc daha iyidi veya ben oyle saniyorum..

Her neyse su an yeni katilan 2d bir grafikerimiz var ama bize sanirim 3d grafikerde gerek bu konuda bizle calismak isteyenleri bekliyoruz.
3d model cizebilen ,animasyon yapabilen arkadaslari gruba bekliyoruz ..

bu ara degistirdigim sahneden bi goruntu atmak istiyorum ..

Onceki hali:
http://img85.imageshack.us/img85/2198/hmmm2pb.jpg (http://img85.imageshack.us/img85/2198/hmmm2pb.jpg)

Simdiki hali:
http://img104.imageshack.us/img104/1788/hmmm23jt.jpg (http://img104.imageshack.us/img104/1788/hmmm23jt.jpg)
Başlık: Yanlis doku kullanimi ve grafiker eksikligi :S
Gönderen: Decipher - 12.03.2006 10:28:12
açıkçası biraz konu dışı olacak ama robotikayla ilgili gördüğüm eksiklik 'smooth' bir demo olmamasıydı. kamerayı elinle kontrol edip path'i kaydetmişsin ve öyle kullanmışsın demoda [tabii yanılıyor da olabilirim :)]. Bir başka problem ise poligonal widescreen idi :) bir çok demoda widescreen poligonlarla yapılıyor evet ama dikkat ettiysen o poligonlar demonun bazı noktalarında yarı saydam oluyor ya da ilginç bir görünüm katmak için o poligonların da üstünden bazı objeler çıkıyor ama robotikada böyle bişi yoktu ve inan bana poligon widescreen benim ciddi anlamdaki 'widescreen' monitörümde iki taraftan da eşit durmadı. Haliyle söylemeye çalıştığım şu eğer poligonal widescreen ise yani iki plane'i üste ve alta koyup da widescreen elde ettiysen bir dahaki sefere gerçek widescreen ekranları da düşün :) öte yandan widescreen istiyorsan viewport ölçüleriyle biraz oyna derim...

Öte yandan ikinci resimdeki hali ilkine nazaran daha iyi ama sanki hala eksik bişiler var gibi...
Başlık: Yanlis doku kullanimi ve grafiker eksikligi :S
Gönderen: chenmy1 - 12.03.2006 12:08:01
Alıntı
Originally posted by Dec1pher@Mar 12 2006, 10:28 AM
açıkçası biraz konu dışı olacak ama robotikayla ilgili gördüğüm eksiklik 'smooth' bir demo olmamasıydı. kamerayı elinle kontrol edip path'i kaydetmişsin ve öyle kullanmışsın demoda [tabii yanılıyor da olabilirim :)]. Bir başka problem ise poligonal widescreen idi :) bir çok demoda widescreen poligonlarla yapılıyor evet ama dikkat ettiysen o poligonlar demonun bazı noktalarında yarı saydam oluyor ya da ilginç bir görünüm katmak için o poligonların da üstünden bazı objeler çıkıyor ama robotikada böyle bişi yoktu ve inan bana poligon widescreen benim ciddi anlamdaki 'widescreen' monitörümde iki taraftan da eşit durmadı. Haliyle söylemeye çalıştığım şu eğer poligonal widescreen ise yani iki plane'i üste ve alta koyup da widescreen elde ettiysen bir dahaki sefere gerçek widescreen ekranları da düşün :) öte yandan widescreen istiyorsan viewport ölçüleriyle biraz oyna derim...

Öte yandan ikinci resimdeki hali ilkine nazaran daha iyi ama sanki hala eksik bişiler var gibi...
[post=5914]Quoted post[/post]
[/b]

evet cok konudisi bir yere yazmissin grafikte demonun kodlari hakkinda konusuyorsun..

Demo gayet smooth calisiyo bende D + Mouse Sag tusuna basip debug modda fps ye bakabilirsin ..Arti robotika calisirken baska programlar calisirsa onlarda etkiliyor hizi.

Kamera olayina gelirsek evet oyle yaptim cunku elimde kodladigim bir spline kodu yok ve zaman olarak yetismiyecegini dusunerek oyle yaptim.

diger bir konu ise viewport un esit gorunmemesi monitorunle alakali bisi olabilir cunku onlar poligonla elde edilmis bisi degil direkt viewport oyle..
Başlık: Yanlis doku kullanimi ve grafiker eksikligi :S
Gönderen: anesthetic - 12.03.2006 17:47:01
decipher'ın smoothluktan kastı, robotun ve kameranın düşük frame rate'de çalışması idi. elinde çok az anahtar nokta vardı biliyorum ama aradaki geçişleri yine de smooth yapabilirsin. tam bu konuyu anlatan bi yazı olacak plazma2'de tarafımdan yazılmış :) dergi çıktıktan sonra bi incele derim.
Başlık: Yanlis doku kullanimi ve grafiker eksikligi :S
Gönderen: chenmy1 - 12.03.2006 17:53:05
Alıntı
Originally posted by anesthetic@Mar 12 2006, 05:47 PM
decipher'ın smoothluktan kastı, robotun ve kameranın düşük frame rate'de çalışması idi. elinde çok az anahtar nokta vardı biliyorum ama aradaki geçişleri yine de smooth yapabilirsin. tam bu konuyu anlatan bi yazı olacak plazma2'de tarafımdan yazılmış :) dergi çıktıktan sonra bi incele derim.
[post=5931]Quoted post[/post]
[/b]

biliyorum olayin farkindayim ..
 Robotu fazla hizlandirincada guzel gorunmuyodu..En son ona karar kildim fakat bu seferde dediginiz gibi oldu..

 Kamera olayi ise hallettim sayilir kodlama bitmek uzere ondada sorunum kalmadi..2 yontem kullanicam :)
Başlık: Yanlis doku kullanimi ve grafiker eksikligi :S
Gönderen: kasa-demo - 09.03.2007 21:13:37
3d modelleme derken 3ds max Maya gibi mi
ne formatta teslim edilecek size mesh mi kullanıyorsunuz
modelleme render kolay işler belki biraz vakit alır
ancak bir demo nasıl hazırlanır ufak bir tutorial olsa grafikerler ne yapacağını bilir belki ona göre hazırlar
Başlık: Yanlis doku kullanimi ve grafiker eksikligi :S
Gönderen: horselogy - 15.05.2007 17:00:59
Alıntı yapılan: kasa-demo;12849
3d modelleme derken 3ds max Maya gibi mi
ne formatta teslim edilecek size mesh mi kullanıyorsunuz
modelleme render kolay işler belki biraz vakit alır
ancak bir demo nasıl hazırlanır ufak bir tutorial olsa grafikerler ne yapacağını bilir belki ona göre hazırlar

her yerde döküman eksikliği çıkıyor karşımıza açalım bi wiki kendimize rahat edelim
Başlık: Yanlis doku kullanimi ve grafiker eksikligi :S
Gönderen: Lord Henry Wotton II - 21.05.2007 18:43:11
Plazma 4' te demolarda kullanılmak üzere maya'da bir karakterin modellenmesini texturing' ini ve animasyonunu kısaca anlatmaya çalıştım, çok iddialı bir tutorial değil, ama en azından bir fikir verir. Sonra maya' nın native formatından milkshape3d (ms3d) formatına nasıl çevireleceğini de anlattım. Ms3d formatı genelde basit ve kullanışlı olduğu için çokça tercih ediliyor demo yapanlar tarafından.
Başlık: Yanlis doku kullanimi ve grafiker eksikligi :S
Gönderen: chenmy1 - 21.05.2007 20:26:22
wiki , FAQ sart plazma yeterli degil kaynak olarak..
gecen 4kb intro tool(scene.orgda dosyasi mevcut) un icindeki dosyalari okudumda gercekten super hazirlanmis..
 
birilerinin bunu turkceye cevirmesi gerek..Gercekten ilham kaynagi oluyor..insanlarin neleri begendigini nelere gulduklerini v.s. her turlu bilgi mevcut..PC demolarinda insanlarin neler gormek istedikleri v.s. hersey onceden yasanan deneyimlere gore yazi dizileriyle anlatilmis...
Başlık: Yanlis doku kullanimi ve grafiker eksikligi :S
Gönderen: Lord Henry Wotton II - 21.05.2007 20:50:14
Aman yanlış anlaşılma olmasın "wiki"' ye "FAQ"' a gerek yok anlamında da yazmış değilim, sadece ufak bir katkı çabası idi benimkisi. Gerçi tutorialımın adı "Complete Reference For 3D Graphics In Demos.", idi ama yetmez diyorsanız yapacak bişey yok :D (Fakat hakkaten kimbilir, belki kafanızdaki tüm soru işaretlerine cevap olabilecek bir tutorial' da yazmış olabilirim, ahı ahı ahı. :) )

şaka bir yana, tabii ki daha geniş dökümantasyona gerek var. Sizlere katılıyorum arkadaşlar.
Başlık: Yanlis doku kullanimi ve grafiker eksikligi :S
Gönderen: horselogy - 17.06.2007 01:38:11
Ben blogumda gimp kullanımı ile ilgili tutorial lar hazırlamaya başladım biraz rölantideyim ama  bloga yorum/talep gelirse coşarımda coşarım http://horselogy.blogspot.com/search/label/gimp