tr-demoscene

the scene => music => Konuyu başlatan: vigo - 17.01.2009 21:10:43

Başlık: c64 müziği ile ilgili?
Gönderen: vigo - 17.01.2009 21:10:43
bunu biliyormuydunuz?

http://www.remix64.com/new_revolutionary_c64_music_routine_unveiled.html

ben farkı algılamadım, ama eminim c64 composer'larımız bi yorum yaparlar... ne diyorsunuz???
Başlık: c64 müziği ile ilgili?
Gönderen: Decipher - 18.01.2009 06:12:30
degil bir c64 muzisyeni, c64 hakkinda pek bilgisi olmayan biri olarak, acikcasi ben farkin oldukca duyulur oldugunu dusunuyorum :). ozellikle drumlar ve tone-dialing samplelari oldukca filtrelenmis geldi kulagima.
Başlık: c64 müziği ile ilgili?
Gönderen: Hydrogen - 18.01.2009 11:13:42
Adamlar C64'un butun rastertime'ini yiyerek kuvvetli bir player yapmislar. Daha once 8 bit ve 12 bit sample caldiran rutinler vardi (Censor demolarinda)

Ancak bu sample'lari caldirirken arkada "diit" diye sabit bir dip gurultusu olusuyordu. Bu dip gurultusunu azaltmislar anladigim kadariyla. Bir de sample uzerine filtre basmislar. Ancak bunun daha once yapilip yapilmadigina emin degilim. Player hos olmus.

Muzikte klasik amiga sample'lari kullanmislar, az yer yemesi acisindan. O sebeple cok fazla mod andiran bir sound.  Biraz Pinball Fantasies havasi var. Fanta zaten, herseyin havasi olabilir:)

Wisdom'in dedigine gore, "sid" zaten limitlerinde kullanilan bir chip degildi. Bu konuya en iyi Wisdom yorum yapar.
Başlık: c64 müziği ile ilgili?
Gönderen: Hydrogen - 18.01.2009 11:36:31
Yanilmiyorsam Censor Design'den Swallow'un Spasmolytic_part_2.sid ve Spasmolytic_part_6.sid parcalari 8 bit sample kullaniyorlar. Bahsettigim dip gurultusu soundunu da sidplay'de duyabilirsiniz. (C64'de daha azdi galiba) Ozellikle part_2'yi severim:)

Tabii bu partlarda ic ekranda efektler oldugunu da belirteyim. Ayrica ekranda efektler oldugu icin, samplelara ayrilan hafiza muhtemelen daha az.
Başlık: c64 müziği ile ilgili?
Gönderen: skate - 19.01.2009 00:34:46
Vigo, Amiga yılların farkı algılamanı engellemiş bence. şahsen ben Amiga scene'inde çok yer almamış biri olduğum ve ağırlıklı olarak chip müzik olarak hep SID dinlediğim için daha ilk DTMF tone efektini ve üzerine giren klasik SID soundundaki sesi duyduğum gibi 3. 4. saniyeden oha demiştim. Gel gör ki bence parça çok sağlam bir parça değil. Bu modun özelliklerini gösteren bir parça çok daha iyi olabilirdi. Bu arada şuna da bir göz atın:
 
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=74655
 
Triad bu engine hazırlandıktan kısa süre sonra klasik SIDle Amiga Cover collection çıkardı. Ben ilk gördüğümde kesin Amiga samplelarıyla hazırlanmıştır dedim collection ancak değilmiş. Zaten anlamsız da olabilirdi birebir aynısının yapılması, böylesi daha bile iyi olmuş.
Başlık: c64 müziği ile ilgili?
Gönderen: vigo - 19.01.2009 00:39:09
beyler şimdi öğrendim speckdrumm dan sobec intahar etmiş ölmüş. çok üzüldüm. kankalardandı. bp05 de "hallo? was" olayını çıkaran adamdi. slengpung tayfasindandi vs. harbi çok üzüldüm
Başlık: c64 müziği ile ilgili?
Gönderen: skate - 19.01.2009 00:55:18
ben de o adamla (ve diğer birkaç speckdrumm elemanıyla) Computer Scene programını yaptığımız dönemde Speckdrumm vs Ferdy Tayfur demosuyla ilgili röportaj yapmıştım IRC'den. Samimiyetimiz olmasa da bir scenerın daha intihar etmiş olması çok kötü birşey. Biryerlerde vefaat etmiş scenerların listesi vardı hatırlarsanız (forumda da muhabbeti geçmişti). En çok ölüm intihar ve araba kazalarıydı yanlış hatırlamıyorsam. Scenerlar biraz yatkın oluyor galiba intihara. :(