İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - spritus

Sayfa: 1 2 3 [4] 5 6 ... 63
46
demoscene / Rottoprojo64 by Plush
« : 16.05.2011 08:50:51 »
en aktif scener'dan en güzel bir produkt. eline sağlık sk8 :)

47
music / caz olarak sid
« : 26.04.2011 21:18:15 »
kwed.org'taki sid remixlerini biliyorsunuzdur. burda rune-bertil's namında bir şahsiyeti şahane peydah olup sevimli sid'lerimizi caz olarak yorumlamış. bence çok güzel de yapmış. meraklılarına duyurulur.

http://remix.kwed.org/index.php?search=bertil

48
web linkleri / Amanita
« : 08.04.2011 12:03:30 »
böyle kolaj türü ürünlerden hazzetmesem de bu animasyon hoşuma gitti.

49
demoscene / Batman Forever by Batman Group
« : 21.03.2011 13:16:54 »
güzel demo ama atari ve amstrad'tan bir türlü c64'ün verdiği tadı alamıyorum. c64 afacan, haşarı ve hiperaktif bir çocuksa, diğer denk platformlar saygılı, efendi abiler gibi geliyor bana nedense :)

50
hardware / FPU (Floating-point unit) Nedir?
« : 03.03.2011 23:07:26 »
fpu, ondalıklı sayılarla ilgili matematiksel işlerden sorumlu cpu içindeki bir birimdir (en azından x86 tabanlı işlemciler için). normalde cpu komut setindeki toplama, çıkarma, çarpma ve bölme komutları opcode seviyesinde ondalıklı işlem yapmazlar, her zaman tamsayılarla işlem yaparlar ve sonucu tamsayı olarak verirler. bu yüzden programcı ondalıklı sayılarla ilgili bölümü kendi halletmek zorundadır. işte bu noktada fpu devreye girer ve komut setine en alt seviyede ondalıklı yani floating point (kayar nokta) sayıları kapsayan komutlar ekler ve hayatı daha kolay kılar.

51
coding / Hangi araçları kullanıyorsunuz?
« : 18.02.2011 20:32:57 »
grafx2 : pixel tabanlı çizim yapmak için şahane bir program.

twisted brush : fraktal tabanlı birçok çizim aracı bulunan nefis bir çizim programı.

artrage : gerçek resim çizme malzemelerini simüle eden bir çizim programı.

milky tracker : track tabanlı müzikler yapmak için

fruity loops : popüler bir elektronik müzik yapım programı

52
coding / Hangi araçları kullanıyorsunuz?
« : 18.02.2011 19:57:16 »
dropbox : ev-iş arasında projelerini senkronize etmek açısından harika bir program.

irfanview : bence tartışmasız en iyi resim gösterici/dönüştürücü. ayrıca batch özelliği işleri inanılmaz kolaylaştırıyor.

sqlite manager : firefox üzerinde eklenti olarak çalışarak sqlite ile ilgili işlerini süper kolaylaştıran ve sanırım alternatifi olmayan bir db manager.

53
coding / Hangi araçları kullanıyorsunuz?
« : 18.02.2011 19:48:07 »
xampp : daha çok php'de yeni başlayanlar için apache+php+mysql ve istenirse daha fazlasını paket halinde sunan ve kolayca kurulumunu yapan bir aparat.

rapidphp : gördüğüm en iyi html+css+php+js+xml editörü. malesef ticari bir program.

eclipse : java için artık nerdeyse standart haline gelmiş bir ide+editör.

devcpp : c/c++ için güzel bir free alternatif ide+editör.

54
geyik / Hırsız bankalar
« : 18.02.2011 19:22:54 »
ben bir de tv reklamlarında şöyle hizmet veriyoruz böyle dürüstüz zırvalarını görünce kızıyorum. bunlar bankacılığın mayasında var galiba. dediğin gibi ilk tecrübe gibi ordan burdan gelen kırıntılarla ekstra gelir sağlıyolar herhalde. bu sadece garanti için değil hepsi için geçerlidir.

geçmiş olsun kardeşim

55
graphics / jpeg ve mpeg2 encoder
« : 17.02.2011 11:09:09 »
http://www.irfanview.com

jpeg veya png sıkıştırma derecesini ve kayıp oranını belirleyebiliyosun. ekstradan header bilgilerini değiştiren opsiyonlar da var(exif filan)

56
geyik / Skate's Development Environment 2011
« : 14.02.2011 21:40:27 »
olmuyor gençler. scener minimalist olur :)

57
web linkleri / Retrojen Fanzin
« : 08.02.2011 16:25:05 »
en son bana gelecek sanırım

58
Main Forum / Hangisinden başlamamı önerirsiniz?
« : 08.02.2011 00:40:13 »
@akvamlar57: öncelikle masaüstü/web programlama ile demoscene kavramlarını ayrı ayrı düşünüp ele almak gerekiyor. zira, masaüstü ve web programlama genelde para veya kariyer için icra edilen konulardır. demoscene ise daha çok hobi ve eğlence amaçlı yapılan şeyleri kapsar. fakat demoscene aynı zamanda programlama konusunda kendisini geliştirmek isteyenlerin de katılabileceği bir alandır. bununla birlikte demoscene sadece programlama değil grafik, müzik, tasarım, retro bilgisayarlar, gruplar/takım çalışması, dostluk, rekabet, parti, eğlence, yeni şeyler öğrenmek gibi birçok kavramı kapsıyor. eğer demoscene konusuna eğilmek istiyorsan ve bu konuda yeterli bilgin yoksa, bir araştırma yapmakla başlayabilirsin. mesela bu forumda sorular sorabilirsin, "nedir? neler yapılır?" vs şeklinde.

bu arada "en az 5-6 yılda öğrenebilirmişim" gibi şeyler demeni garipsedim. skate'in yazdıklarını yanlış anlamışsın sanırım. bir konuyu öğrenmek 1 hafta da sürebilir 10 yıl da sürebilir. takdir edersin ki bu seninle ilgili faktörlere bağlı. ama öğrenme süreci daimidir. "hah işte programlama öğrendim bu iş bitti" diye birşey yok. bu işle ilgilendiğin sürece yeni şeyler öğrenmen gerekir. oluşturduğun temelin üzerine kurduğun binayı geliştirerek devam edersin yoluna.

59
7dx / 7DX 2010 TRT-1 Pusula Programında
« : 01.02.2011 12:57:54 »
dediklerimden OOP karşıtı olduğum düşüncesi oluşmasın. ben sadece skate'in anlatımına biraz daha esneklik katmak istedim :P

60
7dx / 7DX 2010 TRT-1 Pusula Programında
« : 01.02.2011 01:15:15 »
ama skate'cim OOP olmazsa olmaz bir programlama yöntemi değildir, bunu da belirtmek lazım. günümüzde birçok programcı halen OOP kullanmadan uygulama geliştirmekte. yani bu tercihi programcıya bırakmak gerekir diye düşünüyorum.
kaldı ki intro/demo coding'te pek de gerekli birşey değil. hatta bazen intro coding'te çok önemli olan boyut konusunda dezavantajlara bile sebep olabiliyor.
son olarak, OOP'a şiddetle karşı çıkan programlama gurularını da biliyoruz ;)

Sayfa: 1 2 3 [4] 5 6 ... 63